Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Предмет та завдання педагогічної психології.

План.

Тема : Основи психології навчання (1).

Мета : ознайомити студентів із предметом та завдання педагогічної психології, підходами різних авторів щодо визначення моделей навчання. Домагатись свідомого засвоєння та використання в практичній діяльності факторів , що забезпечують успіх навчання, розуміння сутності учіння та научіння, як шляхів засвоєння соціального досвіду. Виховувати потребу у аналітичному підході до наукової теорії, формувати вміння проектувати та конструювати авторський педагогічний процес.

1.Предмет та завдання педагогічної психології.

2.Поняття учіння та научіння як шляхів засвоєння соціального досвіду.

3.Моделі навчання.

4.Фактори, що забезпечують успіх навчання.

Література :

1.Власова О.І. Педагогічна психологія:Навч. посібник – К.:Либідь,2005.-С.47-58, 65-77,101-106, 126-174.

2.Вікова та педпгогічна психологія: Навч. посіб./О.В.Скрипченко, Л.В.Долинська, З.В.Огороднійчук та ін. 2-ге вид.-К.:Каравела, 2007.-С.273-283, 314-334.

3.Лисянська Т.М.Педагогічна психологія : Навч. посібн.-2-ге вид., випр.і доп.- К.: Каравела, 2012.-С.7-11, 20-21, 39-46, 69-88.

 

 

Педагогічна психологія виникла у середині 19 ст. і розвивалась у галузі загальної психології у зв’язку із віковою психологією.

Педагогічна психологія досліджує закономірності засвоєння соціального досвіду, тобто суспільно-вироблених знань, умінь і навичок, їх використання на різних стадіях розвитку людини. Педагогічна психологія головний акцент робить на діяльності засвоєння досвіду.

Об’єктом вікової та педагогічної психології є дитина, учень, студент в різні періоди їх дозрівання і навчання. Педагогічна психологія з’ясовує, якими повинні бути умови, щоб забезпечити інтенсивний психічний розвиток.

Педагогічна психологія вивчає психологічні закономірності навчання та виховання, оволодіння знаннями, вміннями і навичками в школі, управління процесом учіння, формування пізнавальних інтересів, формування особистості учня. Досліджує індивідуальні відмінності учня, рушійні сили його розвитку у процесі навчання, особливості взаємин між вчителем та учнями, між самими учнями, основи самовиховання. Крім цього, до предмету педагогічної психології входять особливості діяльності вчителя, умови розвитку його педагогічних здібностей.

Структура педагогічної психології : психологія навчання, психологія виховання, психологія діяльності і особистості вчителя.

Принципи педагогічної психології – детермінізму, розвитку, єдності психіки й діяльності, об’єктивності, системності, особистісного підходу, інтеріоризації, визначення соціальної природи законів формування психіки людини, визнання пріоритету соціальної детермінації над біологічною.

Завдання педагогічної психології :

· Розкривання психологічних механізмів навчальних і виховних впливів на інтелектуальний та особистісний розвиток учня;

· Визначення механізмів і закономірностей освоювання учнями соціокультурного досвіду, зберігання його в індивідуальній свідомості й використання в різних ситуаціях;

· Визначення зв’язку між рівнем інтелектуального й особистісного розвитку учнів та формами й методами навчального й виховую чого впливу (співробітництво, активні форми навчання тощо);

· Визначення особливостей організації та управління навчальною діяльністю учнів і впливу цих процесів на їхній особистісний та інтелектуальний розвиток, а також на навчально-пізнавальну й соціальну активність;

· Дослідження психологічних основ діяльності педагога, його індивідуально-психологічних і професійних якостей;

· Визначення психологічних основ діагностики рівня й якості виховання та здібностей учнів, засвоювання ними знань, вмінь і навичок;

· Розроблення психологічних основ дальшого удосконалення освітнього процесу на всіх рівнях освітньої системи.

 


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  4. Абетково-предметний покажчик
  5. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  6. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  7. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  8. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  9. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  10. Аналіз предметної сфери соціальної роботи
  11. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  12. Аналогія - спосіб отримання знань про предмети та явища на основі їхньої подібності з іншими.




Переглядів: 2270

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Поняття учіння та научіння як шляхів засвоєння соціального досвіду.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.