Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Стосунки з іншими

ТЕСТ 1.ВИЗНАЧЕННЯ ПОТРЕБИ В СПІЛКУВАННІ
(НА БАЗІ ТЕСТУ В. Рахівського)
Інструкція: вам пропонується кілька простих запитань. Відповідайте одразу і однозначно: «так», «ні», «іноді».
1. Вам передбачається зовсім звичайна особиста чи ділова зустріч. Чи вибиває вас з колії її очікування?
2. Якщо вас попросять виступити з доповіддю, повідомленням на певній нараді, зборах чи подібному заході, це викличе у вас сум'яття і невдоволення?
3. Ви відкладаєте візит до лікаря до останнього моменту?
4. Вам пропонують їхати у відрядження в місто, де ви ніколи бували. Чи прикладете ви максимум зусиль, щоб уникнути цього?
5. Ви любите ділитися своїми переживаннями з будь ким?
6. Чи ви нервуєте, якщо на вулиці незнайомець звертається до вас з проханням показати дорогу, назвати час або відповісти на будь яке питання?
7. Чи вірите ви, що людям різних поколінь важко розуміти один одного?
8. Чи ви посоромились би нагадати знайомому, що він забув повернути вам гроші, взяті в борг кілька місяців тому?
9. У ресторані або в кафе вам подали явно недоброякісне блюдо. Чи будете ви активно захищати свій інтерес?
10. Опинившись один на один з незнайомою людиною, ви не вступите з ним у розмову і напружить, якщо першим заговорить він. Це так?
11. Чи ви приходите в жах від будь - якої довгої черги, де б вона не була (у магазині, бібліотеці, касі кінотеатру). Ви відмовитеся від свого наміру або встанете в кінець і будете нудитися в очікуванні?
12. Чи буде вас обтяжувати участь в будь - якій комісії з розгляду конфліктних ситуацій?
13. У вас є індивідуальні критерії оцінки творів мистецтва, і ніяких чужих думок на цей рахунок ви не приймаєте. Це так?
14. Почувши десь явно помилкові висловлювання із добре відомих вам питань, ви віддасьте перевагу промовчати і не вступати в суперечку?
15. Чи викликає у вас досаду чиєсь прохання допомогти розібратися в якомусь службовому питанні або навчальній темі?
16. Ви охочіше викладаєте свою точку зору в письмовій формі, ніж в усній?

 

Обробка результатів: «так» - 2 бали, «іноді» - 1 бала, «ні» - 0 балів. Отримані бали сумуються і співвідносяться з нижчеподаній шкалою.
30 - 32 балів. Ви дуже некомунікабельні і самі від цього страждаєте. Але і вашим близьким нелегко. На вас важко покластися у справі, яка вимагає групової роботи. Намагайтеся бути товариським.
25 - 29 балів. Ви замкнуті, неговіркі, віддаєте перевагу самотності, у вас вузьке коло спілкування. Необхідність вступати в нові контакти якщо і не доводять вас до паніки, але надовго виводить з рівноваги. Ви знаєте цю особливість свого характеру і буваєте незадоволені собою. Але не обмежуйтеся тільки невдоволенням - у вашій владі змінити дані риси характеру. Хіба з вами не буває так, що сильно захопившись чимсь, ви раптом стаєте вельми комунікабельним?
19 - 24 балів. Ви досить товариські і в незнайомій обстановці почуваєте себе цілком упевнено. Нові контакти вас не лякають. І все ж з людьми ви сходитеся з оглядкою, у суперечках і обговореннях берете участь неохоче. У ваших висловлюваннях часом занадто багато сарказму, без будь-якої на те підстави. Ці недоліки неважко виправити.
14 -18 балів. У вас нормальна комунікабельність. Ви допитливі, охоче слухаєте цікавого співрозмовника, терплячі в спілкуванні з іншими, спокійно відстоюєте свою точку зору. Без неприємних переживань йдете на а контакт із новими людьми. В той же час не любите гучних компаній, екстравагантні витівки і багатослівність викликають у вас роздратування.
9 - 13 балів. Ви дуже комунікабельні (деколи, можливо, навіть надміру). Цікаві, любите висловлюватися з різних питань, що іноді викликає роздратування навколишніх. Охоче ​​знайомитесь з новими людьми. Любите бувати в центрі уваги, нікому не відмовляєте в проханнях, хоча не завжди можете їх виконати. Запальні, але швидко відходите. Вам бракує посидючості, терпіння і відваги при зустрічі з серйозними проблемами. При бажанні, однак, ви можете себе змусити не відступати.
4 - 8 балів. Схоже, ви - «сорочка – хлопець (рос. рубаха-парень)». Товариськість б'є з вас ключем. Ви завжди в курсі всіх справ. Любите брати участь у всіх дискусіях, хоча серйозні теми можуть зіпсувати вам настрій. Охоче ​​висловлюєтесь з будь-якого питання, навіть якщо маєте про нього поверхоневе уявлення. Завжди відчуваєте себе «у своїй тарілці». Беретеся за будь-яку справу, хоча не завжди здатні довести його до кінця. З цієї причини керівники і колеги ставляться до вас з деяким побоюванням і сумнівами. Замисліться над цим.
3 бали і менше. Ваша комунікабельність болісно висока. Ви балакучі, постійно втручаєтеся в справи, які не мають до вас ніякого відношення. Беретеся судити про речі, в яких зовсім не розбираєтеся. Вільно або мимоволі ви часто буваєте причиною різного роду конфліктів у вашому оточенні. Ви запальні, образливі, часто буваєте необ'єктивні. Серйозна робота - не для вас. Оточуючим - і на роботі, і вдома, і взагалі всюди - важко з вами. Вам треба серйозно попрацювати над собою і своїм характером. Культивуйте в собі терплячість і стриманість, шанобливо ставитеся до інших людей, врешті, подумайте про своє здоров'я - такий стиль життя не проходить безслідно.

 

ТЕСТ 2.СОЦІАЛЬНО - ПСИХОЛОГІЧНА АЛДАПТОВАНІСТЬ
(К. Роджерс, Р. Даймонд)
Оригінальна методика розроблена К. Роджерсом і Р. Даймондом у 1954 р. і адаптована Т.В. Снєгірьовою.

