МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 11 страницаДля цього на підприємстві: • складається генеральний план із позначенням на ньому місць розміщення всіх споруд і їх призначення, зон стоянок транспортних засобів, у тому числі і такі, що потребують технічного обслуговування і технічного ремонту, ліній, постів ТО і ТР у виробничих приміщеннях, проїздів і проходів; • розробляється схема руху транспортних засобів і пішоходів, виробничих приміщеннях, яка погоджується із заступником керівника підприємства з безпеки руху і наноситься на генеральний план підприємства з встановленням пріоритету для виду транспортних засобів або пішоходів. У схемі руху транспортних засобів і пішоходів повинні передбачатися: • дозволені напрямки руху автотранспорту від в'їзду на територію, по території і на виїзді з неї повинні бути право-сторонніми і, як правило, круговими; • кількість проїздів із зустрічним рухом і потоків транспортних засобів, які перетинаються, має бути якомога менше. На підприємствах з кількістю 100 і більше автомобілів перехрещення потоків на території не допускається; • мінімальне перехрещення пішохідних доріжок з автотранспортним потоками; • дозволені напрями руху транспортних засобів позначаються переривчастою лінією; • межі проїздів і зон стоянок транспортних засобів позначаються суцільною лінією; • пішохідні доріжки, елементи дорожньої розмітки, дорожні знаки, знаки безпеки, світлофори і сигнальні обладнання* • огородження всіх технологічних споруд, установок, ділянок руху, до яких прилягають пішохідні доріжки тощо. Щити зі схемою руху на території мають кріпитися на видному місці при в'їзді на територію підприємства, схема руху у виробничих приміщеннях - перед в'їздом до них. Планшети зі схемою руху можуть бути вивішені в кабінеті керівника підприємства, його заступників, у диспетчерській і обов'язково в класах (кабінетах) з безпеки дорожнього руху і охорони праці. Відповідно до затвердженої схеми руху наноситься дорожня розмітка на території, встановлюються дорожні знаки, знаки безпеки руху і сигнальне обладнання. З усім персоналом підприємства (окремо за категоріями працівників) проводяться заняття з вивчення Правил організації безпеки руху транспортних засобів і пішоходів на території і у виробничих приміщеннях. Будь-які зміни в схемі руху негайно доводяться до всіх працюючих. Персонал підприємства (щойно прийняті на роботу) і в першу чергу склад водіїв повинні бути проінструктовані під розписку і виконувати такі вимоги: • під час руху транспортних засобів по території (навіть з малою швидкістю) забороняється перевозити людей, які стоять у кузові вантажного автомобіля, на підніжках кабіни, сидять на крилах або бортах, на вантажі, який знаходиться на рівні або вище бортів тощо; • керування транспортними засобами на території і у виробничих приміщеннях підприємства повинні здійснювати водії, за якими закріплені ці транспортні засоби, або водії-перегонщики, які мають посвідчення водія на право керування транспортним засобом даної категорії. Це стосується також випадків перевірки транспортних засобів після проведеного ремонту або регулювання; • здійснюючи рух заднім ходом, водій повинен скористатися допомогою інших осіб; • ставити автомобіль на пост технічного обслуговування і технічного ремонту повинен водій, за яким закріплений цей транспортний засіб, або водій-перегонщик під контролем керівника робіт; • при в'їзді на територію і виїзді із неї, на постах і поточних лініях у виробничих приміщеннях (при закритій видимості) потрібно встановлювати сигнальне обладнання. Вимоги безпеки до руху транспортних засобів.