Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні поради до вивчення дисципліни

 

Тема 1. Вступ до курсу “Інформаційні системи в менеджменті”

 

Вивчення інформаційних систем менеджменту (ІСМ) передусім передбачає дослідження організації машинної обробки управлінської інформації в розрізі існуючих функціональних напрямків менеджерської діяльності на підприємстві та в організації. Предметною областю ІСМ є менеджмент підприємства (організації), який об’єд­нує сукупність принципів, засобів і форм управління, спрямованих на оптимальне використання матеріальних, трудових та фінансових ресурсів підприємства з метою одержання найкращих господарських результатів. Тому вивчення дисципліни студентами базується на набутих при вивченні попередніх курсів знаннях щодо змісту, функцій і напрямків менеджменту.

На структуру функціональної частини ІСМ впливають такі функції менеджменту, як планування, організовування, координування, контроль і мотивація. Вони втілюються в автоматизованих комплексах задач планування, прийняття рішень, обліку та аудиту. Основними типами або напрямками менеджменту на підприємстві традиційно є загальний менеджмент, виробничий менеджмент, марке­тинг, фінансовий менеджмент. Відповідно до цих напрямків в ІСМ створюються підсистеми певного функціонального призначення.

Менеджерська діяльність як процес вироблення та прийняття управлінських рішень грунтується на інформації про стан господарських об’єктів і хід виробництва. Від якості цієї інформації, від її повноти, достовірності, своєчасності залежить якість менеджменту, дієвість управлінського впливу на об’єкти управління. До інформації з боку менеджменту висувається низка вимог, а саме: стислість, чіткість формулювань, своєчасність надходження; задоволення потреб конкретних керівників; точність і достовірність, правильний відбір первісних відомостей, оптимальність систематизації і безперервність збору та обробки відомостей.

У складі комп’ютеризованої інформаційної системи менеджменту сукупність інформації та засобів її подання утворює підсистему інформаційного забезпечення, яка структурно складається з методичних матеріалів зі створення та ведення інформаційного забезпечення, класифікаторів, кодифікаторів інформації та інформаційної бази на паперових та машинних носіях.

При вивченні курсу “Інформаційні системи в менеджменті” необхідними є знання та практичні навички роботи з інформаційними сукупностями, набуті при вивченні курсу “Основи інформаційних систем”, а саме: знання про логічну структуру даних та її взаємозв’язок з фізичною структурою даних, уміння визначати реквізити-основи та реквізити-ознаки та поєднувати їх в економічні показники; уміння класифікувати та кодувати інформаційні об’єкти з використанням відповідних методів, практичні навички проектування форм вихідних документів.

Предметом вивчення дисципліни “Інформаційні системи в менеджменті” є організація і технологія автоматизованого розв’язання задач менеджменту в умовах інформаційної системи. У розвитку ін­формаційних систем менеджменту виділяють окремі етапи, пов’яза­ні зі змінами, які відбувалися у складі їхньої забезпечувальної частини та у її функціональних можливостях. У процесі розвитку машин­ної інформаційної бази відбувся перехід від подання її у вигляді окремих незалежних між собою локальних файлів до представлення у вигляді бази даних, тобто інтегрованої сукупності пов’язаних між собою файлів даних, якими управляє система керування базою даних.

У галузі автоматизованих розрахунків перехід здійснюється від програм, які створювалися спеціально для кожної окремої задачі і реалізовували повністю формалізований алгоритм, до створення баз моделей, які мають у своєму складі широкий набір функцій та алгоритмів різних рівнів складності і дають змогу автоматично сформувати той чи інший алгоритм розрахунку залежно від функціональних потреб.

Такий розвиток технологічних засобів обробки інформації спричинив поступовий перехід від автоматизованих систем управління з позадачним підходом до автоматизації функцій управління, який полягав у створенні для кожної задачі свого алгоритму і набору інформаційних масивів, до сучасних багатофункціональних інформаційних систем і систем підтримки прийняття рішень, прикладами яких є такі потужні інформаційні системи, як R/3, Baan, “Галакти­ка”. Тому вивчення інформаційних систем менеджменту базується на матеріалі тем “Організація машинної інформаційної бази”, “Управлінські інформаційні системи”, “Системи підтримки прийняття рішень”, “Організаційно-методичні основи створення та функціонування інформаційних систем” курсу “Основи інформаційних систем”.

 

 

Тема 2. Концептуальні основи інформаційних систем
менеджменту

 

В управлінні слід розрізняти процеси інформаційні та організаційні, пов’язані з реалізацією управлінських рішень. Говорячи про автоматизовані системи у сфері економіки, розуміють саме автоматизовані інформаційні системи, призначені для автоматизації інформаційних процесів в економічних галузях. Інформаційна система менеджменту — це різновид інформаційної системи (ІС), її конкретизація щодо області застосування, тобто менеджменту.

Важливим питанням створення ІСМ є визначення її складу та функцій. У складі ІСМ виділяють забезпечувальну та функціональ­ну частину. У функціональній структурі виділяють такі елементи: функціональна підсистема, блок, комплекс задач, задача. Склад функціональних підсистем залежить від прийнятої структуризації управлінських робіт, групування задач, вирішуваних об’єктом автоматизації.

Функціональна підсистема ІСМ — це відносно самостійна частина системи, яка характеризується певним цільовим призначенням, підпорядкованістю, відокремленістю інформаційної бази, методичною спрямованістю результатних показників і вироблених рішень й спеціалізацією робіт апарату менеджерів. В ІСМ виділяють такі головні підсистеми: ІС стратегічного менеджменту, ІС виробничого менеджменту, ІС фінансового менеджменту, ІС маркетингу, ІС управління персоналом. Крім названих, можуть бути виокремлені підсистема обліку та аудиту господарської діяльності, підсистема підприємницької діяльності та інші.

Під час створення інформаційної системи, на стадії технічного проектування одним з найважливіших етапів, який виконується з активною участю користувача, є розробка постановок задач для автоматизованого розв’язання. Результати цієї роботи подаються у вигляді документа “Опис постановки задачі”. Відповідно до держ-
стандарту РД 50 – 34.698 – 90 цей документ вміщує такі розділи:


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. II. Мета вивчення курсу.
  4. III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  5. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  6. IV. Вивчення нового матеріалу.
  7. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
  8. IV. Вивчення нового матеріалу.
  9. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  10. V. Вивчення нового матеріалу.
  11. VII. ТЕСТИ З ДИСЦИПЛІНИ «МІЖНАРОДНА
  12. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.




Переглядів: 417

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТИПОВА ПРОГРАМА | Опис постановки задачі (комплексу задач)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.