Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція №4 – Травлення в ротовій порожнині і в шлунку.

Парабіоз нерва.

Вплив постійного струму на живі тканини. Полярний закон. Фізіологічний електрон.

Полярний закон свідчить про час і місце виникнення збудження під замикання і розмикання постійного струму. Збудження виникає в тканині біля катода при замиканні і біля анода при розмиканні кола постійного струму. Фізіологічний електрон свідчить про зміну збудливості і провідності тканини під дією постійного струму. Збудливість тканини підвищується і провідність покращується на катоді при розмиканні. Але в цей час на аноді збудливість зменшується, а провідність погіршується. При розмиканні кола постійного струму навпаки – на катоді збудливість тканини зменшується, а на аноді збудливість збільшується і провідність покращується.

Кат електрон – це зміна збудливості тканини на катоді.

Анелектрон – це зміна збудливості і провідності на аноді.

 

(вчення Веденського про єдність природи збудження і гальмування).

Веденський довів, що за природою гальмування – це збудження, але надмірне, локалізоване і не поширене по тканині.

Предметом дослідження був нервово-м'язовий препарат, нерв якого за нормальних умов проводить збудження відповідно силі або частоті подразнень, тобто в нормі м’яз відповідає на силу відповідним скороченням.

Веденський між електродами і м’язом змінив функціональний стан нервового волокна, тобто функціональну рухливість, лабільність нервового волокна в цьому місці знизилась, тому на слабкі, середні і сильні подразнення м’яз відповідав однаковою амплітудою скорочення – це зрівняльна фаза.

Коли дія ефіру продовжувалась, функціональний стан нерва настільки знижувався, що сильна хвиля подразнення не тільки не проходила через змінену ділянку нерва, а й викликала ще більшу альтерацію нерва. І м’яз на сильні подразнення не відповідав скороченням, а на слабкі подразнення м’яз відповідав незначною амплітудою скорочення – це парадоксальна фаза.

При подальшій дії ефіру функціональний стан нерва знижувався настільки, що при дії струму різної сили це не викликало скорочення м’язів – фаза гальмівна.

Веденський довів, що природа збудження і гальмування однакова. В залежності від функціонального стану тканин виникає або збудження або гальмування.

 

1). Поняття про кормові та поживні речовини.

Кормові речовини – це всі ті їстівні речовини, що можуть бути включені в раціон. Вони включають поживні речовини (білки, жири, вуглеводи), мінеральні речовини, вітаміни, воду, баластні речовини (клітковина), які забезпечують моторику ШКТ.

Поживні речовини – це високомолекулярні речовини, які не можуть проникати в стінку ШКТ без попередньої обробки ферментами. Всі ферменти розщеплюють поживні речовини шляхом гідролізу, а саме приєднанням іонів ОН- , тому ферменти називаються гідролазами. Білки розщеплюють протеолітичні ферменти, ліполітичні розщеплюють жири, амілолітичні – вуглеводи.

 

 

Методи вивчення травлення:

1. виведення протоки слинної залози назовні дозволив визначити кількісний і якісний склад слини на різні подразнення;

2. метод уявної годівлі – метод Шумонової-Симоновської;

3. метод малого ізольованого шлуночку;

4. метод Тірі-Велла – виведення сегменту кишечника назовні;

5. метод хронічних фістул.

2). Сприймання їжі різними тваринами. Жування. Секреторна діяльність слинних залоз.

У сприйманні їжі беруть участь язик, зуби, губи, лапи.

У коня дуже чутливі губи, ВРХ має сильний і довгий язик, у ДРХ чутливі губи, у м’ясоїдних – зуби, у свиней – п’ятачок.

Жування – це рефлекторний процес, який відбувається внаслідок подразнення слизової оболонки ротової порожнини кормами. Збудження проходить до довгастого мозку, а звідти по відцентровим шляхам до м’язів. Наприклад, ВРХ пережовують 1 кг трави за 8 хв.

Слиновиділення – це рефлекторний акт, який супроводжує акт жування.

 

Особливості слиновиділення у жуйних:

1. воно відбувається цілодобово з 3-х місячного віку;

2. слина високої лужності, рН=8-9;

3. велика кількість, яка виділяється за добу.

 


Читайте також:

  1. Біологічне значення травлення
  2. Біологічні особливості травлення с.-г. птиці
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вид заняття: лекція
  7. Вид заняття: лекція
  8. Вступна лекція
  9. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  10. Газове травлення.
  11. Гострий гнійний плеврит – це дифузне або обмежене гнійне запалення вісцерельного та паріетального листків плеври, яке призводить до нагромадження гною в плевральній порожнині.
  12. Значення жовчі. Жовчоутворення, жовчовиділення. Склад жовчі, значення в процесах травлення.




Переглядів: 1122

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Закони проведення нервових імпульсів по нервовому волокну. | Регуляція слиновиділення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.