МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Види і форми комунікаційДля повноцінного аналізу комунікацій важливим є їх правильна класифікація. Для характеристики процесів комунікації між двома та більше особами застосовують термін “міжособові комунікації”.Для позначення процесів комунікації у межах організації використовують поняття “організаційні комунікації”. Вирізняють 3 основні методи міжособових комунікацій: 1) усна комунікація; 2) письмова комунікація; 3) невербальна комунікація. Усна комунікація – найбільш поширений метод обміну інформацією між людьми. До форм усної комунікації відносяться: промови, групові дискусії, розмови по телефону, розповсюдження чуток тощо. Переваги усної комунікації: 1) швидкість обміну інформацією; 2) хороший зворотній зв’язок завдяки безпосередньому контакту ; 3) простота здійснення комунікації. Недоліки усної комунікації: 1) використання для повідомлення неадекватних слів; 2) можливість пропустити у повідомлені суттєві деталі; 3) велика ймовірність забування почутої слухачем інформації; 4) викривлення повідомлення при його подальшій передачі. Формами письмової комунікації виступають: накази; розпорядження, листи, звіти та інші засоби комунікації, які використовують письмові символи. Переваги письмової комунікації: 1) незмінність впродовж тривалого часу, може зберігатися; 2) матеріальність, помітність; 3) спроможність піддаватись перевірці; 4) ретельне формулювання, обміркованість, логіка і точність. Невербальна комунікація – це обмін інформацією без використання слів (наближеність до співрозмовника, вираз обличчя, погляди ). В залежності від статусу (санкціоновані чи несанкціоновані вищим керівництвом) розрізняють формальні та неформальні комунікації. Формальні комунікації - передбачені організаційною структурою, є наслідком ієрархії влади в організації. Схема організаційної структури є ілюстрацією "проходження інформації каналами". Неформальні комунікації - не передбачені організаційною структурою, виникають спонтанно ( приклад: розповсюдження чуток, неофіційних даних). Типова інформація, передана по каналах чуток: майбутні скорочення працівників (преміальних доплат); нові заходи щодо покарань за запізнення; зміни в структурі організації. Слід пам'ятати, що неформальні канали комунікацій -невід'ємна частина організації, і їх необхідно використовувати для досягнення формальних цілей. За характером спрямованості розрізняють 3 типи організаційних комунікацій: - вертикальні комунікації; - горизонтальні комунікації; - діагональні комунікації. До вертикальних комунікацій належать комунікації зверху вниз і знизу вгору. Метою таких комунікацій є отримання керівниками інформації про стан справ на нижчих рівнях управління, а саме: про поточні проблеми працівників, хід виконання завдань тощо. Обмін інформацією здійснюється у формі звітів, пропозицій, пояснювальних записок тощо. За допомогою низхідних комунікацій підлеглим передається інформація про поточні завдання, рекомендовані процедури, прийняття рішень тощо. Горизонтальні комунікації здійснюються між особами, які знаходяться на одному рівні ієрархії (наприклад, між віце-президентами з маркетингу, фінансів, виробництва). Як показують дослідження, ефективність горизонтальних комунікацій досягає 90% і пояснюється значним рівнем розуміння працівниками характеру роботи своїх колег і проблем, що виникають у функціонуванні суміжних підрозділів. Діагональні комунікації здійснюються між особами, які перебувають на різних рівнях ієрархії (наприклад, між лінійними та штабними підрозділами, коли штабні служби керують виконанням певних функцій). Такі комунікації характерні також для зв'язків між лінійними підрозділами, якщо один з них є головним з певної функції.
Читайте також:
|
||||||||
|