Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Зміст і завдання морально-психологічного забезпечення служби військ.

Морально-психологічне забезпечення служби військ має свої напрямки, структуру та завдання.

Напрямки морально-психологічного забезпечення служби військ:

перший - формування світогляду військовослужбовців Збройних Сил України та вплив на їх мораль і свідомість (цей напрямок діяльності формує переконання, норми і принципи, які регулюють поведінку військовослужбовців при виконанні завдань служби військ і включає відповідний комплекс заходів);

другий - формування соціально-психологічних якостей як окремого військовослужбовця, так і військового колективу.

Основні завдання морально-психологічного забезпечення служби військ:

- вивчення, оцінка і прогнозування морально-психологічного стану особового складу під час підготовки і несення гарнізонної, вартової та внутрішньої служби;

- досягнення високої морально-психологічної стійкості особового складу і готовності до виконання завдань служби військ;

- забезпечення психологічної сумісності та бойової злагодженості варт, нарядів, бойових змін;

- підвищення пильності та бойової настороженості;

- підтримання у військовослужбовців впевненості у своїх силах, надій­ності своєї зброї та воєнної техніки;

- оперативне роз'яснення наказів командирів та начальників та мобілізація особового складу на їх виконання;

- сприяння підвищенню активності в ході виконання поставлених завдань несення гарнізонної, вартової, внутрішньої служби;

- безперервне суспільно-політичне та бойове інформування;

- попередження виникнення негативних психічних станів у військовослужбовців та військових колективах;

- зміцнення військової дисципліни, забезпечення точного виконання вимог статутів та законів, наказів командирів та начальників;

- відновлення моральних, психічних і фізичних сил військовослужбовців;

- створення умов для підтримання здорової морально-психологічної атмосфери у вартах, організація відпочинку та дозвілля тих, хто залучається до несення служби;

- турбота про безперервне забезпечення особового складу усім необ­хідним для нормального несення служби.

Враховуючи напрямки та завдання морально-психологічного забезпечення служби військ, складається відповідна система діяльності командирів підрозділів та їх заступників з виховної роботи, що поділяється на три етапи:

І. Загальне соціально-психологічне вивчення особовою складу, що залучається до служби військ.

ІІ. Морально-психологічна підготовка особового складу.

ІІІ. Морально-психологічне супроводження гарнізонної, вартової та внутрішньої служби.

Їх зміст:

1. Загальне соціально-психологічне вивчення:

1.1. вивчення індивідуальних морально-психологічних якостей особового складу та їх аналіз;

1.2. аналіз проходження психологічної адаптації;

1.3. збір інформації про морально-психологічний стан особового складу, який залучається до гарнізонної, вартової, внутрішньої служби;

1.4. соціально-психологічний аналіз факторів, які визначають морально - психологічний стан особового складу.

2. Морально - психологічна підготовка:

2.1. інформаційно-пропагандистська робота;

2.2. культурно - виховна, просвітницька робота;

2.3. військово-соціальна робота;

2.4. психологічна підготовка (загальна, спеціальна, цільова).

3. Морально - психологічне супроводження служби військ:

3.1. інформаційно-пропагандистська, культурно-виховна робота;

3.2. аналіз динаміки морально-психологічного стану особового складу;

3.3. підтримання і розвинення настрою на безумовне виконання завдань служби військ;

3.4. контроль ступеня втомленості;

3.5. створення комфортних умов життєдіяльності військовослуж-бовців;

3.6. психокорекційна діяльність у разі виникнення негативних психологічних факторів.

При цьому складові першого етапу можна деталізувати наступним чином:

1.1 Вивчення індивідуальних морально-психологічних якостей особового складу та їх аналіз можна розбити на два етапи.

Перший етап - попереднє вивчення:

- ознайомлення з соціально-демографічними відомостями;

- вивчення нервово-психологічної стійкості;

- вивчення індивідуально-психологічних та моральних якостей.

Другий етап - поглиблене вивчення:

- поглиблене вивчення психологічних процесів (почуття, уваги, пам'яті, мислення, мови, емоцій, волі);

- поглиблене вивчення психологічних властивостей (спрямованості, темпераменту, характеру, здібностей).

