Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






План психологічного вивчення професій

Схема для ознайомлення з професією

Попереднє ознайомлення з професією

Література

Лекція 4. Психологія професій

Мета:ознайомлення студентів з орієнтовною структурою і планом вивчення професій.

Професійна спрямованість:первинні навички складання професіограми та психограми.

План:

1. Попереднє ознайомлення з професією.

2. План психологічного вивчення професій.

3. Методи вивчення професій.

4. Психологічна характеристика і психограма професій.

5. Психологічна систематика професій.

6. Класифікація професій.

7. Поняття професійної придатності.

8. Індивідуально-психологічні фактори придатності до професії.

 

Основні поняття професіографія, професіограма, психограма, профвідбір, профпідбір, схема аналізу професії, критерії оцінювання здібностей, мотивація до праці, професійний престиж, професійне становлення працівника, життєві цілі, професійна придатність, динаміка професійної придатності

 

Основна література

1. Баклицький І.О. Психологія праці. Посібник. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2004. – С. 141-161.

2. Баклицький І.О. Психологія праці: Підручник. – К.: Знання, 2008. – С. 186-199.

3. Левитов Н.Д. Психология труда. − М.: Государственное учебно-педагогическое издательство Министерства просвещения РСФСР, 1963. – С. 134-182.

Додаткова література

4. Душков Б.А., Смирнов Б.А., Королев А.В. Психология труда, профессиональной и организационной деятельности: Словарь / Под ред. Б.А. Душкова. – М.: Академический Проект: Фонд «Мир», 2005. – 848 с.

5. Корольчук М.С. Психофізіологія діяльності. Підручник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Ельга, Ніка-Центр, 2004. – С. 218-224.

 

Щоб освоїти одну професію, треба затрати багато років. Навіть після закінчення професійного училища, технікуму або ВНЗ випускника рік, два або три вважають молодим спеціалістом. Тому нема нічого дивного, що випускник 9 чи 11 класу не знає, який професійний вибір йому зробити. Тому у школі слід здійснювати попереднє ознайомлення з професіями.

У сучасному суспільстві налічується кілька тисяч професій і спеціальностей. Для цього потрібна карта світу професій (класифікація їх за основними ознаками).

Для попереднього ознайомлення з професією варто мати план такого знайомства. Запропонована схема є універсальною, але не завжди вона є вичерпною, тобто її слід уточнювати в кожному індивідуальному випадку.


І. Загальна характеристика професії.

1. Соціально-економічне значення.

2. Поширеність.

3. Зв’язок з іншими професіями.

4. Варіанти всередині професії або спеціальності.

5. Типові для даної професії заклади та підприємства.

ІІ. Опис роботи.

1. Операція: основні, підготовчі, допоміжні.

2. Прийоми роботи.

3. Робоча зона.

4. Матеріал.

5. Продукція.

6. Технічне обладнання.

ІІІ. Організація праці.

1. Робота індивідуальна – бригадна.

2. Поточна робота.

3. Автоматизовані лінії та вузли.

4. Транспорт.

5. Раціоналізаторські нововведення.

ІV. Гігієнічні умови.

1. Робота денна – нічна.

2. Освітлення.

3. Вентиляція.

4. Температура.

5. Вологість.

6. Чергування роботи й відпочинку.

7. Професійні захворювання.

8. Засоби охорони праці.

V. Умови соматичні і психологічні.

1. Медичні протипоказання.

2. Необхідні і бажані психічні якості.

3. Психологічні протипоказання.

VІ. Підготовка.

1. Загальноосвітня.

2. Спеціальна. Характеристика професійного навчання.

3. Перепідготовка.

VІІ. Економічні умови.

1. Форма заробітної плати, житлові умови.

2. Соціальне забезпечення.

VІІІ. Службові перспективи.

1. Підвищення кваліфікації.

2. Висунення.

ІХ. Вплив професії на працівника.

1. Вплив на стан здоров’я.

2. Вплив на психіку.

3. Стимулювання професійної майстерності і творчості.


Для загального ознайомлення з професією можуть бути використані наступні джерела:

1. Літературний матеріал: книги, брошури, газетні та журнальні статті.

2. Статистичний та інструктивний матеріал.

3. Протоколи бесід з кваліфікованими спеціалістами.

4. Протоколи самостійних спостережень.

5. Фотографії робочого місця і дані хронометражу основних операцій.

Варто віддавати перевагу динамічному вивченню професій статистичному. Корисно збирати також суб’єктивний матеріал: відгуки про професію в цілому, про окремі її сторони, про умови праці.

 


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  7. V. Вивчення нового матеріалу.
  8. VII. Професійна кооперація
  9. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  10. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
  11. Аналіз виробничого травматизму і професійних захворювань в рослинницькому технологічному комплексі
  12. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.




Переглядів: 618

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психологічна структура сумісної діяльності | Методи вивчення професій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.