Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Цілі експертизи конфлікту в освіті

У сфері управління взагалі і освітою зокрема експертиза конфлікту має кілька цілей(4, с.135-140)

Експертне судження про наявність конфлікту є дуже важливою інформацією (прямою або опосередкованою) про ефективність управлінської діяльності керівника навчального закладу. Частота конфліктів розглядається як один з важливих показників соціально-психологічного клімату колективу, стилю керівництва.

Крім того, експертиза конфліктів, за умови узагальнення, типізації та систематизації причин, дає підставу для визначення типових труднощів, усунення яких може стати метою управлінської діяльності менеджера. У свою чергу, рефлексія цих причин, труднощів стає підставою для визначення та формулювання актуальних проблем наукових досліджень у галузі конфліктології.

 

Пов'якель Н.І. Психологічна експертиза конфліктів як напрям про­фесійної діяльності практичного психолога // Психологія: 36. наук, праць. - Вип. 1 (4). - К.: НПУ, 1999. - С. 49-54.

 

Форми конфліктної поведінки

Звернемося до класифікації „важких людей у спілкуванні”, яку дає Роберт М. Бремен (За Скотт - 8, с.166-167): агресивні, жалібники, мовчуни, песимісти, усезнайки, нерішучі, нелигідні (скажуть „так” і не виконають). Л.Гласс дає ще детальнішу типологію вадливих істот (1, с.68).

Узагалі, кожен може дати власну типологію. Проблема в тому, як працювати з такими людьми.

Аналіз літератури дає цікаві типології „важких” педагогів, котрі можуть стати конфліктогенними особистостями. Узагальнюючи думки Н.П. Анікеєвої та Р.Х. Шакурова щодо характеристики конфліктних членів педагогічного колективу, Н.Л.Коломінський представив у таблиці власні міркування стосовно шляхів попередження конфліктів у колективі(4, с.133):


Читайте також:

  1. Акт експертизи підписується кожним експертом і засвідчується печаткою медичної установи, на базі якої проводилася судово-психіатрична експертиза.
  2. Визначення сутності конфлікту
  3. Відмінність міжнародного гуманітарного права від права держав на ведення війни (збройного конфлікту) та від права прав людини
  4. Глава I. Предмет і види судово-психологічної експертизи
  5. Глава III. Особливості судово-психологічної експертизи неповнолітніх обвинувачених (підсудних)
  6. Глава IV. Напрями розвитку судово-психологічної експертизи
  7. Деструктивні функції конфлікту
  8. Деструктивні функції конфлікту на особистісному рівні
  9. Детермінанти конфлікту
  10. Динаміка конструктивного розвитку педагогічного конфлікту
  11. Динаміка правового конфлікту. Розвиток конфліктної боротьби
  12. Для отримання кінцевого результату (експертних оцінок) використовують анкетні методи і методи групової експертизи.




Переглядів: 760

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Експертиза педагогічних конфліктів | Психологічні типи конфліктних особистостей в педагогічному колективі і можливі шляхи впливу керівника на них

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.