МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Система оцінки відповідностіОцінка відповідності – процес, що демонструє відповідність продукту, процесу, сервісних послуг, системи, людини або органу заданим вимогам; інакше кажучи, це стосується релевантних процедур, щодемонструють відповідність продукту умовам відповідного законодавчого документа. У тих випадках, коли законодавство Співтовариства вимагає оцінки відповідності, загальноприйнято, що відповідне оцінювання здійснюють державні органи, виробники або органи, що повідомляються. Оцінка відповідності підрозділяється на «модулі», які охоплюють обмежену кількість різних процедур, що застосовуються до самого широкого переліку продукції. Оцінка відповідності, згідно з модулями, ґрунтується або на участі першої сторони (виробника), або третьої сторони (уповноваженого органу). Модулі пов’язані з етапом розробки продукції або з етапом її виробництва, або з першим і другим етапом разом; як правило, відповідно до модуля продукт підлягає оцінці відповідності на етапі проектування, а також на етапі його виробництва. Кожна Директива Нового підходу описує обсяг і зміст можливих процедур оцінки відповідності, які, як вважається, забезпечують необхідний рівень захисту. Якщо виробник передає розробку або виробництво продукту, він однаково відповідає за проведення оцінки відповідності на обох етапах оцінки. Модулі дають законодавцеві можливість встановити відповідні процедури, щоб виробники могли продемонструвати відповідність продукту вимогам Директиви щодо типу продукції та відповідних ризиків. При визначенні переліку можливих модулів Директиви враховують відповідно до принципу пропорційності, зокрема, такі моменти, як вид продукції, характер пов’язаних ризиків, економічну інфраструктуру даного сектора й т.д. Для простої продукції з низьким рівнем небезпеки сертифікація виробником називається «Декларацією виробника». Для складнішої продукції з більш високим рівнем небезпеки: сертифікація здійснюється третьою стороною (уповноваженим органом). Крім того, процедури оцінки відповідності згідно зі спеціальною Директивою Нового підходу повинні аналогічним чином забезпечити (хоча процедури й не є ідентичними) достатній доказ відповідності продукції прийнятим основним вимогам. Принцип пропорційності також вимагає, щоб Директиви не містили зайвих процедур, занадто важких для досягнення поставлених цілей, зокрема, викладених в основних вимогах. Забезпечення вибору, відповідно до Директиви Нового підходу, між двома або більше процедурами оцінки відповідності для того самого продукту може бути виправдане, коли в результаті різного законодавства та традицій у країнах-членах ЄС склалися різні системи сертифікації. Однак ці країни-члени ЄС повинні зафіксувати в їхньому національному законодавстві всі процедури оцінки відповідності, встановлені Директивою та гарантувати вільний рух усієї продукції, що пройшла процедуру оцінки відповідності згідно з відповідною Директивою. Вибір модулів також може бути виправданий, коли продукт підпадає під дію більш ніж однієї Директиви. У таких випадках завдання полягає в тому, щоб забезпечити виробника загальною процедурою, що міститься у всіх відповідних Директивах або, як мінімум, адекватними процедурами. І нарешті, вибір може також бути виправданий з урахуванням інфраструктури відповідної галузі промисловості, щоб дати виробникам можливість обрати найбільш підходящу й найбільш економічну процедуру. Деякі Директиви передбачають можливість використання процедур, заснованих на методах гарантії якості. У цих випадках виробник також вдається до допомоги процедури або комбінації процедур, у яких не використовуються такі методи, крім тих випадків, коли відповідність вимогам передбачає обов’язкове застосування певної процедури. 