Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



З листа селянина до газети (1921 р.)

«...Махнівці розсипалися і почали розправу, не розбираючи з ким і за що. Рубали першого стрічного, не розбираючи, не питаючи. Відрубали руки, у вже мертвого вирубали серце і його ще кришили. Ми ще не бачили такого звіра. За якийсь час порубали на вулицях 15 чоловік, як не рахувати поранених. Потім пішли по хатах».

Зі звіту ВУЧК VI з'їздові Рад України (1921р.)

«За приблизними підрахунками вбито отаманів — 112,розстріляно — 9, заарештовано — 84, добровільно з'явилося — 169, усього ліквідовано отаманів — 444, рядових бандитів убито — 9444, розстріляно — 510, заарештовано — 1035, добровільно з'явилося — 9357, усього ліквідовано — 29 622 рядових бандити».

Завдання А. Олесь Гончар у романі «Собор» так описує роздуми Н.Махна про своє місце в історії: «Ти перший, ти обранець свободи на арені степів... А хто ж ти насправді на цій арені? Гладіатор чи клоун? Керманич стихій чи блазень у її величності історії, комедіант ярмарковий? Свобода, вічний абсолют - тільки й чуєш від вошивих своїх теоретиків, а самі повзають, як рептилії, від погляду твого терпнуть... Вічний абсолют! А чому ж кров бризками летить від твоїх тачанок на всю Україну?..» А як ви оцінюєте цю постать? Проаналізуйте джерела й використайте результати дослідження, щоб обґрунтувати власну думку щодо особи Н.Махна та його руху.

Завдання Б.Проаналізуйте документи, звертаючи увагу на спрямування й методи дій Н.Махна, з'ясуйте, у чому були розбіжності махнівців з більшовиками та які їхні причини. Зробіть загальний висновок. Поміркуйте над процитованими словами з роману Олеся Гончара «Собор». Як би ви їх прокоментували?

Завдання В. Ретельно вивчіть джерела й дайте відповіді на питання

1. У чому суть анархічної ідеї Н. Махна (у галузі економіки, політики, військової та культурно-освітньої справи)?

2. У чому основні розбіжності поглядів Н.Махна і більшовиків?

3. Яку загрозу вбачали більшовики в махновщині? (проаналізуйте промову Л.Троїцького). Зробіть загальні висновки. Чи можна, на вашу думку, вважати Нестора Махна героєм громадянської війни?

МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ

Програма приділяє небагато уваги повстанському рухові. При якнайретельнішому плануванні на вивчення дій зеленівців,махновців і григор'ївців, а також політики більшовиків, що спричинила ці рухи, вчитель може відвести одну годину. Однак, зважаючи на те, що для південно-східних теренів України локальний опір такого типу мав дуже велике значення, вчитель не повинен відмовлятися від проведення студентського дослідження. Крім того, матеріал цієї роботи можна використати й для пізнавальних завдань.

ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНА РОБОТА16

ТЕМА: «Створення Союзу Радянських Соціалістичних Республік»


Читайте також:

  1. Iз листа Богдана Хмельницького до шведського короля Карла Густава (16 листопада 1656 р.)
  2. Бюджет редакції газети
  3. В «Листах про віротерпимість» він твердить, що держава не повинна втручатися в релігійні переконання своїх громадян, вимагаючи від них лише виконання громадянських обов'язків.
  4. З листа до Ольги Рошкевич
  5. З листа Симона Петлюри до Ю.Гуменюка (1926 р.)
  6. З листа Симона Петлюри до Ю.Гуменюка (1926 р.)
  7. Загальне розуміння масової роботи редакції газети. Періодичне видання і його аудиторія
  8. Зачитування вчителем уривка з листа Максима Рильського до Михайла Стельмаха.
  9. Особливості моделі газети
  10. Отримання листа
  11. Оформлення виконавчого листа




Переглядів: 847

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ДЖЕРЕЛА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.