МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Методи консультативного спілкування: бесіда, маєвтичний діалог.Основним методом роботи консультанта, безперечно, є бесіда. Консультативна бесіда, з одного боку, – це метод одержання даних на основі вербальної комунікації, з другого – діагностичний метод, що дозволяє одержати інформацію про внутрішні процеси, суб’єктивні переживання й особливості поводження людини, які не можуть бути виявлені за допомогою об’єктивних методів. І, нарешті, бесіда – це особливий психотерапевтичний засіб встановлення контакту. Проведення консультативної бесіди передбачає дотримання спеціальної «технології», до якої входять: 1) умови взаємодії (час і місце бесіди, оформлення кабінету, одяг тощо); 2) уміння встановлювати й підтримувати контакт із клієнтом (коректність, уважність, спостережливість і досить високий рівень рефлексії консультанта); 3) активне слухання. Умови взаємодії: - організація місця консультативної бесіди; - час бесіди; - одяг та імідж консультанта. Організація місця консультативної бесіди. У роботі консультанта не буває дрібниць. І той, хто думає, що розмова в парку – консультація, глибоко помиляється. Людина, що звертається до консультанта по допомогу, має почуватися затишно. Вона хоче відчувати не тільки турботу, доброзичливість і розуміння, але й бути у безпеці. Безперечно, що домінуючими умовами створення такої атмосфери будуть професіоналізм і особисті якості консультанта, та разом з тим важливим фактором є організація робочого місця. Час бесіди. Час є дуже важливою характеристикою консультативної бесіди. Феномен часу можна розглядати з різних боків: - Час як необхідна умова ефективності й успішності консультативного впливу. Зустріч має проходити тоді, коли у клієнта і консультанта є можливість поговорити спокійно, не поспішаючи. - Час як параметр психотерапевтичного впливу. Тимчасова рамка консультації (початок – кінець) впливає на клієнта і консультанта: час минає, і їм обом необхідно працювати активно та динамічно. - Час як показник професіоналізму консультанта. Для того, щоб будь-яка репліка чи інтерпретація консультанта була справді зрозумілою й прийнятою клієнтом, вона має з’явитися не занадто пізно і не занадто рано. - Час як фактор структурованості консультативної бесіди. Для того, щоб консультант допоміг клієнтові, кожен етап бесіди має відбутися у відведений для цього часовий відрізок. Дуже умовно час консультативної бесіди можна розподілити у такий спосіб: 1) 5–10 хвилин – знайомство з клієнтом і початок бесіди; 2) 25–35 хвилин – розпитування клієнта, формулювання і перевірка консультативних гіпотез; 3) 10–15 хвилин – корекційний вплив; 4) 5–10 хвилин – завершення бесіди. Одяг та імідж консультанта. Як відомо, одяг, зачіска і прикраси є компонентом зовнішнього вигляду людини і можуть свідчити про її діяльність (військова форма), про національну належність (національний костюм), служити додатковою ознакою віку, характеризувати смаки та звички. Одяг, зовнішній вигляд і манери поводження консультанта, повинні відповідати загальноприйнятим у суспільстві стандартам. Зайвий макіяж, занадто яскравий, дорогий, чи, навпаки, надто демократизований одяг, підкреслено офіційний чи недбалий стиль поводження – усе це може свідчити про явну чи неявну особистісну проблему самого фахівця, підриваючи довіру до нього ще до початку спільної роботи. Вираз обличчя, погляд, манери, одяг – усе мусить свідчити про здоровий спосіб життя консультанта, збалансованість його (її) особистості і вселяти в клієнта впевненість у тому, що йому зможуть допомогти. Суть маєвтичного (сократівського) методу проста: якщо один із співрозмовників хоче передати щось іншому, то він так організовує комунікацію, щоб його партнер сам у процесі розмови дійшов бажаного висновку. Народженні таким чином думки, враження, переконання повністю асимілюються особистістю і стають основою для перебудови внутрішньої картини світу. У психології широкої популярності набула модифікація «сократівського діалогу», яку запропонував Е. Кречмер. Вона полягає у виведенні третього рішення після аналізу двох протилежних.
Читайте також:
|
||||||||
|