Інструкція: на наступних сторінках надруковані висловлювання про поведінку людини, її думки, переживання. При читанні кожного висловлювання подумайте, наскільки воно може стосуватися вас і проставте цифру від 1 до 7 в залежності від того, наскільки воно є

характерним для вас:
1 - «зовсім мене не стосується»;
2 - «не схоже на мене»;
3 - «мабуть, не схоже на мене»;
4 - «не знаю»;
5 - «мабуть, схоже на мене»;
6 - «схоже на мене»;
7 - «точно про мене».

1. Я відчуваю внутрішню незручність, коли з будь-ким розмовляю.
2. Мені не хочеться, щоб оточуючі здогадувалися як я, що у мене на душі, і я представляючись їм, ховаю своє обличчя під маскою.
3. Я в усьому люблю змагання, боротьбу.
4. Я висуваю до себе великі вимоги.
5. Я часто, сам (а) сварю себе за те, що роблю.
6. Я часто відчуваю себе приниженим (ою).
7. Я сумніваюся в тому, що можу сподобатися кому-небудь з дівчат / хлопців.
8. Я завжди дотримуюсь своїх обіцянок.
9. У мене теплі, добрі стосунки з оточуючими.
10. Я стриманий(а), замкнутий(а), тримаюся від усіх осторонь.
11. Я сам винен(винна) у своїх невдачах.
12. Я відповідальна людина. На мене можна покластися.
13. У мене відчуття безнадії. Все марно.
14. Я багато в чому живу поглядами, правилами і переконаннями моїх однолітків.
15. Я приймаю більшу частину тих правил і вимог, яких повинні дотримуватись люди.
16. У мене мало своїх власних переконань і правил.
17. Я люблю мріяти - іноді прямо серед дня. Важко повертатися від мрії до дійсності.
18. У мене таке відчуття, ніби я злий на весь світ: на всіх нападаю, огризаюсь, нікому не даю спуску. А то раптом «застрягну» на якійсь образі і подумки мщуся кривднику. Важко стримувати себе в таких речах.
19. Я вмію керувати собою і своїми вчинками - змушувати себе, дозволяти собі, забороняти. Самоконтроль для мене - не проблема.
20. У мене часто псується настрій: раптом находить смуток, нудьга.
21. Мене не дуже хвилює те, що стосується інших. Я зосереджений(а) на собі, зайнятий(а) самим(самою) собою.
22. Люди, як правило, подобаються мені.
23. Я легко, вільно, невимушено висловлюю те, що відчуваю.
24. Якщо я опиняюся серед великої кількості людей, мені буває трохи самотньо.
25. Мені зараз дуже не по собі. Хочеться все кинути, аби-куди сховатися.
26. Зазвичай я легко лагоджу з оточуючими,
27. Моя найважча боротьба - з самим(ою) собою.
28. Я схильний бути насторожі з тими, хто чомусь обходиться зі мною більш дружньому, ніж я очікую.
29. У душі я оптиміст і вірю у краще.
30. Я непіддатливий (а), упертий(а). Таких, як я, називають важкими людьми.
31. Я критичний до людям і завжди суджу їх, якщо, з моєї точки зору, вони цього заслуговують.
32. Я відчуваю себе не ведучим, а веденим: мені ще не завжди вдається мислити і діяти самостійно.
33. Більшість тих, хто знає мене, добре до мене ставляться, я подобаюся ім.
34. Іноді в мене бувають такі думки, якими я ні з ким не хотів би робитися.
35. У мене гарна фігура. Я привабливий(а).
36. Я відчуваю безпорадність. Мені потрібно, щоб хто-небудь був поруч.
37. Зазвичай, я можу прийняти рішення і твердо слідувати йому.
38. Мої рішення - не мої власні. Навіть тоді, коли мені здається, що я вирішую самостійно, вони все ж прийняті під впливом інших людей.
39. Я часто відчуваю почуття провини - навіть тоді, коли начебто ні в чому не винен(на).
40. Відчуваю антипатію, неприязнь до того, що оточує мене.
41. Я задоволений.
42. Я вибитий з колії: не можу зібратися, взяти себе в руки, зосередитися, організувати себе.
43. Я відчуваю млявість, апатію: все, що раніше хвилювало мене, стало раптом байдужим.
44. Я урівноважений, спокійний, у мене рівний настрій.
45. Розлютившись, я нерідко виходжу з себе.
46. Я часто відчуваю себе скривдженим (ою).
47. Я імпульсивний(а), поривчастий (а), нетерплячий (а), дію по першому спонуканню.
48. Буває, що я пліткую.
49. Я не дуже довіряю своїм почуттям, вони підводять мене іноді.
50. Це досить важко бути самим собою.
51. У мене на першому плані розум, а не почуття. Перш, ніж щось зробити, я обдумую свої вчинки.
52. Мені здається, я бачу те, що відбувається зі мною не зовсім так, як воно є насправді. Замість того щоб тверезо поглянути фактам в обличчя, тлумачу їх на свій лад. Словом, я не відрізняюся реалістичністю.
53. Я терпимий у своєму ставленні до людей і приймаю кожного таким, який він є.
54. Я намагаюся не думати про свої проблеми,
55. Я вважаю себе цікавою людиною – помітним (ою), привабливим (ою) як особистість.
56. Я сором'язливий (а), легко тушуюсь.
57. Мені обов'язково потрібні якісь нагадування, підштовхування з боку, щоб довести справу до кінця.
58. Я відчуваю внутрішнє перевагу над іншими.
59. Я - ніхто, немає нічого, в чому б я виразив (ла) себе, виявив (а) свою індивідуальність, своє «Я».
60. Я боюся того, що подумають про мене інші.
61. Я честолюбний. Я не байдужий до успіхів, похвали. У тому, що я вважаю істотним мені важливо бути в числі кращих.
62. Я зневажаю себе зараз.
63. Я діяльний(а), енергійний(а), у мене є ініціатива.
64. Мені не вистачає духу зустріти в обличчя труднощі або ситуацію, яка загрожує ускладненнями, неприємними переживаннями.
65. Я просто не поважаю себе.
66. Я по натурі лідер і вмію впливати на інших.
67. В цілому я добре ставлюся до себе.
68. Я наполегливий (а), напористий (а), впевнений (а) у собі.
69. Я не люблю, коли у мене з кимось псуються стосунки, особливо якщо розбіжності загрожують стати незворотніми.
70. Я довго не можу прийняти рішення, як діяти, а потім сумніваюся в його правильності.
71. Я в якісь розгубленості, все сплуталося, змішалося в мене.
72. Я задоволений собою.
73. Я невдаха. Мені не щастить.
74. Я приємний(а), симпатичний (а), розташовую до себе людей.
75. Я подобаюся людям як людина, як особистість.
76. Я стійкий жінконенависник. Зневажаю всяке спілкування з жінками. / Я не люблю чоловіків. Зневажаю будь-яке спілкування з ними.
77. Коли я повинен щось зробити, мене охоплює страх перед провалом: а раптом я не впораюся, раптом у мене не вийде.
78. У мене легко, спокійно на душі. Немає нічого, що сильно б турбувало мене.
79. Я вмію завзято працювати.
80. Я відчуваю, що змінююся, росту, дорослішаю. Мої почуття і ставлення до навколишнього стають більш зрілими.
81. Трапляється, що я говорю про речі, в яких зовсім не розбираюся.
82. Я завжди кажу тільки правду.
83. Я стривожений (а), стурбований (а), напружений (а).
84. Щоб змусити мене щось зробити, треба як слід наполягти, і я погоджуся, поступлюся.
85. Я відчуваю невпевненість у собі.
86. Я часто буваю змушений(а) захищати себе, будувати докази, які мене виправдовують і роблять мої вчинки обгрунтованими.
87. Я поступливий (а), податливий (а), м'який (а) у стосунках з іншими.
88. Я розумний (а).
89. Інколи я люблю похвалитися.
90. Я безнадійний (а). Приймаю рішення і тут же їх порушую. Зневажаю своє безсилля, а з собою вдіяти нічого не можу. У мене немає волі і немає волі її виробляти.
91. Я намагаюся покладатися не власні сили, не розраховуючи ні на чию допомогу,
92. Я ніколи не запізнююсь.
93. У мене відчуття скутості, внутрішньої несвободи.
94. Я відрізняюся від інших.
95. Я не дуже надійний(а), на мене не можна покластися.
96. Мені все ясно в собі. Я себе добре розумію.
97. Я товариська, відкрита людина. Я легко сходжуся з людьми.
98. Мої сили і здібності цілком відповідають тим завданням, які ставить переді мною життя. Я з усім можу впоратися.
99. Я нічого не вартий (а). Мене навіть не сприймають всерйоз. До мене, в кращому випадку, ставляться поблажливо, просто терплять мене.
100. Мене турбує, що особи протилежної статі занадто займають мої думки.
101. Всі свої звички я вважаю хорошими.

