Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 2 страница

Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень: керування транспортними засобами особами в стані сп'яніння, ухилення осіб, які керують транспортними засобами, від прохо­дження відповідно до встановленого порядку огляду на стан сп'я­ніння, - тягне за собою накладення штрафу на водіїв від двадця­ти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з сплатним вилученням транспортного засобу чи без такого або позбавлення права керування всіма видами транспортних засо­бів на строк від двох до трьох років з сплатним вилученням транспортного засобу чи без такого і на інших осіб - накладення штрафу від двадцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з сплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.

Стаття 132. Самовільне використання транспортних засо­бів, машин чи механізмів або зберігання транспортних засобів у невстановлених місцях

Самовільне використання з корисливою метою транспортних засобів, машин чи механізмів, що належать підприємствам, уста­новам, організаціям, - тягне за собою накладення штрафу на громадян від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів до­ходів громадян і на посадових осіб - від трьох до чотирьох

33


неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а на водіїв транс­портних засобів - накладення штрафу від двох до чотирьох не­оподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців.

Зберігання транспортних засобів, що належать підприємст­вам, установам і організаціям, поза встановленими місцями їх стоянки - тягне за собою попередження або накладення штрафу на водіїв чи посадових осіб, відповідальних за зберігання і вико­ристання транспортних засобів, від 0,5 до одного неоподаткову­ваного мінімуму доходів громадян.

Стаття 133. Порушення правил перевезення небезпечних речовин і предметів, великогабаритних та великовагових ванта­жів на транспорті

Порушення правил перевезення небезпечних, великогабарит­них та великовагових вантажів на автомобільному транспорті -тягне за собою накладення штрафу на водіїв транспортних засо­бів від 0,5 до двох неоподатковуваних мінімумів доходів грома­дян і на посадових осіб - від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Стаття 133і. Порушення правил надання послуг пасажир­ського автомобільного транспорту

Здійснення регулярних перевезень пасажирів на постійних маршрутах без укладення договору на перевезення пасажирів автомобільним транспортом або без паспорта маршруту — тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб, громадян - су­б'єктів підприємницької діяльності в розмірі двадцяти неоподат­ковуваних мінімумів доходів громадян.

Порушення правил надання послуг з перевезення організова­них груп дітей або туристів - тягне за собою накладення штрафу на водіїв транспортних засобів від одного до трьох неоподатко­вуваних мінімумів доходів громадян, а на посадових осіб, грома­дян - суб'єктів підприємницької діяльності - від п'яти до деся­ти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відхилення від визначеного маршруту руху автобуса або мар­шрутного таксомотора, незаїзд на автостанцію (автовокзал), якщо такий заїзд передбачений розкладом руху автобуса або маршру­тного таксомотора, - тягне за собою накладення штрафу на воді­їв транспортних засобів у розмірі двох неоподатковуваних міні­мумів доходів громадян. Здійснення перевезень пасажирів таксі,


в яких не встановлено або не працює таксометр, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі трьох неоподатковуваних мініму­мів доходів громадян. Відсутність візуальної або гучномовної інформації для пасажирів про відправлення, прибуття автобусів, вартість проїзду, правила надання послуг та пільги на пасажир­ському автотранспорті, відсутність візуальної інформації для па­сажирів в автобусах і маршрутних таксомоторах, передбаченої Правилами надання послуг пасажирського автомобільного транс­порту, - тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порушення встановленого режиму праці і відпочинку водіїв -тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб, грома­дян - суб'єктів підприємницької діяльності в розмірі п'яти не­оподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Стаття 222. Органи внутрішніх справ (міліція)

Органи внутрішніх справ (міліція) розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення громадсь­кого порядку, за порушення правил паспортної системи, правил перебування в Україні і транзитного проїзду через територію Укра­їни іноземців і осіб без громадянства, правил дорожнього руху, правил, що забезпечують безпеку руху транспорту, правил корис­тування засобами транспорту, правил, спрямованих на забезпе­чення схоронності вантажів на транспорті, а також про незакон­ний відпуск і незаконне придбання бензину або інших паливно-мастильних матеріалів.

