МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ 1. Професійні стандарти діяльності журналіста. Поняття жанру, жанроутворювальні фактори в журналістиці. – 4 год.1. Які функції повинні виконувати сучасні українські ЗМІ? 2. Яке суспільне завдання журналіста? 3. Які основні стандарти подачі інформації? 4. Чи може нечесна аморальна, продажна людина працювати у редакції? 5. Дайте визначення терміна «жанр». Наведіть його трактування відомих учених-журналістикознавців української та зарубіжної шкіл журналістики. 6. Назвіть жанроутворювальні фактори в журналістиці. Обґрунтуйте їх. 7. За якими критеріями поділяються жанри на групи? Назвіть і охарактеризуйте ці групи. Завдання для самостійної роботи студентів. – 3 год. Опрацювати та законспектувати статтю Р. В. Радчик «Газетно-журнальні жанри: методологічні проблеми викладання в українській школі журналістики» // Наукові записки Інституту журналістики. – Т.45 (жовтень – грудень), 2011. – С. 21–29.
Контрольні запитання та завдання 1. Чи дотримуються редакції газет і журналів стандартів подачі інформації? 2. Чому в українському журналістикознавстві існує багато точок зору щодо терміна «жанр»? 3. Чому українська класифікація поділу жанрів на групи не збігається із зарубіжною? Рекомендована література: 1. Журналістський фах: газетно-журнальне виробництво: навч. посіб. / Т. О. Приступенко, Р. В. Радчик, М. К. Василенко та ін.; за ред. В. В. Різуна. – 2-ге вид., перероб. і допов. – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2012. – 352 с. 2. Здоровега В. Й. Теорія і методика журналістської творчості: підручник / В. Й. Здоровега. – 2-ге вид., перероб. і допов. – Львів: ПАІС, 2004. – 268 с. 3. Іванов В. Ф. Новаторство чи еклектика?, або Про відповідальність за слово / В. Ф. Іванов, О. К. Мелещенко // Наукові записки Інституту журналістики: наук. зб. – К., 2007. – Т. 27. – С. 148–151. 4. Іванов В. Ф. Стандарти новинної журналістики: навч. посіб. / В. Ф. Іванов. – К.: Академія Української Преси, Центр Вільної Преси, 2007. – 72 с. 5. Карпенко В. Журналістика: основи професіональної комунікації / Віталій Карпенко. – К.: Нора-прінт, 2002. – 348 с. 6. Приступенко Т. О. Теорія журналістики: етичні та правові засади діяльності засобів масової інформації: навч. посіб. / Т. О. Приступенко. – 2-ге вид., стереотип. – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2008. – 334 с. 7. Різун В. В. Методи наукових досліджень у журналістикознавстві: навч. посіб. / В. В. Різун, Т. В. Скотникова. – К.: Преса України, 2008. – 144 с. СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ 2. Інформаційні жанри. Замітка. – 4 год. 1. Яке призначення і жанрові особливості замітки? 2. Охарактеризуйте структуру замітки. На які запитання відповідає замітка? Принцип побудови замітки за правилом «перевернутої піраміди». 3. Різновиди заміток: замітка-факт, розширена інформаційна замітка, подієва (інформаційна) замітка, хронікальна замітка, замітка-суміш, замітка-анонс, замітка-анотація, замітка-портрет, замітка-порада, замітка-подяка, замітка-вітання, критична замітка, репліка. Охарактеризуйте кожну з них. 4. Яка методика збирання фактажу та специфіка підготовки заміток до друку?
Завдання для самостійної роботи студентів. – 2 год. Підготовка портфоліо. Дібрати з газет та журналів різновиди замітки. Контрольні запитання та завдання 1. Обґрунтуйте спільне і відмінне у новині та замітці. 2. Чи дотримуються українські друковані мас-медії подачі заміток у формі «перевернутої піраміди»? 3. Як коментуються факти у замітці? Рекомендована література: 1. Вайшенберг З. Новинна журналістика / Зігфрид Вайшенберг. – К.: Академія Української Преси, 2004. – 263 с. 2. Василенко М. К. Динаміка розвитку інформаційних та аналітичних жанрів в українській пресі: монографія / М. К. Василенко. – Інститут журналістики КНУ імені Тараса Шевченка. – К., 2006. – 236 с. 3. Вуароль М. Гід газетяра / Мішель Вуароль. – 5-те вид., допов. та перегл. – К.: Ін-т масової інформації, 2002. – 80 с. 4. Гід журналіста: зб. навч. матеріал. / Центр підготов. і вдоскон. журн. (Париж), Інститут мас. ком. (Київ); упоряд. Алла Лазарєва – К.: 1998. – 96 с. 5. Григораш Д. С. Журналістика у термінах і виразах / Д. С. Григораш. – Львів: Вид. об’єд. «Вища школа», Львів. – 296 с. 6. Журналістський фах: газетно-журнальне виробництво: навч. посіб. / Т. О. Приступенко, Р. В. Радчик, М. К. Василенко та ін.; за ред. В. В. Різуна. – 2-ге вид., перероб. і допов. – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2012. – 352 с. 7. Здоровега В. Й. Теорія і методика журналістської творчості: підручник / В. Й. Здоровега. – 2-ге вид., перероб. і допов. – Львів: ПАІС, 2004. – 268 с. 8. Тертычный А. А. Жанры периодической печати: учеб. пособ. / А. А. Тертычный. – М.: Аспект Пресс, 2000. – 312 с.
Читайте також:
|
||||||||
|