Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Предмет і мета науки

30. По материалам статистического ежегодника дайте основные характеристики показателей внешней торговли Беларуси.

31. По материалам статистического ежегодника определите основных внешнеторговых партнеров Беларуси: а) в экспорте товаров и услуг; б) в импорте товаров и услуг.

 

Тема 1. Предмет, мета і завдання курсу

 

1. Предмет і мета науки.

2. Продуктивні сили як невід’ємна складова розвитку економіки.

3. Завдання курсу на сучасному етапі соціально-економічного розвитку країни.

4. Теорії і концепції розміщення продуктивних сил.

 


Предмет і мета науки

Як галузь економічної науки регіональна економіка ґрунтується на загальних економічних законах, які зводяться до територіального поділу праці, спеціалізації регіонів і раціонального використання всіх видів ресурсів та охорони навколишнього середовища.

Предметом науки регіональна економіка є вивченням закономірностей і принципів територіальної організації виробництва у розрізі регіонів країни, ефективності галузей народного господарства на різних рівнях — населений пункт, адміністративний район, область чи Автономна республіка Крим та країна в цілому.

Об’єктами вивчення цього предмету виступають наявний виробничий, природо-ресурсний, людський та матеріально-технічний потенціали, соціальна інфраструктура та господарський комплекс України.

Метою науки є формування знань щодо теоретичних і практичних засад територіальної організації продуктивних сил України, сучасного стану регіонального розвитку економіки та про територіальну і галузеву структуру господарського комплексу, а також об’єктивну необхідність раціонального використання всіх видів ресурсів і охорони навколишнього середовища.

Місце курсу в системі наукових дисциплін, його зв'язки з іншими науками

Кожний фахівець, який має відношення до економічного розвитку певних господарських суб'єктів, неодмінно стикається з сукупністю умов та факторів, характерних для відповідної території (регіону, району). Уміння визначити і врахувати ці умови і фактори фахівцем-економістом у своїй професійній діяльності, обґрунтовує доцільність вивчення такої дисципліни, як регіональна економіка. Регіональна економіка - галузь економічної науки, що вивчає специфічні просторові аспекти прояву дії економічних законів. Територіальну модифікацію економічних законів можна розглядати як закономірності розвитку економіки регіонів та розміщення продуктивних сил. РЕ - це комплексна економічна дисципліна, що базується на результатах інших наук: математики, макроекономіки, мікроекономіки, економіки підприємства, регіоналістики, тощо. За змістом вона є близькою до соціально-економічної географії та розміщення продуктивних сил.

Неправомірно вважати РЕ складовою частиною будь-якої науки. Всі проблеми пов'язані з РЕ повинні розв'язуватися різними науками. Багато з них є суто економічними як, наприклад, оцінка економічної ефективності ресурсної бази, використання трудових ресурсів, виробничого потенціалу та ін. Цілий ряд проблем розв'язують такі науки як соціально-економічна географія та регіоналістика. До їх вирішення залучаються також кібернетика, соціологія і навіть окремі технічні науки. Все це є правомірним у наш час, коли інтеграція наукових досліджень у важливих проблемних напрямках є закономірним явищем. Адже об'єкт дослідження може бути спільним для багатьох наук, а предмети вивчення, як правило, різні.

 


Читайте також:

  1. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  2. Абетково-предметний покажчик
  3. АГД як галузь економічної науки
  4. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  5. Аналіз предметної сфери соціальної роботи
  6. Аналогія - спосіб отримання знань про предмети та явища на основі їхньої подібності з іншими.
  7. Б. Обчислювальні науки
  8. Банківське право України: поняття , предмет регулювання, джерела і система
  9. Банківське право: предмет та методи правового регулювання
  10. Бібліографія. Інформаційно-пошукові мови бібліографічних фондів. Види каталогів: систематичні, предметні, абеткові.
  11. В системі вищої освіти і науки України
  12. В якості критеріїв для оцінки або вимірювання предмета завдання з надання впевненості не можуть використовуватись очікування, судження або власний досвід аудитора.




Переглядів: 1564

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Темы докладов и рефератов | Супервизия в психотерапии

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.