МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
Система органів досудового слідстваВступ Література Завдання та функції органів досудового слідства. Структура органів досудового слідства. Система органів досудового слідства. План лекції Передмова Отримана довгострокова фінансова позика (ф) – 80 тис. грн. Придбано основних засобів (і) – 120 тис. грн. Матеріальні витрати – 620 тис. грн. Виручка від реалізації продукції – 1800 тис. грн. ЗАДАЧІ 1. Визначте позитивний, негативний та чистий грошові потоки підприємства від операційної діяльності. Витрати на оплату праці – 390 тис. грн. Інші операційні витрати – 350 тис. грн. Дебіторська заборгованість – 38 тис. грн. Кредиторська заборгованість – 41 тис. грн. Сума ПДВ, сплачена підприємством, – 312 тис. грн.
2. Визначте позитивний, негативний та чистий грошові потоки підприємства від інвестиційної та фінансової діяльності. Реалізовано обладнання (і) – 90 тис. грн. Сума сплачених відсотків за кредитами (о) – 32 тис. грн. Придбані ціні папери інших підприємств (і) – 10 тис. грн. Отримані дивіденди від довгострокових фінансових інвестицій (і) – 6 тис. грн. Виплачені дивіденди власникам підприємства (ф) – 15 тис. грн.
Рецензенти: Салманова О.Ю. – к.ю.н, доцент, професор кафедри адміністративного права і процесу факультету з підготовки фахівців міліції громадської безпеки ХНУВС
Основи управління в ОВС + М: «Організація роботи підрозділів слідства та дізнання» : Фондова лекція/
Розробники: к.ю.н., старший викладач кафедри Василенко В. М. – Харків: Харківський національний університет внутрішніх справ, 2012
Нормативна: 1. Конституція України: зі змінами та доповненнями : [прийнята на п'ятій сесії Верховної Ради України 28 черв. 1996 р.] // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 30. – С. 141. 2. Про міліцію : закон України від 20 груд. 1990 р. №565-ХІІ // Відомості Верховної Ради УРСР. – 1991. – №4. – Ст. 20 (із змінами і доповненнями). 3. Про звернення громадян : закон України вiд 02 жовт. 1996 р. № 393/96 // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 47. – Ст. 256 (зі змінами та доповненнями). 4. Про об’єднання громадян : закон України вiд 16 черв. 1992 р. № 2460-XII //Відомості Верховної Ради України. – 1992. – № 34. – Ст. 504 (зі змінами та доповненнями). 5. Про інформацію : закон України від 02 жовт. 1992 р. № 2657-XII // Відомості Верховної Ради України. – 1992. – № 48. – Ст. 650 (зі змінами і доповненнями). 6. Про прокуратуру : закон України вiд 05 лист. 1991 р. № 1789-XII // Відомості Верховної Ради України. – 1991. – № 53. – Ст.793. 7. Про судоустрій і статус суддів : закон України від 7 черв. 2010 р. № 55/1 // Офіційний вісник України. – 2010. – № 1. – С. 7, ст. 1900. 8. Кодекс України про адміністративні правопорушення: науково-практичний коментар : / Р.А. Калюжний, А.Т. Комзюк, О.О. Погрібний та ін. – К.: Всеукраїнська асоціація видавців «Правова єдність», 2008. – 781 с. 9. Кримінально–процесуальний кодекс України : за станом на 20 лютого 2012 року / [Електронний ресурс] : Режим доступу : http:// www.zakon1.rada.gov.ua. 10. Про затвердження Положення про Міністерство внутрішніх справ України: указ Президента України вiд 06 квіт. 2011 р. № 383/2011 // Офіційний вісник Президента України. 2011 р. – № 9. – стор. 16. – стаття 536. 11. Про заходи щодо дальшого зміцнення правопорядку, охорони прав і свобод громадян : указ Президента України від 18 лют. 2002 р. №121 // Офіційний вісник України. – 2002. – № 8, стор. 85 – Ст. 331. 12. Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення: указ Президента України від 13 серп. 2002 р. № 700 // Офіційний вісник України. – 2002. – № 21. – Ст. 564. 13. Про затвердження Концепції реформування кримінальної юстиції України: указ Президента України від 8 квітня 2008 року №311/2008 // Офіційний вісник Президента України. – 2008. - № 12. – ст. 486. 14. Про План заходів із виконання обов'язків та зобов'язань України, що випливають з її членства в Раді Європи: указ Президента України від 12 січня 2011 року №24/2011 // Офіційний вісник Президента України. – 2011. - №2. – ст. 185. 