МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Памфлет: історія появи та розвитку.Памфлет: визначення, специфіка жанру. П=Памфлет Жанр памфлету – один із достатньо досліджених жанрів сатиричної публіцистики. Памфлет ставав предметом дослідження як у окремих наукових розвідках (З. Нестер, Ю. Ярмиш), так і в працях, присвячених дослідженню жанрів у цілому (В. Здоровега, І. Михайлин, В. Карпенко, М. Кім, О. Кузнецова, О. Тертичний, В. Шкляр, О. Чернікова та ін.). Особлива увага приділялася дослідженню цього жанру в контексті творчості окремих публіцистів – М. Хвильового, І. Багрянго, Я. Галана та ін. Проте в аспекті впливу образних засобів на структуру в цілому цей жанр залишається малодослідженим (серед праць, які так чи інакше торкаються питання взаємодії засобів і жанрової форми, є розвідки О. Кузнецової та Л. Кайди). Це зумовлено тим, що теорія функціонування художньої системи журналістського тексту перебуває у розвитку, становленні. Хоча саме образні засоби є тими елементами, що визначають специфіку журналістських жанрів, зокрема памфлету. памфлет – невеликий за обсягом сат. публ. твір на злободенну тему, що в різкій звинувачувальній формі викриває певні явище гром. і політ. життя. Памфлет іноді розгляд. як різновид фейлетону, розгорнутий. Памфлет відрізняється від фейлетону більшою ідеологічною різкістю, х.-на пропаганда. Тенденційність памфлета має на меті вплинути на громадську думку. Він має стосуватись не лише соц. явищ, а й літ.-х, набувати публіцистично-сатиричного, але завжди виконує агітаційну функцію. Притаманні: виразна афористичність, використ. елементів ораторського мистецва, експресивність висловлювань, іранія, згущена до сарказму сатира, прийоми худ. типізації. Позиція автора чітко окреслена. Інформац. приводом є знищення ідеології супртивника, тобто, ідеологічне підгрунтя.Специфіку П. визначає комунік. стратегія та комунік. тактика. Ком. стратегія - рух автономної думки та характерний малюнок цього руху: документальність у поєднанні з образністю. Комун. тактика - конкретність втілення публ. ідеї, тобто, групування елементів змісту в системі тексту. Основне концептуальне призначення – викликати у реципієнта негативне ставлення до об’єкта критики. Тому, основна жанрова ознака – обовязкова наявність авторської субєктивної оцінки системи фактів, що вимагає посилення експресивного викладу матеріалу.
Слово «Памфлет» (англ. pamphlet) з'явилося в XIV столітті і спочатку означало непереплетенную брошуру без обкладинки. Як жанр публіцистичної літератури памфлет склався в епоху Реформації. Проте притаманні памфлету як жанру риси - тенденціонзность, злободенність, полемічна спрямованість - складаються ще в давнину в викривальних промовах, т. зв. діатриби і інвективах. У Римі викривально-публіцистичне початок проявляється в інвективи (від лат. Invehere - кидатися, нападати) - зневажиться особи або групи осіб. Літературні форми інвективи різноманітні: епіграми, полемічні статті і мови. Політична полеміка в інвективи приймає характер опорочування конкретної особи. Таке твір Саллюстія «Інвектива проти Марка Тулія Цицерона» (54 г до н. Е..). Інвектива намагається знищити Цицерона морально як людини і сім'янина, як політичного діяча і продажного захисника в суді. «Мізерний людина, прохач, запобігливий перед недругами, а друзів схильний ображати, що стоїть то на тій, то на іншій стороні, не зберігає вірність нікому, нікчемний сенатор, найманий захисник в суді, людина, у якої немає жодної неоскверненим частини тіла: мова брехливий, руки загребущі, глотка бездонна, ноги втікача, те, чого з сором'язливості не назвеш, тяжко збезчещена ». Інвектива зазвичай виявляє порочність всього роду, нечестивість предків, і Саллюстій знущається над Цицероном як над «новою людиною» і прибульцем в Римі. Цицерон відповів Саллюстій не менш різкою і образливою інвективою. Памфлет-інвектива - поширена форма політичної боротьби в Римі. Класичний П. створений молодий буржуазією в процесі боротьби складалася буржуазного суспільства з феодалізмом, середньовічної церквою і схоластичної філософією. Одним з перших видатних майстрів П. був Еразм Роттердамський (1466-1536). Його «Похвала глупоті» (Lob der Torheit, 1509) спрямована проти князів, попів, схоластики і являє яскраво-сатиричний твір. Такі ж «Листи темних людей» (Epistolae obscurorum virorum, 1515-1517) - памфлет-сатира Гуттена і Рейхліна. Гуттену (1488-1523) понад те належать памфлети «Булла» (Bulla), «Порадники» (Consilia, 1521), «Розбійники» (Praedones, 1521).
Памфлет був широко використаний в буржуазних революціях XVII і XVIII ст. З часом П. робиться в більшій мірі зброєю ліворадикальної дрібної буржуазії і пролетаріату. Революції першої половини XIX століття створюють у Франції таких памфлетистів, як Поль Луї Кур'є (1772-1825), де Корменен (1788-1868), Рошфор (1830-1913), в Німеччині - Берні («Менцель-французоед» - «Menzel der Franzosenfresser », 1836), Гейне (1797-1856). В Англії памфлет набуває поширення в різних політичних кампаніях. Безліч брошур виходить у зв'язку з «законом про бідних» (1828-1834), «хлібними законами» (1841-1848), Кримської війною, повстаннями в Індії та Ірландії. Таким чином, кожен клас на тому чи іншому етапі свого розвитку створює свій П., насичуючи його таким змістом і надаючи йому таку форму, які підказують йому умови класової боротьби. Звідси - конкретно-історичне класове якість П. як одного із засобів ідеологічної боротьби класу.
Читайте також:
|
||||||||
|