Швидкість пуху транспортних засобів на під'їзних і на території підприємства не повинна перевищувати 10 км/год, а у виробничих приміщеннях - 5 км/год. В'їзд автомобіля на місце стоянки повинен здійснюватися переднім ходом. Допускається застосування при повороті в проїзді одного маневру заднього ходу, причому відстань від автомобіля, який рухається до границь проїзду, повинна бути не менше 1 м. В'їзд автопоїзда на місце стоянки і виїзд із неї повинні проводитися тільки переднім ходом без застосування заднього ходу при повороті в проїзді. Буксирування несправного рухомого складу на території і у виробничих приміщеннях здійснюється тільки автомобілями-тя-гачами або іншими обладнаними транспортними засобами із застосуванням жорсткого зчеплення, з обов'язковим наглядом відповідальної (крім водіїв буксированого і буксируючого автомобілів) особи від початку до кінця буксирування. Буксирування рухомого складу з метою пуску двигуна забороняється. Забороняється постановка автомобілів, причепів і напівпричепів на пости технічного обслуговування і ремонту без установлення упорних колодок під колеса, з увімкненим стоянковим гальмом і нижньою передачею, а також без таблиць на рульовому колесі з написом: «Двигун не запускати, працюють люди». Виконання робіт технічного обслуговування і технічного ремонту рухомого складу автотранспорту на естакадах, розміщених на території підприємств, забороняється. Використовувати їх необхідно тільки для здійснення контрольно-оглядових робіт із обов'язковим виконанням правил техніки безпеки. Зупинка транспортних засобів і стоянка забороняється: • на залізничних переїздах; • у місцях, де може бути утруднений зустрічний роз'їзд; • у місцях, де транспортний засіб, що стоїть, зробить неможливим рух інших транспортних засобів. Водій не повинен залишати транспортний засіб, не вживши всіх заходів, щоб не допустити його самовільного руху. Вимоги безпеки до руху пішоходів.Пішоходи повинні рухатися територією підприємства по пішохідних доріжках, тримаючись правої сторони. У разі відсутності доріжок - по краю проїзн|Н частини дороги, назустріч руху транспортних засобів. Пішоходи* які переносять громіздкі предмети, везуть візок тощо, якщо гД рух по пішохідних доріжках створює перешкоди для інших пі-1 шоходів, можуть рухатися по краю проїзної частини в одияИ ряд. У темну пору доби та умовах недостатньої видимості піїщН ходи повинні вживати заходів для того, щоб чітко виділити себеї на проїзній частині. Пішоходи повинні переходити проїзну чяЦ тину по пішохідних переходах, а в разі їх відсутності - на nej хрестях по лініях доріжок. У місцях, де рух регулюється світлофором, пішоходи повинні керуватися його сигналами. Перед виходом на проїзну частину з-за транспортних засобів, що стоять, та будь-яких перешкод пішоходи повинні впевнитись у відсутності транспортних засобів, що наближаються. 4.1.3. Вимоги безпеки при навантаженні, розвантаженні та перевезенні вантажів Загальні вимоги. При навантаженні, розвантаженні та перевезенні вантажів можуть мати місце такі основні небезпечні та шкідливі виробничі фактори: • наїзди під час руху автомобілів, навантажувачів; • наїзди при самовільному русі транспортних засобів; • падіння працюючих з висоти і на поверхні; • падіння вантажу; • ураження електричним струмом; • перекидання автомобілів-самоскидів з відкосів, в яри; • термічні фактори (пожежі при наливанні або зливанні палива з цистерни автомобіля); • наявність у повітрі шкідливих речовин (пилу). Виконання вантажно-розвантажувальних робіт, а також перевезення вантажів має здійснюватися згідно з вимогами Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів. Власник підприємства повинен здійснювати контроль за виконанням вимог безпеки при роботі автомобілів на об'єктах і вживати спільно з власниками підприємств та організацій, Д° обслуговуються, заходів для забезпечення безпеки вантажно-р93" вантажувальних робіт та щодо усунення виявлених порушень. 