15. Про затвердження Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ: постанова Кабінету Міністрів УРСР від 29.07.1991 р. № 114 // Збірник нормативних актів України з питань правопорядку. – К., 1993. – С. 438–464. 16. Про затвердження нового тексту Присяги працівника органів внутрішніх справ України: постанова Кабінету Міністрів України від 28.12.1991 р. № 382 / Довідник працівника міліції : У 2–х книгах. – Книга 1.: Законодавчі та інші нормативно–правові акти з питань діяльності органів внутрішніх справ / Довід. видання. – Відп. ред. М. В. Білоконь : Упоряд. С. М. Гусаров, В. Г. Слободянук, С. М. Калюк. – К. : Видавнича компанія «Воля», 2003. – 584 с. 17. Про затвердження Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення [Електронний ресурс] : наказ МВС України від 22 лют. 2001 р. № 185 (зі змінами) // Режим доступу : http:// www.zakon1.rada.gov.ua. Назва з екрану. 18. Про порядок приймання, реєстрації та розгляду в органах і підрозділах внутрішніх справ України заяв і повідомлень про злочини, що вчинені або готуються [Електронний ресурс] : наказ МВС України від 14 квіт. 2004 р. № 400 // Режим доступу : http:// www.zakon1.rada.gov.ua. Назва з екрану. 19. Про вдосконалення реагування на повідомлення про злочини, інші правопорушення і події та забезпечення оперативного інформування в органах і підрозділах внутрішніх справ України [Електронний ресурс] : наказ МВС України від 04 жовт. 2003 р. №1155 // Режим доступу : http:// www.zakon1.rada.gov.ua. Назва з екрану. 20. Про затвердження Положення про порядок роботи зі зверненнями громадян і організації їх особистого прийому в системі Міністерства внутрішніх справ України [Електронний ресурс] : наказ Міністерства внутрішніх справ України від 10 жовт. 2004 р. № 1177 // Режим доступу : http:// www.zakon1.rada.gov.ua. Назва з екрану. 21. Про невідкладні заходи з удосконалення організації прийому громадян органами державної влади, органами місцевого самоврядування та посадовими і службовими особами цих органів : указ Президента України від 14 квіт. 2004 р. № 434 // Урядовий кур’єр. – 2004. – 19 квітня. 22. Про затвердження Інструкції з проведення комплексних інспектувань та контрольних перевірок органів і підрозділів внутрішніх справ України [Електронний ресурс] : наказ МВС від 11 січня 2005 р. № 10 // Режим доступу : http:// www.zakon1.rada.gov.ua. Назва з екрану. 23. Наказ МВС України від 15 червня 2011 року № 336 «Про проведення екесперементу щодо апробації вертикальної системи підпорядкування слідчих підрозділів органів внутрішніх справ України. – К. 2011. – 41 с. Основна: 1. Основи управління в органах внутрішніх справ : навч. посіб. / [О. М. Бандурка, В. М. Бевзенко, В. М. Василенко та ін.] ; МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ. – Х.: ХНУВС, 2011. – 591 с. – (Бібліотека слідства та дізнання). 2. Бандурка О. М. Управління в органах внутрішніх справ України : [підручник] / О. М.Бандурка. – Х.: Ун-т внутр. справ, 1998. – 480 с. 3. Бандурка О. М. Організація діяльності органів внутрішніх справ в умовах надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру : [наук.-практ. посібник] / О. М. Бандурка, С. О. Кузніченко. – Х.: Ун-т внутр. справ, 2000. – 116 с. 4. Венедіктов В. С. Статус працівників органів внутрішніх справ України як державних службовців : наук.–практ. посібник / Венедіктов В. С., Іншин М. І. – Х. : Вид–во Нац. ун–ту внутр. справ, 2003. – 188 с. 5. Негодченко О.В. Організаційно-правові засади діяльності органів внутрішніх справ щодо забезпечення прав і свобод людини і громадянина: монографія / О.В. Негодченко. – Дніпропетровськ : вид. Дніпропетр. ун-ту внутріш. справ, 2003. – 444 с. 6. Усенко В.Ф. Використання інформаційного ресурсу для прийняття управлінського рішення : монографія / В. Ф. Усенко. – Донецьк : ДЮІ ЛДУВС, 2006. – 208 с. 7. Миронюк Р.В. Органи внутрішніх справ як суб’єкти виконавчого провадження у справах про адміністративні правопорушення : навч. посібн. / Р.В. Миронюк, С.