Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практичні рекомендації.

Останній етап — розробка рекомендацій, програми психокоректувальної роботи з дітьми, складання довготривалого (або іншого) плану розвитку здібностей або інших психологічних утворень. Нагадаємо, що ми розглядаємо практичну психодіагностику в нерозривній єдності із задачами психічного і особового розвитку дитини або корекції цього розвитку. Д.Б.Ельконин вважав, що відносно всіх дітей, як відстаючих в розвитку, так і випереджаючих своїх однолітків, стоїть питання про своєчасну діагностику для попередження можливих негативних наслідків в розвитку особистості, своєчасної педагогічної корекції.

Програми корекції і розвитку звичайно включають психологічну і педагогічну частину. Психологічна частина розвитку і корекції планується і здійснюється психологом. Педагогічна частина складається на основі психологічних рекомендацій спільно психологом і вихователем, вчителем, класним керівником, директором освітньої установи, батьками — залежно від того, хто працюватиме з дитиною, і виконується педагогами і батьками з допомогою і під постійним спостереженням практичного психолога.

Рекомендації, що даються психологом педагогам, батькам, дітям повинні бути конкретними і зрозумілими тим, кому вони призначені.

Робота психолога по глибокому вивченню психічного і особового розвитку дитини здійснюється в різних формах: психологічної консультації, бесіди (одноразової, багаторазової — залежно від обставин), психологічного обстеження (постановка психологічного діагнозу), більш менш тривалих спостережень за дітьми в різноманітних ситуаціях. При цьому завжди переслідується одна мета — на основі отриманих фактів дати конкретну рекомендацію. Словами К. Роджерса можна сказати, що робота практичного психолога направлена на вивчення психічних феноменів в реальних життєвих ситуаціях і в неекспериментальних формах.

Зміст і адресат рекомендацій залежать від складності питання і області його вирішення. Психолог завжди несе повну відповідальність за здійснення рекомендації і кінцевий результат. Ще раз підкреслимо, що зробити висновки про можливі педагогічні заходи, стимулюючі розвиток дітей, психолог має право тільки в тому випадку, якщо він не обмежувався лише констатацією рівня розвитку дитини, а отримав, проаналізував достатньо повну психологічну інформацію про нього. Рекомендації вихователям, вчителям, батькам по роботі з дітьми можна давати лише в контексті розуміння цілісної особистості, в сукупності всіх її якостей і властивостей. При цьому необхідно мати на увазі, що стрижневим моментом особистості є її мотиваційна сфера. Будова і характер будь-яких психічних якостей залежать від спрямованості особистості людини, від їх зв'язку з рештою її властивостей і від тієї функції, яку ці властивості виконують в загальній системі поведінки людини. Розуміння цього дозволяє прогнозувати розвиток і поведінку дитини залежно від умов її життя, перш за все — від виховання і навчання.

Отже, діагностико-розвиваючий (коректувальний) напрям в роботі дитячого психолога займає одне з провідних місць. Психолог практично постійно знаходиться в ситуації, яка вимушує його шукати, визначати психологічні причини, підстави тієї або іншої поведінки дітей і школярів, їх відносини до гри, навчання, товаришів, дорослих, праці, їх успіхів або неуспіхів в якій-небудь діяльності, здійснювати корекцію виявлених недоліків, складати перспективну програму розвитку кожної дитини і багато що інше. Можна сказати, що психологічна служба — це постійний процес рішення проблем. Не випадково спеціальні принципи і техніки рішення проблем в роботі шкільного психолога обговорюються і розробляються дуже багатьма авторами.

Майже всі дослідники, що працюють в області практичної психології, відзначають роль особистості самого психолога, щоздійснює диагностико-коректувальну, диагностико-виховуючу діяльність. Ширина і глибина, а також правильність психологічного висновку є не тільки функцією вдало підібраних і валідних психодіагностичних методів, але і до певного ступеня результатом успішної особистої взаємодії психолога з дитиною, яке вимагає терпіння, винахідливості, уміння контролювати свою поведінку, здібності викликати позитивне відношення до себе, відчуття симпатії і довір'я. Психолог розвиває в собі особливий стан емпатичного співпереживання з установками, відчуттями, досвідом і поведінкою іншої людини.

Ефективність роботи психолога (підкреслимо це ще раз) залежить перш за все від рівня його професійної кваліфікації, яка крім безумовного знання дитячої і педагогічної психології припускає відповідний рівень володіння найрізноманітнішими психологічними методами обстеження дитини, достатньо високий власний інтелектуальний і особовий розвиток. Тільки всі разом узяте дозволяє йому грамотного інтерпретувати отримані діагностичні дані, робити висновки на підставі аналізу цих даних про невидимі психічні процеси, стани і ознаки, про умови, необхідні для подальшого розвитку дитини і т.п.

 


Читайте також:

  1. В практичній психології
  2. Віра, надія, любов як духовно-практичні виміри людини
  3. Деякі практичні підходи до вирішення багатокритерійних завдань.
  4. Класифікація прав людини. Теоретичні дискусії і практичні наслідки.
  5. Методичні рекомендації.
  6. Методичні рекомендації.
  7. Методичні рекомендації.
  8. Методичні рекомендації.
  9. Методичні рекомендації.
  10. Методичні рекомендації.
  11. Методичні рекомендації.
  12. Питання Практичні аспекти управління




Переглядів: 944

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Постановка психологічного діагнозу. | Тема 8: Діагностика інтелектуально-пізнавальної сфери особистості.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.