160 При централізованих перевезеннях, перед тим як направити автомобілі, вантажно-розвантажувальні механізми та робітників на місце навантаження (розвантаження) вантажів, власник підприємства зобов'язаний перевірити відповідність умов праці вимогам безпеки праці у вантажовідправників та вантажоодержувачів. Якщо умови роботи не забезпечують безпеку вантажно-розвантажувальних робіт, забороняється направляти на місце навантаження і розвантаження автомобілі і людей до усунення недоліків. Робота автомобілів на будівельних майданчиках, території промислових підприємств, у кар'єрах тощо допускається тільки з дозволу відповідальних осіб зазначених об'єктів та після проведення з водіями цільового інструктажу відповідно до чинних нормативних актів з охорони праці. Навантаження і розвантаження вантажів, кріплення їх і тентів на транспортних засобах, а також відкривання та закривання бортів автомобілів, напівпричепів та причепів здійснюється силами і засобами вантажовідправників, вантажоодержувачів або спеціалізованих організацій. Навантаження і розвантаження вантажів на автомобілях, обладнаних підіймально-транспортними механізмами, здійснюється водієм. Водій зобов'язаний перевірити відповідність укладання, розміщення та надійність кріплення вантажів і тентів на транспортному засобі вимогам безпеки, а в разі виявлення порушень вимагати від особи, відповідальної за навантажувальні роботи, їх ліквідації. Способи укладання вантажів повинні забезпечувати їх стійкість, а також можливість механізованого навантаження і розвантаження. Вантаж повинен бути розміщений, а за необхідності закріплений на транспортному засобі так, щоб він: • не створював небезпеки водію та оточенню; • не обмежував водію оглядовості; • не порушував стійкість транспортного засобу; • не закривав світлові та сигнальні прилади, а також номерні знаки. Маневрування транспортних засобів з вантажами після зняття 3 них кріплення не допускається. Вантажно-розвантажувальні роботи із застосуванням вантажопідіймальних механізмів для вантажів, на яких не показані схеми строповки або зі зміщеним Центром ваги, повинні виконуватися під керівництвом особи, призначеної наказом власника організації, що виконує ці роботи. 161 Вантажно-розвантажувальні роботи вантажопідіймальними механізмами необхідно проводити тільки за відсутності людей (у т.ч. водія) в кабіні (за винятком автомобілів-самоскидів, кабіна яких перекрита спеціальними захисними козирками) або в кузові транспортного засобу; вони повинні знаходитися поза зоною дії стріли або маневрування навантажувального механізму. Водіям автомобілів дозволяється за їх згодою виконувати роботи знавантаження і розвантаження вантажів масою (одне місце) не більше 20 кг для чоловіків і 7 кг для жінок. При цьому відповідальність за організацію і безпечне проведення водіями цих робіт покладається на вантажовідправника і вантажоодержувача, що повинно обумовлюватися договором. Вантажно-розвантажувальні роботи виконуються, як правило, механізованим способом за допомогою кранів, навантажувачів або інших вантажопідіймальних засобів, а при незначних обсягах засобами малої механізації. У місцях виконання вантажно-розвантажувальних робіт і в зоні обслуговування вантажопідіймальних механізмів забороняється знаходитися особам, які не мають прямого відношення до цих робіт. Забороняється виконання будь-яких робіт з обслуговування та ремонту транспортних засобів на відстані ближче 5 м від зони дії вантажно-розвантажувальних машин. Якщо при навантаженні і розвантаженні виникає небезпека для осіб, які виконують цю роботу, її треба припинити і вжити заходів щодо усунення цієї небезпеки. Вантажі дозволяється брати тільки з верху штабеля або купи. Навантаження, перевезення та розвантаження вантажів.Вантажі, що перевозяться транспортними засобами, за масою поділяються на три категорії, а за ступенем небезпеки при навантаженні, розвантаженні та транспортуванні - на чотири групи. Вагові категорії вантажів: 1) категорія - масою (одного місця) менше 30 кг, а також сипучі, дрібноштучні, що перевозяться навалом, тощо; 2) категорія - масою від 30 до 500 кг; 3) категорія - масою більше 500 кг. Групи вантажів: 1)малонебезпечні (будівельні матеріали, харчові продукти тощо); 2) небезпечні за своїми розмірами (негабаритні); З)пильні або гарячі (цемент, мінеральні добрива, асфальт, бітум тощо); 4)небезпечні вантажі. При постановці транспортних засобів під