Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Система управління людиною в організації

Таблиця 1.1.

Еволюція концепцій менеджменту персоналу


Схема 1.10. Чотири концепції кадрових функцій в організаціях

 

 

 

  Система 1 Система 2 Система 3
Парадигма економічна організаційна гуманістична
    Адміністра-тивна соціальна  
Роль людини фактор вироб-ництва ресурс організації головний суб’єкт організації
Місце людини елемент процесу праці   елемент формальної структури елемент соціальної організації член організації-родини

 

 

Продовж. Таблиці 1.1.

 

 

Функція Менедж-менту     Викорис-тання трудових ресурсів керування персоналом керування людськими ресурсами керування людиною
Зміст керування організація праці і ЗП часткове керування "життєвим циклом" люд. комплексне керування людськими ресурсами самоврядування
Підрозділ відділ ВПИЗ кадрова служба служба керування людськими ресурсами уся організація
Головний важіль заробітна платня повноваження та відповідаль-ність мотивація організаційна культура
Стимулю-вання оплата робочого часу принцип "заслуг" домінування морального якість трудового життя
Теоретична основа економічна теорія Тейлоризму бюрократична теорія організацій пост бюрократична теорія соціальна психологія
Навчання первинна підготовка підготовка і підвищення кваліфікації навчання на робочому місці
Сучасні приклади застосу-вання масове виробництв-во, рутинна технологія середні та великі фірми середні та великі фірми високотехнологічних галузей мале підприємництвофундаментальна наука

 


Схема 1.11. Позиція людини у суспільному виробництві

 

 
 


Постановка цілей та стандартів, розробка правил та послідовності дій, розробка планів та прогнозуван-ня деяких можливостей у майбутньому


Схема 2.2. Перелік необхідної роботи менеджера

 

 

Схема 2.10. Класифікація структури персоналу підприємства

 

 

 


 

Таблиця 2.2.

Рольова структура персоналу підприємства

 

 

Назва ролі Зміст ролі
1. Творчі ролі
Генератор ідей Висуває принципові ідеї, визначає ключові проблеми, пропонує альтернативи рішення, визначає шляхи і засоби реалізації ідей
Компілятор ідей Доводить фундаментальні ідеї до прикладного рішення, має здатність поєднання різних ідей, розробляє технологію використання ідей на практиці
Ерудит Носій енциклопедичних знань по широкому колу проблем у минулому і сьогоденні
Експерт Має здатність оцінити доцільність тієї або іншої ідеї і дати правильну пораду в ході обговорення
Ентузіаст Особистим прикладом і чарівністю заражає групу вірою в успіх загальної справи, спонукує інших працювати сумлінно
Назва ролі Зміст ролі  
Критик Піддає критичному аналізу хід і результати роботи групи, дає критичну і часто негативну оцінку висунутих ідей  
Організатор Організує роботу групи, погоджує в процесі «мозкового штурму» роботу окремих членів групи з позиції досягнення кінцевої мети  
2. Комунікаційні ролі
Лідер Людина, що володіє в групі високим особистим і професійним авторитетом, що здійснює вплив на поведінку групи в цілому і окремих її членів
Діловод Виконує важливу рутинну роботу з фіксації ідей, довідок, думок і складання підсумкового звіту групи
Зв'язковий Зв'язує на неформальній міжособистісній основі членів групи, що іноді конфліктують між собою, забезпечує зовнішні взаємозв'язки групи
«Сторож» Розподіляє і контролює потоки інформації, оцінюючи важливість або другорядність повідомлень, і доводить їх до лідера
Координатор Здійснює узгодження дій окремих членів групи з погляду досягнення кінцевої мети в контакті з лідером
Провідник Людина, що добре знає географію і історію району, структуру організації й забезпечує зв'язки групи із зовнішнім середовищем
3. Поведінкові ролі
Оптиміст Завжди упевнений в успіху загальної справи, знаходить шляхи виходу з кризових ситуацій, заражає своєю позитивною поведінкою членів групи

 

 

Продовж. Табл. 2.2.

 

 

Нігіліст Завжди не упевнений в успіху загальної справи, має критичну точку зору, найчастіше відмінну від загальноприйнятої
Конформіст Додержується загальноприйнятих норм поведінки, пасивно погоджується з рішенням групи, представляючи «мовчазну більшість»
Догматик Завзято тримається відомих норм, стоїть до останнього у своїй думці, не погоджуючись з раціональним рішенням групи
Коментатор Фіксує і коментує події, що відбуваються в житті людей, у світі, на роботі, у спорті і побуті
Кляузник Збирає і сприяє поширенню слухів, часто не перевірених і помилкових В усьому бачить особисту образу і готовий писати скарги в усі інстанції
Борець за правду Є носієм і виразником суспільної моралі, філософії підприємства, прав людини. Може грати як прогресивну, так і консервативну роль
Громадський працівник Захоплений суспільною роботою, нерідко придумує і виконує «почини» і «заходи» у робочий час. До своїх обов'язків по службі ставиться посередньо
«Важливий птах» Напускає на себе загадковий важливий вид, даючи зрозуміти, що він багато чого знає та у нього є «рука»
«Казанська сирота» Шукає співчуття у навколишніх, скаржачись на своє тяжке положення і нерозуміння в колективі і серед керівництва
«Йорж» Як правило, перебуває у дратівливому стані, відштовхуючи від себе друзів і наживаючи ворогів, конфліктує з керівництвом і колегами
«Собі на розумі» Займається переважно особистими справами у робочий час (читає лекції, пише дисертацію, облаштовує квартиру і дачу та ін.), при цьому використовуючи своє службове становище
Ледар Не виявляє ніякої активності в праці, займається другорядними справами (спить, читає газети, курить, ходить по відділах), веде порожні розмови
«Наполеон» Марнолюбна людина звичайно маленького росту з манією величності, геніальності, невизнаності, що прагне зайняти керівне крісло, любить розповідати про свої успіхи і досягнення

 


Схема 2.11. Фактори, що визначають чисельність персоналу

 
 


 

Схема 3.3. Загальна схема маркетингової діяльності в сфері персоналу організації

 

 

Добір і аналіз джерел інформації з маркетингу персоналу організації   Аналіз зовнішніх і внутрішніх факторів, що визначають напрямки маркетингу персоналу   Розробка заходів щодо напрямків маркетингу персоналу організації   Формування плану персонал-маркетингу, і його виконання в організації

 

Схема 3.4. Основні завдання маркетингу персоналу

 

 

 

Таблиця 3.1.

Різні підходи до задоволення потреби в персоналі на підприємствах Японії, Західної Європи і США

Японії
США
Задоволення потреби в персоналі на підприємствах
 
 

 

 



Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  5. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  6. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  7. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  8. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  9. Oracle Управління преміальними
  10. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  11. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  12. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок




Переглядів: 583

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА №1. МЕТОДОЛОГІЯ МЕНЕДЖМЕНТУ ПЕРСОНАЛУ | Зовнішні фактори, які визначають напрямки маркетингу персоналу в організації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.