Обробка результатів: показниками адаптованості служать вислови: 4, 5,9, 11, 12, 15, 19, 22, 23, 26, 27, 29, 33, 35, 37, 41, 44, 47, 51, 53, 55, 61, 63, 67, 68, 72, 74, 75, 78, 79, 80, 88, 91, 94, 96, 97, 98.
Показники дезадаптованості 2, 6, 7, 13 16,18, 25, 28, 32, 36, 38, 40, 42, 43, 49, 50, 52,54, 56, 59, 62, 64, 65, 69, 70, 71, 73, 76, 77, 83, 84, 86, 90, 95, 99, 100.
«Шкала брехні»: 8, 34, 45, 48, 81, 82, 89, 92, 101.
Коефіцієнт СПА (соціально-психологічних адаптації) обчислюється за сумою позитивних висловлювань, що отримали 5, 6, 7 балів, за шкалою адаптованості, і негативних, тобто тих, що отримали 1, 2, 3 бали за шкалою дезадаптованості.
Гіпотетично оптимальна величина коефіцієнта СПА – 74 бали, мінімальна - 0 балів.. Іноді корисно отримати показник дезадаптованості, який розраховується як сума позитивних висловлювань, що отримали 1, 2, 3 бали по шкалі адаптованості і негативних, що отримали 5, 6, 7 балів по шкалі дезадаптованості.. Для учнів 8 -10 класів середні показники СПА 39 - 44 бали. Можна виокремити наступні 6 факторів на основі критеріїв адаптованості - дезадаптованості, розрахувавши вираженість фактору аналогічним способом, тому як розраховується коефіцієнт СПА і коефіцієнт дезадаптованості .


1. Прийняття - неприйняття себе: 33, 35, 55, 67, 72, 74, 75, 80, 88, 94, 96 і 7, 59, 62, 65, 90, 95, 99.
2. Прийняття інших - конфлікт з іншими: 9, 14, 22, 26, 53, 97 2 і 10, 21, 28, 40, 60, 76.
3. Емоційний комфорт / оптимізм, врівноваженість / емоційний дискомфорт / тривожність, занепокоєння або, навпаки, апатія: 23, 29, 41, 44, 47, 78 і 6, 42, 43, 49, 50, 56, 83, 85.
4. Опора на внутрішній контроль / орієнтація на те, що досягнення життєвих цілей залежить від себе самого, акцентується особиста відповідальність і компетентність / сподівання на зовнішній контроль / розрахунок на поштовх і підтримку ззовні, пасивність у вирішенні життєвих завдань: 4, 5, 11, 12, 19, 27, 37, 51, 63, 68, 79, 91, 98 і 13, 25, 36, 52, 57, 70, 71, 73, 77.
5. Домінування - підлеглість / залежність від інших: 58, 61, 66 і 16, 32, 38, 69, 84, 87.
6. Втеча від проблем: 17, 18, 54, 64, 86.

ТЕСТ 3
ДІАГНОСТИКА «ПЕРЕШКОД» у встановленні емоційного контакту (НА БАЗІ ТЕСТУ В. БОЙКО)
Інструкція: на кожне судження відповідайте «так» чи «ні».
1. Зазвичай до кінця робочого дня по моєму обличчю можна легко визначити, що я втомився (лась).
2. Трапляється, що при першому знайомстві зовнішні прояви емоцій заважають мені справити сприятливе враження на партнерів (гублюся, хвилююся, замикаюся або, навпаки, багато говорю, перезбуджуюсь, поводжу себе неприродно).
3. У спілкуванні я часто буваю недостатньо емоційним (ою), виразним (ою).
4. Швидше за все, я здаюся навколишнім занадто суворим (ою).
5. Я принципово проти того, щоб зображати чемність, якщо цього не хочеться.
6. Я, зазвичай, вмію приховати від оточуючих спалахи емоцій.
7. Часто, спілкуючись з товаришами по службі (навчанні) я продовжую думати про щось своє.
8. Буває, я хочу висловити знайомому емоційну підтримку (увагу, співчуття, співпереживання), але він цього не відчуває, не сприймає.
9. Часто в моїх очах чи у виразі обличчя видно заклопотаність.
10. У діловому спілкуванні я намагаюся приховувати свої симпатії до партнерів.
11. Всі мої неприємні переживання зазвичай «написані» на моєму обличчі.
12. Якщо я захоплююся розмовою, то моя міміка стає надмірно експресивною.
13. Я дещо емоційно скутий(а), затиснутий(а).
14. Я, зазвичай, перебуваю в стані нервового напруження.
15. Зазвичай, я відчуваю незручність, коли доводиться обмінюватися рукостисканнями в діловій обстановці.
16. Іноді близькі люди нагадують мені: розслаб м'язи обличчя, не криви рота, не морщ чоло і т.п.
17. Розмовляючи, я часто сильно жестикулюю.
18. Зазвичай, в незнайомій обстановці мені важко бути розкутим, природним.
19. Мабуть, у мого обличчя часто буває сумний або заклопотаний вираз, хоча на душі у мене спокійно.
20. Мені нелегко при спілкуванні з малознайомою людиною дивитися їй в очі.
21. Мені завжди, при бажанні, вдається приховати свою неприязнь до поганого людині.
22. Мені часто буває весело без усякої причини.
23. Я легко можу за власним бажанням надати своєму обличчю різні вирази: зобразити смуток, радість, переляк, відчай і т.ін.
24. Кажуть, що мій погляд важко витримати.
25. Мені щось заважає висловлювати симпатію до людини, навіть якщо я відчуваю це почуття до неї.