Т. Гончарук. – Дніпропетровськ: Дніпропетр. держ. ун-т внутр. справ, 2006. – 96 с. 8. Білоконь М.В. Державне управління у сфері охорони громадського порядку : монографія / М.В. Білоконь. – Х.: НУВС, 2004. – 700 с. Додаткова: 1. Про державну службу : закон України вiд 16 груд. 1993 р. № 3723-XII // Відомості Верховної Ради України. – 1993. – № 52. – Ст. 490 (дійсний до 01.01.2013 р.). 2. Про державну таємницю : закон України від 21 січня 1994 р. № 3855-XII // Відомості Верховної Ради України. – 1994. – № 16. – Ст.93 (зі змінами та доповненнями). 3. Про засади запобігання і протидії корупції : закон України від вiд 07 квіт. 2011 р. № 3206-VI // Відомості Верховної Ради України. – 2011. – № 40. – Ст. 404. 4. Про оперативно-розшукову діяльність : закон України від 18 лют. 1992 р. // Відомості Верховної Ради України. – 1992. – № 22. – Ст. 303. 5. Збірник типових і екстремальних ситуацій та алгоритми правильних дій працівників міліції в таких ситуаціях під час виконання службових обов‘язків по охороні громадського порядку та боротьбі зі злочинністю. – К. : МВС України, 2000. – 64 с. 6. Куліш А.М. Організаційно-правові засади функціонування правоохоронної системи України : монографія / А. М. Куліш. – Ч. 1. – Суми, 2007. – 482 с. 7. Авер’янов В.Б. Органи виконавчої влади в Україні / В.Б. Авер’янов. – К. : «Факт», 2000. – 48 с. 8. Синявська О.Ю. Принципи дисциплінарного провадження в органах внутрішніх справ України / О.Ю. Синявська // Вісник Університету внутрішніх справ. – Х. : ХНУВС, 2000. – Вип.10. – С.88–93. 9. Сашок Л. К. Правоохранительные и судебные органы: [учебник] / Л. К. Сашок. – [2-е изд., перераб. и доп.]. – М.: Юристъ, 2004, – 464 с. 10. Коренев А.П. Основы управления в органах внутренних дел [учебник] / А. Л. Коренев. – М.: МЮИ МВД России, изд-во Щит-М, 1999. – 356 с. 11. Організація судових та правоохоронних органів : навч. посібник для студентів юрид. спеціальностей вищих навч. закладів освіти / [Марочкін І . Є, Афанасьєв В. В., Бабкова В. С. та ін.] ; за ред. І. Є Марочкіна, Н. В. Сібільової, О. М. Толочка. – Х.: Право, 2000. – 272 с. 12. Організація судових та правоохоронних органів : підручник для студентів юрид. спеціальностей вищих навч. закладів / [Марочкін І. Є., Сібільова Н. В., Тихий В. П.]; за ред. І. Є. Марочкіна, Н. В. Сібільової. – Х.: ТОВ «Одіссей», 2007. – 528 с. 13. Судові та правоохоронні органи України: навчальний посібник / [Ясинюк М. М., Кройтор В. А., Таранушич С. В. та ін.]; за ред. М. М. Ясинюка. – Суми: Видавництво «МакДен», 2008. – 280 с. 14. Ольховський Є. Б. Адміністративно-правові засоби забезпечення громадської безпеки : дис. … канд. юрид. наук : 12.00.07 / Є. Б. Ольховський. – Х. : ХНУВС, 2004. – 192. 15. Організація управління міськрайлінорганами внутрішніх справ. Методичні рекомендації. – К. : Інспекторське управління Головного штабу МВС України, 2006. – 155 с. 16. Басова Ю. Ю. Контрольно-наглядова діяльність міліції громадської безпеки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. юрид. наук : спец. 12.00.07. «Адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право» / Ю. Ю. Басова. – Х. : ХНУВС, 2006. – 20 с. У розслідуванні кримінальних справ, особливо на початковому етапі, дізнання посідає значне місце, однак основною формою розслідування є досудове слідство, під час якого проводиться всебічне, повне та об’єктивне дослідження обставин справи, виявляються обставини, що як викривають, так і виправдовують обвинуваченого, а також обтяжують або пом’якшують його вину. Слідство має назву «досудове» тому, що при його провадженні не вирішується питання про винність особи, яку притягнуто до кримінальної відповідальності. Таке слідство ніби передує судовому слідству, яке проводить суд. Лише суд може визнати особу винною у вчиненні злочину, але це не применшує значення досудового слідства. Його якість і повнота є передумовою та необхідною умовою успішного розгляду справи судом. Основна відмінність між дізнанням та досудовим слідством полягає у тому, що органи дізнання здійснюють переважно оперативнорозшукові заходи, а у разі порушення кримінальної справи — слідчі дії, передбачені кримінальнопроцесуальним кодексом України (тобто кримінальнопроцесуальну діяльність), з метою встановлення особи, яка скоїла злочин. Органи ж досудового слідства здійснюють слідство у повному обсязі, починаючи з моменту порушення кримінальної справи або отримання справи від органів дізнання і закінчуючи провадження у справі направленням її до суду або припиненням. При цьому слідчі розслідують злочини лише шляхом провадження слідчих дій, передбачених кримінальнопроцесуальним кодексом України, і не здійснюють оперативнорозшукових заходів.
