Багато дискусій розгортається також навколо інституту освіти. Причину знайти неважко : навчання є фундаментальним процесом в нашому житті. Воно дозволяє індивідові адаптуватися до навколишньої дійсності, використовуючи досвід попередніх поколінь. Наші успіхи і невдачі в боротьбі з життєвими обставинами допомагають зібрати інформацію, яка служить нам керівництвом до рішень і дій. Соціологи розуміють під навчанням відносна постійна зміна в людській поведінці або здібностях, що є наслідком досвіду. Оскільки навчання таке важливе в соціальному житті, суспільство, як правило, не віддає його на волю випадку. Суспільство може брати на себе завдання передавати певні погляди, знання і навички своїм членам шляхом формального навчання - того, що соціологи називають освітою. Освіта - один з аспектів багатостороннього процесу соціалізації, за допомогою якого індивід придбаває моделі поведінка, необхідна йому для ефективної участі в житті суспільства. Воно є процесом, в якому одні індивіди мають статус учителя, а інші - учня, виконуючи відповідні цим статусам ролі.