Ключ
«Перешкоди» у встановленні емоційних контактів
Номери питань і відповідей по ключу
1. Невміння управляти емоціями, дозувати їх
+1, -6, +11, +16, -21
2. Неадекватний прояв емоцій
-2, +7, +12, +17, +22
3. Негнучкість, нерозвиненість, невиразність емоцій
+3, +8, +13, +18, ¬ 23
4. Домінування негативних емоцій
+4, +9, +14, +19, +24
5. Небажання зближуватися з людьми на емоційній основі
+5, +10, +15, +20, +25

Обробка результатів:
0-2 - або ви відповідали на питання нещиро, або погано бачите себе з боку.
3-5 – емоції, як правило, не заважають вам спілкуватися з оточуючими;
6-8 - у вас є деякі емоційні проблеми у повсякденному спілкуванні;
9-12 - ваші емоції, в деякій мірі, ускладнюють взаємодію з іншими людьми;
13 і вище - емоції явно заважають встановлювати контакти з оточуючими, можливо, ви схильні до певних дезорганізовуючих реакцій або станів.
Зверніть увагу, чи немає конкретних «перешкод», які виразно виникають у вас, - це пункти, за якими ви набрали 3 і більше балів.

 

ТЕСТ 4
Здатність до емпатії
(НА БАЗІ ТЕСТУ І.М. Юсупова)
Інструкція: для виявлення рівня здатності до емпатії необхідно, відповідаючи на кожне з 36 тверджень, приписувати відповідям наступні бали: «не знаю» - 0, «ні, ніколи» - 1, «іноді» - 2, «часто» - 3, « майже завжди »- 4 і відповіді «так, завжди »- 5. Відповідати потрібно на всі пункти.
1. Я більше люблю читати книги про подорожі, ніж книжки із серії «Життя чудових людей».
2. Дорослих дітей дратує турбота батьків.
3. Мені подобається думати про причини успіхів та невдач інших людей.
4. Серед всіх музичних напрямів віддаю перевагу сучасним стилям.
5. Дратівливість і несправедливі докори хворого треба терпіти, навіть якщо вони тривають роками.
6. Хворій людині можна допомогти навіть словом.
7. Стороннім не слід втручатися у конфлікт між двома людьми.
8. Літні люди, як правило, бувають образливими без причин.
9. Коли я в дитинстві слухав сумну історію, часто на мої очі наверталися сльози.
10. Роздратований стан моїх батьків впливає на мій настрій.
11. Я байдужий до критики на мою адресу.
12. Мені більше подобається розглядати портрети, ніж пейзажі.
13. Я завжди прощав усе батькам, навіть якщо вони були не праві.
14. Якщо кінь погано тягне, його потрібно шмагати.
15. Коли я читаю про драматичні події в житті людей, у мене виникає відчуття, ніби це відбувається зі мною.
16. Батьки ставляться до своїх дітей справедливо.
17. Коли я бачу сварку між підлітками або дорослими, я втручаюся.
18. Я не звертаю уваги на поганий настрій своїх батьків.
19. Я можу довго спостерігати за тваринами, відкладаючи інші справи.
20. Фільми і книги можуть викликати сльози тільки у несерйозних людей.
21. Мені подобається спостерігати за виразом обличчя і поведінкою незнайомих людей.
22. У дитинстві я приводив додому бездомних кішок і собак.
23. Всі люди необгрунтовано озлоблені.
24. Коли я дивлюся на сторонню людину, мені хочеться вгадати, як складеться її життя.
25. У дитинстві молодші за віком ходили за мною по п'ятах.
26. Коли мені зустрічається покалічене тварина, я намагаюся йому чимось допомогти.
27. Людині стане легше, якщо уважно вислухати її скарги.
28. Побачивши вуличну пригоду, я намагаюся не потрапляти в число свідків.
29. Молодшим подобається, коли я пропоную їм свою ідею, справу або розвагу.
30. Люди перебільшують здатність тварин відчувати настрій свого господаря.
31. Скрутну конфліктну ситуацію людина повинна вирішувати самостійно.
32. Якщо дитина плаче, на те є свої причини.
33. Молодь повинна завжди задовольняти будь-які, навіть найбезглуздіші, вимоги старих.
34. Мені хотілося дізнатися, чому деякі мої однокласники інколи бували замислені.
35. Безпритульних домашніх тварин слід відловлювати та знищувати.
36. Якщо мої друзі починають обговорювати зі мною свої особисті проблеми, я намагаюся перевести розмову на іншу тему.

