МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Завдання вивчення психології у вищій технічній школіЛітература План 1. Вивчення психології у вищій технічній школі. 2. Виникнення і розвиток психології як науки. 3. Основні галузі сучасної психології, їх предмет і завдання. 4. Методи психології та специфіка їх застосування.
1. Конституція України.. – К., 1997.. 2. Національна доктрина розвитку освіти в Україні у ХХІ ст.–К.: Шкільний світ, 2001. 3. Введение в психологию: Учебное пособие/ Под ред. А.В.Петровського. - М: Академия, 1995. – Ч.1. 4. Журавський В.С., Згуровський М.З. Болонський процес: головні принципи входження в Європейський простір вищої освіти.–К.: Політехніка, 2003. 5. М'ясоїд П.А. Загальна психологія: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. – К.: Вища школа, 2000. 6. Общая психология: Курс лекций / Сост. Е.И. Рогов. – М.: ВЛАДОС, 1998. – С. 3-80. 7. Психология: Учебник для технических вузов / Под ред. В.Н.Дружинина. – СПб.: Питер, 2000. – Гл.1-3. 8. Столяренко Л.Д., Столяренко В.Е. Психология и педагогика для технических вузов. – Р.-на-Д.: Феникс, 2001. – С. 6-35. 9. Тодорова І.С. Основи психології та педагогіки. – Полтава, 2002. – С. 5-16. 10.Хьелл Л., Зиглер Д. Теории личности (Основные положения, исследования и применение). – СПб.: Питер Ком, 1999. – 608 с.
Національна система освіти у нашій країні функціонує в правовому полі, що ґрунтується на Конституції України, Законах України "Про освіту", “Про загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про позашкільну освіту”, “Про професійно-технічну освіту”, “Про вищу освіту”, “Про охорону дитинства”, Указі Президента України „Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні” від 4 липня 2005 р., яким визначено найважливіші шляхи реформування освіти. Протягом 2006 року Міністерством освіти і науки України розроблено два важливих документи: схвалену Урядом Концепцію розвитку освіти до 2010 р. та проект Програми розвитку освіти в Україні на 2006-2010 роки. Вони спрямовані на удосконалення національної системи освіти, здійснення освітньої політики і стратегії, переорієнтації освіти на забезпечення доступу громадян до якісної освіти, культурних і національних освітніх прав та запитів усіх громадян, реалізації принципу безперервної, від дошкільної до післядипломної, адаптація її до соціально орієнтованої, глобалізованої економіки та інтеграції української освіти у європейський та світовий простір, зокрема виконання положень Болонської декларації. Здобутки України в галузі вищої освіти, перспективи її вдосконалення відповідають проголошеному Конституцією нашої держави праву кожної людини як особистості на вільний розвиток. В цьому контексті саме психологія та педагогіка – дві близько споріднених гуманітарних науки – покликані закласти засади свідомого особистісного зростання людини, висвітлити його механізми, закономірності та шляхи. Як зазначив у своєму виступі 17.08.06. на підсумковій колегії МОН України міністр освіти С.М. Ніколаєнко, серед основних тенденцій розвитку освіти в сучасному світі слід виокремити надзвичайно швидке оновлення технологій. Зростання економіки диктує мати таку систему освіти, яка могла б готувати людей до життя в умовах цих змін. З одного боку, перехід до інформаційного суспільства обумовлює підвищені вимоги до комунікативних та інформаційних компетенцій особи, до зростання професійної мобільності працівників, підвищення ролі людського капіталу, а з другого, демократизація суспільства спонукає до підвищення рівня готовності громадян до відповідального і свідомого вибору, здатності до толерантного розв’язання конфліктних ситуацій. Міністр відзначив також, що нині частка людського капіталу у розвинених країнах складає дві третини національного багатства. До речі, у США відсоток людського капіталу національному багатстві складає 76 відсотків, у Західній Європі – 74, у Росії – 50. В Україні цей показник поки що на рівні 20 відсотків. Тому головним чинником розвитку у XXI столітті стає не накопичення матеріальних благ, а накопичення знань, досвіду, умінь, дбайливе ставлення до здоров’я, на підтримку яких у світі щороку витрачається 15-20 трлн. доларів. Не можна, однак, не визнати, що важливим чинником здоров’я – як морального, так і фізичного – є психолого-педагогічна компетентність кожної людини, її свідоме ставлення до власного та чужого життя, його проблем, суб’єктивних факторів життєтворчості.
Гуманізація і гуманітаризація вищої освіти в незалежній Україні передбачає відмову від заідеологізованості навчально-виховного процесу, посилення уваги і поваги до особистості, насичення всіх навчальних дисциплін, включаючи й технічні, людським змістом. Включення до навчальних планів технічного вищого навчального закладу такого предмету як “Психологія і педагогіка” головним своїм завданням має: а) ознайомитися з психологією як наукою, її структурою, історією розвитку, основними проблемами; б) здобути інформацію про загальне та індивідуальне в особистості, специфіку їх поєднання і прояву; в) дізнатися про професійні проблеми, зумовлені психологічними аспектами особистісного й міжособистісного характеру, зокрема – управлінські. г) скласти уявлення, які власні особливості поведінки можуть проявитися у людини в складних психологічних ситуаціях; д) підвищити компетентність майбутніх інженерів та економістів у сфері людських стосунків. Читайте також:
|
||||||||
|