МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ІСТОРІЯ ОСВІТИ І НАУКИ В УКРАЇНІ
Освіта й наука – це не лише культурні феномени, а й один з найдавніших соціальних інститутів, що викликані потребами суспільства відтворювати і передавати знання, технології, уміння, навички, готувати нові покоління до життя, готувати суб’єктів соціальної дії для вирішення економічних, соціальних та багатьох інших проблем. Розвиток суспільства і зміни у відносинах між людьми завжди знаходили своє відображення у практиці науки і освіти, навчанні і вихованні молодого покоління. Серед цінностей української культури освіта завжди займала чільне місце, а населенням освіченість високо шанувалась, бо наші предки вважали, що по-справжньому вільною людиною може бути тільки освічена людина. Про рівень освіченості наших предків яскраво свідчить і такий факт: у 1654 році (на початку приєднання України до Росії) на українських землях діяло 24 типографії, які виробляли значну кількість друкованої продукції, яка знаходила попит і застосування, бо на українських землях з давніх часів існувала досить розвинена система отримання знань через підготовку у монастирських та народних школах, школах братчиків, колегіумах, університетах. Зв'язок освіти, науки з культурою є дуже тісним. Рівень розвитку будь-якого суспільства визначається рівнем розвитку його освіти і науки - навчальні заклади постачають суспільству освічених людей, а завдяки науці розвиваються виробництво, технології, медицина, підтримується належний рівень згуртованості національної спільноти. Життєздатність суспільства багато в чому залежить від кваліфікаційного рівня фахівців, від продукування наукових і технічних інновацій. Цивілізаційний поступ людства сьогодні немислимий без розвитку освіти, науки і передових технологій. Фундаментальні та прикладні відкриття, здійснені впродовж ХХ — початку ХХІ ст., докорінно змінили зміст і форми людської життєдіяльності, поглибили й багато в чому прояснили наукову картину світу. Впровадження результатів науково-технологічних досягнень привели до кардинальних перетворень у всіх сферах буття сучасної людини — не лише у виробництві й господарюванні, а й у культурі, медицині, філософії та психології. Більше того, на зламі тисячоліть змінилася сама парадигма наукової діяльності, тому що вона вже не вважається безумовно прогресивною. КЛЮЧОВІ ПОНЯТТЯ: Осві́та — цілеспрямована пізнавальна діяльність людей з отримання знань, умінь та навичок або щодо їх вдосконалення. Навча́ння — це організована, двостороння діяльність, спрямована на максимальне засвоєння та усвідомлення навчального матеріалу і подальшого застосування отриманих знань, умінь та навичок на практиці. Вихова́ння — процес та практика засвоєння людиною загальноприйнятих у суспільстві норм поведінки. Наука - сфера людської діяльності, спрямована на вироблення і теоретичну систематизацію об'єктивних знань про дійсність. Гуманітарні науки - (від лат. humanitas - людська природа), в широкому значенні науки про всі продукти діяльності людини (науки про культуру). У більш спеціальному сенсі - науки про продукти духовної творчої діяльності людини (науки про дух). Природничі науки - (науки про природу) галузі науки, що вивчають явища навколишнього світу в живій та неживій природі. Технічні науки - науки, що вивчають закономірності розвитку техніки і визначають способи найкращого її використання. До головних технічних наук належать: металургія, гірництво, ливарна справа, машинознавство, електротехніка, теплотехніка тощо. Пеласги — ім'я, яким давньогрецькі історики та географи іменували догрецький народ, що населяв Елладу, можливо, один із індоєвропейських народів. Сім вільних мистецтв - (лат. «septem artes liberales»), учбові предмети («науки») середньовічної середньої школи і «артистичних» (підготовчих) факультетів університетів. Включали 2 цикли: трівіум (лат. trivium — трехпутіє) — граматику, риторику, діалектику і квадрівіум (лат. quadrivium — четирехпутіє) — арифметику, геометрію, астрономію і музику. Трактат (від лат. tractatus - "Підданий розгляду") - один з різновидів науковому твору, що містить обговорення якого-небудь питання у формі міркування (часто полемічно загостреного), що ставить своєю метою викласти принциповий підхід до предмета. Колегіум - середній, дуже рідко, вищий навчальний заклад у Західній Європі та на українських землях у XVI — XVIII ст. Академія ( від грец. ’Ακαδήμεια) - різновид наукового або навчального закладу найвищого рівня, а також певних товариств із почесним членством. Поняття "академія" відоме з IV ст. до н.д. Університе́т (лат. universitas — «сукупність») — автономний вищий навчальний заклад, тип якого виробився в Європі за середньовіччя. В університеті об'єднується низка факультетів для підготовки фахівців високої кваліфікації з точних, природничих і гуманітарних наук.
Виховання і навчання – одні із найдавніших форм культурної діяльності людини, зародки яких виникли на українських землях у первісну добу, і пов'язуються з появою людини розумної (кроманьйонця) у пізньому палеоліті (35-10 тис. р. до н.е.) та її здатністю до абстрактного мислення. З розвитком матеріальної культури, вдосконаленням знарядь праці у первісному суспільстві зароджується і духовна культура: виникають мова і мислення, що дозволяє передавати накопичений досвід. З розвитком мислення з'являється міфологія як спосіб пояснення світу. Міф, на думку багатьох дослідників історії науки, вважається передумовою виникнення наукових знань, адже у ньому, як правило, відбувається ототожнення різних предметів, явищ, подій (Сонце = золото, вода = молоко = кров). Для ототожнення необхідно було опанувати операцію виділення "істотних" ознак, а також навчитися зіставляти різні предмети, явища за виділеними ознаками, що надалі зіграло значну роль у становленні знань. Російський філософ В.С. Стьопин назвав цей історичний період переднаукою, коли первинні ідеальні об'єкти та їх відносини, виводилися безпосередньо з практики[1]. Навчання в цей історичний період зводилось до розвитку навичок здобувати собі засоби до існування, захищатися від ворогів, встановленим способам поведінки, релігійним уявленням, традиціям, звичаям, обрядам. Освіта і писемність тісно пов'язані між собою, їхній розвиток майже завжди йде паралельно. Але на українських землях був період, коли ми можемо говорити про наявність писемності і нічого не можна стверджувати щодо розвитку освітнього процесу. Мова йде про писемність трипільців-пеласгів, які проживали на українських землях у V-ІІ тис. до н.е. На думку київського вченого М.З. Суслопарова (1901-1974), перший буквено-звуковий алфавіт існував у трипільців на наших землях з ІV тис. до н.е., тобто раніше, ніж у фінікійців, котрі згодом запозичили його у пеласгів[2]. Читайте також:
|
||||||||
|