МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Лекція №4 – Травлення в ротовій порожнині і в шлунку.Парабіоз нерва. Вплив постійного струму на живі тканини. Полярний закон. Фізіологічний електрон. Полярний закон свідчить про час і місце виникнення збудження під замикання і розмикання постійного струму. Збудження виникає в тканині біля катода при замиканні і біля анода при розмиканні кола постійного струму. Фізіологічний електрон свідчить про зміну збудливості і провідності тканини під дією постійного струму. Збудливість тканини підвищується і провідність покращується на катоді при розмиканні. Але в цей час на аноді збудливість зменшується, а провідність погіршується. При розмиканні кола постійного струму навпаки – на катоді збудливість тканини зменшується, а на аноді збудливість збільшується і провідність покращується. Кат електрон – це зміна збудливості тканини на катоді. Анелектрон – це зміна збудливості і провідності на аноді.
(вчення Веденського про єдність природи збудження і гальмування). Веденський довів, що за природою гальмування – це збудження, але надмірне, локалізоване і не поширене по тканині. Предметом дослідження був нервово-м'язовий препарат, нерв якого за нормальних умов проводить збудження відповідно силі або частоті подразнень, тобто в нормі м’яз відповідає на силу відповідним скороченням. Веденський між електродами і м’язом змінив функціональний стан нервового волокна, тобто функціональну рухливість, лабільність нервового волокна в цьому місці знизилась, тому на слабкі, середні і сильні подразнення м’яз відповідав однаковою амплітудою скорочення – це зрівняльна фаза. Коли дія ефіру продовжувалась, функціональний стан нерва настільки знижувався, що сильна хвиля подразнення не тільки не проходила через змінену ділянку нерва, а й викликала ще більшу альтерацію нерва. І м’яз на сильні подразнення не відповідав скороченням, а на слабкі подразнення м’яз відповідав незначною амплітудою скорочення – це парадоксальна фаза. При подальшій дії ефіру функціональний стан нерва знижувався настільки, що при дії струму різної сили це не викликало скорочення м’язів – фаза гальмівна. Веденський довів, що природа збудження і гальмування однакова. В залежності від функціонального стану тканин виникає або збудження або гальмування.
1). Поняття про кормові та поживні речовини. Кормові речовини – це всі ті їстівні речовини, що можуть бути включені в раціон. Вони включають поживні речовини (білки, жири, вуглеводи), мінеральні речовини, вітаміни, воду, баластні речовини (клітковина), які забезпечують моторику ШКТ. Поживні речовини – це високомолекулярні речовини, які не можуть проникати в стінку ШКТ без попередньої обробки ферментами. Всі ферменти розщеплюють поживні речовини шляхом гідролізу, а саме приєднанням іонів ОН- , тому ферменти називаються гідролазами. Білки розщеплюють протеолітичні ферменти, ліполітичні розщеплюють жири, амілолітичні – вуглеводи.
Методи вивчення травлення: 1. виведення протоки слинної залози назовні дозволив визначити кількісний і якісний склад слини на різні подразнення; 2. метод уявної годівлі – метод Шумонової-Симоновської; 3. метод малого ізольованого шлуночку; 4. метод Тірі-Велла – виведення сегменту кишечника назовні; 5. метод хронічних фістул. 2). Сприймання їжі різними тваринами. Жування. Секреторна діяльність слинних залоз. У сприйманні їжі беруть участь язик, зуби, губи, лапи. У коня дуже чутливі губи, ВРХ має сильний і довгий язик, у ДРХ чутливі губи, у м’ясоїдних – зуби, у свиней – п’ятачок. Жування – це рефлекторний процес, який відбувається внаслідок подразнення слизової оболонки ротової порожнини кормами. Збудження проходить до довгастого мозку, а звідти по відцентровим шляхам до м’язів. Наприклад, ВРХ пережовують 1 кг трави за 8 хв. Слиновиділення – це рефлекторний акт, який супроводжує акт жування.
Особливості слиновиділення у жуйних: 1. воно відбувається цілодобово з 3-х місячного віку; 2. слина високої лужності, рН=8-9; 3. велика кількість, яка виділяється за добу.
Читайте також:
|
||||||||
|