Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Хід уроку

І. Організація учнів до уроку (1хв)

- Доброго дня, діти! Сідайте. Мене звати Віта Вікторівна. Сьогодні урок математики проведу у вас я. Перевірте, чи все на вашій парті готове до роботи: підручники, зошити, ручки. Сядьте всі рівненько та приготуйтеся мене уважно слухати.

ІІ. Перевірка і поглиблення знань учнів ( 9 хв)
1. Математична розминка.
- Розпочинаємо урок з математичної розминки.
- Подивіться на дошку, як називаються числа,що записані на дошці?(Дроби)
; ; ; ; .
- Прочитай перше число.
- Поясни, як утворився цей дріб?( Число поділили на 7 рівних частин, та взяли 1 таку частину)
- Прочитай друге число.
- Поясни, як утворився цей дріб?( Число поділили на 5 рівних частин, та взяли 2 таких частин)
- Прочитай третє число.
- Поясни, як утворився цей дріб?( Число поділили на 4 рівних частин, та взяли 3 таких частин)
- Прочитай четверте число.
- Поясни, як утворився цей дріб?( Число поділили на 7 рівних частин, та взяли 3 таких частин)
- Прочитай п’ яте число.
- Поясни, як утворився цей дріб?( Число поділили на 5 рівних частин, та взяли 4 таких частин)
- А зараз розглянемо схему.

4 км (1 км)
від 400 (100)

2 год (30хв)

1 рік (3 міс.)
від 320 (80)
1 кг (250г)
-Знайдіть від числа 400. (400:4=100)
- Яка відповідь?(100)
- А у тебе?
-Як ти виконував?(Потрібно 400:100=4)
-Знайдіть від 4км. (4км: 4=1км)
- Яка відповідь?(1км)
- А у тебе?
-Знайдіть від 2 годин. (2 год:4=30хв)
- Яка відповідь?(30хв)
- А у тебе?
-Знайдіть від числа 320. (320:4=80)
- Яка відповідь?(80)
- А у тебе?
-Знайдіть від 1 року. (12 міс:4= 3міс)
- Яка відповідь?(3 міс)
- А у тебе?
-Знайдіть від 1 кг. (1 кг:4=250г)
- Яка відповідь?(250г)
- А у тебе?
- Математичну розминку закінчено.
2. Індивідуальні завдання

а)- А зараз 4 учні будуть самостійно працювати на картках.
- Це такі учні…

2312 8 44268 7 903 21 14301 24708
2 4

Відповіді
2312 8 44268 7 903 21 14301 24708
16 289 42 6324 84 43 2 4
71 22 63 28602 98832
64 21 63
72 16 0
72 14
0 28
28
0
б) - Один учень буде виконувати індивідуальне завдання на дошці..

Розв’яжи задачу

Задача. У 840 кг готової ягідної карамелі всієї маси становлять ягоди, –
молоко, а решту – цукор. Скільки кілограмів цукру використали для приготування карамелі?
3. Самостійна робота
- А ми виконаємо самостійну роботу.
- Відкрийте зошити. Запишіть число, класна робота.
- Подивіться на дошку. Записано завдання : накреслити відрізок довжиною 12 см і показати дугою цього відрізка. Виміряти довжину відрізка.
- Прочитай ще раз завдання.
- Який відрізок потрібно накреслити?(Відрізок 12 см)
- Накресліть цей відрізок.
- Яку частину відрізка потрібно показати дугою?()
- Покажіть дугою і виміряйте довжину цієї частини.
- Хто вже виконав? (1 отримує оцінку)
(
Підхожу і запитую відповідь. Уточняю правильність. Учню, який виконав правильно другим завдання, пропоную на дошці показати виконання. На дошці вже є побудований відрізок довжиною 12 см)
- Сідай.


12 см
-Закінчуємо працювати, дивимось на дошку. Це правильно виконане завдання.
- Поясни, як ти виконував завдання? (3 учень)
(означає, що відрізок довжиною 12 см треба поділити на 4 рівні частини і взяти таких 3 частини. Дугою позначити такі 3 частини. Цей відрізок становить частини. Я виміряв цей відрізок і його довжина 9 см. Тому я записав на дошці)
- Цю задачу ми розв’язали правильно. Пояснили правильно. Тому 3 учні отримують оцінки 10 балів.
4. Перевірка індивідуальних завдань
а) –А зараз перевіримо виконання індивідуальних завдань.
- На дошці записаний розв’язок задачі 665. Яку ви розв’язували вдома.

- Чи правильно розв’язана задача?
- Що дізнався в першій дії?(Масу ягід)
- Що дізнався в другій дії? (Масу молока)
- Що дізнався в третій дії?(Масу ягід і молока)
- Що дізнався в четвертій дії?(Масу цукру)

Розв’язання:
1)840:7=120 (кг)-маса ягід;
2) 840:4=210 (кг) – маса молока;
3) 120+210=330(кг)-маса ягід і молока;
4) 840-330=510(кг)
Відповідь : для приготування карамелі використали 510 кг цукру.
- А зараз, увага. Прочитай число назви знаменник. Назви чисельник.


