МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Питання щодо самоконтролю знаньПлан 1. Взаємозв’язок між стратегічною метою і факторами, які забезпечують її досягнення; 2. Послідовність обґрунтування стратегії управління прибутком підприємства. Стратегія управління підприємством пов’язана з визначенням головної мети його функціонування. Найчастіше ця головна мета формулюється як досягнення певного рівня рентабельності на вкладений капітал і, відповідно, одержання певної маси чистого прибутку. Як відомо, маса прибутку підприємства залежить, з одного боку, від величини доходів, що одержує підприємство, з другого – від розмірів витрат обігу. Формування доходів і витрат підприємства обумовлюються передусім обсягами його діяльності (товарообігу), а також асортиментною, ціновою політикою і ресурсним забезпеченням товарообігу.
Розробка стратегії управління прибутком передбачає таку послідовність роботи:
На першому етапі визначають цільову суму прибутку підприємства, величина якої залежить від стадії життєвого циклу підприємства, величина якої залежить від стадії життєвого циклу підприємства, стратегічних завдань, які стоять перед підприємством в майбутньому періоді, тактики їх вирішення. При цьому величина цільової суми прибутку може знаходитися в інтервалі від точки беззбитковості до точки рівноваги, яка відповідає одержанню максимального прибутку. Як відомо, кожна одиниця товарообігу додає певну величину до доходу і витрат торговельного підприємства. Цей приріст отримав назви: граничні доходи і граничні витрати. Якщо граничний доход більший за граничні витрати, то кожна одиниця товарообігу додає до доходу більшу величину, ніж до суми витрат. При такому становищі різниця між доходами і витратами зростає, що означає і зростання прибутку підприємства. Максимум прибутку досягається при такому обсязі товарообігу, коли: MR = MC,
де MR – граничні доходи, що одержуються від реалізації кожної додаткової одиниці товарообігу; MC – граничні витрати при реалізації кожної додаткової одиниці товарообігу. Доведемо цей висновок. Приріст на кожну одиницю товарообігу визначається так: ΔП = Пn – Пn-1, (*) де ΔП – змінювання прибутку, що пов’язане зі збільшенням товарообігу на одну одиницю; Пn, Пn-1 – відповідно, прибуток підприємства при реалізації n-ої одиниці товарообігу та (n – 1)-ої одиниці товарообігу. Прибуток підприємства визначається як різниця між загальним доходом і витратами при відповідному обсязі товарообігу тобто:
Якщо підставити вирази (**) і (***) в рівняння (*), одержимо: ΔП =
Підприємство одержить максимальний прибуток при такому обсязі товарообігу, коли збільшення обсягів реалізації не приведе до зміни обсягів прибутку тобто:
ΔП = 0.
Це досягається при умові:
Подальше збільшення обсягів реалізації економічно невигідно підприємству, тому ще не буде забезпечувати подальше зростання прибутку. На другому етапі обґрунтування стратегії визначають обсяг товарообігу, який забезпечує одержання цільової суми прибутку. Для цього, з одного боку, розраховують необхідний обсяг товарообігу (виходячи із величини цільового прибутку), а з другого – оцінюють можливий обсяг товарообігу, який відповідає попиту населення на товари і ресурсозабезпеченості обсягу (можливий обсяг закупки товарів, розміри товарних запасів, потужність торговельного підприємства і її використання, чисельність робітників і продуктивність їх праці). Досягнення збалансованості між необхідним і можливим обсягами товарообігу забезпечується на наступних етапах розробки стратегії управління прибутком шляхом розробки асортиментної, та ресурсної цінової політики підприємства. Розробка асортиментної політики підприємства (3 етап) має бути спрямована на оптимальну товарно-групову структуру відповідно до структури попиту населення. Обґрунтування цінової політики (4 етап) має бути спрямоване на визначення оптимальних цін реалізації товарів, при яких досягається оптимальний обсяг товарообігу, а як наслідок – максимальний прибуток. Взаємозв’язок між прибутком, обсягом товарообігу і ціною реалізації товарів відображається на рис.112. Торговельне підприємство при укладанні комерційних угод з закупівлі товарів мусить виходити із указаних залежностей, що дозволяє йому оптимізувати асортимент товарів і ціни їх реалізації. Формування ресурсної політики підприємства, яка здійснюється в ході 5 етапу обґрунтування стратегії управління прибутком, має передбачати залучення ресурсів, які забезпечують досягнення необхідного обсягу діяльності із найменшими затратами. Шостий та сьомий етапи розробки стратегії пов’язані з вирішенням завдань управління валовим прибутком та поточними витратами торговельного підприємства, які були розглянуті вище. Результатом розробки стратегії є визначення можливого (реального) обсягу отримання доходів та здійснення поточних витрат на плановий період, порівняння яких дозволяє оцінити можливий обсяг прибутку підприємства. На восьмому етапі можливий обсяг отримання прибутку (Прможл) необхідно порівняти з його цільовим розміром (Прціл). Якщо відповідність досягнута, тобто ПрможлПрціл, стратегічний план приймається до виконання (9 етап), здійснюються заходи з контролю за ходом його реалізації. Якщо відповідність не досягається, необхідно виявити можливі резерви збільшення прибутку за рахунок раціонального використання ресурсів, зниження витрат та збільшення доходів, або ж варто відкоригувати (зменшити) цільову суму прибутку. Розробка стратегії управління прибутком передбачає дослідження динаміки прибутку та рентабельності, оцінку факторів, що обумовлюють їх величину, а також визначення достатності прибутку для вирішення завдань виробничого і соціального розвитку підприємства.
1) Сформулюйте головну мету стратегії управління підприємством. 2) Розкрийте послідовність обґрунтування стратегій управління прибутком торговельного підприємства. 3) Охарактеризуйте кожний з етапів розробки стратегії управління прибутком. Читайте також:
|
||||||||
|