Серед елементів, які визначають структуру органів внутрішніх справ України,, важливе місце займають органи досудового слідства. Органи досудового слідства в системі МВС України це та основна ланка, яка відповідно до чинного законодавства України забезпечує розслідування кримінальних справ, віднесених до їх підслідності. Систему органів досудового слідства утворюють: - Головне слідче управління Міністерства внутрішніх справ України; - слідчі управління головних управлінь, управлінь МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на залізничному транспорті; - слідчі відділи, відділення міських, районних, міськрайонних, лінійних управлінь, відділів ГУМВС, УМВС, відділів спеціальної міліції. Очолюють та здійснюють керівництво органами досудового слідства: - у МВС України – заступник Міністра внутрішніх справ України – начальник Головного слідчого управління; - у головних управліннях, управліннях МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на залізничному транспорті – заступники начальників ГУМВС, УМВС – начальники слідчих управлінь; - у міськрайлінорганах, відділах міліції, відділах спеціальної міліції – заступники начальників цих органів – начальники слідчих відділів (відділень). Головне слідче управління МВС України, слідчі управління головних управлінь, управлінь МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на залізничному транспорті є юридичними особами і мають свої печатки із зображенням малого Державного Герба України та свого найменування. Структура та штатна чисельність органів досудового слідства затверджується в установленому МВС України порядку. Органи досудового слідства при здійсненні своїх повноважень відповідно до чинного законодавства України взаємодіють як з органами та підрозділами досудового слідства МВС, так і з іншими правоохоронними органами, міністерствами, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, державними установами, громадськими організаціями і об’єднаннями, а також відповідно до чинних міжнародних договорів – з правоохоронними та судовими органами іноземних держав. Правову основу діяльності органів досудового слідства складають Конституція України, Кримінальний та Кримінально–процесуальний кодекси України, інші закони України, акти Президента України, Кабінету Міністрів України, постанови та інші рішення Верховного Суду України, Конституційного Суду України, вказівки Генерального прокурора України з питань досудового слідства, нормативно–правові акти Міністерства внутрішніх справ України, міжнародні договори, згода на обов’язковість яких дана Верховною Радою України, рішення колегії, накази, вказівки, розпорядження МВС, затверджені плани роботи та інші директивні документи. Діяльність органів досудового слідства здійснюється, спираючись на вироблені практикою та узагальнені в теорії основні принципи: поваги прав і свобод людини, законності, справедливості, гуманізму, презумпції невинуватості, рівності всіх громадян перед Законом незалежно від соціальної, національної і расової належності, майнового, службового чи іншого стану, віросповідання та політичних переконань. На працівників органів досудового слідства, які мають спеціальні звання, поширюються правові та соціальні гарантії, передбачені Законом України «Про міліцію». Умови і порядок проходження служби в органах досудового слідства встановлюються Положенням про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ України.
Читайте також:
|
||||||||||
|