- Що означає знаменник 7?( Число поділили на 7 рівних частин)
- Що означає чисельник? ( Взяли 5 таких рівних частин)
Аналізую і оцінюю відповідь учня
б) Повідомлення оцінки за індивідуальні роботи.
- Діти, послухайте свої оцінки за індивідуальні роботи.

 
5. Підсумок перевірки знань учнів
Аналізую підготовку учнів до уроку.
- Діти, ви швидко вмієте обчислювати усно, і швидко виконали завдання самостійної роботи, молодці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів (2 хв)

     
     

- Діти, розгляньте перший прямокутник.
- На скільки рівних частин поділено цей прямокутник? (На 6)
- Скільки частин зафарбовано? (4)
- Яку частину прямокутника зафарбовано? ()

- Діти, розгляньте другий прямокутник.
- На скільки рівних частин поділено цей прямокутник? (На 8)
- Скільки частин зафарбовано? (3)
- Яку частину прямокутника зафарбовано? ()

- Діти, розгляньте третій прямокутник.
- На скільки рівних частин поділено цей прямокутник? (На 5)
- Скільки частин зафарбовано? (2)
- Яку частину прямокутника зафарбовано? ()
- Прочитайте останній дріб ()
- Як називається число, яке записане під рискою дробу?(Знаменник)
- Чому дорівнює знаменник? (5)
- Як називається число, записане над рискою дробу? (Чисельник)
- Чому дорівнює чисельник?(2)
- Як же утворився цей дріб? ( Поділили на 5 рівних частин і взяли 2 таких частин)

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку (1 хв)
- Під час самостійної роботи ми знаходили відрізка, довжиною 12 см, за допомогою лінійки. На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися знаходити дріб від числа без вимірювання, будемо розв’язувати задачі, приклади, цікаві завдання. Будьте уважні і активні.

V. Сприйняття і усвідомлення нового навчального матеріалу (16 хв)

1. Розв’язування задачі на знаходження дробу від числа (ознайомлення)
- А зараз розв’яжемо наступну задачу.
- Довжина
смужки 16 см. Чому дорівнює цієї смужки?
- Розглянемо малюнок до задачі.

?

 

16 см
-Яка довжина смужки?(16 см)
- Яку частину смужки треба знайти?()
- Як одержали дріб ? ( Відрізок поділили на 8 рівних частин та взяли 5 таких частин)
- Отже, щоб розв’язати цю задачу треба весь відрізок поділити на 8 рівних частин і така частина називається .
- Яка довжина смужки? ( 2см)
- Як ви дізналися? (16:8=2)

2⋅5=10(см)
16:8=2 (см)

-Отже, довжина одної такої частини 2 см.
- А яку частину від відрізка нам треба знайти? ()
- То скільки треба взяти таких частин? (5)
- То як знайти довжину 5 таких части?
- То як знайти довжину цієї смужки?(2×5=10)

- То яка довжина смужки?(10см)
- Щоб розв’язати цю задачу ми виконали 2 дії.
- Читай 1 дію. Що ми дізналися?(Знайшли довжину () смужки)
- Читай 2 дію. Що ми дізналися?( Знайшли довжину смужки)
- А зараз складемо вираз до цієї задачі. (16 :8×5=10 см)

16:8⋅5=10 (см)


- Нагадаємо, як називається число 8 у дробі ?( Знаменник)
- А як називається число 5? ( Чисельник)
- Зверніть увагу, щоб розв’язати цю задачу ми довжину смужки 16 см поділили на знаменник 8 та помножили на чисельник 5.
- Отже, щоб знайти дріб від числа, треба це число поділити на знаменник і помножити на чисельник.
- Запам’ятайте це правило!

Правило: щоб знайти дріб від числа, треба це число поділити на знаменник і помножити на чисельник


 

2. Робота з підручником (усно)
- Діти, розгорніть свої підручники на сторінці 103. Знайдіть на сторінці задачу 668. Розглянемо розв’язання.
- Прочитай задачу.
- Яка довжина відрізка АВ? (10см)
- Що запитується в задачі? ( Чому дорівнює цього відрізка?)
- Розглянемо розв’язання.
- Читай 1питання. ( 1)Як дізнатися скільки сантиметрів в відрізка АВ? (10:5=2(см))
- Чому 10 поділили на 5? (Знаменник 5 означає, що число треба поділити на 5 рівних частин)
- Читай 2 питання. ( 2) Скільки сантиметрів дорівнює відрізка АВ?(2
3=6(см))
- Чому треба помножити на 3?( Бо таких рівних частин взяли 3)
- Який вираз можна скласти? (10:5
3=6см)
- Тож яка відповідь? (довжина відрізка відрізка АВ дорівнює 6 см.)
- Який вираз можна скласти до цієї задачі?(10:5
⋅3=6 (см))

10:53=6 (см)