1.2. Аналіз проходження психологічної адаптації обумовлює:

- вивчення соціометричного статусу;

- аналіз настрою;

- аналіз відчуттів;

- визначення рівня активності (пасивності) при виконанні службових обов'язків.

1.3. Збір інформації про морально-психологічний стан особового складу обумовлює:

- оволодіння методикою оцінки морально-психологічного стану;

- вивчення сутності та змісту вартісних орієнтацій різних категорій військовослужбовців, командного складу;

- накопичення інформації про взаємовідносини між різними категоріями військовослужбовців, думку особового складу в цілому та окремих військово-соціальних груп з питань військової служби;

- накопичення інформації про самопочуття особового складу, настрій різних категорій військовослужбовців, прояви негативних емоцій, їх тривалість;

- виявлення ступеня задоволеності особового складу своїм становищем, настроєності на активну діяльність;

- вивчення національних та духовних вартостей різних категорій військовослужбовців, їх релігійні почуття;

- виявлення сукупності факторів, які визначають емоційно-вольову стійкість особового складу;

- накопичення та аналіз інформації про нервово-психологічну тривожність особового складу;

- аналіз стану військової дисципліни.

1.4 Соціально-психологічний аналіз факторів, які визначають морально-психологічний стан особового складу, включає:

- аналіз факторів, які впливають на зниження морально-психологічного стану особового складу;

- аналіз слабких сторін морально-психологічного стану;

- аналіз взаємовідносин між різними категоріями особового складу та соціальними групами;

- аналіз ступеня прояву колективного настрою, викриття причин, які впливають на нього;

- аналіз загальновійськових психологічних установок і вартісних орієнтацій;

- аналіз інтересів та потреб.

Основними складовими морально-психологічного забезпечення служби військ є:

- інформаційно-пропагандистське забезпечення;

- психологічне забезпечення;

- воєнно-соціальна робота;

- культурно-виховна робота;

- захист від негативного інформаційно-психологічного впливу.

Інформаційно-пропагандистське забезпечення - це система цілеспрямованих заходів щодо формування стійкого і керованого морально-психологічного стану на підставі оперативного інформування особового складу особового складу про зміст внутрішньої і зовнішньої політики держави, соціально-політичної (воєнно-політичної та бойової) обстановки, покладені на війська (сили) завдання та умови їх здійснення.

Психологічне забезпечення - це комплекс заходів щодо формування, підтримання та відновлення у особового складу психологічних якостей, які забезпечують високу психологічну стійкість військовослужбовців, готовність виконувати учбові та бойові завдання в будь-яких умовах обстановки. Складовими психологічного забезпечення є: прогнозування морально-психологічного стану особового складу військ (сил), здійснення психологічної підготовки, психологічного супроводження учбово-бойової діяльності, психологічної корекції та реабілітації психотравмованих військовослужбовців.

Психологічна підготовка обумовлює:

- розвиток у воїнів чутливості різноманітних аналізаторів відповідно потребам і умовам служби військ (зорового, слухового, тактильного та ін.);

- формування високої емоційно-вольової стійкості, тобто спроможності не піддаватися страху, діяти спокійно, чітко, упевнено навіть у смертельно небезпечній обстановці;

- формування у воїнів порозуміння, взаємовпевненості, прагнення до взаємодопомоги і взаємопідтримки, готовності до колективних дій;

- формування у воїнів постійної внутрішньої готовності, прагнення до успішного виконання поставленої задачі.

Психологічне супроводження служби військ являє собою комплекс специфічних заходів, що проводяться під час безпосереднього виконання завдань по службі військ, перш за все це:

- аналіз динаміки морально-психологічної обстановки під час несення гарнізонної, вартової та внутрішньої служби, для забезпечення прийняття адекватних рішень;

- підтримання і розвинення настрою на безумовне виконання завдань вартової служби;

- прогнозування та оцінку морально-психологічного стану, рівня боєздатності варти, зміни, наряду;

- контроль ступеня втомленості особового складу;

- створення комфортних умов життєдіяльності військовослужбовців;

- недопущення виникнення негативних психологічних факторів під час несення служби. ,

Психологічна допомога і реабілітація - це система заходів по подоланню психотравмуючих факторів, які виникають під час несення служби військовослужбовцями і відновлення їх боєздатності, та можливос­тей ефективно виконувати свої обов'язки по службі. Вона обумовлює:

- зняття у військовослужбовців психічної напруги та втоми;

- швидке повернення до виконання службових обов'язків людей, які мали невеликі розлади психічного здоров'я, але не потребують спеціального лікування

- оперативну ізоляцію військовослужбовців, які потребують психологіч­ної допомоги;

- відновлення умов підтримання необхідної боєздатності військовими колективами, в яких проявлялись факти психічної напруги.

