Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методи визначення вологості стійкого зав’ядання рослин

 

Вологість стійкого зав'ядання рослин (ВЗ) - це вологість, при якій рослини проявляють ознаки зав'ядання, що не зникають при перенесенні їх в атмосферу, насичену водяним паром. ВЗ визначають:

1) лабораторно-вегетаційним методом – рослини вирощують в склянках з грунтом до стійкої втрати тургору, а потім визначають вологість грунту в цей момент;

2) розрахунковим способом – максимальну гігроскопічність множать на коефіцієнт, який залежить від генезису грунту, механічною складу, солоності і т.д.; цей коефіцієнт змінюється від 1 до 2.

Лабораторно-вегетаційний метод – це основний метод визначення ВЗ. Для цього беруть насіння бавовни або вівса.

Рослини вирощують в приміщенні з використанням установки штучного освітлення, що дозволяє проводити роботи в зимовий період та значно зменшує вплив погодних умов на процес розвитку рослин. Рослини вирощують при t0 = 16 - 25°С і освітленні протягом 16 годин.

Підготовка обладнання та матеріалів:

1. Для визначення вологості стійкого зав'ядання рослин необхідно 44 склянки для метрового і 64 для півтораметрового шару грунту об'ємом 200 см3.

2. Готують суміш для підживлення грунту (у воді розчиняють добрива).

3. З кальки нарізають кружки за розмірами склянки. Їх накладають на грунт, щоб запобігти випаровуванню.

4. Відбирають насіння та перевіряють їх схожість.

Об'єм грунту в склянці повинен складати 150 см3. Маса грунту для кожної склянки визначається за формулою:

, (5.5)

де Мвг – маса грунту, г;

W – вологість грунту, %.

Розчин суміші живлення вливають у кожну склянку в кількості 45-48 см3 для свіжого грунту і 48-55 см3 для сухого. Така кількість розчину необхідна для забезпечення росту рослин до появи 3-го листа.

Після того, як грунтом заповнили склянки, висаджують пророщене насіння: роблять ледь помітну лунку, вкладають насіння і засипають грунтом шаром 0,5 см. Потім склянки встановлюють у приміщенні та накривають щільним папером.

Після появи сходів папір знімають і забезпечують необхідне освітлення та температуру в установці штучного освітлення. Рослини там тримають, періодично поливають до моменту, коли з'явиться 3-й лист. Потім в кальці роблять отвір для рослини, накладають кальку на грунт і присипають піском шаром 2 см. Полив припиняють.

Щоденно спостерігають за рослинами. Якщо під час спостережень будуть помітні рослини, в яких листя втратило тургор, то їх переносять у приміщення, де вологість приблизно 100% і постійна температура. Якщо до наступного ранку тургор не відновився, то грунт досяг вологості стійкого зав'ядання. Якщо ж тургор відновився, то їх знову ставлять в установку штучного освітлення для подальших спостережень.

Склянки, в яких рослини зів'яли, в той же день розбирають. При цьому вказують, в якій фазі розвитку була рослина, який її загальний вигляд (окрас, висота), як коріння пронизало грунт. Пісок із склянки висипають, а грунт ділять на три частини по висоті. З середньої частини насипають грунт у дві бюкси і визначають вологість термостатно-ваговим способом. Це і буде вологість стійкого зав'ядання рослин.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. IV. Агротехніка квітково-декоративних рослин відкритого грунту.
  5. Ocнoвнi визначення здоров'я
  6. Аблактування - щеплення зближенням двох кореневласних рослин.
  7. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  8. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  9. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  10. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  11. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  12. Адміністративні методи управління




Переглядів: 1472

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення найменшої польової вологоємності грунту | Named groups of data models.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.