Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Робота над тоном мови

Вироблення рухливості голосу

Тренування польотності голосу

Відробіток благозвучності голосу

Вправа 28. Добийтеся дзвінкості, зібраності звуку, вимовляючи плавно і протяжно звук М.

Вправа 29. Вимовіть протяжно і плавно (як при співі) склади: мі, ме, ма, мо, му, ми.

Вправа 30. Цю вправу треба виконувати удвох. Між двома розмовляючими має бути достатньо велика відстань (хоч би 6-10 метрів), говорити треба тихо, майже пошепки, але виразно. Тема бесіди заздалегідь не обговорюється. Перед виконанням вправи ви повинні розробити мовну ситуацію (наприклад, уявити, що поряд знаходиться хтось третій, якому по яких-небудь причинах не повинно стати відомим зміст вашої бесіди.

Вправа 31. Придумайте мовну ситуацію, коли розмова між двома людьми повинна відбуватися на значній відстані і неголосно. Продемонструйте цю бесіду.

Вправа 32. Вимовляєте слова спочатку поволі, потім поступово прискорюйте темп до дуже швидкого з подальшим уповільненням: "Швидко їхали, швидко їхали, швидко їхали... швидко їхали... швидко їхали".

Вправа 33. Прочитайте примовку з поступовим прискоренням:

Сонечко,
Полети на облишко,
Принеси нам з неба,
Щоб було влітку:
У городі боби,
В лісі ягоди, гриби,
В джерелі водиця,
В полі пшениця.

Вправа 34. Прочитайте вірш в заданому темпі:

Ледве-ледве, ледве-ледве - - -(повільний темп)
Завертілися каруселі. - - -(повільний темп)
А потім, потім, потім - - -(середній темп)
Все бігом, бігом, бігом! - - -(швидкий темп)
Все швидше, швидше, бігом, - - -(дуже швидкий темп)
Карусель довкруги, довкруги! - - -(дуже швидкий темп)
Тихіше, тихіше, не поспішаєте - - -(середній темп)
Карусель зупините. - - -(середній темп)
Раз, два, раз, два - - -(повільний темп)
Ось і скінчилась гра. - - -(повільний темп)

Вправа 35. Вкажіть, в якому темпі треба читати строчки вірша:

Ми йдемо по кругу,
Подивися.
І крокуємо дружно: раз, два, три.
Ми скачемо по дорозі,
Міняємо часто ноги.
Пострибали, пострибали:
Скок-скок-скок!
А потім як лелека встали —
і мовчок!

Вправа 36. Прочитайте вірш. Вибирайте темп мови, відповідний змісту тексту:

Втекло молоко,
Втекло молоко!
Вниз по сходах скотилося,
Уподовж вулиці пустилося,
Через площу потекло,
Постового обійшло,
Під лавкою проскочило,
Трьох стареньких підмочило,
Пригостило трьох котенят,
Розігрілося — і назад:
Уподовж вулиці летіло,
Вгору по сходах пихкало
І в каструлю заповзло,
Відбуваючи важко.
Тут господиня настигнула:


— Закипіло?


— Закипіло!

Вправа 37. Підберіть віршований твір, в якому зміна темпу мові грає важливу роль для розуміння змісту.

Вправа 38. Вимовіть фразу "Яка у нього професія" так, щоб виразити: захоплення; співчуття; презирство; зневагу; питання; заздрість; питання-перезапит; здивування.

Вправа 39. Прочитайте текст відповідно до авторських ремарок:

Прийшла?! Мені страшно за тебе! - - -(із страхом)
У всьому вини саму себе! - - -(із страхом)

Прийшла?! А самолюбье де? - - -(із засудженням)
За ним як вірний пес скрізь! - - -(із засудженням)

Прийшов!? Так обдурити мене! - - -(з презирством)
Ти не мужик, а розмазня! - - -(з презирством)

Прийшов?! Ось і попався, друг! - - -(з єхидством)
Адже мене не обдуриш раптом! - - -(з єхидством)

Прийшла! Знати, так тому і бути! - - -(радісно)
Нам один без одного не прожити! - - -(радісно)

Пішов!.. Прийде або ні? Загадка. - - -(з тривогою)
Я поступила з ним так бридко! - - -(з тривогою)

Пішов! Гора повалилася з плечей! - - -(з полегшенням)
Боже борони від цих зустрічей! - - -(з полегшенням)

Вправа 40. Поєднайте репліки персонажів і авторські слова:


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. IV. Практична робота.
  3. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  4. VI. Домашня робота.
  5. VI. Практична робота .
  6. VI. Практична робота .
  7. VI. Практична робота.
  8. VI. Практична робота.
  9. VI. Практична робота.
  10. VI. Практична робота.
  11. VI. Практична робота.
  12. VI. Практична робота.




Переглядів: 326

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зміна висоти голосу, тобто розширення його діапазону | Вправи для відробітку голосних і приголосних звуків

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.