вантажно-розвантажувальні роботи необхідно вжити заходів, що попереджують їх самовільний рух. Переміщення вантажів 1-ї категорії від складу до місця навантаження або від місця розвантаження до складу може бути організоване вручну, якщо відстань по горизонталі не перевищує 25 м. При більшій відстані такі вантажі повинні транспортуватися механізмами і пристроями. У виняткових випадках на місцях непостійного вантаження і розвантаження допускається проводити вантаження і розвантаження вантажів масою до 55 кг (одного місця) вручну двома вантажниками. Транспортування, навантаження та розвантаження вантажів 2-ї та 3-ї категорій на всіх постійних і тимчасових вантажно-розвантажувальних майданчиках (пунктах) має бути механізоване. При завантаженні кузова автомобіля навалочним вантажем він не повинен підійматися над бортами кузова (стандартними або нарощеними) і повинен розміщуватися рівномірно по усій площині кузова. Штучні вантажі, що підіймаються над бортами кузова, необхідно ув'язувати міцним справним такелажем (канатами, мотузками). Забороняється користуватися металевими канатами та дротом. Ящиковий, катно-бочковий та інший штучний вантаж повинен бути укладений так, щоб під час руху (зрушенні з місця і крутих поворотах, різкому гальмуванні) він не міг переміщуватися по підлозі кузова. За наявності зазорів між окремими місцями вантажу слід вставляти між ними міцні дерев'яні прокладки і розпірки. Бочки з рідким вантажем установлюють пробкою догори. Скляна тара з рідинами приймається до перевезення тільки в спеціальній упаковці, її необхідно установлювати вертикально (пробкою догори). Забороняється установлювати вантаж у скляній тарі один на один (у два ряди) без відповідних прокладок (дощок), що захищають нижній шар від розбивання під час Руху. Пильні вантажі дозволяється перевозити на автомобілях (відкритих кузовах), які обладнані пологами і ущільнювачами, пРи цьому необхідно вжити заходів, що виключають їх розпилювання під час руху. Водії та робітники, зайняті на перевезенні, навантаженні та Розвантаженні пильних вантажів або отруйних речовин, повинні бути забезпечені відповідними засобами індивідуального захисту. При установленні вантажів неправильної форми та складної конфігурації на транспортні засоби, крім вантажів, які не допускається кантувати, їх слід розташовувати таким чином, щоб центр ваги знаходився найнижче. Вантажі, що перевищують габарити транспортного засобу по довжині на 2 м і більше (довгомірні вантажі), перевозять на автомобілях з причепами-розпусками, до яких вантажі повинні надійно кріпитися. При одночасному перевезенні довгомірних вантажів різної довжини більш короткі вантажі повинні розміщуватися зверху. Забороняється: • перевозити вантажі, що виступають за бокові габарити автомобіля; • загороджувати вантажем двері кабіни водія; • навантажувати довгомірні вантажі вище стояків причепа. При навантаженні довгомірних вантажів (труб, рейок, деревини тощо) на автомобіль з причепом-розпуском необхідно залишати зазор між щитом, який установлений за кабіною автомобіля, і торцями вантажу для того, щоб на поворотах та розворотах вантаж не чіпляв за щит. Для запобігання переміщенню вантажу при гальмуванні та під час руху під уклон вантаж повинен бути надійно закріплений. Навантаження і розвантаження на-півпричепів-панелевозів повинно проводитися шляхом плавного опускання (підіймання) панелей без ривків і поштовхів. Напівпричепи повинні завантажуватися, починаючи з передньої частини (щоб уникнути перекидання), а розвантажуватися - із задньої частини. Вантажно-розвантажувальні роботи в охоронних зонах повітряних ліній електропередач дозволяється виконувати тільки після проведення цільового інструктажу і оформлення наряду-допуску, що видається організацією, відповідальною за виконання робіт. При здійсненні механізованого розвантаження зерна, буряків тощо на приймальних пунктах (або в інших місцях) перекидачами, буртоукладачами водій зобов'язаний установити автомобіль (автопоїзд) на