Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Методологія SCM: ключ до погодженого бізнесу

Динаміка сучасного бізнесу, що росте кількість пропозицій на ринках і "розбірливість" споживача привели керівництво компаній до розуміння необхідності підвищення споживчої цінності продукту за рахунок істотного скорочення невиробничих витрат. Крім цього, як показав досвід математичного моделювання виробничих процесів, реальним резервом зниження загальних витрат є оптимальна організація руху сировини й комплектуючих виробів для переробки й складання.

У зв'язку із цим традиційні логістичні й управлінські операції за замовленням, доставці, складуванню, відпустці у виробництво (керування складськими запасами), доповнені вимогами технологій "У строк замовити" (Order In Time) і "У строк зробити" (Kanban) лягли в основу методології "Точно в строк" (Just In Time).

Производственнно-Облікові карти замовлень "канбан" абсолютно точно обмовляють і пропонують кількість замовлених комплектуючих виробів на складальний стапель - крапку виробничого циклу, у якій необхідні ці вироби, - і крапку часу, до якої вироби повинні бути поставлені.

Впровадження технології "Точно в строк" орієнтовано на наступні ключові моменти:

  • чітке планування необхідного обсягу матеріально-виробничих запасів;
  • досягнення оптимального рівня запасів на всіх ділянках виробництва;
  • зменшення або повне виключення простоїв;
  • зменшення розміру партій закуповуваної або виробленої продукції й підвищена маневреність партій;
  • зменшення часу передачі, обробки, доставки продукції;
  • відомість до мінімуму розміру складських площ і кількості операцій.

При впровадженні цієї технології необхідно передбачити неритмічність поставок з вини постачальників, можливість поломки встаткування, зміни состава персоналу й т.д. Для цього у виробничий процес включаються:

  • детальне обстеження й супровід машин і встаткування;
  • взаємозамінність працівників - робітники повинні вміти працювати на декількох робочих місцях і виконувати кілька виробничих операцій;
  • вимоги до постачальників по гарантованих поставках, вимога бездефектних поставок і складань;
  • використання простих і зрозумілих облікових систем ( канбан-карти).

Ці технології були розроблені в середині 1980-х років і застосовувалися в основному на компактних підприємствах із чітким технологічним циклом. Автоматизація керування виробничих циклів на базі MRP/ ERP-Систем наповнила технологію "Точно в строк" новим змістом і дозволила застосовувати її до розподілених підприємств широкого спектра напрямків діяльності. Процес автоматизованого керування складними логістичними процесами на базі математичних моделей, що описують алгоритми взаємодії зовнішніх і внутрішніх постачальників, схеми й траєкторії руху матеріальних цінностей, одержав назву керування ланцюжками поставок (Supply Chain Management). Інформаційні системи, за допомогою яких здійснюється керування, сталі називатися SCM-Системами. Поставки, "зав'язані" у складні ланцюжки, повинні не тільки збільшувати витрати у вузлах ланцюжків, але й додавати реальну цінність на кожному етапі руху. У зв'язку із цим SCM-Стратегія є двунаправленной - вона охоплює як поставку сировини й комплектуючих виробів на підприємство, так і доставку "точно в строк" готового продукту на ринок.

Можна виділити сім основних принципів концепції SCM:

  • уважно стежити за ринковим попитом і робити планування, опираючись на них;
  • вивчати просторово-тимчасовий розподіл продажів і сегментировать споживачів на основі потреби в товарах і сервісах;
  • рівною мірою орієнтувати логістичну мережу на постачальника й клієнта;
  • стратегічно планувати поставки;
  • розробляти стратегію ланцюжків руху матеріальних ресурсів;
  • активно використовувати методи залучення нових каналів розподілу;
  • використовувати методи лінійного програмування, математичне моделювання й інформаційні технології для збільшення точності прогнозу й розробки сіткових графіків поставок і оптимальних маршрутів руху.

SCM-Системи, так само як і системи CRM і CSRP, "продовжують" стандартну корпоративну ERP-Систему в зовнішнє середовище, образуя в сукупності розширену систему керування підприємством ERP II (рис. 6.6).


Рис. 6.6.

