МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Робота в групахКлас Тема: Осип Назарук. «Роксоляна». Незалежна вдача, щирість у стосунках з людьми, природний розум і врода Роксоляни Мета: розкрити найважливіші риси характеру Роксоляни, головної героїні однойменної повісті О.Назарука; розвивати уважність, вдумливість, аналітичне мислення; виховувати повагу до історичного минулого рідного краю, гордість за наших предків, співчуття до них, захоплення красою рідного слова. Тип уроку: комбінований. Методи і прийоми:бесіда, самостійна робота учнів над текстом художнього твору; слово вчителя, система питань, робота в групах. Міжпредметні зв’язки: світова література (Турган Тан «Гюррем Султан» ), історія ( зображення історичної доби XVI ст.). Використана література: 1) Коли земля стогнала. ІІ пол. XVI – І пол. XVIІ ст. / В. О. Щербак. – Київ: Україна, 1995. – 432 с. (Історія України в прозових творах і документах). 2) Садкіна В. І. 101 цікава педагогічна ідея. Як зробити урок. – Харків: Вид. група «Основа», 2009. –88 с. 3) Слоньовська О. В. Українська література: підручн. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл./О.В.Слоньовська. – К.: Освіта, 2008. – С.288-311. План уроку
I. Організаційний момент ( 1 хв.) II. Перевірка домашнього завдання ( 10 хв.) III. Актуалізація опорних знань ( 5 хв. ) IV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу ( 22 хв.) V. Осмислення, узагальнення і систематизація знань ( 2 хв.) VI. Підведення підсумків ( 5 хв.)
Історія – скарбниця наших діянь, свідок минулого, повчальний приклад для сучасності, застереження на майбутнє Сервантес
Хід уроку
I. Організаційний момент ( Вітання, перевірка присутніх на уроці) II. Перевірка домашнього завдання 1. Бесіда за питаннями: Учитель. Що називають історичною повістю? Учень. Історична повість – епічний твір середнього розміру, в якому відображуються видатні події минулого й сучасного,уславлюються люди з незвичайною долею, сильним героїчним характером. Наприклад, історична повість Марка Вовчка«Маруся», О. Назарука "Роксоляна", І. Франка "Захар Беркут" тощо. Учитель. Пригадаємо, що собою являла історична доба 16ст. Учень. У 16 ст. українські землі не мали державності, вони були під владою Литовсько –Польського князівства, на країну постійно нападали турки і татари, щоб заволодіти землями та збагатитися через продаж невільників у рабство. Козаки намагалися боронити рідні землі від цих розбійницьких набігів. Учитель. Чи можна назвати повість «Роксоляна» історичною? Учень. «Роксоляна» — історична повість, оскільки це літературний твір про історичних осіб: Роксолану, Сулеймана Пишного, їх дітей та про історичні події: напади татар на Україну, облогу Відня у вересні 1529р. Учитель. Український народ, виходячи з дослідження, переживав у той час найглибший занепад. Державність його була зруйнована, життя простих людей надзвичайно важке, світла в кінці тунелю не видно. Можливо, саме тому О.Назарук своїм твором «Роксоляна» прагнув довести, що український народ таїть у собі великий потенціал, тому Божа воля видвинула в тім часі одну жінку як найбільшу жіночу постать світової історії тієї епохи – просту русинку Настю Лісовську, щоб прославити її на весь світ. Вперше в Україні Роксолана згадується у 1924 р. у дослідженнях А.Кримського. Учитель.А зараз давайте пригадаємо і запишемо, що ж таке тема та ідея твору. Ідея художнього твору – головна думка, яка народжується в процесі роботи письменника над текстом і висловлюється в конкретному художньому матеріалі; об’єднує всю сукупність думок і почуттів, висловлених в образній формі, і віддзеркалює ставлення автора до дійсності; визначає вибір теми, трактування проблем, задум автора. Тема– коло життєвих явищ, відібраних письменником для художнього відтворення, предмет мистецького пізнання. Учитель. А тепер самостійно визначте тему та ідею історичної повісті "Роксоляна". Учень. Тема повісті– зображення двох світів: християнського, для якого характерне безправне становище простих людей у важкі часи історичної доби ХVІ ст., коли західноукраїнські землі, перебуваючи під владою Польщі, потерпали від нападів турецьких завойовників, та мусульманського, у якому панує диктатура влади, жорстокості й насильства. 2. Клоуз-тест Учитель. Вставте потрібні слова, виконуючи клоуз -тест. Учні: 1. Стефан Дорош. 2. Абдуллага. 3. Кісмет. 4.Молода султанка Ель Хуррем. 5.Гаддж. 6.Сулейман Пишний. III. Актуалізація опорних знань 1. Бесіда за питаннями: Учитель.Хто головні герої твору? Халі́ф(араб.— наступник, заступник) — титул ісламського правителя, як керівника віруючих і наступника Мухамеда, верховного глави ісламської общини, що вибирався для здійснення духовного і світського керівництва в ісламському світі відповідно до шаріату та стежив за виконанням віруючими «божественних правил», що заповів Аллах. IV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу Учитель.А зараз ваше завдання поділитися на групи, проаналізувати образ Роксоляни, підбираючи цитати. Завдання І групи. Незалежна вдача Роксоляни.
Завдання ІІ групи. Стосунки Роксоляни з людьми.
Учитель.З'ясуємо сучасні художні інтерпретації образу Роксоляни
V. Осмислення, узагальнення і систематизація знань 1. «Незакінчені речення» Учитель.Підведемо підсумки уроку. Учень. Після уроку я зробив висновок, що... «Мені більше сподобався образ Роксолани у повісті... тим,що...» Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|