Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Семінар 4.

Змістовний модуль 4. Історія розвитку соціальної думки в Україні

1. Історичний контекст виникнення та розвитку української суспільної думки у XVI—ХІХ ст.: Я.Козельський, І.Шад, П.Лодій, Г.Сковорода, Кирило-Мефодіївське товариство. Головні риси української суспільної думки у XVI—ХІХ ст.

2. Наукова діяльність М.Ковалевського в контексті української, російської та світової соціології: соціальна організація та еволюція суспільств, солідарність як універсальний закон розвитку соціуму; багатофакторна концепція її характеристика.

3. Діяльність та ідеї М.Драгоманова в українській соціології кінця ХІХ – початку ХХ ст.: метод «логічної семантики», соціальні зміни та прогрес, політичний федералізм. Проект створення наукової соціології Б.Кістяківського: колективна свідомість, її форми; психологізм у структурі соціологічної теорії; норми і цінності як частина соціально-історичного процесу.

4. Соціологічні розробки М.Грушевського: сутність «генетичної соціології», закони суспільного розвитку, теорія «натиску колективізму», «психологія народів».

5. Сучасна українська соціологія: основні дослідницькі центри, представники, напрямки теоретичних та емпіричних досліджень.

 

Семінар 5.

Змістовний модуль 5. Суспільство як соціальна система.

Змістовний модуль 6. Соціальна структура суспільства. Теорії соціальної стратифікації.

1. Суспільство як соціальна система: сутність, основні підходи до визначення, теорії виникнення суспільств, типи суспільств. Теорії постіндустріального розвитку суспільства (Д.Белл, Д.Гелбрейт, О.Тофлер, Е.Шумахер).

2. Соціальна структура суспільства: сутність та характеристика основних підходів.

3. Соціальні групи, інститути та організації як складові соціальної структури суспільства: соціальні спільноти, групи, їх різновиди; соціальні організації, типи організацій і бюрократія; соціальні інститути, їх типи, інституалізація.

4. Теорії соціальної стратифікації ( конфліктний підхід М.Вебера, функціональний підхід Т.Парсонса, багатомірний підхід П.Сорокіна).

5. Соціальна мобільність: сутність, види (вертикальна, горизонтальна, висхідна, низхідна, одноосібна, групова, класова). Виміри соціальної мобільності. Люмпени та маргінали.

 


Читайте також:

  1. Види, завдання та вимоги до проведення практичних(семінарських) занять
  2. Види, завдання та вимоги до проведення практичних(семінарських) занять
  3. До семінарських занять з дисципліни
  4. Завдання для семінарських занять
  5. Запитання до семінару
  6. ЗМІСТ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ
  7. Зміст семінарського заняття
  8. Зміст семінарського заняття
  9. Зміст семінарського заняття
  10. Зміст семінарського заняття
  11. Зміст семінарського заняття
  12. Зміст семінарського заняття




Переглядів: 512

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теми і зміст семінарських занять | Семінар 6.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.