Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Визначення показників рентабельності

Рентабельність – це ступінь дохідності, вигідності, прибутковості бізнесу. Її вимірюють за допомогою цілої системи відносних показників, що характеризують ефективність роботи підприємства в цілому, прибутковість різних напрямів діяльності (виробничої, комерційної, фінансової, інвестиційної тощо), вигідність виробництва продукції і послуг окремих видів, показники рентабельності повніше, ніж прибуток, характеризують результати господарювання, тому що їх величина відображає співвідношення ефекту з вкладеним капіталом або спожитими ресурсами. Їх використовують для оцінювання діяльності підприємства і як інструмент в інвестиційній політиці та ціноутворенні.

Показники рентабельності можна об’єднати в кілька груп:

1) показники, що базуються на витратному підході (рентабельність продукції, рентабельність операційної діяльності, рентабельність інвестиційної діяльності та окремих інвестиційних проектів, рентабельність звичайної діяльності);

2) показники, в основі яких лежить ресурсний підхід (рентабельність сукупних активів або загальна рентабельність, рентабельність операційного капіталу, рентабельність основного капіталу; рентабельність оборотного капіталу, рентабельність власного капіталу та ін.);

3) показники, що характеризують прибутковість продажів (валова рентабельність продажів і чиста рентабельність продажів).

І. Витратні показники

Рентабельність продукції () розраховується як відношення валового прибутку від продажу () до собівартості реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) ():

(5.24)

Вона показує, скільки прибутку має підприємство з кожної гривні, витраченої на виробництво і реалізацію продукції. Її можна розрахувати в цілому для підприємства, для окремих його сегментів і за видами продукції.

Рентабельність операційної діяльності () розраховується як відношення фінансового результату від операційної діяльності () до операційних витрат ():

(5.25)

Цей показник характеризує окупність витрат в операційній діяльності. Він повніше від попереднього показника відображає результати роботи підприємства, оскільки при його розрахунку враховуються не лише реалізаційні, а й позареалізаційні результати, що належать до основної діяльності.

Рентабельність звичайної діяльності () розраховується як відношення фінансового результату від звичайної діяльності () до витрат від звичайної діяльності ():

(5.26)

Аналогічно визначають дохідність інвестиційних проектів: одержану або очікувану суму прибутку від інвестиційної діяльності () співвідносять з сумою інвестиційних витрат ():

(5.27)

Коефіцієнт покриття виробничих витрат () розраховується як відношення чистого доходу (ЧД) до собівартості реалізованої продукції (товарів, послуг):

(5.27)

Він показує величину виробничих витрат, яка здійснюється для того, щоб одержати 1 грн. чистого доходу.


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. Ocнoвнi визначення здоров'я
  5. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  6. Аналіз відносних показників прибутковості (рентабельності) роботи банку
  7. Аналіз макроекономічних показників
  8. Аналіз основних техніко-економічних показників діяльності підприємств будіндустрії
  9. Аналіз показників валового прибутку і собівартості реалізованої продукції
  10. Аналіз показників прибутковості та рентабельності підприємства
  11. Аналіз показників рентабельності.
  12. Аналіз показників складу, структури й технічного стану основних фондів.




Переглядів: 4113

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація прибутку за видами формування та розподілу | ІІ. Ресурсні показники

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.