Навчальна: на прикладі хорового концерту Д. Бортнянського акцентувати увагу учнів на глибині змісту та красі української духовної музики; закріпити розуміння учнями понять літургія, меса, хоровий концерт, капела, капельмейстер;
Виховна: прищеплювати учням естетичні почуття, любов до кращих надбань українського духовного мистецтва.
Музичний матеріал: Хоровий концерт № 15 Д. Бортнянського, «Веселкова» 0.Янушкевич.
Наочні посібники: портрети Д. Бортнянського, О. Янушкевич; репродукція ікони «Терновий вінець Христа».
Обладнання: ТЗН, фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
Учні входять до класу під музичний супровід (О. Янушкевич «Веселкова»),
ВСТУПНА ЧАСТИНА Організаційний момент Повідомлення теми, мети, завдань уроку (теми семестру та уроку написані на дошці)
Мотивація навчальної діяльності
Учитель. До музики ми звертаємось за наснагою, розрадою, втіхою. У ній ми знаходимо відображення всього багатства почуттів людини, вона становить одну з найважливіших складових нашого духовного світу. Саме про таку музику в нас сьогодні й піде мова.
Актуалізація опорних знань
Ділова гра «Світська розмова»
Методичний коментар. Тема гри — «Жанри камерно-вокальної музики».
Учні грають роль представників світського товариства, які намагаються вразити один одного відомою їм інформацією з теми «Жанри камерно-вокальної музики». Розмова може починатися словами: «Вельмишановний, а чи знаєте ви, що...»
Під час розмови обговорюються поняття камерно-вокальний жанр, пісня, гімн, авторська пісня, естрадна пісня, серенада, балада.