5.2.1. Державний нагляд за Підтвердження відповідності продукції є однією зі складових державної технічної політики і спрямована на забезпечення безпеки людини, тварини, майна та охорони довкілля. Підтвердження відповідності згідно з Законом України «Про підтвердження відповідності» – це діяльність, наслідком якої є гарантування того, що продукція відповідає встановленим законодавством вимогам. Підтвердження відповідності застосовується на доринковій стадії введення продукції в обіг і здійснюється виробником як самостійно, так і з залученням третьої сторони – органа з сертифікації. Законом передбачено обов’язкове та добровільне проведення робіт з підтвердження відповідності. Підтвердження відповідності в законодавчо регульованій сфері є обов’язковим для виробників і постачальників. У законодавчо регульованій сфері підтвердження відповідності виконується на відповідність вимогам технічних регламентів з підтвердження відповідності за вказаними в ньому процедурами. Закон України«Про підтвердження відповідності» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 32, ст. 169) визначає правові та організаційні засади підтвердження відповідності продукції, систем якості, систем управління якістю, систем екологічного управління, персоналу та спрямований на забезпечення єдиної державної технічної політики у сфері підтвердження відповідності. Декрет Кабінету Міністрів Українивтратив чинність на підставі Закону № 2735-VI (2735-17 ) від 02.12.2010, ВВР, 2011, № 21, ст.144 «Про державний нагляд за додержанням стандартів, норм і правил та відповідальність за їх порушення». Декрет встановлює правові основи державного нагляду за додержанням стандартів, норм і правил суб’єктами підприємницької діяльності (підприємцями), визначає їх відповідальність за порушення цих стандартів, норм і правил. [Вгору] [Вниз] 5.3. Міжнародні та європейські стандарти 5.3.1. Принципи дотримання Економічна інтеграція у ЄС передбачає дотримання чотирьох принципів [22]: вільний рух товарів, вільний рух людей, рух послуг і капіталів. Вільний рух товарів спирається на такі основні елементи: – товари, законно вироблені в тій чи інший країні-члені, повинні вільно переміщуватись у межах усього Співтовариства; – доказ того, що той чи інший товар не відповідає одній із основних вимог безпеки й санітарії, є обов’язком країн-членів; виробник не зобов’язаний доводити його відповідність; – країни-члени мають право втручатися тільки тоді, коли той чи інший товар не відповідає одній з основних вимог, що означає зобов’язання країн-членів допускати товари на свої ринки в усіх інших випадках. При організації роботи щодо приведення стандартів України у відповідність до критеріїв ЄС слід враховувати основні нормативні акти та стандартизаційні механізми ЄС. Передусім слід зазначити, що Рада ЄС у травні 1985 р. прийняла резолюцію про новий підхід до технічного узгодження та стандартизації, яка передбачає узгодження приписів і національних стандартів, а також встановлює принципи взаємного визнання на основі прийняття нової стратегії, що ґрунтується на таких п’яти принципах: – визначення головних вимог, яким повинні задовольняти товари, що реалізуються на ринку для вільного руху в межах ЄС; – технічні специфікації, які регулюють виробництво і реалізацію товарів і задовольняють основні вимоги, що визначаються європейським органами зі стандартизації (Європейський комітет зі стандартизації, Європейський комітет зі стандартизації в електротехніці, Європейський інститут зі стандартизації телекомунікаційних стандартів тощо); – впровадження європейських стандартів є добровільним. Відповідність основним вимогам може демонструватися альтернативними способами; – виготовлення товарів згідно з узгодженими європейськими стандартами передбачає «презумпцію відповідності» головним вимогам і повинно сприяти спрощенню процесів сертифікації; – відповідність основним вимогам або європейським стандартам здійснюється шляхом маркування продукту знаком сертифікації європейської відповідності (Сonformite Europeenne – CE). Наведені принципи визначають новий підхід, що встановлює вимоги до товарів у межах формування внутрішнього ринку. Крім того, важливо враховувати, що в резолюції від 21 грудня 1989 р. про глобальний підхід до сертифікації та випробувань Рада Європейських співтовариств заявила, що метою цього підходу є створення в межах внутрішнього ринку однорідного, транспарентного та надійного технічного середовища, яке має забезпечити довіру державним органам, господарчим суб’єктам та споживачам і врешті-решт дозволить підвищити якість товарів. Резолюція про глобальний підхід визначає керівні принципи ЄС щодо оцінки відповідності: – використання «модулів» для різних етапів оцінки відповідності (модульний підхід) і критеріїв для визначення та повідомлення