Заробітна плата — це обчислена в грошовому виразі винагорода, яку працівник отримує за виконану ним роботу.
Розмір заробітної плати залежить від складності й умов виконуваної роботи, професійного рівня працівника, результатів праці й господарської діяльності підприємства тощо.
Оплата праці здійснюється за погодинною, відрядною або іншими системами оплати праці, наприклад акордною. (Пояснюю, у яких випадках використовується кожен вид оплати праці.)
Проміжне закріплення.
Проводиться у формі практикума.
— Визначте, яку систему оплати праці доцільно застосувати для спеціальностей: водій, охоронець, слюсар, бібліотекар, чоботар, двірник, будівельник, інженер тощо. (Наводжу приклади спеціальностей, які знайомі учням.)
IV. ПІДСУМКИ УРОКУ
Звертаю увагу учнів, що саме знання норм трудового законодавства, їх правильне використання допоможе захистити свої трудові права, що трудове законодавство України забезпечує досить високий рівень захисту трудових прав громади.
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1) Опрацювати текст підручника [§§ __________].
2) Підготувати відповіді на запитання і завдання до вказаного параграфа.
УРОК № 45
Тема.Дисциплінарна і матеріальна відповідальність.
Мета:ознайомити учнів з поняттям та порядком притягнення працівників до дисциплінарної та матеріальної відповідальності; формувати вміння складати порівняльну таблицю під час розповіді; виховувати розуміння необхідності дотримання трудової дисципліни; розвивати вміння розв'язувати юридичні задачі (ситуації) з використанням нормативно-правових актів; виховувати повагу до трудової дисципліни.
Основні поняття:дисциплінарна і матеріальна відповідальність, трудова дисципліна.
Тип уроку:комбінований.
Структура уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
III. Вивчення нового матеріалу
1. Трудова дисципліна.
2. Поняття дисциплінарної та матеріальної відповідальності.
3. Порядок застосування заходів дисциплінарної та матеріальної відповідальності.
IV. Закріплення нових знань і вмінь учнів
V. Підсумки уроку
VI. Домашнє завдання
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТІ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
Індивідуальні завдання.
— Відтворіть на дошці таблиці «Скорочений і неповний робочий час» та «Колективний і трудовий договори».