Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 3. Умови та критерії ефективної комунікації – 2 год.

ТЕМА 3. УМОВИ ТА КРИТЕРІЇ ЕФЕКТИВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ.

Завдання на комунікативну вправність

Лекція 2. Типологія комунікативних ефектів – 4 год.

ТЕМА 2. ТИПОЛОГІЯ КОМУНІКАТИВНИХ ЕФЕКТІВ.

Комунікативний ефект як результат сприймання журналістського матеріалу. Комунікативні ефекти пов’язані зі зміною інформаційної компетенції. Комунікативні ефекти пов’язані зі зміною психологічного стану комуніката. Логічні комунікаційні ефекти. Комунікативний ефект з погляду процесуальних характеристик.

Комунікативні ефекти як реакція на повідомлення. Передбачувані й непередбачувані комунікативні ефекти. Проблема комунікативного очікування і стандарти журналістської діяльності. Комунікативні моделі реагування. Статичні й динамічні комунікативні ефекти та принципи їх формування. Комунікативний ефект і цілісність журналістського твору.

Етичні складові масовокомунікаційної діяльності. Типові ефекти актуального медійного простору та наслідки їх продукування. Типологія помилок автора й редакторського колективу при формуванні комунікативного ефекту. Проблема забезпечення комунікативної мети в багатовекторній та розмежованій у часі комунікаціях.

 

Питання, що повинні бути засвоєні:

1. Поняття комунікативного ефекту.

2. Комунікативні ефекти сприймання інформації.

3. Комунікативні моделі реагування.

4. Проблема дотримання етичних стандартів журналістської діяльності в процесі формування комунікативних ефектів.

Завдання для самостійної роботи (2 год.)

1. Укласти схему типових комунікативних ефектів для масовоінформаційної діяльності (Письмово, не менше 5).

2. Підібрати приклади ситуацій спілкування відповідно до моделей реагування на інформацію.

У письмовій формі довести або спростувати теореми 4-8 із переліку в кінці програми.

Контрольні запитання:

1. Що таке комунікативний ефект?

2. У чому полягає зміст комунікативного ефекту – реакції на інформацію?

3. Як реалізується механізм продукування й керування динамічними комунікативними ефектами?

4. Які помилки формування комунікативних ефектів для автора і сприймача є найтиповішими?

Контрольне завдання:

Підготуватися до тесту за змістом лекції.

Рекомендована література [2, 7-9, 12, 20, 23, 24, 26-29].


Комунікативна ситуація, способи її врахування та зміни при формуванні повідомлення. Закон апперцепції з погляду комунікативної ефективності. Критерії результативності комунікації. Способи оцінки комунікативного потенціалу ситуації спілкування.

Поняття інформаційного комфорту, методи його встановлення. Комунікативна дистанція як спосіб формування рамки комунікації. Оцінка результативності комунікації. Аналіз смислів та змістів комунікації щодо цілісного відображення дійсності. Граф як модель реальності. Функції ієрархічної системи фактів дійсності у творі з позиції ефективності комунікації.

 

Питання, що повинні бути засвоєні:

1. Комунікативна ситуація. Типові комунікативні ситуації.

2. Комунікативний потенціал і його типи: ситуативний, змістовий, смисловий, фактологічний, авторський, КП аудиторії, КП каналу передачі інформації, КП часу й місця спілкування.

3. Інформаційний комфорт – складова успішної комунікації.

4. Ієрархія змістових елементів у фактологічній системі твору.

Завдання для самостійної роботи (2 год.)

1. Побудувати модель типових комунікативних ситуацій для інформаційної діяльності в ієрархічній та резонансній системах (журналістиці, рекламі, побутовому мовленні). (Письмово, 3 ситуації)

2. Підібрати приклади творів, де автором забезпечено максимальний інформаційний комфорт для продукованої твором ситуації спілкування. (Письмово, 3 твори, коментар по 1 абзацу)


Читайте також:

  1. Алгебраїчні критерії стійкості
  2. Аналогія як умовивід
  3. Аргументація як раціональна частина комунікації.
  4. Блок 4. Умови та охорона праці.
  5. Блок перевірки умови
  6. БУДОВА ТА УМОВИ ФОРМУВАННЯ ШАРУВАТИХ ТОВЩ
  7. В якості критеріїв для оцінки або вимірювання предмета завдання з надання впевненості не можуть використовуватись очікування, судження або власний досвід аудитора.
  8. ВЕРБАЛЬНА КОМУНІКАЦІЯ. ЗАСОБИ ВЕРБАЛЬНОЇ КОМУНІКАЦІЇ.
  9. Вид заняття: лекція
  10. Вид заняття: лекція
  11. Вид заняття: лекція
  12. Вид заняття: лекція




Переглядів: 1912

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання на комунікативну вправність | СТОРІНКИ 3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.