Військово-соціальна робота - це діяльність щодо створення та забезпечення необхідних соціальних і правових умов для виконання особовим складом військ (сил) учбових і бойових завдань, реалізації прав і пільг військовослужбовців, працівників Збройних Сил України, членів їх сімей; дотримання моральних принципів, норм міжнародного гуманітарного права (права збройних конфліктів); підтримання високої дисципліни, організованості та порядку.

Військово-соціальна роботав інтересах служби військ обумовлює:

- роз'яснення законів;

- формування відповідальності за їх виконання;

- зміцнення єдиноначальності;

- здійснення консультацій по соціальним та правовим питанням;

- забезпечення дотримання і реалізації правових і соціальних гарантій;

- взаємодію з органами влади і юстиції;

- правову освіту всіх категорій військовослужбовців.

Мета - створення соціальних і правових умов виконання особовим складом своїх функціональних обов'язків, дотримання і реалізації їх правових і соціальних гарантій.

Культурно-виховна робота - це діяльність, яка спрямована на відновлення моральних, психічних та фізичних сил особового складу, його мобілізацію на виконання учбових і бойових завдань, задоволення духовних (культурних) потреб військовослужбовців.

Морально-психологічне забезпечення організується у всіх складових служби військ. Воно проводиться безперервно всіма командирами, штабами, органами виховної роботи і здійснюється в тісній взаємодії з іншими видами забезпечення. Морально-психологічне забезпечення планується і здійснюється на підставі наказів і директив Міністра оборони України, начальника Генерального штабу – Головнокомандувача Збройних Сил України, рішень відповідних командирів і начальників.

 

Алгоритм діяльності заступника командира підрозділу з виховної роботи по організації морально-психологічного забезпечення служби військ:

1. Усвідомлює завдання служби військ, вказівки старшого начальника.

2. Оцінює морально-психологічний стан особового складу, який залуча­ється до несення служби, виявляє фактори, що негативно впливають на морально-психологічний стан військовослужбовців.

3. Визначає обсяг та зміст морально-психологічного забезпечення служби військ, віддає необхідні вказівки.

4. Складає перелік заходів морально-психологічного забезпечення служби військ, включає їх у план виховної роботи на місяць.

5. Організує морально-психологічне забезпечення через підлеглих офі­церів, молодших командирів та актив.

6. Контролює та надає необхідну допомогу виконавцям.

7. Приймає особисту участь в заходах з морально-психологічного забезпечення.

8. Навчає та інструктує посадових осіб щодо методики морально-психо­логічного забезпечення.

9. Вивчає, узагальнює та впроваджує передовий досвід з організації морально - психологічного забезпечення.

Отже, морально-психологічне забезпечення служби військ це один із видів забезпечення діяльності військ, який представляє собою діяльність командирів, штабів, органів виховної роботи по системному і цілеспрямованому впливу на свідомість і психіку особового складу з метою формування і підтримки високого морально-психологічного стану військовослужбовців, необхідного для досягнення поставлених завдань перед гарнізонною, вартовою та внутрішньою службами.

Найважливішими принципами морально психологічного забезпечення в цій області є цілеспрямованість, конкретність, безперервність, органічний зв'язок з задачами, які вирішуються особовим складом. Забезпечуючи високий національно-патріотичний зміст виховної роботи, командири і офіцери виховних структур залучаються до неї актив, ведуть пошук і творчо застосовують найбільш ефективні форми і методи морально-психологічного впливу на воїнів.

 


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II.1 Програмне забезпечення
  3. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  4. V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  5. V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  6. V. Завдання.
  7. Vi. домашнє завдання
  8. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  9. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  10. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  11. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  12. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ




Переглядів: 1115

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Частина 2. Виховання воїнів у процесі виконання завдань вартової, внутрішньої та гарнізонної служби | Організація морально-психологічного забезпечення вартової служби в підрозділі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.