Обробка результатів: перш ніж підрахувати отримані бали, перевірте ступінь відвертості, з якою ви відповідали. Чи ви не відповіли «не знаю» на твердження № № 3, 9, 11, 13, 28, 36, а також не відзначили питання № № 11, 13, 15, 27 відповідями «так, завжди». Якщо це так, то ви не були відвертими перед собою, а в деяких випадках прагнули виглядати в кращому світлі. Результатам тестування можна довіряти, якщо по усіх перерахованих твердженнях ви дали не більше трьох нещирих відповідей, при чотирьох - вже слід сумніватися в їх достовірності, а при п'яти - можна вважати, що роботу ви виконали марно.
Тепер підсумуйте всі бали, приписані відповідям на пункти № № 2, 5, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 16, 19, 21, 22, 24, 25, 26, 27, 29 і 32. Співвіднесіть результат зі шкалою розвиненості емпатійних тенденцій.
Від 82 до 90 балів - дуже високий рівень емпатійності. У вас болісно розвинене співпереживання. У спілкуванні ви, як барометр, тонко реагуєте на настрій співрозмовника. Вам важко від того, що оточуючі вільно або мимоволі використовують вас як громовідвід, обвалюючи на вас свій емоційний стан. Погано почуваєтеся в присутності «важких» людей. Навколишні охоче довіряють вам свої таємниці і йдуть за порадою. Ви нерідко відчуваєте комплекс провини, побоюючись заподіяти людям клопоти. Ви постійно турбуєтесь за рідних і близьких. Ви дуже ранимі й вразливі. Можете страждати, побачивши покалічену тварину, або засмутитися від випадкового холодного привітання вашого шефа. При такому ставленні до життя вам загрожує нервовий зрив. Подбайте про своє психічне здоров'я.
Від 63 до 81 бала - висока емпатійність. Ви чутливі до потреб і проблем оточуючих, великодушні, схильні багато чого їм прощати. До людей ставитеся з непідробним інтересом. Вам подобається «читати» їх особистість і «заглядати» у їхнє майбутнє. Ви емоційно чуйні, товариські, швидко встановлюєте контакти і знаходите спільну мову. Оточуючі цінують це і вважають вас дуже душевною людиною. Ви намагаєтеся не допускати сварок і знаходите компромісні шляхи вирішення конфліктів. Якщо вас критикують, ставитесь до цього спокійно. В оцінці подій більше довіряєте своїм почуттям і інтуїції, ніж аналітичним висновкам. Волієте працювати разом з партнерами, ніж самостійно. Потребуєте схвалення своїх дій оточуючими. При всіх перерахованих позитивних якостях ви не завжди акуратні в точній і кропіткій роботі. До того ж досить легко вивести вас з рівноваги.
Від 37 до 62 балів - нормальний рівень емпатійності, притаманний переважній більшості людей. Оточуючі не можуть назвати вас «товстошкірим», але в той же час ви не відрізняєтеся особливою чутливістю. У відносинах з людьми більш схильні судити про інших за їх вчинках, ніж довіряти власним враженням. Вам притаманніі емоційні прояви, але в більшості своїй вони знаходяться під вашим контролем. У спілкуванні ви уважні, намагаєтеся зрозуміти більше, ніж сказано словами, але при зайвому зануренні у почуття співрозмовника втрачаєте терпіння. Волієте не висловлювати свою точку зору, не будучи впевненим, що вона буде прийнята. При читанні художніх творів і перегляді фільмів частіше стежете за дією, ніж за емоціями героїв. Вам видається складним прогнозувати розвиток стосунків між людьми, тому нерідко їх вчинки виявляються для вас несподіваними. Ваші почуття закріпачені, і це заважає вашому повноцінному сприйняттю людей.
12 ¬ 36 балів - низький рівень емпатійності. Вам важко встановлювати контакти з людьми, ви незатишно відчуваєте себе в галасливій компанії. Емоційні прояви у вчинках оточуючих часом незрозумілі для вас. Ви вибираєте заняття конкретною справою на самоті, а не роботу з людьми. Ви цінуєте точні формулювання і раціональні рішення. Можливо, у вас мало друзів, а тих, хто є, привертають вас більше своїми діловими якостями і ясним розумом, чутливістю і чуйністю. Втім, оточуючі теж не надто наділяють вас своєю увагою. Але це поправно, якщо ви будете уважніше ставитися до своїх близьких і сприймати їхні потреби як свої.
11 балів і менше - дуже низький рівень емпатії. Можна навіть сказати, що вона зовсім не розвинена. Вам складно першим почати розмову, ви тримаєтесь осібно серед колег. Особливо важко вам вступати в контакт з дітьми та особами, які набагато старші за вас. У міжособистісних відносинах часто опиняєтеся в незручному становищі. Часто не знаходите взаєморозуміння з оточуючими. Любите гострі відчуття, віддаєте перевагу походу на стадіон, ніж відвідуванню музею. Ви можете бути дуже продуктивним в індивідуальній роботі, у взаємодії ж з іншими ваші здібності розкриваються рідко. З іронією ставитеся до емоційних проявів. Критику на свою адресу переносите з крайнім роздратуванням, хоча можете на неї бурхливо не реагувати. Вам необхідна «гімнастика почуттів».

 

ТЕСТ 5..ДІАГНОСТИКА МІЖОСОБИСТІСНИХ ВІДНОСИН (Т,ЛІРІ)
Методика призначена для вивчення стилю і структури міжособистісних відносин та їх особливостей, а також дослідження уявлень досліджуваного про себе, своє ідеальне «Я», ставлення до самого себе. Цей тест дозволяє виявити зони конфліктів досліджуваного.
На підставі досліджень міжособистісних відносин Т. Лірі виділив 8 загальних і 16 більш конкретизованих варіантів міжособистісної взаємодії, які представив у вигляді кругової психограми.

 

 



