МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Завдання вивчення психології у вищій технічній школіЛітература План 1. Вивчення психології у вищій технічній школі. 2. Виникнення і розвиток психології як науки. 3. Основні галузі сучасної психології, їх предмет і завдання. 4. Методи психології та специфіка їх застосування.
1. Конституція України.. – К., 1997.. 2. Національна доктрина розвитку освіти в Україні у ХХІ ст.–К.: Шкільний світ, 2001. 3. Введение в психологию: Учебное пособие/ Под ред. А.В.Петровського. - М: Академия, 1995. – Ч.1. 4. Журавський В.С., Згуровський М.З. Болонський процес: головні принципи входження в Європейський простір вищої освіти.–К.: Політехніка, 2003. 5. М'ясоїд П.А. Загальна психологія: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. – К.: Вища школа, 2000. 6. Общая психология: Курс лекций / Сост. Е.И. Рогов. – М.: ВЛАДОС, 1998. – С. 3-80. 7. Психология: Учебник для технических вузов / Под ред. В.Н.Дружинина. – СПб.: Питер, 2000. – Гл.1-3. 8. Столяренко Л.Д., Столяренко В.Е. Психология и педагогика для технических вузов. – Р.-на-Д.: Феникс, 2001. – С. 6-35. 9. Тодорова І.С. Основи психології та педагогіки. – Полтава, 2002. – С. 5-16. 10.Хьелл Л., Зиглер Д. Теории личности (Основные положения, исследования и применение). – СПб.: Питер Ком, 1999. – 608 с.
Національна система освіти у нашій країні функціонує в правовому полі, що ґрунтується на Конституції України, Законах України "Про освіту", “Про загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про позашкільну освіту”, “Про професійно-технічну освіту”, “Про вищу освіту”, “Про охорону дитинства”, Указі Президента України „Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні” від 4 липня 2005 р., яким визначено найважливіші шляхи реформування освіти. Протягом 2006 року Міністерством освіти і науки України розроблено два важливих документи: схвалену Урядом Концепцію розвитку освіти до 2010 р. та проект Програми розвитку освіти в Україні на 2006-2010 роки. Вони спрямовані на удосконалення національної системи освіти, здійснення освітньої політики і стратегії, переорієнтації освіти на забезпечення доступу громадян до якісної освіти, культурних і національних освітніх прав та запитів усіх громадян, реалізації принципу безперервної, від дошкільної до післядипломної, адаптація її до соціально орієнтованої, глобалізованої економіки та інтеграції української освіти у європейський та світовий простір, зокрема виконання положень Болонської декларації. Здобутки України в галузі вищої освіти, перспективи її вдосконалення відповідають проголошеному Конституцією нашої держави праву кожної людини як особистості на вільний розвиток. В цьому контексті саме психологія та педагогіка – дві близько споріднених гуманітарних науки – покликані закласти засади свідомого особистісного зростання людини, висвітлити його механізми, закономірності та шляхи. Як зазначив у своєму виступі 17.08.06. на підсумковій колегії МОН України міністр освіти С.М. Ніколаєнко, серед основних тенденцій розвитку освіти в сучасному світі слід виокремити надзвичайно швидке оновлення технологій. Зростання економіки диктує мати таку систему освіти, яка могла б готувати людей до життя в умовах цих змін. З одного боку, перехід до інформаційного суспільства обумовлює підвищені вимоги до комунікативних та інформаційних компетенцій особи, до зростання професійної мобільності працівників, підвищення ролі людського капіталу, а з другого, демократизація суспільства спонукає до підвищення рівня готовності громадян до відповідального і свідомого вибору, здатності до толерантного розв’язання конфліктних ситуацій. Міністр відзначив також, що нині частка людського капіталу у розвинених країнах складає дві третини національного багатства. До речі, у США відсоток людського капіталу національному багатстві складає 76 відсотків, у Західній Європі – 74, у Росії – 50. В Україні цей показник поки що на рівні 20 відсотків. Тому головним чинником розвитку у XXI столітті стає не накопичення матеріальних благ, а накопичення знань, досвіду, умінь, дбайливе ставлення до здоров’я, на підтримку яких у світі щороку витрачається 15-20 трлн. доларів. Не можна, однак, не визнати, що важливим чинником здоров’я – як морального, так і фізичного – є психолого-педагогічна компетентність кожної людини, її свідоме ставлення до власного та чужого життя, його проблем, суб’єктивних факторів життєтворчості.
Гуманізація і гуманітаризація вищої освіти в незалежній Україні передбачає відмову від заідеологізованості навчально-виховного процесу, посилення уваги і поваги до особистості, насичення всіх навчальних дисциплін, включаючи й технічні, людським змістом. Включення до навчальних планів технічного вищого навчального закладу такого предмету як “Психологія і педагогіка” головним своїм завданням має: а) ознайомитися з психологією як наукою, її структурою, історією розвитку, основними проблемами; б) здобути інформацію про загальне та індивідуальне в особистості, специфіку їх поєднання і прояву; в) дізнатися про професійні проблеми, зумовлені психологічними аспектами особистісного й міжособистісного характеру, зокрема – управлінські. г) скласти уявлення, які власні особливості поведінки можуть проявитися у людини в складних психологічних ситуаціях; д) підвищити компетентність майбутніх інженерів та економістів у сфері людських стосунків. Читайте також:
|
||||||||
|