– Підготуйте розповідь, як вам або вашим батькам доводилося виконувати названі обов’язки, про відомі з повідомлень засобів масової інформації випадки порушення громадянами своїх конституційних обов’язків. (Доцільно запропонувати кожній групі виконати завдання щодо обов’язків, зазначених в одній із статей Конституції (ст. 65— 68).)
Регламентую час, відведений на виконання завдання, коригую та направляю роботу учнів у групах навідними запитаннями. Наприклад, такими: «Що ви можете розповісти про державні символи України? Які природоохоронні об’єкти нашої місцевості ви можете назвати?» тощо.
Після закінчення роботи представники кожної групи доповідають про виконане завдання. Інші учні задають запитання, висловлюють свої зауваження. Узагальнюю відповіді учнів, роблю висновок щодо важливості виконання громадянами України своїх обов’язків.
Податки в Україні.
Самостійна робота з підручником.
– Опрацюйте текст підручника.
Під час роботи коментую види податків, наведені в підручнику, пояснюючи їх сутність і особливості. При цьому доцільно більше уваги приділити тим податкам, з якими найчастіше доводиться стикатися пересічним громадянам, і тим, які мають найбільше значення у формуванні бюджету країни.