Полярні на цій схемі варіанти є протилежними один одному.
Опитувальник складено у відповідності до виділених типів міжособистісної поведінки і являє собою набір з 128 простих лаконічних характеристик епітетів, які групуються по 16 питань у 8 октантах, що відображають різні психологічні профілі. Методика може бути представлена ​​випробуваному списком або на окремих картках. Оцінюючи себе по пунктах опитувальника, випробовуваний повинен відзначати «+» ті характеристики, які вважає притаманними собі.
Інструкція: перед вами набір характеристик. Прочитайте кожну і відзначте знаком «+» ті, які відповідають вашому уявленню про себе. Будьте уважні, намагайтеся відповідати як можна більш точно і правдиво.
Яка ви людина?
1. Інші думають про нього прихильно.
2. Справляє враження на оточуючих.
3. Вміє розпоряджатися, наказувати.
4. Уміє наполягти на своєму.
5. Має почуття гідності.
6. Незалежний.
7. Здатний сам подбати про себе.
8. Може проявити байдужість.
9. Здатний бути суворим.
10. Суворий, але справедливий.
11. Може бути щирим.
12. Критичний до інших.
13. Любить поплакатися.
14. Часто сумний.
15. Здатний виявляти недовіру.
16. Часто розчаровується.
17. Може бути критичним до себе.
18. Здатний визнати свою неправоту.
19. Охоче ​​підпорядковується.
20. Поступливий.
21. Вдячний.
22. Захоплюється кимось, схильний до наслідування.
23. Поважний.
24. Шукаючий схвалення.
25. Здатний до співпраці, взаємодопомоги.
26. Прагне ужитися з іншими.
27. Доброзичливий, добродушний.
28. Уважний, ласкавий.
29. Делікатний.
30. Підбадьорюючий.
31. Чуйний до закликів про допомогу.
32. Безкорисливий.
33. Здатний викликати захоплення.
34. Користується у інших повагою.
35. Володіє талантом керівника.
36. Любить відповідальність.
37. Упевнений в собі.
38. Самовпевнений, напористий.
39. Діловитий, практичний.
40. Любить змагатися.
41. Стійкий і крутий, де треба.
42. Невблаганний.
43. Дратівливий.
44. Відкритий, прямолінійний.
45. Не терпить, щоб ним командували.
46. Скептичний.
47. На нього важко справити враження.
48. Образливий, дражливий.
49. Легко ніяковіє.
50. Не впевнений у собі.
51. Поступливий.
52. Скромний.
53. Часто вдається до допомоги інших.
54. Дуже шанує авторитети.
55. Охоче ​​приймає поради.
56. Довірливий і прагне радувати інших.
57. Завжди люб'язний в поводженні.
58. Дорожить думкою оточуючих.
59. Комунікабельний, злагідливий.
60. Добросердечний.
61. Добрий, вселяє впевненість.
62. Ніжний, м'якосердий.
63. Любить піклуватися про інших.
64. Безкорисливий, щедрий.
65. Любить давати поради.
66. Створює враження значущості.
67. По начальницькому- владний.
68. Владний.
69. Хвалькуватий.
70. Гордовитий, самовдоволений.
71. Думає тільки про себе.
72. Хитрий, розважливий.
73. Нетерпимий до помилок інших.
74. Своєкорисливий.
75. Відвертий.
76. Часто недружелюбний.
77. Озлоблений.
78. Скаржник.
79. Ревнивий.
80. Довго пам'ятає образи.
81. Самопаплюжливий
82. Сором'язливий.
83. Безініціативний.
84. Лагідний.
85. Залежний, несамостійний.
86. Любить підпорядковуватися.
87. Віддає іншим право приймати рішення.
88. Легко потрапляє в халепу.
89. Легко піддається впливу друзів.
90. Готовий довіритися кожному.
91. Прихильний до всіх без розбору.
92. Усім симпатизує.
93. Прощає все.
94. Переповнений надмірним співчуттям.
95. Великодушний, терпимий до недоліків.
96. Прагне протегувати.
97. Прагнучий успіху.
98. Очікує захоплення від кожного.
99. Розпоряджається іншими.
100. Деспотичний.
101. Сноб (судить про людей за рангом і достатку, а не за особистими якостями)
102. Марнославний.
103. Егоїстичний.
104. Холодний, черствий.
105. Уїдливий, насмішкуватий.
106. Злий, жорстокий.
107. Часто гнівливий.
108. Бездушний, байдужий.
109. Злопам'ятний.
110. Пройнятий духом протирічивості.
111. Упертий.
112. Недовірливий, підозрілий.
113. Боязкий.
114. Сором'язливий.
115. Відрізняється надмірною готовністю підкорятися.
116. М'якотілий.
117. Майже ніколи і нікому не заперечує.
118. Нав'язливий.
119. Любить, щоб його опікали.
120. Надмірно довірливий.
121. Прагне здобути прихильність кожного.
122. З усіма погоджується.
123. Завжди доброзичливий.
124. Всіх любить.
125. Занадто поблажливий до оточуючих.
126. Намагається втішити кожного.
127. Піклується про інших на шкоду собі.
128. Псує людей надмірною добротою.

Обробка результатів: після того як випробуваний оцінить себе, підраховуються бали по кожному з 8 октантів психограми методики. Кожен «+» оцінюється в 1 бал, таким чином максимальна оцінка рівня - 16 балів.
1-й октант: питання 1-4, 33-36, 65-68, 97-100.
2-й октант: питання 5-8, 37-40, 69-72, 101-104.

