Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методи вивчення професій

Схема психологічного вивчення професії

І. Індивідуальні варіанти продуктивності праці (за кількістю і якістю).

1. Форма обліку.

2. Діапазон продуктивності праці.

3. Динаміка продуктивності праці.

ІІ. Психосенсорна сфера.

1. Гострота і точність абсолютної чутливості в області зору, слуху, тактильних і кінестетичних відчуттів.

2. Чутливість дол. розрізнення у тій чи іншій області відчуттів.

3. Сприйняття предмету в статичному положенні, сприйняття руху, простору, часу.

ІІІ. Психомоторика.

1.Темп рухів.

2.Швидкість рухових реакцій.

3.Ритм.

4.Сила рухів.

5.Координація рухів.

6.Стійкість рухів.

7.Влучність рухів.

ІV. Інтелектуальна сфера.

1.Особливості уваги.

2.Спостережливість.

3.Особливості пам’яті за об’ємами і процесами запам’ятовування.

4.Уява: відтворювальна і творча.

5.Мислення: аналіз і синтез, абстрагування та конкретизація, порівняння, рішення задач. Мислення при плануванні та самоконтролі.

V. Емоційно-вольова сфера.

1.Почуття, що переживаються під час праці.

2.Психологічні протипоказання в області почуттів.

3.Вольові процеси: постановка цілей, рішення, виконання.

VІ. Динамічні психологічні фактори продуктивності.

1.Пристосованість до роботи.

2.Здатність переключатися.

3.Вправи.

4.Стомлюваність та монотонність.

VІІ. Індивідуально-психологічні особливості.

1.Спрямованість: інтерес до праці, потреба в ній.

2.Загальний розумовий розвиток (інтелект).

3.Спеціальні здібності: музичні, технічні, математичні, організаційні.

4.Темперамент і характер.

VІІІ. Вплив професій на особистість працівника.

1.Вплив на загальний культурний рівень.

2.Вплив на сенсорну і моторну сферу.

3.Вплив на формування здібностей.

4.Вплив на характер.

Дану схему не варто розглядати як анкету, на яку треба давати вичерпні відповіді. Варто збирати матеріал лише по тим пунктам, де є підстави передбачати специфічність вимог даної професії до психіки працівника. Схема має бути деталізована в окремих пунктах в залежності від досліджуваної професії.

 

Передовсім необхідне усне опитування, звернене до висококваліфікованих спеціалістів, а іноді до низькокваліфікованих (наприклад, для вивчення труднощів). Слід віддавати перевагу усному опитуванню чи бесіді перед анкетою. Опитування може містити питання, пов’язані з професійно важливими якостями.

Корисному на першому етапі дослідження зібрати масовий матеріал (за допомогою анкети). В результаті такого опитування може виявитися, що по одним пунктам у спеціалістів є спільна думка, а по іншим – суттєві відмінності. І тому ці пункти слід окремо розглядати.

При формулюванні питань необхідно, що вони були зрозумілі особам, які не пов’язані з психологією.

Застосовують також метод спостереження. Слід віддавати перевагу порівняльному спостереженню, яке дає можливість визначити сильні і слабкі сторони праці.

Можна застосовувати метод експерименту. Його мета – визначення експериментальним шляхом нових способів праці, найбільш оптимальних та ефективних.

 


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  7. V. Вивчення нового матеріалу.
  8. VII. Професійна кооперація
  9. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  10. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  11. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  12. Адміністративні (прямі) методи регулювання.




Переглядів: 551

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
План психологічного вивчення професій | Психологічна характеристика і психограма професій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.