Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практичні заняття

План.

Заняття 3. Античні держава і право. Давня Греція: Афіни, Спарта

План.

План.

 

1. Загальна характеристика періоду розкладу первіснообщинного ладу. Виникнення держави та її сутність. Виникнення права.

2. Суспільний і державний лад Давнього Єгипту.

3. Головні риси права Давнього Єгипту.

4. Суспільний і державний лад Давнього Вавилону. Закони царя Хаммурапі.

 

Питання для самоконтролю та самоперевірки:

 

1. Назвати головні характеристики первісного ладу.

2. Яка економічна основа появи рабства?

3. Визначте головну різницю правових норм в класовому суспільстві і звичаїв первісного ладу.

4. Визначте сутність суспільного и державного ладу Давнього Єгипту.

5. Виділіть основні риси права Давнього Єгипту.

6. Охарактеризуйте господарський і суспільний лад Давнього Вавилона за законами Хаммурапі.

7. Розкрийте значення законів Хаммурапі для регулювання суспільного життя в Давньому Вавилоні.

8. Складіть схему "Державний апарат давнього Єгипту", позначивши в ній ланки апарату та їх функції.

9. Виберіть з законів Хаммурапі статті, що свідчать про класовий характер давньовавилонського права.

 

Теми рефератів:

- Правове становище різних соціальних груп за законами Хаммурапі.

 


Заняття 2. Держава і право Давніх Індії та Китаю (індивідуальне – 2 год.)

 

1. Виникнення держави в Давньому Китаї. Реформи Шан Яна.

2. Головні риси давньокитайського права.

3. Варновий лад Давньої Індії.

4. Закони Ману.

5. Сутність і функції давньосхідної деспотії.

 

Питання для самоконтролю та самоперевірки:

 

1. В чому суть реформи Шан Яна?

2. Охарактеризуйте систему злочинів і покарань в давньокитайському праві.

3. Спираючись на Закони Ману (по хрестоматії), охарактеризуйте становище жінки в Давній Індії.

4. Проведіть порівняльний аналіз законів царя Хаммурапі і Законів Ману в галузі сімейно-шлюбного права, кримінального права.

5. В чому сутність і характерні риси давньосхідної деспотії?

6. За законами Ману складіть схему класового та варнового розподілу населення, позначте права та обов’язки окремих груп населення.

7. Складіть розгорнутий план відповіді на питання "Сутність давньосхідної деспотії".

 

Теми рефератів:

- Закріплення станового ладу в Індії за законами Ману.

- Східна деспотія та її характерні риси.

 

(семінарське – 2 год.)

 

1. Розпад родового ладу і виникнення держави в Афінах.

2. Реформи Тесея. Закони Драконта.

3. Реформи Солона і Клісфена.

4. Розквіт Афінської демократії. Головні риси права в Афінах.

5. Суспільний і державний лад Спарти. Ретри Лікурга.

6. Соціальний і державний лад Давнього Риму.

7. Реформи Сервія Туллія та їх політичне значення.

8. Суспільний та державний лад Рима в період республіки. Реформи братів Гракхів.

9. Рим в період монархії. Реформи Діоклетіана і Константина.

10. Джерела римського права та їх характеристика.

11. Кримінальне право в Давньому Римі. Суд і судочинство.

 

Питання для самоконтролю і самоперевірки:

1. Довести, що реформи Солона суттєво видозмінили весь лад соціально-політичного життя Афін.

2. Покажіть неповноправне становище жінок за шлюбно-сімейним правом Давньої Греції.

3. Охарактеризуйте державний устрій Давньої Спарти. Чим він відрізняється від такого в Афінах? З чим пов'язані розбіжності?

8. Охарактеризуйте управління Римською імперією.

9. Виділити головні етапи розвитку римського права.

10. Випишіть поняття римського права, які використовуються сучасним цивільним правом України, дайте їм визначення.

 

Заповніть таблицю "Римська державність та сучасність", сказавши в ній принципи та елементи римської державності, що збереглися до нашого часу.

Принципи та елементи Давній Рим Сучасність

 

Теми рефератів:

· Сутність і значення реформ Солона і Клісфена.

· Особливості суспільного і державного ладу Спарти.

· Порівняльний аналіз реформ Солона і Сервія Туллія. Їх роль в утворенні держави.

· Порівняльний аналіз Афінської і Римської республік.

· Правове становище фізичних осіб за римським правом періоду його

· розквіту.

· Еволюція сімейного права. Сім'я і шлюб в період монархії .

· Спадкове право.

 

 


Читайте також:

  1. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  2. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  3. VІ. План та організаційна структура заняття
  4. В практичній психології
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вид заняття: лекція
  7. Вид заняття: лекція
  8. Вид заняття: лекція
  9. Вид заняття: лекція
  10. Віра, надія, любов як духовно-практичні виміри людини
  11. Вступне заняття
  12. Гігієнічна оцінка заняття з фізичної культури




Переглядів: 920

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Молочні залози | Практичне заняття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.