МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Визначення показників рентабельностіРентабельність – це ступінь дохідності, вигідності, прибутковості бізнесу. Її вимірюють за допомогою цілої системи відносних показників, що характеризують ефективність роботи підприємства в цілому, прибутковість різних напрямів діяльності (виробничої, комерційної, фінансової, інвестиційної тощо), вигідність виробництва продукції і послуг окремих видів, показники рентабельності повніше, ніж прибуток, характеризують результати господарювання, тому що їх величина відображає співвідношення ефекту з вкладеним капіталом або спожитими ресурсами. Їх використовують для оцінювання діяльності підприємства і як інструмент в інвестиційній політиці та ціноутворенні. Показники рентабельності можна об’єднати в кілька груп: 1) показники, що базуються на витратному підході (рентабельність продукції, рентабельність операційної діяльності, рентабельність інвестиційної діяльності та окремих інвестиційних проектів, рентабельність звичайної діяльності); 2) показники, в основі яких лежить ресурсний підхід (рентабельність сукупних активів або загальна рентабельність, рентабельність операційного капіталу, рентабельність основного капіталу; рентабельність оборотного капіталу, рентабельність власного капіталу та ін.); 3) показники, що характеризують прибутковість продажів (валова рентабельність продажів і чиста рентабельність продажів). І. Витратні показники Рентабельність продукції () розраховується як відношення валового прибутку від продажу () до собівартості реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) (): (5.24) Вона показує, скільки прибутку має підприємство з кожної гривні, витраченої на виробництво і реалізацію продукції. Її можна розрахувати в цілому для підприємства, для окремих його сегментів і за видами продукції. Рентабельність операційної діяльності () розраховується як відношення фінансового результату від операційної діяльності () до операційних витрат (): (5.25) Цей показник характеризує окупність витрат в операційній діяльності. Він повніше від попереднього показника відображає результати роботи підприємства, оскільки при його розрахунку враховуються не лише реалізаційні, а й позареалізаційні результати, що належать до основної діяльності. Рентабельність звичайної діяльності () розраховується як відношення фінансового результату від звичайної діяльності () до витрат від звичайної діяльності (): (5.26) Аналогічно визначають дохідність інвестиційних проектів: одержану або очікувану суму прибутку від інвестиційної діяльності () співвідносять з сумою інвестиційних витрат (): (5.27) Коефіцієнт покриття виробничих витрат () розраховується як відношення чистого доходу (ЧД) до собівартості реалізованої продукції (товарів, послуг): (5.27) Він показує величину виробничих витрат, яка здійснюється для того, щоб одержати 1 грн. чистого доходу. Читайте також:
|
||||||||
|