МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Система управління людськими ресурсамиРис.1. Складові людського фактору в організації
Таким чином, не зростання технічного рівня визначає зараз економічний потенціал підприємств, а людський фактор. Тому основною проблемою є проблема активізації людського фактора завдяки формуванню процесу управління ним. На даний час можна виділити три напрямки активізації людського фактору: - спроба впровадити системи управління і заохочення за кінцеві результати роботи в дусі американської раціональної школи управління; - вивчення прикладів впровадження японських систем управління на підприємствах; - здійснення розробки теорії організаційної культури як самостійної європейської теорії управління колективом працівників. Всі ці напрямки поєднуються в тому, що питання про управління людськими ресурсами розглядається як обов’язкова функція керівників підприємств. Таким чином поняття “людський фактор” відображає особливий статус особистості в сучасному суспільстві який знаходиться в певних взаємостосунках з технічними, економічними факторами виробництва. Але при цьому, робоча сила це особливий фактор виробництва, який: - може відмовитись від умов праці - може звільнитись за власним бажанням - може бастувати і протестувати - може змінювати ефективність праці без зв’язку з її умовами - може переучуватись, змінювати спеціальність - прив’язаний територіально - має соціальну неоднорідність - знає, що втрати на робочу силу – предмет переговорів - взаємозамінний з капіталом.
В цілому в державі система управління людськими ресурсами включає в себе такі підсистеми (Рис.2.): 1. Управління трудовими ресурсами – забезпечує процеси формування кадрового потенціалу за рахунок організації: А) управління демографічними процесами (оптимальне відтворення населення, планування трудових ресурсів, соціальне прогнозування) Б) управління освітою (загальноосвітня підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації) і професійною орієнтацією В) управління соціальним розвитком (покращання праці і побуту, піклування про здоров’я людей, використання вільного часу) 2. Управління робочою силою – забезпечує процеси розподілу людським ресурсів за рахунок організації: А) управління зайнятістю (створення робочих місць, первинний розподіл і перерозподіл трудових ресурсів) Б) управління працею (оплата праці, раціоналізація робочих місць, матеріальне і моральне стимулювання, організація і умови праці) В) управління соціальною роботою (соціальне забезпечення, турбота про пенсіонерів, ветеранів праці) 3. Управління персоналом забезпечує процеси раціонального використання людських ресурсів в конкретній організації, регіоні, галузі за рахунок організації підбору, підготовки, розміщення і виховання персоналу робочих, службовців, спеціалістів і керівників. 4. Управління кадрами забезпечує ті ж процеси але тільки відносно постійного кваліфікованого складу працівників
Читайте також:
|
||||||||
|