- То як знайти дріб від числа?( Щоб знайти дріб від числа, треба це число поділити на знаменник і помножити на чисельник)
3.Фізкультхвилинка
- А зараз ми проведемо фізкультхвилинку. Вийдіть всі із-за парт, станьте один за одним, розімкніться, щоб вам було зручно виконувати вправи.
Руки вгору.
Руки в сторони.
Руки перед собою.
Присідаємо..
Встаємо.
Нахиляємось вперед, назад,
І наліво, і направо
Щоб нічого не боліло.
Подивимось на дерева за вікном,
Подивимось на двері.
Станемо рівно.
Напишемо носиком сьогоднішнє число :11, а тепер напишемо число 22.
Потягніться, посміхніться одне одному.
Та тихенько сідайте на місця.
Продовжуємо працювати.

VІ. Закріплення і застосування знань учнів( 13 хв)
1. Знаходження дробу від числа.
а) Діти, знайдіть завдання 669 на с. 103. Прочитайте це завдання.

- Як знайти від 64260.
- Яке правило використали?
б)- А зараз знайдіть приклади 670 на сторінці 103.
- Запишіть в зошити приклади 670.


- Читай перше завдання.
- Який вираз можна скласти?
- На дошці буде писати 1 учень.
- Пиши і пояснюй (28:7
4=16; 28:7=4, 44=16)
- Читай друге завдання.
- Який вираз можна скласти?(3864:7
3)
- Запиши цей вираз на дошці.
3864:7
3=1656
3864 7 552
35 552 3
36 1656
35
14
14
0

- Читай третє завдання.
- Який вираз можна скласти?(1575:9
4)
- Запиши цей вираз на дошці.
1575:9
4=700
1575 9 175
9 175 4
67 700
63
45
45
0

2. Розв’язування задачі на знаходження дробу від числа.
- Діти послухайте загадку :
Не сорочка, а зшита,
Не кущ, а з листочками,
Не людина , а говорить.
(Книга)
- Послухайте уважно задачу про книгу та дівчинку Оленку : у книжці 200 сторінок. Оленка прочитала цієї книжки. Скільки сторінок прочитала дівчинка? Скільки сторінок залишилось прочитати?

Всього 200 с. Прочитали – ?, Залишилось – ?  


- Про кого розповідається в задачі?(Про дівчинку Оленку)
- Що робила дівчинка Оленка? ( Читала книгу)
- Яку частину книги прочитала Оленка?(
- Що запитується в задачі?( Скільки сторінок прочитала дівчинка?)
- Повтори задачу.
- Прочитай перше питання.
- Отже в книзі було 200 с., а дівчинка прочитала всієї книги. Як знайти кількість сторінок? (200:4⋅3=150 с.)
- То скільки дівчинка прочитала сторінок?
- Яке друге питання?
- Що ж треба знайти?
- Як знайти скільки залишилось сторінок?(200-150=50 с.)
- То скільки було сторінок?(200) Скільки прочитала?(150) Скільки залишилось?(50)
- А чи знаєте ви, що
:

v При швидкому читанні стомлюваність очей менша, ніж при повільному.
-Діти, а чи знаєте ви хто такий Наполеон?(
Наполео́н Бонапа́рт І — французький імператор у 1804–1814 і 1815р.)

v Наполеон читав зі швидкістю дві тисячі слів за хвилину.
-Діти, а чи знаєте ви хто такий Максим Горький?( Макси́м Го́рький — російський письменник, драматург та публіцист Російської імперії.)

v М. Горький читав зі швидкістю чотири тисячі слів за хвилину.

VІІ. Підсумок уроку (2 хв)
- Що ми вивчали на уроці?
- Повторіть правило знаходження дробу від числа. (Правило: щоб знайти дріб від числа, треба це число поділити на знаменник і помножити на чисельник)
- А зараз цікаві завдання:

·

10 + ? )=?
до числа 10 додати цього числа.

- Хто знає відповідь?(10:5⋅3=6; 10+6=16)
- Як ти міркував?

·

24- ?( =?
від числа 24 відняти цього числа.


- Хто знає відповідь?(24:6⋅5=20; 24-20=4)
- Як ти міркував?

З. 671 с. 103 З. 672 с. 104
VІІІ. Пояснення домашнього завдання (1 хв)
- Відкрийте щоденники і запишіть домашнє завдання : задача 671, сторінка 103; задача 672, сторінка 104.

 

-На цьому наш урок закінчено. До побачення.


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IV. Підсумок уроку
  3. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  4. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  5. VII. Підсумки уроку
  6. VIІ. Підсумок уроку
  7. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  8. Аналіз та оцінка проведеного уроку
  9. Вимоги до проведення сучасного уроку
  10. Вимоги до уроку
  11. Додатковий матеріал до уроку
  12. Додаток №1 до уроку 19




Переглядів: 796

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Відповіді до самостійної роботи | СТРУКТУРА І ХАРАКТЕРИСТИКА ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ ПІДГОТОВКИ ЗЕРНА ДО ПОМЕЛУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.