Креативність – це здатність визначити ті технології, які принесуть додаткові переваги перед конкурентами.
Рис. 5.5. Концепція креативної організації у вигляді
трубопроводу [32]
Творчу організацію іноді порівнюють з «розкидачами бананів» (рис. 5.5) і «ловцями бананів». «Розкидачі» – це люди, які генерують ідеї, не задумуючись про їхню практичну цінність. Часто вони розкидають «банани», не переймаючись їхньою значущістю. «Ловці бананів» приймають ці ідеї та знаходять ресурси для їхньої реалізації.
Чарльз Хенді сформулював модель компанії майбутнього під назвою «Корпорація трьох І»:
І3=ДВ, (5.1)
де І – інтелект, інформація, ідеї; ДВ – добавлена вартість.
В розпорядженні організацій є наступні можливості для створення умов, що стимулюють креативність:
Ø наймання та утримання в організації креативних спеціалістів;
Ø створення умов для стимулювання креативності;
Ø використання різних методик, спрямованих на вдосконалення процесу творчого вирішення проблем у межах організації.
Для створення креативної організації необхідно мати, як мінімум, два компоненти:
Креативність = 80% середовище + 20% технічні можливості,
де «Середовище» - це заохочення творчої діяльності людей в організації. Креативні організації створюють особливе середовище для розвитку креативності, яка включає такі компоненти:
Ø культуру, стиль керівництва і цінності;
Ø структуру і системи;
Ø навички і ресурси.
«Технічні можливості» – це дії, спрямовані на вивільнення мисленнєвого процесу з рамок буденності.