Стаття 229. Органи автомобільного транспорту та електро­транспорту

Органи автомобільного транспорту та електротранспорту (тро­лейбус, трамвай) розглядають справи про адміністративні право­порушення, пов'язані з порушенням правил надання послуг па­сажирського автомобільного транспорту, правил користування ав­томобільним транспортом та електротранспортом.

Стаття 235. Військова інспекція безпеки дорожнього руху Міністерства оборони України

Військова інспекція безпеки дорожнього руху Міністерства оборони України розглядає справи про вчинені водіями транспор­тних засобів Збройних сил України, інших утворених відповідно До законів України військових формувань - військовослужбов­цями і військовозобов'язаними, призваними на збори.

35


Кримінальний кодекс України

Стаття 286. Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами

1. Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуата­
ції транспорту особою, яка керує транспортним засобом, що
завдало потерпілому середньої тяжкості тілесне ушкодження,
- карається штрафом до ста неоподатковуваних мінімумів
доходів громадян або виправними роботами на строк до двох
років, або арештом на строк до шести місяців-, або обмежен­
ням волі на строк до трьох років, з позбавленням права
керувати транспортними засобами на строк до трьох років
або без такого.

2. Ті самі діяння, якщо вони спричинили смерть потерпілого або заподіяли тяжке тілесне ушкодження, - караються по­збавленням волі на строк від трьох до восьми років з позба­вленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років або без такого.

3. Діяння, передбачені частиною першою цієї статті, якщо вони спричинили загибель кількох осіб, - караються позбавлен­ням волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавлен­ням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років.

Примітка. Під транспортними засобами в цій статті та статтях 287, 289 і 290 слід розуміти всі види автомобілів, трактори та інші самохідні машини, трамваї і тролейбуси, а також мотоцикли та інші механічні транспортні засоби.

Стаття 287. Випуск в експлуатацію технічно несправних транспортних засобів або інше порушення їх експлуатації

Випуск в експлуатацію завідомо технічно несправних транспо­ртних засобів, допуск до керування транспортним засобом особи, яка перебуває в стані сп'яніння або не має права на керування транспортним засобом, чи інше грубе порушення правил експлуа­тації транспорту, що забезпечують дорожній рух, вчинене особою, відповідальною за технічний стан або експлуатацію транспортних засобів, якщо це спричинило потерпілому середньої тяжкості тіле­сне ушкодження, тяжке тілесне ушкодження або його смерть, -караються штрафом до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до п'яти років, або позбавленням волі на строк до п'яти років, з позбавленням права обіймати посади,


пов'язані з відповідальністю за технічний стан або експлуатацію транспортних засобів, на строк до трьох років або без такого.

Стаття 288. Порушення правил, норм і стандартів, що сто­суються убезпечення дорожнього руху

Порушення правил, норм і стандартів, що стосуються убезпе­чення дорожнього руху, вчинене особою, відповідальною за будів­ництво, реконструкцію, ремонт чи утримання шляхів, вулиць, за­лізничних переїздів, інших шляхових споруд, або особою, яка ви­конує такі роботи, якщо це порушення спричинило потерпілому середньої тяжкості тілесне ушкодження, тяжке тілесне ушко­дження або смерть, - карається штрафом до ста неоподатковува­них мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до п'яти років, або позбавленням волі на строк до п'яти років.

Стаття 289. Незаконне заволодіння транспортним засобом 1. Незаконне заволодіння транспортним засобом з будь-якою метою - карається штрафом від однієї тисячі до однієї тисячі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від трьох до п'яти років. 2.Ті самі дії, вчинені за попередньою змовою групою осіб або повторно, або поєднані з насильством, що не є небезпечним для життя або здоров'я потерпілого, або з погрозою застосу­вання такого насильства, або вчинені з проникненням у при­міщення чи інше сховище, або якщо вони завдали значної матеріальної шкоди потерпілому, - караються позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років.

3. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, по­єднані з насильством, небезпечним для життя чи здоров'я потерпілого, або з погрозою застосування такого насильства, або вчинені організованою групою, або щодо транспортного засобу, вартість якого у двісті п'ятдесят разів перевищує не­оподатковуваний мінімум доходів громадян, - караються по­збавленням волі на строк від десяти до п'ятнадцяти років з конфіскацією майна.

4. Звільняється від кримінальної відповідальності судом особа, яка вперше вчинила дії, передбачені цією статтею (за винят­ком випадків незаконного заволодіння транспортним засо­бом із застосуванням будь-якого насильства до потерпілого чи погрозою застосування такого насильства), але добровільно заявила про це правоохоронним органам, повернула транспорт­ний засіб власнику і повністю відшкодувала завдані збитки.


Примітки:

1.Під незаконним заволодінням транспортним засобом у цій статті слід розуміти вчинене умисно, з будь-якою метою протиправне вилучення будь-яким способом транспортного засобу у власника чи користувача всупереч їх волі.

2. Відповідно до частини другої цієї статті під повторністю слід розуміти вчинення таких дій особою, яка раніше вчинила незаконне заволодіння транс­портним засобом або злочин, передбачений статтями 185,186, 187, 189-191, 262 цього Кодексу

Стаття 290. Знищення, підробка або заміна номерів вузлів та агрегатів транспортного засобу

Знищення, підробка або заміна Ідентифікаційного номера, но­мерів двигуна, шасі або кузова, або заміна без дозволу відповід­них органів номерної панелі з ідентифікаційним номером транс­портного засобу - караються штрафом від п'ятдесяти до двох­сот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправ­ними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років.

Стаття 291. Порушення чинних на транспорті правил

Порушення чинних на транспорті правил, що забезпечують і рух, якщо це спричинило загибель людей або інші тяжкі наслід­ки, - карається штрафом до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до п'яти років, або позбав­ленням волі на строк до п'яти років.

Стаття 292. Пошкодження об'єктів магістральних нафто-, газо- та нафтопродуктопроводів

1. Пошкодження або руйнування магістральних нафто-, газо-та нафтопродуктопроводів, відводів від них, а також техноло­гічно пов'язаних з ними об'єктів, споруд, засобів автоматики, зв'язку, сигналізації, якщо це призвело до порушення норма­льної роботи зазначених трубопроводів або спричинило не­безпеку для життя людей, - карається штрафом до ста не­оподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправни­ми роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до п'яти років, або позбавленням волі на строк до п'яти років.

2. Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою гру­пою осіб, а також загальнонебезпечним способом, - карають­ся обмеженням волі на строк до п'яти років або позбавлен­ням волі на строк від трьох до восьми років.

38


З. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, якщо вони спричинили загибель людей, інші нещасні випадки з людьми або призвели до аварії, пожежі, значного забруднення довкілля чи інших тяжких наслідків, або вчинені організова­ною групою, - караються позбавленням волі на строк від п'яти до дванадцяти років.

1.4. Виробничий травматизм на автомобільному транспорті

У сфері обслуговування і експлуатації рухомого складу автотра­нспорту, що є джерелом підвищеної небезпеки, за певних умов можуть виникнути небезпечні фактори, які приводять до нещас­них випадків-(НВ).

Глибоке вивчення матеріалів про НВ дає можливість виявити загальні закономірності, що дозволяють передбачати подальший перебіг подій, вжити заходів щодо попередження виробничого тра­вматизму.

Відразу слід зауважити, що коефіцієнт смертності через ДТП у 12 разів вищий від коефіцієнта смертності через порушення пра­вил технічної безпеки. Таким чином, ДТП є значним джерелом тяжких нещасних випадків. Але крім ДТП, які дуже ретельно висвітлює служба ДАІ, важливо розглянути інші нещасні випадки, що скоюються на автотранспортному підприємстві. З цього пи­тання дуже скрупульозні дослідження провів В.П. Могила, деяки­ми його результатами ми і скористалися (див. табл. 1.2).

