МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Характеристика функцій і принципів педагогічного менеджментуФункціональну систему педагогічного менеджменту в управлінні сучасним навчально-виховним закладом складають три головні групи функцій: за цілями управління (орієнтовні), за змістом діяльності закладу (змістовні) і за процесом управління ним (операційно-технологічні). Група функцій щодо цілей педагогічного менеджменту навчально-виховного закладу повинна включати в себе роботу його керівника щодо: організації загальноосвітньої підготовки творчого, соціально мобільного і впевненого в собі у ринкових умовах суспільства підростаючого покоління; формування учнівського й педагогічного колективу та притаманних сучасному етапові розвитку суспільства відповідних морально-психологічних, соціально-педагогічних, професійних і соціально-економічних відносин між його членами; подальшого перспективного розвитку закладу, як суб'єкта загальної середньої освіти і ринку освітніх послуг; створення необхідного позитивного освітньо-виховного середовища для самоактуалізації та творчої самореалізації кожної особистості. Цільові функції педагогічного менеджменту сучасного навчально-виховного закладу повинні бути сконцентровані на забезпеченні: — наукового підходу до організації всіх його служб (психолого-педагогічної, методичної, фінансово-економічної, адміністративно-господарської), що передбачає побудову системи управління процесом адаптації учнів та педагогічних кадрів до умов ринкової економіки на новітніх даних науки і практики менеджменту; — гнучкості навчально-виховного процесу у відповідності до зміни соціального замовлення до якостей особистості кожного з його суб'єктів, зумовлених її статусом (директор, заступник директора, учитель, учень); — позитивних морально-психологічних і матеріальних умов для соціального благополуччя всіх членів колективу; взаємодії всіх елементів організаційної структури навчального закладу на основі загальнолюдських, соціокультурних і професійних цінностей; — оновлення змісту й характеру загальної середньої освіти з урахуванням прогнозу розвитку сучасної науки, культури, виробництва і культурних відносин у суспільстві ринкової економіки. Група функцій педагогічного менеджменту щодо змісту діяльності навчально-виховного закладу повинна містити: організацію і контроль навчально-виховного процесу та господарської діяльності; адекватний його меті і завданням підбір, розстановку, навчання й виховання педагогічних працівників; удосконалення й оновлення матеріально-технічної бази закладу; розширення масштабів та інтенсифікації додаткової освітньої, комерційної, підприємницької й фінансово-господарської діяльності. Група змістових функцій педагогічного менеджменту закладу освіти повинна бути спрямованою на досягнення: — високої економічної та соціальної ефективності загальноосвітньої підготовки підростаючого покоління; — технологічної адекватності навчання рівневі розвитку сучасного виробництва, науки й культури; — високого рівня організації навчально-виховного процесу, що відповідає нормативам державного і міжнародного стандартів освіти: — оптимізації саме позитивних ділових, професійних, освітньо-виховних і міжособистісних відносин у педагогічному та учнівському колективах на основі принципів демократизації і гуманізації загальної освіти. Група функцій педагогічного менеджменту навчально-виховного закладу щодо процесу його організації передбачає: створення на контрактній чи договірній основі постійних або тимчасових колективів; залучення до участі у своїй комерційній діяльності державних, кооперативних та акціонерних підприємств, громадських організацій, приватних осіб; фінансування витрат на підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації педагогічних кадрів; організацію та фінансування коштів на видання підручників і навчально-методичних підручників, словників, додаткової літератури, необхідної для вдосконалення навчально-виховної роботи; фінансування витрат на популяризацію і пропаганду своєї діяльності й освітніх послуг; здійснення економічної діяльності для придбання матеріальних засобів, необхідних для реалізації освітніх програм, вирішення соціальних питань своїх учнів і працівників. Ця група функцій педагогічного менеджменту повинна забезпечувати цілісність управлінського циклу діяльності керівних та педагогічних кадрів закладу освіти, що відображено на схемі 2. їх склад повинен передбачати наявність функцій: — маркетингу, що полягає у вивченні особливостей і у визначенні можливостей закладу для досягнення конкурентноздатної позиції на ринку освітніх послуг та інтелектуальних ресурсів за рахунок пристосування кількості та якості своєї педагогічної продукції до - рівнів попиту й конкретних вимог замовників щодо якості загальноосвітньої підготовки випускників; — пошуку і створення педагогічних інновацій з подальшим їх упровадженням у навчально-виховний процес, систему керівництва і методичної роботи; — стратегічного прогнозування напрямків та етапів розвитку закладу на підставі аналізу тенденцій розвитку суспільства, національної системи загальної освіти й провідних положень державних нормативних документів; — підготовки і прийняття управлінських рішень щодо кожної з провідних видів діяльності (навчально-виховної, комерційної, орендної, науково-методичної, професійно-педагогічної, фінансово-господарської, адміністративної), включаючи перспективне, щорічне, щомісячне, тижневе й оперативне планування, а також розробку бізнес-плану; — організації виконання прийнятих рішень, зокрема, делегування повноважень і реалізації комерційних операцій; — регулювання, тобто координації зусиль, мотивування і виховання ділових, партнерських, професійних, соціально-економічних, правничих, комерційних, міжособистісних відносин між членами колективу і зовнішнім середовищем — ринком освітніх послуг, інтелектуальних і трудових ресурсів; — обліку і контролю виконання прийнятих рішень; — лізингу, як однієї з форм майнового найму, що оформлюється відповідною орендною угодою (найчастіше товарами та послугами, застосовується оренда обладнання, машин, транспортних засобів, споруд різного призначення або цілі дослідницькі лабораторії, комп'ютерні класи та ін.); — моніторингу якості загальної освіти і функціонування кожного з підрозділів означеного закладу на основі застосування нових інформаційних технологій та комп'ютерної обробки управлінської інформації; — популяризації й рекламування провідних та додаткових освітніх послуг і творчих досягнень закладу, всіх видів його діяльності, рівня його освітнього сервісу, формування його іміджу. Ефективній реалізації означених вище груп функцій повинні сприяти такі принципи педагогічного менеджменту: — єдиновладдя і колегіальності, що передбачає прийняття важливих організаційних і управлінських рішень шляхом взаємного осмислення; — мотивації системи морального і матеріального заохочення, її використання з урахуванням різних, у тому числі й непередбачених, випадків, інтегрування їх у систему педагогічного менеджменту; — лідерства і відповідальності, що забезпечує чітке оформлення наказів і розпоряджень; — законності всіх прийнятих рішень і дій, згідно з діючим законодавством і нормами юридичного права; — правильного підбору й розстановки кадрів; — економічності та постійного зворотного зв'язку; — передбачливості, яка дозволяє вишукувати кадрові, інтелектуальні й матеріальні резерви для забезпечення конкретного і перспективного розвитку навчального закладу (В.І. Маслов. В.В. Шаркунова).
Читайте також:
|
||||||||
|