Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ 1. Професійні стандарти діяльності журналіста. Поняття жанру, жанроутворювальні фактори в журналістиці. – 4 год.

1. Які функції повинні виконувати сучасні українські ЗМІ?

2. Яке суспільне завдання журналіста?

3. Які основні стандарти подачі інформації?

4. Чи може нечесна аморальна, продажна людина працювати у редакції?

5. Дайте визначення терміна «жанр». Наведіть його трактування відомих учених-журналістикознавців української та зарубіжної шкіл журналістики.

6. Назвіть жанроутворювальні фактори в журналістиці. Обґрунтуйте їх.

7. За якими критеріями поділяються жанри на групи? Назвіть і охарактеризуйте ці групи.

Завдання для самостійної роботи студентів. – 3 год.

Опрацювати та законспектувати статтю Р. В. Радчик «Газетно-журнальні жанри: методологічні проблеми викладання в українській школі журналістики» // Наукові записки Інституту журналістики. – Т.45 (жовтень – грудень), 2011. – С. 21–29.

 

 

Контрольні запитання та завдання

1. Чи дотримуються редакції газет і журналів стандартів подачі інформації?

2. Чому в українському журналістикознавстві існує багато точок зору щодо терміна «жанр»?

3. Чому українська класифікація поділу жанрів на групи не збігається із зарубіжною?

Рекомендована література:

1. Журналістський фах: газетно-журнальне виробництво: навч. посіб. / Т. О. Приступенко, Р. В. Радчик, М. К. Василенко та ін.; за ред. В. В. Різуна. – 2-ге вид., перероб. і допов. – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2012. – 352 с.

2. Здоровега В. Й. Теорія і методика журналістської творчості: підручник / В. Й. Здоровега. – 2-ге вид., перероб. і допов. – Львів: ПАІС, 2004. – 268 с.

3. Іванов В. Ф. Новаторство чи еклектика?, або Про відповідальність за слово / В. Ф. Іванов, О. К. Мелещенко // Наукові записки Інституту журналістики: наук. зб. – К., 2007. – Т. 27. – С. 148–151.

4. Іванов В. Ф. Стандарти новинної журналістики: навч. посіб. / В. Ф. Іванов. – К.: Академія Української Преси, Центр Вільної Преси, 2007. – 72 с.

5. Карпенко В. Журналістика: основи професіональної комунікації / Віталій Карпенко. – К.: Нора-прінт, 2002. – 348 с.

6. Приступенко Т. О. Теорія журналістики: етичні та правові засади діяльності засобів масової інформації: навч. посіб. / Т. О. Приступенко. – 2-ге вид., стереотип. – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2008. – 334 с.

7. Різун В. В. Методи наукових досліджень у журналістикознавстві: навч. посіб. / В. В. Різун, Т. В. Скотникова. – К.: Преса України, 2008. – 144 с.

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ 2. Інформаційні жанри. Замітка. – 4 год.

1. Яке призначення і жанрові особливості замітки?

2. Охарактеризуйте структуру замітки. На які запитання відповідає замітка? Принцип побудови замітки за правилом «перевернутої піраміди».

3. Різновиди заміток: замітка-факт, розширена інформаційна замітка, подієва (інформаційна) замітка, хронікальна замітка, замітка-суміш, замітка-анонс, замітка-анотація, замітка-портрет, замітка-порада, замітка-подяка, замітка-вітання, критична замітка, репліка. Охарактеризуйте кожну з них.

4. Яка методика збирання фактажу та специфіка підготовки заміток до друку?

 

Завдання для самостійної роботи студентів. – 2 год.

Підготовка портфоліо. Дібрати з газет та журналів різновиди замітки.

Контрольні запитання та завдання

1. Обґрунтуйте спільне і відмінне у новині та замітці.

2. Чи дотримуються українські друковані мас-медії подачі заміток у формі «перевернутої піраміди»?

3. Як коментуються факти у замітці?

Рекомендована література:

1. Вайшенберг З. Новинна журналістика / Зігфрид Вайшенберг. – К.: Академія Української Преси, 2004. – 263 с.

2. Василенко М. К. Динаміка розвитку інформаційних та аналітичних жанрів в українській пресі: монографія / М. К. Василенко. – Інститут журналістики КНУ імені Тараса Шевченка. – К., 2006. – 236 с.

3. Вуароль М. Гід газетяра / Мішель Вуароль. – 5-те вид., допов. та перегл. – К.: Ін-т масової інформації, 2002. – 80 с.

4. Гід журналіста: зб. навч. матеріал. / Центр підготов. і вдоскон. журн. (Париж), Інститут мас. ком. (Київ); упоряд. Алла Лазарєва – К.: 1998. – 96 с.

5. Григораш Д. С. Журналістика у термінах і виразах / Д. С. Григораш. – Львів: Вид. об’єд. «Вища школа», Львів. – 296 с.

6. Журналістський фах: газетно-журнальне виробництво: навч. посіб. / Т. О. Приступенко, Р. В. Радчик, М. К. Василенко та ін.; за ред. В. В. Різуна. – 2-ге вид., перероб. і допов. – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2012. – 352 с.

7. Здоровега В. Й. Теорія і методика журналістської творчості: підручник / В. Й. Здоровега. – 2-ге вид., перероб. і допов. – Львів: ПАІС, 2004. – 268 с.

8. Тертычный А. А. Жанры периодической печати: учеб. пособ. / А. А. Тертычный. – М.: Аспект Пресс, 2000. – 312 с.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. II. Фактори, що впливають на зарплату при зарубіжних призначеннях
  5. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  6. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини
  7. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  8. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  9. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  10. VІ. План та організаційна структура заняття
  11. А/. Поняття про судовий процес.
  12. Абіотичні та біотичні фактори.




Переглядів: 1343

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Предисловие. Почему надо изучать философию? | СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ 3. Інформаційні жанри. Репортаж. – 4 год.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.