перекидач, буртоукладач, увімкнути ручне гальмо, включити нижчу передачу, вийти з кабіни і знаходитися в безпечній зоні в межах видимості оператора. Забороняється водію зачищати кузов від залишків буряків, зерна тощо. AJ При навантажуванні транспортних засобів екскаваторами овинні виконуватися такі вимоги: • транспортні засоби, що очікують навантаження, повинні знаходитися за межами радіуса дії екскаваторного ковша і ставати під навантаження тільки після дозвільного сигналу машиніста екскаватора; • транспортні засоби, які знаходяться під навантаженням, повинні бути загальмовані; • навантаження в кузов транспортних засобів повинно проводитися тільки збоку чи ззаду; переніс екскаваторного ковша над кабіною автомобіля забороняється; • навантажений транспортний засіб повинен слідувати до пункту розвантаження тільки після дозвільного сигналу машиніста екскаватора; • транспортний засіб, який знаходиться під навантаженням, повинен бути в межах видимості машиніста. Розвантаження транспортних засобів біля відкосів, силосних ям, ярів тощо дозволяється за наявності колесовїдбійного бруса. За відсутності колесовідбійного бруса забороняється під'їжджати до брівки розвантажувального майданчика ближче ніж на З м. На всіх вантажних місцях, що містять небезпечні речовини, повинні бути ярлики, що позначають: вид небезпечного вантажу, верх упаковки, наявність крихких посудин в упаковці. Не допускається виконувати вантажно-розвантажувальні роботи з небезпечним вантажем при виявленні невідповідності тари вимогам нормативно-технічної документації, несправності тари, а також за відсутності маркування і попереджувальних написів на ній. Навантаження небезпечного вантажу на автомобіль та розвантаження його з автомобіля повинно проводитися при виключеному двигуні, за винятком випадків наливання та зливання (нафтопродуктів в автоцистерну), що робиться за допомогою насоса, який установлений на автомобілі і приводиться в дію Двигуном автомобіля. Водій у такому разі знаходиться біля пульта керування насосом. Забороняється: • перевозити сумісно небезпечні речовини і харчові продукти або фураж; • палити і використовувати відкритий вогонь при навантаженні, розвантаженні та перевезенні вибухонебезпечних, пожежонебезпечних вантажів. 165 Кузов автомобіля перед подачею до місця навантаження контейнерів повинен бути очищений від сторонніх предметів, а також снігу, льоду, сміття тощо. Покрівля контейнерів також повинна бути очищена вантажовідправником (вантажоприймачеад) від снігу, сміття та інших предметів. Працівникам, які беруть участь у вантажно-розвантажувальних роботах, забороняється знаходитися на контейнері і всередині його під час підіймання,» опускання та переміщення, а також на розташованих поруч контейнерах. Водій зобов'язаний оглянути навантажені контейнери Я з метою визначення правильності вантаження, справності, а та-■ кож надійності кріплення контейнерів на спеціалізованих напівпричепах або універсальних автомобілях (автопоїздах). Проїзд людей у кузові автомобіля, де встановлені контейнери, і в самих контейнерах забороняється. При транспортуванні контейнерів водій зобов'язаний додержуватися таких заходів перестороги: • різко не гальмувати; • знижувати швидкість перед поворотами, закругленнями та нерівностями дороги; • звертати особливу увагу на висоту воріт, мостів, контактних мереж, дерев тощо. На автопоїздах-борошновозах і цементовозах не дозволяється: • перебувати на верхній площадці напівпричепа, якщо цистерна перебуває під тиском; • підключати і відключати штепсельні роз'єднання під напругою; • працювати при несправних запобіжних клапанах і манометрах, підвищувати тиск вище норми, встановленої в експлуатаційній документації; • відкривати кришку завантажувального люка або затягувати гайку відкидного болта кришки за наявності тиску в цистерні. Застосовувати будь-які важелі для затягування гайки відкидного болта; • наносити удари по цистернах, що перебувають під тиском; • включати компресорну установку зі знятим огородженням