МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Система управління людськими ресурсамиРис.1. Складові людського фактору в організації
Таким чином, не зростання технічного рівня визначає зараз економічний потенціал підприємств, а людський фактор. Тому основною проблемою є проблема активізації людського фактора завдяки формуванню процесу управління ним. На даний час можна виділити три напрямки активізації людського фактору: - спроба впровадити системи управління і заохочення за кінцеві результати роботи в дусі американської раціональної школи управління; - вивчення прикладів впровадження японських систем управління на підприємствах; - здійснення розробки теорії організаційної культури як самостійної європейської теорії управління колективом працівників. Всі ці напрямки поєднуються в тому, що питання про управління людськими ресурсами розглядається як обов’язкова функція керівників підприємств. Таким чином поняття “людський фактор” відображає особливий статус особистості в сучасному суспільстві який знаходиться в певних взаємостосунках з технічними, економічними факторами виробництва. Але при цьому, робоча сила це особливий фактор виробництва, який: - може відмовитись від умов праці - може звільнитись за власним бажанням - може бастувати і протестувати - може змінювати ефективність праці без зв’язку з її умовами - може переучуватись, змінювати спеціальність - прив’язаний територіально - має соціальну неоднорідність - знає, що втрати на робочу силу – предмет переговорів - взаємозамінний з капіталом.
В цілому в державі система управління людськими ресурсами включає в себе такі підсистеми (Рис.2.): 1. Управління трудовими ресурсами – забезпечує процеси формування кадрового потенціалу за рахунок організації: А) управління демографічними процесами (оптимальне відтворення населення, планування трудових ресурсів, соціальне прогнозування) Б) управління освітою (загальноосвітня підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації) і професійною орієнтацією В) управління соціальним розвитком (покращання праці і побуту, піклування про здоров’я людей, використання вільного часу) 2. Управління робочою силою – забезпечує процеси розподілу людським ресурсів за рахунок організації: А) управління зайнятістю (створення робочих місць, первинний розподіл і перерозподіл трудових ресурсів) Б) управління працею (оплата праці, раціоналізація робочих місць, матеріальне і моральне стимулювання, організація і умови праці) В) управління соціальною роботою (соціальне забезпечення, турбота про пенсіонерів, ветеранів праці) 3. Управління персоналом забезпечує процеси раціонального використання людських ресурсів в конкретній організації, регіоні, галузі за рахунок організації підбору, підготовки, розміщення і виховання персоналу робочих, службовців, спеціалістів і керівників. 4. Управління кадрами забезпечує ті ж процеси але тільки відносно постійного кваліфікованого складу працівників
Читайте також:
|
||||||||
|