Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Про наочне навчання

...Що таке наочне навчання? Та це таке навчання, яке будується не на абстрактних уявленнях та словах, а на конкретних образах, безпосередньо сприйнятих дитиною: чи будуть ці образи сприйняті у процесі самого навчання, під керівництвом наставника, чи раніше, самостійним спостереженням дитини, в такий спосіб, що наставник знаходить у душі дитини вже готовий образ і на ньому будує на­вчання.

Процес навчання від конкретного до абстрактного, від уявлення до думки такий природний і ґрунтується на таких чітких психічних за­конах, що заперечувати його потребу може тільки той, хто взагалі за­перечує потребу зважати у навчанні на вимогу людської природи вза­галі й дитячої зокрема.

Під час наочного навчання вчитель, так би мовити, присутній при самому процесі формування мови у дітей і може спрямовувати цей процес. Причому головну справу знову робить той самий малю­нок: він виправляє неправильний епітет, упорядковує неструнку фразу, вказує на пропуск якої-небудь частини; інакше кажучи, ви­конує на ділі легко те, що вчителеві на словах виконати надзвичай­но важко...

Педагогічна подорож до Швейцарії (лист третій)

Малолітня школа

...У малолітній школі в обох її класах неподільно панує м-ль Роза. Фреліх володіє досконало найголовнішим мистецтвом розпорядника школи: він чудово вибирає своїх учительок і влучно призначає їм ті посади, на яких вони можуть дати найбільшу користь. М-ль Роза створена бути вчителькою малолітньої школи, де сидять чи, краще сказати, крутяться, стрибають, вилазять на лави, лягають на них діти від трьох до шести років включно. Звичайно, у м-ль Рози немає тієї пунктуальності й методичності, яку спостерігав я в інших учительок дитячих садків і малолітніх шкіл, але, здається, сам Фреліх не хотів цього. Він прагнув насамперед дати малюкам таку вчительку, яку во­ни полюбили б, яка б сама була схожа на дитину, і вибрав для цього дуже вдало м-ль Розу. Лагідна, дитяча посмішка не сходить з її доб­рого обличчя, і я рішуче не припускаю, щоб вона сердилась коли-не­будь у своєму житті. Розсердити її, мені здається, неможливо; засму­чена, вона не розсердиться, а заплаче. І діти справді люблять м-ль Ро­зу і не бояться її анітрохи. Треба мати ангельське терпіння цієї дівчи­ни, щоб вправлятися з цими маленькими істотами, які й хвилини не можуть спокійно посидіти на місці, дати кожній дівчинці заняття, до­помогти їй, коли вона не може збагнути, як, наприклад, можна встро­мити одного папірця в інший або закінчити вежу, яку вона будує з дерев'яних кубиків; треба відповідати на безупинні запитання, задо­вольняти безупинні прохання, а вони так і сипляться з усіх боків. Ді­ти термосять м-ль Розу немилосердно, і вона відпочине лише тоді, ко­ли примусить дітей проспівати що-небудь хором, що вони виконують дуже мило.

У малолітній школі, як я вже сказав, не вчаться, а граються; але, граючись, розвиваються, навчаються проводити пряму лінію, трохи малювати, трохи читати і писати, а головне, привчаються говорити, що зовсім нелегко, не тільки тому, що діти в цьому віці взагалі гово­рять незв'язно і нечітко, а ще більше тому, що бернські діти говорять тією бернсько-німецькою говіркою, якої і природні німці не розумі­ють. М-ль Роза попередила мене, що я мало зрозумію з її розмови з дітьми, і справді, я не зрозумів майже жодного слова.

 

...З малолітньої школи діти переходять в елементарні класи й при­носять із собою вже не тільки звичку до класного порядку, а й дуже значний розвиток, уміння правильно сказати невелике речення, вимо­ву виразну й чітку, наскільки це можливо для дитини цього віку, вміння розібрати й написати два-три слова, а головне — приносять вже зародки любові до навчання, яке не залякало їх, не надокучило їм, а, навпаки, привабило їх до себе своєю грайливістю та своєю різ­номанітністю. Це не бука, від якого тікають наші діти, але добра, усміхнена мати, що простягає дитині свою ласкаву руку.

У нас нема малолітніх шкіл, підвідомчих Міністерству народної освіти, і діти семи років вступають просто до народної школи, до якої тому й може увійти багато чого такого, що тут сказано про малоліт­ню; ось чому ми дозволяємо собі так багато говорити про неї передусім тому, що саме чудовий заклад Фреліха більше, ніж будь-яка інша школа, збуджує педагогічну думку...

 


Читайте також:

  1. V Засоби навчання
  2. Адаптації та навчання
  3. Активний метод навчання
  4. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  5. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  6. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії
  7. Багатокрокове прогнозування з перенавчанням нейромережі на кожному кроці прогнозу
  8. Бінарні методи навчання.
  9. В чому ж полягає зв'язок методики навчання ІМ з психологією?
  10. В. Особливості навчання і виховання в Кисво-Могилянській академії
  11. Взаємозв'язок навчання, виховання та розвитку психіки
  12. Вибір таких методів навчання, які забезпечують самостійність учнів у дослідженні ними літературних явищ.




Переглядів: 657

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організація початкового навчання | Микола Іванович Пирогов – видатний громадський діяч.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.