органів у межах цих процедур; – загальне використання європейських стандартів, що стосуються забезпечення якості (EN ISO 9000) і вимог, які висуваються до вищезгаданих органів (EN 45000), та створення систем акредитації; – сприяння досягненню угод про взаємне визнання, що стосуються випробувань і сертифікації у нерегламентованій сфері, під егідою Європейської організації з випробувань і сертифікації; – активне удосконалення існуючих інфраструктур забезпечення якості в межах ЄС з метою мінімізації їх відмінностей; – розвиток відношень ЄС з третіми країнами шляхом угод про взаємне визнання та програм співробітництва і технічної допомоги. Певні ускладнення для вітчизняної практики може створювати універсальна настанова ЄС щодо імплементації країнами-кандидатами на вступ нормативів ЄС. Так, вважається, що впровадження європейських стандартів у національні системи стандартів повинно відбуватися без будь-яких змін. Це має важливе значення для забезпечення транспарентності та загального застосування їх суб’єктами господарювання. Таке впровадження здійснюється протягом шести місяців з моменту утвердження європейського стандарту. Для успішного розвитку промисловості країни важливу роль відіграє адаптація до вимог спільної екологічної політики Європейського Союзу. Дані процедури передбачають повний перехід протягом нетривалого перехідного періоду до реалізації в цих країнах екологічної політики ЄС, яка визначається у більше 200 Директивах ЄС (нормативних актах, рішеннях і стратегіях). У правовому плані інтерпретація з боку ЄС цієї умови означає «повне узгодження національного законодавства в такий спосіб, щоб воно на 100 % відповідало вимогам законодавства ЄС, причому не тільки на папері, але й, безумовно, на практиці», а саме: – повну гармонізацію внутрішнього законодавства країн-кандидатів, тобто перенесення в нього (інкорпорацію) чинного законодавства ЄС; – практичне впровадження вимог законодавства ЄС, у тому числі всіма підприємствами; – створення адміністративного потенціалу для контролю за його неухильним дотриманням. За оцінкою Комісії ЄС (1998 р.), перехід до європейських стандартів лише у сфері екологічної політики вимагатиме від Вимоги стандартів ISО\IEC серії 17000 та EN серії 45000 включають такі напрями: – керування органів з оцінки відповідності; – керування системами якості органів сертифікації та випробувальних (калібрувальних) лабораторій; процедури акридитації; удосконалення компетентності ООВ, міжлабораторні випробування; валідація методик випробувань та калібрувань; метрологічне забезпечення випробувань і калібрувань; процедури оцінювання відповідності за ISO/IEC серії 17000. 5.3.2. Глобальний та модульний підходи Оцінка відповідності проводиться у кілька етапів (модулів), які можуть виключати один одного. Кожен із модулів переслідує певні цілі та передбачає певну кількість різних процедур, що використовуються стосовно широкого кола товарів, які сертифікуються (табл. 4). Одні модулі стосуються фази розробки (дизайну) товару, інші – фази виробництва, ще інші – обох цих фаз (рис. 18). Кожна директива нового підходу передбачає обов’язкове проходження певних модулів і можливі альтернативні процедури в межах окремих із них. Таблиця 4 – Основні модулі оцінки відповідності нормам і стандартам ЄС
Рисунок 18 – Узагальнена схема процедури оцінки на Новий підхід піддається певній критиці через притаманні йому недоліки. Це, зокрема, недостатнє врегулювання певних стандартів (наприклад, щодо акустичних іграшок, велосипедів), низький рівень залучення організацій захисту прав споживачів у процеси прийняття гармонізованих стандартів, добровільний характер дії, повільність процесу прийняття та перегляду стандартів, низький імідж маркування СЕ серед споживачів і ризик зловживання з боку підприємств тощо [24]. Згідно з Директивою Ради 98/34/EC [25] держави-члени Співтовариства зобов’язані повідомляти Комісію та інші держави-члени про нові технічні стандарти, які вони планують впроваджувати. Якщо упродовж трьох місяців від останніх не надійшло зауважень, держава-член може їх впроваджувати. Ця директива встановлює також процедуру співпраці та обміну інформацією між комунітарними і національними відомствами зі стандартизації. [Вгору] [Вниз] Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|