3-й октант: питання 9-12, 41-44, 73-76, 105-108.
4-й октант: питання 13-16, 45-48, 77-80, 109-112.
5-й октант: питання 17-20, 49-52, 81-84, 113-116.
6-й октант: питання 21-24, 53-56, 85-88, 117-120.
7-й октант: питання 25-28, 57-60, 89-92, 121-124.
8-й октант: питання 29-32, 61-64, 93-96, 125-128.
Кожному з 8 октантів відповідає тип міжособистісних відносин:
1-й октант. Владний - лідируючий.
0-8 балів: впевнений в собі, наполегливий, може бути хорошим наставником і організатором. Має властивості керівника.
9-12: домінантний, енергійний, успішний у справах, любить давати поради, вимагає до себе поваги, може бути нетерпимий до критики, йому властива переоцінка власних можливостей.
13-16: владний, диктаторський, деспотичний характер, всіх повчає, дидактичний стиль висловлювань, не схильний приймати поради інших, прагне до лідерства, командування іншими, сильна особистість з рисами деспотизму.
2-й октант. Незалежний - домінуючий.
0-8 балів: упевнений, незалежний, орієнтований на себе, схильний до суперництва тип.
9-12: самовдоволений, нарцисичний, з вираженим почуттям власної гідності, переваги над оточуючими, з тенденцією мати особливу думку, відмінну від думки більшості, і займати відокремлену позицію у групі.
13-16: прагне бути над усіма, самозакоханий, розважливий. До навколишніх відноситься відчужено. Зарозумілий, хвалькуватий.
3-й октант. Прямолінійний - агресивний.
0-8 балів: впертий, наполегливий, наполегливий у досягненні мети, енергійний, безпосередній.
9-12: вимогливий, прямолінійний, відвертий, строгий і різкий в оцінці інших, непримиренний, схильний у всьому звинувачувати оточуючих, насмішкуватий, іронічний, дратівливий.
13-16: надмірне завзятість, недружелюбність, жорсткість, ворожість по відношенню до оточуючих, нестриманість, запальність, агресивність, що доходить до асоціальної поведінки.
4-й октант. Недовірливий - скептичний.
0-8 балів: реалістичний в судженнях і вчинках, критичний по відношенню до оточуючих, скептик, нонконформіст.
9-12: виражена схильність до критицизму. Розчарований у людях, замкнений, потайливий, образливий. Недовірливий до оточуючих, відчуває труднощі в інтерперсональних контактах через підозрілість і боязні поганого ставлення. Свій негативізм проявляє у вербальній агресії.
13-16: відчужений по відношенню до ворожого і злобного світу, дуже підозрілий, украй уразливий, схильний до сумніву в усьому, злопам'ятний, постійно скаржиться на всіх (шизоїдний тип характеру).
5-й октант. Покірний - сором'язливий.
0-8 балів: скромний, боязкий, поступливий, емоційно стриманий, здатний підпорядковуватися, не має власної думки, слухняно і чесно виконує свої обов'язки.
9-12: сором'язливий, лагідний, легко ніяковіє, схильний підкорятися сильнішому без урахування ситуації.
13-16: покірний, схильний до самознищення, слабовільний, схильний поступатися всім і в усьому, завжди ставить себе на останнє місце і засуджує себе, приписує собі провину, пасивний, прагне знайти опору в комусь більш сильному.
6-й октант. Залежний - слухняний
0-8 бала: конформний, м'який, очікує допомоги і порад, довірливий, схильний до захоплення оточуючими, ввічливий, потребує визнання.
9-12: слухняний, боязкий, безпорадний, не вміє проявити опір, щиро вважає, що інші завжди праві.
13-16: дуже невпевнена в собі, має нав'язливі страхи, побоювання, тривожиться з приводу, тому залежить від інших, чужої думки, надконформний.
7- й октант. Співпрацює - конвенціальний.
0-8 балів: схильний до співробітництва, кооперації, гнучкий і компромісний при вирішенні проблем і в конфліктних ситуаціях, прагне бути у згоді з думкою оточуючих, свідомо конформний, дотримується умовностей, правил і принципів «хорошого тону» у відносинах з людьми, ініціативний ентузіаст в досягненні цілей групи, прагне допомагати, відчувати себе в центрі уваги, заслужити увагу і любов, товариський, виявляє тепло й дружелюбність у стосунках.
9-16: доброзичливий і люб'язний з усіма, орієнтований на прийняття і соціальне схвалення, прагне задовольнити вимоги всіх, "бути хорошим» для всіх без урахування ситуації, прагне до цілей мікрогрупи, має розвинуті механізми витіснення і придушення, емоційно лабільний (істероїдний тип характеру ).
8-й октант. Відповідальний - великодушний.
0-8 балів: відповідальний по відношенню до людей, делікатний, м'який, добрий, емоційне ставлення до людей проявляє в жалі, симпатії, турботі, ласці, вміє підбадьорити і заспокоїти оточуючих, безкорисливий і чуйний.
9-16: гіпервідповідальний, завжди приносить у жертву свої інтереси, прагне допомогти і співчувати всім, нав'язливий у своїй допомозі і занадто активний по відношенню до оточуючих, неадекватно приймає на себе відповідальність за інших (може бути тільки зовнішня "маска", приховує особистість протилежного типу).