Причинами травматизму є організаційні і технічні недоліки виробництва.

Для розроблення ефективних заходів щодо профілактики тра­вматизму доцільно всі НВ умовно розділити на дві основні гру­пи: перша - випадки, зумовлені організаційними недоліками ви­робництва; друга - випадки, спричинені технічними недоліками виробництва. Наслідком організаційних недоліків є небезпечні або помилкові дії виконавців робіт через незнання ними інструк­цій з техніки безпеки і безпеки руху, встановленого порядку ви­конання трудових операцій відповідно до технології, виконання невластивої професії роботи.

Унаслідок технічних недоліків виробництва можуть виника­ти небезпечні умови праці для виконавців робіт через технічні

39


Таблиця 1.2. Аналіз травматизму на автотранспортних підприємствах

Причини виробничих травм Кількість

випадків

Порушення вимог правил дорожнього руху на вулицях і дорогах, 23.0

а також у всіх місцях, де можливий рух транспортних засобів

Порушення вимог правил техніки безпеки 14,0

Необережні дії виконавців робіт 11,0

Відсутність механізації виконуваних робіт 9,0

Неправильні і небезпечні прийоми праці, робота в небезпечній зоні 8,5

Несправності устаткування, пристосування, інструменту, машин 5,5

Виконання невластивої роботи 5,0

Слизькість підлоги, територій, платформ, кузовів, драбин, буферів, 5,0

підніжок автомобілів

Незнання правил безпеки виконання робіт, будови автомобіля, 3,3

устаткування

Порушення вимог правил пожежної безпеки 2,7

несправності автомобілів, механізмів, устаткування та інструмен­ту, відсутності технічних засобів техніки безпеки і механізації трудомістких робіт, недосконалості робочого місця і технології виконання робіт і т.д.

Дослідження показали, що НВ першої групи з працівниками автотранспорту складають 53%, а другої - 47%. Якщо виклю­чити виробничі травми через ДТП, то НВ першої групи склада­ють 32%, а другої 68%, тобто небезпечні умови праці є однією з головних причин НВ з працівниками автотранспорту (без ураху­вання НВ через ДТП).

Топографія виробничих травм

При дослідженні НВ з працівниками АТП і управління безпекою праці особливу увагу слід приділити питанню топографії НВ. Під топографією НВ слід розуміти місця виникнення НВ при обслуговуванні і експлуатації рухомого складу автотранспорту. Цілеспрямована і ефективна робота з попередження виробничих травм можлива лише за наявності чіткої ясності про місця ви­никнення НВ. Це дозволяє грамотно планувати комплекс органі­заційних, технічних та інших заходів, що вживають до таких місць, і здійснювати контроль за їх виконанням.

Автотранспортне виробництво являє собою складну систему, для опису якої з погляду дослідження НВ необхідно розглядати

40


перелік основних операцій, маючи на увазі, що виробничі травми є наслідком виконання цих операцій виконавцями робіт з пору­шенням вимог безпеки праці. До цих операцій належать: техні­чне обслуговування, поточний ремонт і зберігання рухомого складу автотранспорту; водіння рухомого складу автотранспорту по ву­лицях і дорогах; обслуговування і поточний ремонт автомобілів у дорозі; навантаження і розвантажування вантажних автомобі­лів, посадка і висадка пасажирів на автостанціях і кінцевих зу­пинках. Таким чином, автотранспортне виробництво можна зо­бразити як складну систему «автотранспортне цідприємство -дорога, вулиця - місця навантаження, розвантаження автомобі­лів, автостанції» (скорочено АТП - ДВ - МНРА).

