МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Система оперативне планування на підприємствіОперативне планування є, з одного боку, завершальною ланкою в системі планування діяльності підприємства, а з іншого - засобом виконання довго-, середньо- та короткострокових планів, основним важелем поточного управління виробництвом. У процесі оперативного планування здійснюється детальна розробка планів підприємства та його підрозділів - окремих виробництв, цехів, виробничих дільниць, бригад, навіть робочих місць - на короткі проміжки часу (місяць, декаду, робочий тиждень, добу, зміну). При цьому розробка планів органічно поєднується з вирішенням питань організації їхнього виконання та поточного регулювання виробництва. Оперативне планування поєднує два напрямки роботи. Перший напрямок, у рамках якого розробляються оперативні плани та графіки виготовлення й випуску продукції, називається календарним плануванням. Другий напрямок включає роботи, що необхідні для безперервного оперативного обліку, контролю та регулювання виконання оперативних планів і ходу виробництва. Цей напрямок дістав назву диспетчеризації. У процесі оперативного планування треба розв'язувати такі головні завдання: - забезпечення виконання плану виробничої діяльності (випуск планової продукції в заплановані строки) за ритмічної роботи всіх підрозділів підприємства; - установлення оптимального режиму роботи підприємства, що сприятиме найбільш ефективному й повному використанню устаткування та робочої сили; - максимальне скорочення тривалості виробничого циклу та обсягів незавершеного виробництва. Оперативне планування здійснюється в масштабі всього підприємства як цехове (міжцехове), а для окремих цехів - у розрізі дільниць і робочих місць (внутрішньоцехове). Міжцехове оперативне планування має на меті забезпечити скоординовану діяльність і необхідні виробничі пропорції між цехами підприємства згідно з послідовністю технологічних процесів (заготівельних, обробних, складальних) та з урахуванням цехових функцій -- основні, допоміжні, обслуговуючі, побічні. Але головним завданням міжцехового оперативного планування має бути погодження номенклатури заготовок, деталей, вузлів та строків їхнього пересування між цехами (виробництвами). Внутрішньоцехове оперативне планування включає розробку календарних планів виробництва для дільниць та контроль їхнього виконання, розподіл робіт за дільницями, доведення до робочих місць, оперативне регулювання виробничих процесів. Розробку та реалізацію оперативного плану здійснює диспетчерська служба (виробничо-диспетчерський відділ) підприємства. На неї (нього) покладено завдання: забезпечити виконання графіків виробництва в усіх підрозділах; контролювати ритмічне й достатнє завантаження всіх робочих місць; запобігати простоям або принаймні своєчасно їх виявляти та швидко усувати; використовувати технологічні та страхові запаси в разі виникнення перебоїв у виробництві.
8. Бізнес-план підприємства, його значення і зміст Бізнес-план підприємства — це письмовий документ, де викладено суть, напрями і способи реалізації підприємницької ідеї, охарактеризовано ринкові, виробничі, організаційні та фінансові аспекти майбутнього бізнесу, а також особливості управління ним. Цей план є підставою для подальшої підприємницької діяльності, необхідною передумовою залучення інвестицій, інноваційно-інвестиційних проектів тощо. Бізнес-план розробляється з метою: 1.техніко-економічного обґрунтування доцільності створення і функціонування підприємства; 2. залучення зовнішніх інвесторів; 3. для обґрунтування пропозицій щодо доцільності приватизації підприємства. Бізнес-план розробляється на тривалий період, найчастіше на 3-5 років, хоча часові рамки бізнес-планування можуть бути значно ширшими. Структура бізнес-плану, кількість форм та їх зміст не регламентуються. Основними відмінностями між традиційним поточним планом і бізнес-планом є: 1. поточний план розробляється в одному варіанті, а бізнес-план – у декількох; 2. поточний план розробляється лише на рік, а бізнес-план – на декілька років; 3. поточний план розробляється для внутрішнього використання, а бізнес-план для пред’явлення також зовнішнім інвесторам. До типових розділів бізнес-плану належать такі: - резюме — короткий огляд бізнес-плану, його ключових аспектів, повідомлення про наміри; - галузь, підприємство та його продукція — поточна ситуація і тенденції розвитку галузі; - опис продукції; - стратегія підприємства; - права власності; - дослідження ринку — характеристика ринку продукту; цільовий ринок бізнесу; - місцезнаходження підприємства; - оцінка впливу зовнішніх чинників; - маркетинг-план – стратегія маркетингу; - очікувані обсяги продажу продукції; - виробничий план — основні виробничі операції; - машини і устаткування; - приміщення; - сировина, матеріали та комплектуючі; - організаційний план — форма організації бізнесу; - потреба в персоналі; - власники і менеджери бізнесу; - організація управління; - кадрова політика; - оцінка ризиків — типи можливих ризиків ; способи реагування на загрози для бізнесу; - фінансовий план — прибуток і збитки; - план руху готівки; - плановий фінансовий баланс; - фінансові коефіцієнти. Питання для самоконтролю
1. Назвіть і розкрийте зміст чинників, що зумовлюють необхідність державного регулювання економіки. 2. Дайте визначення поняття „ економічна політика держави”. 3. Чим прямі методи державного регулювання економіки відрізняються від непрямих методів? 4. Дайте визначення поняття “планування”. 5. В чому полягає необхідність планування в умовах ринкової економіки? 6. Назвіть основні принципи планування. 7. Дайте характеристику основних методів планування. 8. Які види планування Ви знаєте? 9. Наведіть основні цілі стратегічного планування. 10. Дайте характеристику базових стратегій підприємства. 11. Назвіть основні особливості стратегічних і поточних планів. 12. Дайте характеристику таким поняттям, як поточне і оперативне планування. 13. Які напрямки роботи поєднує оперативне планування? 14. Наведіть основні розділи поточних планів. 15. В яких випадках складається бізнес-план? 16. Назвіть основні розділи бізнес-плану. 17. Назвіть основні відмінності між традиційним поточним планом і бізнес-планом.
Читайте також:
|
||||||||
|