Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розподіл влади в державі

У сучасному світі розподіл влади — це принцип консти­туціоналізму, згідно з яким єдина державна влада поділя­ється на відносно незалежні та різні за функціями гілки

влади.

Теорія розподілу влади — підсумок багатовікового роз­витку державності, пошуку найбільш дієвих механізмів, що оберігають суспільство від деспотизму. Вона була ство­рена кількома поколіннями дослідників держави і політи­ки: ідея висловлювалася Арістотелем, теоретично обґрун­тована Джоном Локком, в класичному вигляді розроблена Шарлем Луї Монтеск'є, Іммануїлом Кантом, Бенжаменом Констаном, Олександром Гамільтоном, Джеймсом Медісо-ном. Уперше і Найбільш послідовно принцип розподілу влад був утілений в Конституції США 1787 p.

Основні положення теорії розподілу влади:

1) розподіл влади закріплюється конституцією;

2) законодавча, виконавча і судова влада надаються
різним людям і органам;

3) всі гілки влади є рівними й автономними, жодна з
них не може бути усунена будь-якою іншою владою;

4) жодна влада не може користуватися правами, нада­
ними конституцією іншій владі;

5) судова влада діє незалежно від політичного впливу,
судді користуються правом тривалого перебування на по­
саді. Судова влада може оголосити закон недійсним, якщо
він суперечить конституції.

Теорія розподілу влади в державі покликана обґрунту­вати такий устрій держави, який виключав би можливість узурпації влади будь-яким посадовцем або органом держа­ви. Спочатку вона була спрямована на обмеження влади короля, а потім стала використовуватися як теоретична та ідеологічна база боротьби проти будь-яких форм диктатури, небезпека встановлення якої є постійною суспільною ре­альністю.



Принцип розподілу влади сприйнятий теорією і практи­кою всіх демократичних держав. Сучасне державознавство і конституційна практика разом із класичною тріадою за­конодавчої, виконавчої і судової влади визнають існування установчої, виборчої, муніципальної, контрольної влади, а також самостійного інституту влади глави держави.


Читайте також:

  1. I. Доповнення до параграфу про точкову оцінку параметрів розподілу
  2. IV. Розподіл нервової системи
  3. V. Розподільний диктант.
  4. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  5. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  6. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  7. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  8. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  9. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  10. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом
  11. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  12. Алгоритм розв’язання розподільної задачі




Переглядів: 540

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи здійснення державної влади | Інститут держави: поняття і види

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.