Отримані кількісні показники по кожному з октантів від 0 до 16 переносяться на психограмму. У відповідності до номера октанта , на рівні, відповідному отриманим балам, проводяться дуги. Відокремлена дугою внутрішня частина октанта заштриховується. Після того як відзначені всі отримані при обстеженні результати і заштрихована внутрішня, центральна частина кола психограми до рівня, окресленого дугами, виходить фігура, подоба до «віяла». Найбільш сильно заштриховані октанти відповідають переважному стилю міжособистісних відносин даного індивіда. Характеристики, що не виходять за межі 8 балів, властиві гармонійним особистостям. Показники, що перевищують 8 балів, свідчать про акцентуації властивостей, що відповідають даному октанту. Бали, що досягають рівня 14-16, свідчать про труднощі соціальної адаптації. Низькі показники за всіма октантами (0-3 бали) можуть бути результатом скритності і невідвертості випробуваного. Якщо в психограмі немає октантів, заштрихованих, вище, ніж 4 бали, то ці дані можуть бути сумнівними в плані їх достовірності, і випробуваний, імовірно, не захотів оцінити себе відверто.
Перші чотири міжособистісних відносин - 1-й, 2-й, 3-й, і 4-й - характеризуються переважанням нонконформістських тенденцій і схильністю до диз'юнктивних (конфліктних) проявів (3-й, 4-й), більшою незалежністю думки, завзятістю у відстоюванні власної точки зору, тенденцією до лідерства і домінування (1-й, 2-й).
Інші чотири октанта - 5-й, 6-й, 7-й, 8-й - представляють протилежну картину: переважання конформних установок, конгруентність у контактах з оточуючими (7-й, 8-й), невпевненість у собі, податливість думці оточуючих, схильність до компромісів (5-й, 6-й).
За двома спеціальними формулами визначаються показники двох основних чинників: домінування та дружелюбність.
Домінування: (1 - 5) + 0,7 х (3 + 2 - 4 - 6).
Дружелюбність: (7 - 3) + 0,7 х (8 - 2 - 4 + 6).
В цілому інтерпретація даних повинна орієнтуватися на переважання одних показників над іншими і в меншій мірі - на абсолютні величини.
Піддослідні, у яких переважає «владний - лідируючий" тип міжособистісного відносини (1-й октант), характеризуються оптимістичністю, швидкістю реакцій, високою активністю, вираженою мотивацією досягнення, тенденцією до домінування, підвищеним рівнем домагань, легкістю і швидкістю у прийнятті рішень, гомономности ( тобто орієнтацією в основному на власну думку і мінімальної залежністю від зовнішніх середовищних факторів), екстравертованість. Вчинки і висловлювання можуть випереджати їх продуманість. Це реагування за типом «тут і зараз», виражена тенденція до спонтанної самореалізації, активний вплив на оточення, завойовницька позиція, прагнення вести за собою і підкоряти своїй волі інших.
2-й октант, відповідний «незалежному - домінуючому» типу міжособистісних відносин, при явному переважанні над іншими, за даними дослідження, поєднується з такими особливостями, як риси самовдоволення (або самозакоханості), дистантність, егоцентричність, завищений рівень домагань, виражене почуття суперництва, що виявляється в прагненні зайняти відокремлену позицію у групі. Домінантність тут у меншій мірі звернена на загальні з групою інтереси і не проявляється прагненням вести людей за собою, заражаючи їх своїми ідеями. Стиль мислення нешаблонний, творчий. Думка оточуючих сприймається критично, власну думку зводиться в ранг догми або досить категорично відстоюється. Емоціям бракує тепла, вчинкам - конформності. Висока пошукова активність поєднується з розсудливістю. Низька підпорядкованість.
«Прямолінійний - агресивний» тип міжособистісних відносин (переважання показників третього октанта) виявляє виражену близькість до таких особистісних характеристик, як ригідність установок, що поєднується з високою спонтанністю, наполегливістю у досягненні цілей, практицизм при недостатній опорі на накопичений досвід в стані емоційної захопленості, підвищене почуття справедливості, яке поєднується з переконаністю у власній правоті, легко загоряється почуття ворожості при протидії та критиці на свою адресу, безпосередність і прямолінійність у висловлюваннях і вчинках, підвищена вразливість, легко гаснуча в ситуації комфортної атмосфери, коли не ущемляється престиж особистості випробуваного.
4-й октант, «недовірливий - скептичний» тип міжособистісних відносин, проявляється такими особистісними характеристиками, як відособленість, замкнутість, ригідність установок, критичний настрій до будь яких думок, крім власної, незадоволеність своєю позицією в мікрогрупі, підозрілість, надчутливість до критичних зауважень у свій адресу, неконформність суджень і вчинків, схильність до побудови ригідних і надцінних умовиводів, пов'язаних з переконаністю в недоброзичливості оточуючих осіб, випереджальна ворожість у висловлюваннях і поведінці, яка виправдовується апріорною упевненістю в людський недоброті, системне мислення, що спирається на конкретний досвід, практичність, реалістичність, схильність до іронії, висока конфліктність, яка може бути не такою явною (якщо порівнювати з типом 3) і акумулюватися, створюючи тим самим підвищену напруженість і сприяючи наростаючою відгородженості.
5-й октант - «покірний - сором'язливий» тип міжособистісних відносин - виявився переважаючим у особистостей болісно сором’язливих, інтровертованих, пасивних, вельми педантичних у питаннях моралі і совісті, схильних підкорятися, невпевнених у собі, з підвищеною схильністю до рефлексії, з помітним переважанням мотивації уникнення неуспіху і низькою мотивацією досягнення, заниженою самооцінкою, тривожних, з підвищеним почуттям відповідальності, незадоволених собою, схильних до того, щоб звинувачувати себе у всьому при невдачах, легко впадають у стан смутку, песимістично оцінюють свої перспективи, акуратних і виконавчих в роботі, які уникають широких контактів і соціальних ролей, в яких вони могли б привернути до себе увагу оточуючих, ранимих і вразливих, болісно зосереджених на своїх недоліках і проблемах.
6-й октант - «залежний - слухняний» тип міжособистісних відносин. Особи з переважанням показників 6 - го октанту виявляють високу тривожність, підвищену чутливість до середовищних впливів, тенденцію до вираженої залежності мотиваційної спрямованості від створених зі значимими іншими відносин, власної думки - від думки оточуючих. Потреба в прихильності і теплих відносинах є провідною. Невпевненість у собі тісно пов'язана нестійкою самооцінкою. Старанність та відповідальність у роботі створює їм хорошу репутацію в колективі, проте інертність у прийнятті рішень, конформність установок і невпевненість в собі не сприяють їх просуванню на роль лідера. Підвищена помисливість, чутливість до неуваги і брутальності оточуючих, підвищена самокритичність, побоювання неуспіху як основа мотиваційної спрямованості формують канву конформного поведінки.
7-й октант - «співпрацює - конвенціальний» тип міжособистісних відносин. Йому притаманні такі індивідуально особистісні характеристики, як емоційна нестійкість, високий рівень тривожності і низький - агресивності, підвищена відгукуваність до середовищного впливу, залежність самооцінки від думки значущих інших, прагнення до причетності груповим віянням, співробітництву . Екзальтація, потреба в посиланнях дружелюбності на оточуючих, пошуки визнання в очах найбільш авторитетних особистостей групи. Прагнення знайти спільність з іншими. Ентузіазм, сприйнятливість до емоційного настрою групи. Широке коло інтересів при деякій поверхневості захоплень.
8-й октант, переважання якого дозволяє віднести тип міжособистісної взаємодії до «відповідальному - великодушному», поєднується з такими особистісними особливостями, як виражена потреба у відповідності соціальним нормам поведінки, схильність до ідеалізації гармонії міжособистісних відносин, екзальтація в прояві своїх переконань, виражена емоційна залученість , яка може носити більш поверхневий характер, ніж це декларується, художній тип сприйняття і переробки інформації, стиль мислення - цілісний, образний. Легке вживання в різні соціальні ролі, гнучкість у контактах, комунікабельність, доброзичливість, жертовність, прагнення до діяльності, корисної для всіх людей, прояв милосердя, благодійності, місіонерський склад особистості. Артистичність. Потреба справляти приємне враження, подобатися іншим. Проблема пригніченої (або витісненої) ворожості, що викликає підвищену напруженість, соматизацію тривоги, схильність до психосоматичних захворювань, вегетативний дисбаланс як результат блокування поведінкових реакцій. З метою вивчення структури «Я», внутрішньо особистісної гармонії індивіда, до наведеної вище інструкції слід додати: «Після оцінки себе за наведеними в опитувальнику характеристикам, опишіть в той самий спосіб «ідеал» вашого «Я», тобто образ« Я », до якого ви прагнете, включаючи і ті ваші властивості, що не суперечать вашому уявленню про ідеал».

 


Читайте також:

  1. Аналогія - спосіб отримання знань про предмети та явища на основі їхньої подібності з іншими.
  2. Аудит операцій з основними та іншими необоротними ак­тивами
  3. Бюджетний устрійпоказує, в який спосіб побудована бюджетна система. Іншими словами,він відображає організацію вертикальної структури бюджету держави за рівнями влади.
  4. Верховна Рада України: структура, функції, порядок формування та взаємодії з іншими органами влади.
  5. Взаємодія ДСМК з іншими аварійно-рятувальними службами.
  6. Взаємодія СВА з іншими структурними підрозділами підприємства.
  7. Взаємодія структур маркетингу з іншими
  8. Взаємозв'язок географії туризму з іншими науками
  9. Взаємозв'язок соціології з іншими науками
  10. Взаємозв’язок бюджету з іншими фінансовими планами
  11. Взаємозв’язок етики з іншими науками, що вивчають мораль
  12. Взаємозв’язок політології з іншими соціальними науками




Переглядів: 1862

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Характеристики особистості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.