Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методи формування мовленнєвих навичок розповідати (за Л. Калимковою, Н. Харченко)

Пояснювально-ілюстративні Читання художніх творів, власні розповіді вихователя, демонстрація сюжетних картин.
Репродуктивні Переказ, мовні вправи за зразком.
Частково пошукові (евристичні) Бесіди, конструктивні вправи, структурно-логічна схема сюжетної розповіді.
Проблемні Проблемні мовленнєві ситуації.
Дослідницькі (творчі) Дидактичні мовленнєві ігри, самостійна побудова монологу.

Види занять з навчання розповідання

Навчання монологічному мовленню відбувається переважно на мовленнєвих заняттях, метою яких є навчання різних типів розповіді. У сучасній методиці є кілька класифікацій таких занять: за характерам мовленнєвих дій — заняття зі складання реальних та творчих розповідей; за використанням наочності — складання розповіді на наочній та словесній основі; за домінуючим психічним процесом, що бере участь у створенні розповіді — розповідання на основі наочного сприймання, розповідання по пам´яті та розповідання на основі дії уяви.

До занять з розповідання на основі сприймання наочності — їх починають впроваджувати вже в молодшому дошкільному віці - належать 5 основних видів:

- Складання описової розповіді за картиною (предметом, іграшкою).

- Складання сюжетної розповіді за картиною.

- Порівняльний опис двох іграшок (предметів, картин).

- Складання сюжетної розповіді за серією картин.

- Складання описової розповіді за змістом пейзажної картини.

Перші два види занять можна проводити вже в молодшій групі,третій — починають використовувати із середнього дошкільного віку, адже складання цього виду розповіді вимагає вміння порівнювати предмети між собою. Останні види занять — досить складні, тому доречно використовувати їх у старшому дошкільному віці.

Навчання розповідання по пам´яті відбувається на таких заняттях:

- Переказ літературних творів.

- Складання розповіді з особистого чи колективного досвіду.

- Колективне складання розповіді з досвіду (складання листа).

- Складання розповіді-опису предмета (картинки, іграшки) по пам´яті.

Ураховуючи, що складання розповідей по пам´яті належить до складніших видів занять, вимагає певних мовленнєвих умінь, спирається на достатній рівень розвитку багатьох психічних процесів (сприймання, пам´яті, репродуктивної уяви), другу групу занять доречно використовувати, починаючи з середнього дошкільного віку.

А останні два види занять доступні лише старшим дошкільникам.

Навчання творчого розповідання на основі до уяви передбачає 5 видів занять, що поступово ускладнюють процес:

- Складання творчої розповіді за поданим початком (закінченням).

- Складання творчої розповіді (казки) за опорними словами.

- Складання казкової історії (творчої розповіді) за поданим планом.

- Складання творчої розповіді на запропоновану педагогом тему.

- Складання сценарію на основі короткого літературного тексту.

Висновок: отже, на відміну від традиційного в дошкільній лінгводидактиці твердження про неможливість навчати творчого розповідання раніше від старшого дошкільного віку, вважаємо доцільним впроваджувати цей вид розповідання, починаючи вже з молодшого дошкільного віку. Результати досліджень А.Г.Рузської та Л.Г.Шадріної, присвячених розвитку зв´язного мовлення молодших дошкільників, теж підтверджують оптимальність саме цього періоду як початкового для навчання.

- Охарактеризуйте методи розвитку зв’язного монологічного мовлення.

 


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  3. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  4. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  5. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  6. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  7. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  8. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  9. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  10. Адміністративні методи управління
  11. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  12. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації




Переглядів: 872

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи навчання дітей монологічного мовлення (за А.М. Богуш) | Розвиток монологічного мовлення дошкільників згідно програмам

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.