Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завдання вивчення психології у вищій технічній школі

Література

План

1. Вивчення психології у вищій технічній школі.

2. Виникнення і розвиток психології як науки.

3. Основні галузі сучасної психології, їх предмет і завдання.

4. Методи психології та специфіка їх застосування.

 

1. Конституція України.. – К., 1997..

2. Національна доктрина розвитку освіти в Україні у ХХІ ст.–К.: Шкільний світ, 2001.

3. Введение в психологию: Учебное пособие/ Под ред. А.В.Петровського. - М: Академия, 1995. – Ч.1.

4. Журавський В.С., Згуровський М.З. Болонський процес: головні принципи входження в Європейський простір вищої освіти.–К.: Політехніка, 2003.

5. М'ясоїд П.А. Загальна психологія: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. – К.: Вища школа, 2000.

6. Общая психология: Курс лекций / Сост. Е.И. Рогов. – М.: ВЛАДОС, 1998. – С. 3-80.

7. Психология: Учебник для технических вузов / Под ред. В.Н.Дружинина. – СПб.: Питер, 2000. – Гл.1-3.

8. Столяренко Л.Д., Столяренко В.Е. Психология и педагогика для технических вузов. – Р.-на-Д.: Феникс, 2001. – С. 6-35.

9. Тодорова І.С. Основи психології та педагогіки. – Полтава, 2002. – С. 5-16.

10.Хьелл Л., Зиглер Д. Теории личности (Основные положения, исследования и применение). – СПб.: Питер Ком, 1999. – 608 с.

 

Національна система освіти у нашій країні функціонує в правовому полі, що ґрунтується на Конституції України, Законах України "Про освіту", “Про загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про позашкільну освіту”, “Про професійно-технічну освіту”, “Про вищу освіту”, “Про охорону дитинства”, Указі Президента України „Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні” від 4 липня 2005 р., яким визначено найважливіші шляхи реформування освіти.

Протягом 2006 року Міністерством освіти і науки України розроблено два важливих документи: схвалену Урядом Концепцію розвитку освіти до 2010 р. та проект Програми розвитку освіти в Україні на 2006-2010 роки. Вони спрямовані на удосконалення національної системи освіти, здійснення освітньої політики і стратегії, переорієнтації освіти на забезпечення доступу громадян до якісної освіти, культурних і національних освітніх прав та запитів усіх громадян, реалізації принципу безперервної, від дошкільної до післядипломної, адаптація її до соціально орієнтованої, глобалізованої економіки та інтеграції української освіти у європейський та світовий простір, зокрема виконання положень Болонської декларації.

Здобутки України в галузі вищої освіти, перспективи її вдосконалення відповідають проголошеному Конституцією нашої держави праву кожної людини як особистості на вільний розвиток. В цьому контексті саме психологія та педагогіка – дві близько споріднених гуманітарних науки – покликані закласти засади свідомого особистісного зростання людини, висвітлити його механізми, закономірності та шляхи.

Як зазначив у своєму виступі 17.08.06. на підсумковій колегії МОН України міністр освіти С.М. Ніколаєнко, серед основних тенденцій розвитку освіти в сучасному світі слід виокремити надзвичайно швидке оновлення технологій. Зростання економіки диктує мати таку систему освіти, яка могла б готувати людей до життя в умовах цих змін. З одного боку, перехід до інформаційного суспільства обумовлює підвищені вимоги до комунікативних та інформаційних компетенцій особи, до зростання професійної мобільності працівників, підвищення ролі людського капіталу, а з другого, демократизація суспільства спонукає до підвищення рівня готовності громадян до відповідального і свідомого вибору, здатності до толерантного розв’язання конфліктних ситуацій.

Міністр відзначив також, що нині частка людського капіталу у розвинених країнах складає дві третини національного багатства. До речі, у США відсоток людського капіталу національному багатстві складає 76 відсотків, у Західній Європі – 74, у Росії – 50. В Україні цей показник поки що на рівні 20 відсотків. Тому головним чинником розвитку у XXI столітті стає не накопичення матеріальних благ, а накопичення знань, досвіду, умінь, дбайливе ставлення до здоров’я, на підтримку яких у світі щороку витрачається 15-20 трлн. доларів. Не можна, однак, не визнати, що важливим чинником здоров’я – як морального, так і фізичного – є психолого-педагогічна компетентність кожної людини, її свідоме ставлення до власного та чужого життя, його проблем, суб’єктивних факторів життєтворчості.

 

Гуманізація і гуманітаризація вищої освіти в незалежній Україні передбачає відмову від заідеологізованості навчально-виховного процесу, посилення уваги і поваги до особистості, насичення всіх навчальних дисциплін, включаючи й технічні, людським змістом. Включення до навчальних планів технічного вищого навчального закладу такого предмету як “Психологія і педагогіка” головним своїм завданням має:

а) ознайомитися з психологією як наукою, її структурою, історією розвитку, основними проблемами;

б) здобути інформацію про загальне та індивідуальне в особистості, специфіку їх поєднання і прояву;

в) дізнатися про професійні проблеми, зумовлені психологічними аспектами особистісного й міжособистісного характеру, зокрема – управлінські.

г) скласти уявлення, які власні особливості поведінки можуть проявитися у людини в складних психологічних ситуаціях;

д) підвищити компетентність майбутніх інженерів та економістів у сфері людських стосунків.


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  7. V. Вивчення нового матеріалу.
  8. V. Завдання.
  9. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  10. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  11. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  12. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.




Переглядів: 764

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 2.1. Структурна організація МК сімейства МК51. | Основні галузі сучасної психології, їх предмет і завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.