Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ситуаційні завдання

 

1. На підприємстві працює 580 робітників. За рік зареєстровано 2 випадки гострого харчового отруєння в їдальні підприємства з 23 днями непрацездатності, напад ішемічної хвороби серця на виробництві з летальним кінцем, 6 випадків гострих респіраторних захворювань з 46 днями непрацездатності, 2 - електротравми на виробництві з 14 днями непрацездатності і 1 отруєння газом в побуті з 24 днями непрацездатності.

Визначте основні показники динаміки травматизму та захворюваності.

 

2. На підприємстві працює 350 робітників. За рік зареєстровано 2 випадки гострого отруєння алкоголем підчас колективного святкування професійного свята з 12 днями непрацездатності, асфіксія внаслідок відмови засобів захисту дихання на виробництві з летальним кінцем, 6 - гострих респіраторних захворювань з 24 днями непрацездатності, 2 - електротравми на виробництві з 10 днями непрацездатності і 1 отруєння газом в побуті з 24 днями непрацездатності.

Визначте основні показники динаміки травматизму та захворюваності.

 

Рекомендована література

 

Основна

[14];[15]; [24]; [30]; [32]; [33]; [43]; [47]; [48].

 

Додаткова

[1]; [2];[8]; [10]; [10]; [12]; [15]; [16]; [28].

 

ТЕМА 9. ОСНОВИ ПОЖЕЖНОЇ ПРОФІЛАКТИКИ НА ВИРОБНИЧИХ ОБ’ЄКТАХ

 

План вивчення теми

 

1. Категорії приміщень та будівель за вибухопожежною та пожежною небезпекою.

2. Класифікація вибухо- та пожежонебезпечних приміщень (зон) відповідно до правил улаштування електроустановок (ПУЕ).

3. Основні напрямки системи попередження пожеж.

 

Навчальні цілі:

засвоєння, закріплення, поглиблення і систематизація знань про:

- пожежо- та вибухонебезпечні властивості речовин, матеріалів, що знаходяться в певних приміщеннях;

- пожежо- та вибухонебезпечні приміщення;

- безпечні, малонебезпечні, небезпечні, особливо небезпечні речовини і матеріали та вимоги щодо їх зберігання.

 

Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми

 

Розглядаючи перше питання слід зазначити, що для визначення нормативних вимог щодо забезпечення вибухопожежної та пожежної безпеки керуються категоріями виробництв, будівель та приміщень згідно з СНиП 2.04.02-84 чи ОНТП 24-86.

За вибухопожежною та пожежною небезпекою приміщення і будівлі поділяють на 5 категорій (А, Б, В, Г, Д).

Категорії визначають для найбільш несприятливої відносно пожежі чи вибуху ситуації, виходячи з виду горючих матеріалів та речовин, що перебувають у приміщеннях, їх кількості та пожежонебезпечних властивостей, і особливостей технологічних процесів.

Розкриваючи зміст другого питання перш за все треба зазначити, що головним заходом запобігання пожеж і вибухів від електрообладнання є правильний вибір і експлуатація обладнання у вибухо- і пожежонебезпечних приміщеннях. Згідно з Правилами улаштування електроустановок (ПУЕ), приміщення поділяються на:

- вибухонебезпечні (В-І, В-Іа, В-Іб, В-Іг, В-ІІ, В-ІІа);

- пожежонебезпечні (П-І, П-ІІ, П-ІІа, П-ІІІ) зони.

Вибухонебезпечною вважається зона в приміщенні у межах до 50 м по горизонталі та по вертикалі від технологічного апарату, з якого можливо виділення горючих газів або пари легкозаймистих рідин, якщо об’єм вибухонебезпечної суміші дорівнює або більш ніж 5% вільного об’єму приміщення.

Пожежонебезпечною зоною називається простір, у межах якого постійно або періодично обертаються горючі речовини та в якому вони можуть знаходиться при нормальному технологічному процесі або при його порушеннях.

Необхідно надати повну характеристику кожної з вище зазначених зон приміщень.

Розглядаючи третє питання слід перш за все зазначити, що одним з основних принципів у системі попередження пожеж є положення про те, що горіння (пожежа) можливе лише за певних умов: наявність речовини, здатної горіти, джерела вогню з певною здатністю надати необхідну енергію горіння та окислювача.

Під горючим розуміють всяку тверду, рідинну або газоподібну речовину, що здатна окислюватись з виділенням тепла і випромінюванням світла. Окислювачами, крім кисню, можуть бути хлор, фтор, сірка і кисневмісні рідини, які при нагріванні або ударі в природних умовах розпадаються з виділенням кисню. Джерелом запалювання вважається всяка дія на горючу речовину і окислювач, що може викликати горіння.

При зменшенні концентрації кисню в повітрі інтенсивність горіння різко знижується, а при концентрації його в повітрі менше 14% горіння більшості речовин припиняється. Окислювач разом з горючою речовиною утворює так зване горюче середовище.

Система попередження пожеж включає два основних напрямки:

1. Запобігання формуванню горючого середовища.

2. Запобігання виникненню в горючому середовищі джерела запалювання.

Необхідно надати повну характеристику даним напрямкам.

 

Питання для самоконтролю

 

1. Як поділяються приміщення і будівлі за вибухопожежною та пожежною небезпекою?

2. Якими нормативними документами керуються для визначення вимог щодо забезпечення вибухопожежної та пожежної безпеки?

3. Які приміщення належать до категорії А, Б, В, Г, Д?

4. Дайте характеристику класів вибухонебезпечних зон.

5. Дайте характеристику класів пожежонебезпечних зон.

6. Яким чином досягається запобігання формуванню горючого середовища?

 


Читайте також:

  1. V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  2. V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  3. V. Завдання.
  4. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  5. Vi. домашнє завдання
  6. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  7. Vi. домашнє завдання
  8. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  9. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  10. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  11. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  12. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ




Переглядів: 593

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми | Ситуаційні завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.