клинопасової передачі. Для усунення несправностей необхідно автопоїзд відключити від джерела електроенергії, а тиск у цистернах знизити Д° нуля. При виконанні робіт на верхній площадці напівпричепа- є, понгяовоза необхідно обов'язково встановити у вертикальне оложення відкидне огородження. Вантаження автомобілів на алізничні платформи і їх розвантаження повинні робити відповідні служби залізниць. Як виняток, допускається участь водіїв v вантаженні або розвантаженні в тих випадках, коли вони здійснюються без застосування вантажопідіймальних механізмів («своїм ходом»). Перед завантаженням автомобілів на залізничні платформи за допомогою вантажопідіймальних механізмів водій зобов'язаний: • від'єднати клему від акумуляторної батареї; • у разі завантаження автомобілів ущільнюючим способом типу «ялинка» довести рівень палива у паливному баці до половини або менше половини його ємності; • перевірити справність пробки паливного бака і надійність ■ його закриття. , Після завантаження автомобіля на залізничну платформу необхідно переконатися в надійності його кріплення, відсутності на ньому та платформі замащених обтиральних матеріалів і додаткових ємностей з горючими та мастильними рідинами. Усі працівники автопідприємств, які направляються у відрядження, повинні перевозитися тільки у пасажирських вагонах. Забороняється перебування людей на платформах (напіввагонах) і в кабінах автомобілів під час руху потяга. Перевірка стану кріплення автомобілів, що перевозяться на платформах, під час слідування повинна робитися тільки на зупинках особами, які заздалегідь призначені начальником автоколони (зведеної колони). На зупинках забороняється відкривати двері для проникнення в кабіну і робити інші дії, які можуть привести до дотику лінійних проводів високої напруги контактної мережі, навіть у тому випадку, якщо у даний момент контактна мережа над вагоном відсутня. Вимоги до вантажно-розвантажувальних площадок.Вантажно-розвантажувальні площадки та під'їзні шляхи до них повинні мати тверде покриття і утримуватись у справному стані; взимку під'їзні шляхи, місця роботи вантажопідіймальних механізмів, стропальників, такелажників та вантажників, трапи (помости), Платформи, шляхи проходу повинні очищатися від льоду (снігу) 1 в необхідних випадках посипатися піском або шлаком. Для проходження (підйому) працівників на робоче місце повинні бути передбачені тротуари, сходи, містки, трапи, які 167 відповідають вимогам безпеки. Місця перетинання під'їзних шляхів із канавами, траншеями і залізничними коліями повинні бути обладнані настилами або мостами для переїзду. Вантажно-розвантажувальні площадки' повинні мати розміри, що забезпечують необхідний фронт робіт для встановленої кількості автомобілів і працюючих. Розвантажувальні площадки біля відкосів, ярів, силосних ям тощо повинні мати надійний колесовідбійний брус висотою не менше 0,7 м для обмеження руху автомобілів заднім ходом. На площадках для укладання вантажів повинні бути позначені межі штабелів, проходів та проїздів між ними. Не допускається розташування вантажів у проходах та проїздах. Ширина проїздів повинна забезпечувати безпеку руху транспортних засобів і підйомно-транспортних механізмів. Відповідальність за стан під'їзних шляхів і вантажно-розвантажувальних площадок несуть власники підприємств, у віданні яких вони перебувають. При -розміщенні автомобілів на вантажно-розвантажувальних площадках відстань між автомобілями, що стоять один за одним (у глибину), повинна бути не менше від їх довжини, а між автомобілями, що стоять поряд (по фронту), не менше 1,5 м. Якщо автомобілі встановлюють для навантаження або розвантаження поблизу будівлі, то необхідно передбачати колесовідбійний брус, який би забезпечував відстань між будівлею і задньою частиною автомобіля не менше 0,8 м. Відстань між автомобілем і штабелем вантажу повинна бути не менше 1 м. При навантаженні (розвантаженні) вантажів з естакади, платформи, рампи, висота яких дорівнює висоті підлоги кузова, автомобіль