Для розроблення і здійснення конкретних заходів щодо боро­тьби з виробничим травматизмом необхідно знати розподіл кі­лькості НВ за елементами підсистем АТП, ДВ і МПРА, які мож­на назвати топографічними зонами (див. табл. 1.З.).

Таблиця 1.3. Кількість нещасних випадків за елементами підсистеми
АТП, % V

Елементи підсистеми Кількість НВ___________

Зона ремонту і______________ ЗО
Цехи, ділянки ,»'_____________ 22
Територія___________________ 21
Зона технічного обслуговування____________________ 11
Зона стоянки________________ 9
Мийка______________________ 4
Заправний пункт ПММ_______ 1,5
Контрольно-технічний пункт '_ 1
В'їзди і виїзди з виробничих приміщень______________ 0,5
____________________________ Всього________________ 100_______________

Таблиця 1.4. Кількість нещасних випадків за елементами підсистеми
___________ ДВ,%___________________________________________

Елементи підсистеми_ Кількість НВ
Проїжджа частина дороги, вулиці 86
Автозаправні станції_________ 7
Автобусні зупинки___________ 5
Узбіччя, стоянки_____________ 1,2
Дорожні споруди, естакади___ 0,8
____________________________ Всього 100____

41


Розподіл НВ за часом доби показав, що для сумарного розподі­лу характерні три періоди: між 8-ю і 12-ю год, між 12-ю і 13-ю год і між 13-ю і 17-ю год. Найбільша кількість НВ відбувається між 8-ю і 12-ю та 13-ю і 17-ю год, що збігається з періодами виконання І робіт. Різке падіння кількості НВ у період між 12-ю і 13-ю год пояснюється тим, що на АТП у цей час влаштовуються обідні пере­рви. НВ в основному відбуваються на вулицях і дорогах, у місцях навантаження і розвантаження автомобілів, на автостанціях. Ха­рактерно, що кількість НВ, зокрема зі смертельним наслідком, у другій половині робочої зміни (після обіду) на 13% більша, ніж у першій. Причому, як показує розподіл НВ зі смертельним і тяжким результатом, у період між 15-ю і 16-ю год відбувається більше НВ із тяжкими наслідками (11% від загальної кількості). Значне зро­стання кількості НВ з тяжкими наслідками після 17-ї год порівня­но із сумарним розподілом НВ пояснюється. зростанням у цей період кількості ДТП, при яких водії АТП одержують травми.

Розподіл кількості НВ за місяцями. Найбільша кількість НВ відбувається в лютому, вересні і жовтні. Розподіл НВ за кварта­лами такий: І - 26%, II - 22,5%, Ш - 26,5%, IV - 25%. Кіль­кість НВ зі смертельним і тяжким результатом у другому пів­річчі на 12% більша, ніж у першому. Надто високу частоту НВ у травні і листопаді можна пояснити великою кількістю святко­вих днів у ці місяці. Максимум НВ при ДТП у вересні і жовтні пояснюється погіршенням дорожніх умов, появою туманів, ско­роченням світлого часу доби і виконанням найбільшого обсягу вантажних перевезень.

Аналіз травмуючих факторів у сфері експлуатації автотранс­порту проводився із урахуванням специфіки робіт, що викону­ються на АТП. Такий підхід дозволив отримати достовірні ре­зультати для профілактики цих факторів.

Оскільки рухомі транспортні засоби та падіння з висоти і на поверхні постраждалих є наймасовішими травмуючими чинника­ми у сфері обслуговування та експлуатації автотранспорту, то доцільно більш докладно розглянути обставини виникнення цих факторів. При дослідженні чинника «рухомі транспортні засоби» виявлено розподіл НВ за обставинами травмування (табл. 1.9).

