МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||
Методи формування мовленнєвих навичок розповідати (за Л. Калимковою, Н. Харченко)
Види занять з навчання розповідання Навчання монологічному мовленню відбувається переважно на мовленнєвих заняттях, метою яких є навчання різних типів розповіді. У сучасній методиці є кілька класифікацій таких занять: за характерам мовленнєвих дій — заняття зі складання реальних та творчих розповідей; за використанням наочності — складання розповіді на наочній та словесній основі; за домінуючим психічним процесом, що бере участь у створенні розповіді — розповідання на основі наочного сприймання, розповідання по пам´яті та розповідання на основі дії уяви. До занять з розповідання на основі сприймання наочності — їх починають впроваджувати вже в молодшому дошкільному віці - належать 5 основних видів: - Складання описової розповіді за картиною (предметом, іграшкою). - Складання сюжетної розповіді за картиною. - Порівняльний опис двох іграшок (предметів, картин). - Складання сюжетної розповіді за серією картин. - Складання описової розповіді за змістом пейзажної картини. Перші два види занять можна проводити вже в молодшій групі,третій — починають використовувати із середнього дошкільного віку, адже складання цього виду розповіді вимагає вміння порівнювати предмети між собою. Останні види занять — досить складні, тому доречно використовувати їх у старшому дошкільному віці. Навчання розповідання по пам´яті відбувається на таких заняттях: - Переказ літературних творів. - Складання розповіді з особистого чи колективного досвіду. - Колективне складання розповіді з досвіду (складання листа). - Складання розповіді-опису предмета (картинки, іграшки) по пам´яті. Ураховуючи, що складання розповідей по пам´яті належить до складніших видів занять, вимагає певних мовленнєвих умінь, спирається на достатній рівень розвитку багатьох психічних процесів (сприймання, пам´яті, репродуктивної уяви), другу групу занять доречно використовувати, починаючи з середнього дошкільного віку. А останні два види занять доступні лише старшим дошкільникам. Навчання творчого розповідання на основі до уяви передбачає 5 видів занять, що поступово ускладнюють процес: - Складання творчої розповіді за поданим початком (закінченням). - Складання творчої розповіді (казки) за опорними словами. - Складання казкової історії (творчої розповіді) за поданим планом. - Складання творчої розповіді на запропоновану педагогом тему. - Складання сценарію на основі короткого літературного тексту. Висновок: отже, на відміну від традиційного в дошкільній лінгводидактиці твердження про неможливість навчати творчого розповідання раніше від старшого дошкільного віку, вважаємо доцільним впроваджувати цей вид розповідання, починаючи вже з молодшого дошкільного віку. Результати досліджень А.Г.Рузської та Л.Г.Шадріної, присвячених розвитку зв´язного мовлення молодших дошкільників, теж підтверджують оптимальність саме цього періоду як початкового для навчання. - Охарактеризуйте методи розвитку зв’язного монологічного мовлення.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||
|