може під'їхати щільно до них. У разі різної висоти підлоги кузова автомобіля і платформи, рампи, естакади необхідно використовувати трапи, перекладки тощо. Естакади, платформи, рампи для проведення вантажно-розвантажувальних робіт із заїздом на них автомобілів повинні обладнуватися огородженням, покажчиками допустимої вантажопідйомності і колесовідбійни-ми пристроями. За їх відсутності в'їзд на естакади, платформи, рампи забороняється. Рух автомобілів і вантажопідіймальних машин на вантажно-розвантажувальних площадках і під'їзних шляхах повинен регулюватися загальноприйнятими дорожніми знаками і покажчи- . ками. Рух повинен бути потоковим. Якщо через виробничі умови потоковий рух організувати неможливо, автомобілі повинн 168 подаватися під навантаження і розвантаження заднім ходом, але так, Ш°° виїзд їх із території площадки здійснювався вільно, без маневрування. Для переходу працюючих по сипучому вантажу, який має велику текучість і здатність засмоктування, слід установлювати трапи чи настили з поручнями вздовж усього шляху пересування. Освітлення приміщень і площадок, де проводяться вантажно-розвантажувальні роботи, має бути не менше 20 лк. Підйомно-транспортні роботи.Технічний стан і організація експлуатації вантажопідіймальних машин, що застосовуються для проведення підіймально-транспортних робіт, повинні відповідати Правилам будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів, інструкцій заводів-виробників. Вантажопідіймальними машинами дозволяється підіймати вантаж, маса якого разом з тарою не перевищує допустиму їх вантажопідіймальність. Підйом дрібних штучних і сипучих вантажів повинен проводитися у виробничій тарі, випробуваній на міцність навантаженням, яке на 25% перевищує її номінальну вантажопідіймальність протягом 10 хв. Вантаж у тарі без кришок повинен знаходитися нижче рівня її бортів на 0,1 м. При переміщенні вантажу вантажопідіймальними машинами знаходження працюючих на них (крім машиніста), на вантажі та в зоні можливого його падіння не допускається. Після закінчення і у перерві між роботою вантаж, вантажозахоплювальні пристрої, механізми (ківш, грейфер, електромагніт тощо) не повинні залишатися в піднятому положенні. Переміщення вантажу над приміщенням і транспортними засобами, де знаходяться люди, не допускається. До керування автокраном допускаються тільки водії автомобілів, які пройшли навчання за програмою кранівників і мають при собі посвідчення на право виконання цієї роботи. Під час проведення робіт з підіймання і переміщення вантажів автокраном особа, що проводить роботи, зобов'язана додержуватися таких вимог: • перед початком роботи перевірити стан автокрана і дію всіх його механізмів; • знати характер майбутньої роботи; • перед початком підіймання вантажу обов'язково опустити і закріпити усі упори, що забезпечують стійке положення крана; • перед початком переміщення вантажів подати сигнал; • не починати вантажних операцій, не переконавшись у безпеці оточуючих осіб; • під час підготовки вантажу до підіймання слідкувати за кріпленням і не допускати підіймання погано застропле-ного вантажу; • підняти вантаж на висоту 0,2-0,3 м і переконатися, чи тримають гальма, чи добре підвішений вантаж, чи стійке положення крана, а потім продовжити підіймання; • приймати сигнали до роботи тільки від одного стропаль-ника-сигнальника; аварійний сигнал «Стій!» приймається від будь-якої особи, яка подає його; незрозумілий сигнал вважати за сигнал «Стій!»; • при підійманні вантажу, маса якого наближається до граничного значення для даного вильоту стріли, необхідно попередньо підняти цей вантаж на 0,1 м, перевірити стійкість крана і тільки після цього продовжити підіймання; • укладати вантаж на стелажі і на транспортні засоби рівномірно, не перевантажуючи одну зі сторін; • після закінчення роботи опустити і закріпити стрілу в транспортному положенні. Під час роботи автокрана не допускається: • підіймати вантаж, маса якого перевищує вантажопідйом Читайте також:
|
||||||||
|