Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



КЛЮЧОВІ СЛОВА: біосфера, ноосфера, жива речовина.

 

ГЛОСАРІЙ

Біосфера, за В.І.Вернадським, являє собою одну з геологічних оболонок земної кулі, в якій усі процеси -- геохімічні та енергетичні перетворення -- зумовлені сумарною активністю усіх організмів (живої речовини).

Планетарна роль живої речовини полягає у її впливі на косну речовину.

Газова функція живої речовини: життєдіяльність організмів змінює газовий склад атмосфери. Більшість газів породжені життям.

Концентраційна функція живої речовини: живі організми вибірково накопичують у своїх тілах певні хімічні елементи.

Окисно-відновна функція живої речовини: в ході біохімічних реакцій, що протікають у живій речовині, змінюються ступені окислення багатьох хімічних елементів, що призводить до зміни їх рухомості і перерозподілу в земній корі.

Біологічна функція живої речовини пов"язана з розмноженням і переміщенням живих організмів та прагненням їх зайняти всі доступні для існування місця в біосфері.

Енергетична функція живої речовини: жива речовина постійно та активно здійснює біогеохімічний кругообіг хімічних елементів за рахунок вловлювання сонячної енергії.

Ноосфера -- це етап еволюційного розвитку біосфери, коли людство, кероване знаннми та озброєне досягненнями наукового прогресу, стає новою геологічною силою, яка починає активно, а головне -- розумно змінювати біосферу в своїх інтересах.

Біосфера -- це глобальна система життєзабезпечення; найбільша відома науці біосистема; вищий рівень інтеграції живої матерії.

.

 

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ ДО ЛЕКЦІЇ 6

1. Наведіть визначення біосфери за Вернадським.

2. Що таке "жива речовина"? "Косна"? "Біокосна"?

3. Охарактеризуйте біосферні функції живої речовини: газову, концентраційну, окисно-відновну, біологічну, енергетичну.

4. Що таке ноосфера?

5. Наведіть сучасні узагальнені визначення біосфери.

6. Сформулюйте закони Коммонера.

7. Як заселена атмосфера?

8. Як заселена гідросфера?

9. Як заселена літосфера?

10. Температурні межі життя у біосфері.

 


Читайте також:

  1. Базові (ключові) цінності.
  2. Безпека» і «небезпека» як ключові категорії в безпеці життєдіяльності
  3. Біосфера, її складові, взаємозв’язок між ними.
  4. Вимоги до керівника-стратега та його ключові компетенції
  5. Етап – встановлюють ключові фактори успіху.
  6. Ключові визначення
  7. Ключові елементи концепції кайдзен
  8. Ключові поняття
  9. Ключові поняття
  10. КЛЮЧОВІ ПОНЯТТЯ
  11. Ключові поняття
  12. Ключові поняття




Переглядів: 575

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Атмосферний блок. | ПИТАННЯ ДЛЯ АУДИТОРНОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.