Така інтегрована система дозволяє реалізувати базове положення стратегії SCM: "доставити потрібний товар - у потрібне місце - точно в строк - з низькими витратами - з потрібним сервісом для клієнта". Технологічні й програмні SCM-Рішення досить різноманітні, однак найбільш затребуваними в цей час є комплексні рішення, побудовані за принципом відкритих систем для сполучення зі стандартним ERP-Ядром. Для приклада приведемо таке рішення, реалізоване компанією Lowson Software на платформі IBM System i (рис. 6.7).

Це рішення містить у собі наступні спеціалізовані модулі:

  • планування ланцюжків поставок (Supply Chain Planner - SCP);
  • планування попиту (Demand Planner - DMP);
  • операційне планування ( Multi-Site Planner - MSP);
  • оптимізація фінансового результату (Yield Optimizer - YOP);
  • розширене планування виробництва (Advanced Production Planner - APP).


Рис. 6.7. Схема інтегрованого рішення "Керування ланцюжками поставок "Lawson M3 ERP"

З рис. 6.7 видно, що частина модулів є вкладеними, тому що вони реалізують операції спрямованого руху ("багато хто до многим") товарів і ресурсів до різних груп користувачів.

Аналогічне рішення "Система керування ланцюжками поставок" на базі Microsoft Dynamics NAV (раніше - Axapta) являє собою комплекс інтегрованих додатків, у тому числі в сфері керування складами, дистрибуції, виробництва, системи автоматизованого збору даних (ADCS) і має функціональність, пов'язаної із ціноутворенням і електронною комерцією. Основні характеристики рішення:

  • комплексний підхід до керування ланцюжками поставок: інтеграція дистриб'юторського й виробничого блоків, системи автоматизованого збору даних, функціональності ціноутворення й електронної комерції;
  • оптимізація й удосконалювання складської логістики й всіх процесів по складу;
  • підтримка дискретного виробництва: об'ємно-календарне планування й виробниче прогнозування, гнучке визначення політики виробництва;
  • моделювання ефективних бізнес-процесів і різноманітних параметрів виробничого процесу;
  • збільшення прибутковості за рахунок скорочення витрат і ефективного співробітництва з партнерами, у тому числі через Internet.

Ефективне керування ланцюжком поставок дозволяє збільшити доходи за рахунок підтримки запасів товарів на необхідному для забезпечення попиту рівні, - у результаті збільшуються продажі, знижується необхідність уцінки товарів для розпродажу запасів. Це приводить також до зниження витрат на транспортування, зберігання товарів, додаткових трудових витрат за рахунок оптимального планування операційних об'єктів і запасів.

Правильне керування поставками - це, насамперед, зекономлені засоби, а виходить, можливість додаткових інвестицій, приваблюваних з оберту самої компанії.SCM-Системи допомагають зменшити кількість оборотних коштів, "заморожених" у товарних запасах, і при цьому поліпшити рівень надаваного сервісу. Інструменти прогнозування попиту й планування ланцюжків внутрішніх і зовнішніх поставок забезпечують дійсно необхідний рівень товарного запасу, ураховують наявність повільно й товарів, що обертаються швидко, обґрунтовують рекламну активність, сезонне збільшення/зменшення попиту, розраховують оптимальні строки поставок і т.д. І, нарешті, вони дозволяють краще використовувати активи виробничих підприємств, а також роздрібних і мережних збутових компаній за рахунок оптимального планування й розміщення товарів у наявному просторі складів і магазинів.


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. Акціонерне товариство, як форма організацій бізнесу. Акції, їх суть і види.
  3. Аналіз і оцінка рівня соціальної відповідальності бізнесу
  4. Види міжнародного бізнесу
  5. Вимоги IDEF3 до опису процесів бізнесу
  6. Відповідальність у бізнесі - обов'язок юридичних осіб відповідати за свої дії, дотримання встановлених державою і суспільством правил бізнесу.
  7. Віртуальна корпорація” як новий спосіб організації партнерства у веденні бізнесу
  8. Глобалізація бізнесу та нове системне проектування
  9. ГЛОБАЛІЗАЦІЯ ТА ІНТЕРНАЛІЗАЦІЯ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ.
  10. Групування фінансових коефіцієнтів за сферами інтересів кредиторів, інвесторів і власників бізнесу
  11. Державне регулювання та державна підтримка національного та розвиток міжнародного бізнесу(сам.вивч.).
  12. Загальна методологія оцінки рівня економічної безпеки субєкта господарювання.




Переглядів: 753

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Нова купівельна цінність | Рівняння Клапейрона-Клаузіуса

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.