Травмування іншим транспортним засобом, зокрема при зі­ткненні транспортних засобів, у більшості випадків відбувається на вулицях і дорогах при ДТП. Сюди належать наїзди інших транспортних засобів на водіїв, які знаходяться біля автомобілів на вулиці чи дорозі або коли виходять із них. Мета зупинки -

44


Таблиця 1.8. Розподіл НВ за травмуючими чинниками

Травмуючий чинник Частота НВ, %
Рухомі транспортні засоби 27,7

Падіння постраждалого з висоти і на поверхні 21,5

Падіння, опускання предметів 12,6

Полум'я, гаряча вода, пара, кислота, нагрітий випускний 7,0

трубопровід двигуна

Осколки, що відлетіли ' 4,7

Молоток, зубило, кувалда, викрутка 3,1

Заводна рукоятка 2,6

Автомобіль, що опустився з домкрата, підставки, подйомника 2,1

Ремінь вентилятора, компресора, генератора, двигуна 2,1

Зрив гайкового ключа з гайки 1,9

Таблиця 1.9. Частота НВ залежно від обставин травмування

Обставини травмування Частота НВ, %

Іншим транспортним засобом, зокрема при зіткненні , 63,4

транспортних засобів

При перекиданні, наїзді керованого потерпілим 25,0

транспортного засобу на перешкоди, наїзди на територіях

Транспортним засобом, що самовільно почав рух 5,5

Колесом рухомого транспортного засобу ' 3,2

Рухомим транспортним засобом після запуску його двигуна 1,5

заводною рукояткою або стартером при включеній передачі

Транспортним засобом , що буксирується 1,4

огляд кріплення вантажу, посадка або висадка пасажирів, переві­рка технічного стану автомобіля або причепу, виконання ремон­ту, доливання води або мастила у двигун та ін. Характерно, що якби автомобілі не знаходились на проїжджій частині, то НВ через наїзди були б попереджені. Найбільша кількість НВ ста-ється через зіткнення транспортних засобів, це найбільш поши­рений вид ДТП.

Травмування відбуваються при перекиданні транспортних за­собів на дорогах і вулицях внаслідок недотримання правил доро­жнього руху потерпілими водіями і при наїздах транспортних засобів на дорожні споруди, придорожні дерева і стовпи внаслі­док втрати керування автомобілем і подальшого з'їждження з проїжджої частини. Сюди ж віднесені наїзди транспортного засобу

45


на пішоходів на територіях АТП, у місцях навантаження і розва­нтаження автомобілів, на автостанціях і в інших місцях, де мож­ливий рух транспортних засобів.

Травмування транспортним засобом, що самовільно почав рух, відбувається як на вулицях і дорогах, так і в інших місцях. Причиною мимовільного руху автомобілів і причепів є те, що їх залишають незагальмованими на малих схилах. При цьому ха­рактерно, що водії, побачившії початок самовільного руху авто­мобіля, в більшості випадків прагнуть зупинити його, підкладаю­чи під колесо який-небудь предмет, або потрапити на робоче міс­це. Внаслідок таких дій є НВ з тяжким наслідком.

Травмування колесом рухомого транспортного засобу відбу­вається в основному гіри поставленні автомобілів на робоче місце або при виїзді з нього (наїзд на ноги виконавця, що лежить під автомобілем), а також при штовханні автомобіля для перестано­вки його на робоче місце (наїзд на стопу ноги штовхаючого ви­конавця - переважно при повороті автомобіля) .

Травмування рухомим транспортним засобом після запуску його двигуна заводною рукояткою або стартером при включеній передачі відбувається в основному на територіях і у виробничих приміщеннях АТП. Наслідком є наїзд на виконавця роботи або працівника, який іде або стоїть поруч. Наслідки таких НВ також є надзвичайно тяжкими.

Травмування буксируючим транспортним засобом відбува-

_ ється в процесі відчеплення гнучкого буксира при буксируючому

автомобілі, що стоїть, а також при несправних гальмах буксиру-

ваного автомобіля. Характерно, що коефіцієнт смертності при

таких НВ складає 40-50% .

Другий за масовістю травмуючий чинник - падіння постраж-далого з висоти і на поверхні. Проаналізуємо його більш докла­дно (табл. 1.10).

