Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Хід заняття

І. Організаційна частина. (5хв.)

· Привітання зі студентами

· Повідомлення теми та плану заняття

 

ІІ. Мотивація та стимулювання навчальної діяльності. (5хв.)

При розв’язку конкретних задач часто виникає необхідність повторити одні і ті ж обчислення з різними значеннями параметрів і у різних частинах програми. Для зменшення обсягу програми доцільно ці обчислення виділити в окрему програмну одиницю – підпрограму, а виклик цієї підпрограми здійснювати в потрібному місці головної програми.

 

В Pascal існують 2 види підпрограм: процедури та функції.

 

ІІІ. Основна частина. (60хв.)

Процедури використовуються тоді, коли в підпрограмі необхідно одержати кілька результатів. Процедура визначається у розділі опису процедур.

Структура процедури аналогічна структурі основної програми.

 

Заголовок складається з ключового слова PROCEDURE:

PROCEDURE <ім’я процедури> (<формальні параметри з їх описами>);

PROCEDURE F (q1,q2:T1; VAR q3:T2);

 

Розділ описів та декларацій містить опис локальних параметрів та змінних

BEGIN

<оператори>;

P1; P2;

END;

F – ім’я процедури

q1,q2,q3 – імена формальних параметрів

T1, T1 – типи формальних параметрів

P1, P2 – оператори тіла процедури

 

Виклик процедури здійснюється за допомогою оператора виклику процедури F(a1,a2,a3), де F – ім’я процедури, а1,а2,а3 – фактичні параметри, які відповідають формальним параметрам по кількості, типу і місцю розміщення.

Процедура може бути як з параметрами, так і без них. Якщо процедура без параметрів, то в її заголовку є лише ім’я процедури і викликається вона лише по імені.

Функції

Функція – це допоміжний алгоритм (підпрограма), результатом роботи якої є деяке значення.

Приклади:

• обчислення sin x , cos x , x

• розрахунок значення по складених формулах

• відповідь на запитання (просте число або ні?)

Для чого?

• для обчислення однакових розрахунків в різних місцях програми

• для створення загальнодоступних бібліотек функцій

 

В чому відмінність від процедури?

Результат виконання - одне значення, яке присвоюється імені функції і передається в основну програму.

Практичні завдання:

1. Знайти найбiльше та найменше значення функцiї f(x) = x2cos(ln(|x|)), табулюючи її на вiдрiзку [a, b] з кроком h. Розв'язання. Обчислення значень функцiй f вигiдно оформити у виглядi функцiї.

Program MaxMin;

Var a,b,h,x,max,min:real;

Function f(x:real):real;

Begin

f:=Sqr(x)*Cos(Ln(Abs(x)))

End;

Begin

WriteLn('Введiть межi iнтервалу [a,b] i крок h');

Read(a,b,h);

x:=a; min:=f(a); max:=f(a);

while x<=b do

begin

if max then max:=f(x);

if min> f(x) then min:=f(x);

x:=x+h;

end;

WriteLn('f_max=', max:6:3);

WriteLn('f_min=', min:6:3);

End.

Результати роботи програми:
Введiть межi iнтервалу [a, b] i крок h 1 10 0.1
f_max= 4.093 f_min=-64.754

n
2. Опишіть функцію pow(x,n) від цілого n та дійсного x (x0), яка обчислює по формулі

program sixth8;

var x, m:real;

n:integer;

function pow(x:real; n:integer):real;

var m:integer;

begin

m:=1;

if n<0 then begin

m:=-1;

n:=abs(n);

end;

if n=0 then pow:=1 else pow:=pow(x, n-1)*x;

if m=-1 then pow:=1/pow(x,n);

end;

begin

writeln('Vvedit x (x<>0)');

write('x=');

readln(x);

writeln('Vvedit n');

write('n=');

writeln('x^n=',pow(x, n):5:2);

end.

Результати роботи програми:

Vvedit x (x<>0)

x=2

Vvedit n

n=5

x^n=32

 

 

3.Напишіть програму, яка буде опрацьовувати стрічку за допомогою процедур та функцій таким чином:


Читайте також:

  1. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  2. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  3. VІ. План та організаційна структура заняття
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вид заняття: лекція
  7. Вид заняття: лекція
  8. Вид заняття: лекція
  9. Вступне заняття
  10. Гігієнічна оцінка заняття з фізичної культури
  11. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАНЯТТЯ
  12. Завдання до заняття




Переглядів: 720

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПЛАН-КОНСПЕКТ | Написати програму для обчислення значення функції f (0.8, a) + f (a, b)-f (2a-1, ab), де a, b дійсні числа і

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.