У загальній кількості НВ травми через падіння постражда-лих з висоти склали 57% , а на поверхні - 43%.

Падіння на території АТП, у місцях навантаження і розван­таження, на автостанціях, дорогах і вулицях, автозаправних ста­нціях відбуваються з причини слизької поверхні (наявність оже­леді, пролитих мастил) і найчастіше в зимовий період, особливо у місцях відкритої стоянки автомобілів, де утворюється ожеледь після зливання води з системи охолоджування двигунів.

Травми при падінні з кузова вантажного автомобіля і сходів автопаливозаправника найчастіше відбуваються при перевірці


Таблиця 1.10. Аналіз обставин травмування при падінні потерпілого з висоти

Обставини падіння Частота, %

На території АТП, у місцях навантаження і 25,4

розвантаження, на автостанціях, дорогах і вулицях, автозаправних станціях

З кузова і кабіни вантажного автомобіля, 12,8
автопаливозаправника

В оглядову канаву, в оглядовій канаві 12,2

При вході чи виході з автобуса 9,4

У приміщеннях 9,4

З підніжки вантажного автомобіля 8,5

З буфера, крила, колеса автомобіля 7,9

У салоні автобуса 4,5

Зі сходів, на сходах 4,5

С естакади, з рампи * 2,4

При зістрибуванні з будь-якого місця 1,7

У кузові вантажного автомобіля . 1,3

кріплення вантажу, знятті запасного колеса, виконанні вантаж­но-розвантажувальних робіт, очищенні платформ кузова, різко­му гальмуванні при повороті автомобіля, заправці цистерни па­ливом, при закритті бортів кузова з платформи та ін.

Падіння в оглядову канаву відбуваються при спробі постраж-далого переступити або перестрибнути канаву, при запуску дви­гуна заводною рукояткою безпосередньо на канаві, при слизькій поверхні перехідного містка, при спусканні з буфера автомобіля, що стоїть на канаві. Падіння в оглядову канаву відбувається здебільшого при слизькій підлозі, при зриві гайкового ключа.

При вході або виході з автобуса падіння найчастіше відбува­ється з лівого боку автобусів марок ЛАЗ і ПАЗ, у яких робоче місце водія розташоване безпосередньо над колесом, що створює труднощі при посадці. При виході з автобусів з правого боку падіння найчастіше відбувається через попадання ноги постраж-далого на який-небудь предмет (камінь, шматок льоду та ін.).

Падіння в приміщеннях у більшості випадків трапляється через слизькість підлоги внаслідок пролитих на ній мастильних матеріалів, води, гальмівної рідини, захаращеності проходів, відсутність або недостатність освітлення, швидку ходьбу або біг потерпілого, зношення підошви взуття.

47


Падіння відбувається з вологих, брудних, засніжених, обмерз­лих або погнутих підніжок вантажних автомобілів, коли стерті лінії і виступи, а також при закритті або відкритті замків бортів кузова безпосередньо з підніжки кабіни і через незручність поса­дки на робоче місце вантажних автомобілів марок КАЗ, МАЗ і . КамАЗ (робоче місце безпосередньо над колесом).

Падіння з буфера відбувається при заливанні охолоджувальної рідини в радіатор, мастила у двигун, перевірці технічного стану двигуна і в інших випадках.


Читайте також:

  1. I. ОБРАЗОВАНИЕ СОЕДИНЕННЫХ ШТАТОВ 14 страница
  2. IX. Відомості про військовий облік
  3. IX. Відомості про військовий облік
  4. А. В. Дудник 1 страница
  5. А. В. Дудник 10 страница
  6. А. В. Дудник 11 страница
  7. А. В. Дудник 12 страница
  8. А. В. Дудник 2 страница
  9. А. В. Дудник 3 страница
  10. А. В. Дудник 4 страница
  11. А. В. Дудник 5 страница
  12. А. В. Дудник 6 страница




Переглядів: 455

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 1 страница | Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 3 страница

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.