МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 14 страницаУстановлювати автомобілі в кількості, що перевищує норму, порушувати спосіб розстановки, зменшувати відстань між транспортними засобами і елементами будівель забороняється. Виробниче устаткування і робочі місця слід розташовувати з урахуванням безпеки працюючих, зручності при виконанні технологічних операцій згідно з нормами технологічного проектування підприємств автомобільного транспорту. Робочі місця, виконання робіт на яких пов'язано з небезпекою для працюючих, повинні позначатися знаками безпеки згідно з ГОСТ 12.4.026-"6 та відповідними галузевими нормативними документами. Для зняття, установлення, а в окремих випадках транспортування деталей, вузлів, агрегатів вагою більше 20 кг необхідно використовувати підйомно-транспортні механізми, обладнані спеціальними пристроями (захватами). У приміщеннях і на робочих місцях, де виділяється пил або Щкідливі речовини, робота повинна виконуватися при увімкне-Них загальній припливно-витяжній і місцевій вентиляціях. 201 - Таблиця 4.7. Номенклатура відстаней Відстань для категорій транспортних засобів (не менше), м І II та III ~IV Між поздовжніми сторонами автомобілів на постах профілактичного обслуговування та ремонту: а) без зняття шин, гальмових барабанів та 1,6 2,0 2,5 б) із зняттям шин, гальмових барабанів та 2,2 2,5 4,0 Між торцевими сторонами автомобілів і стіною 1,2 1,5 2,0 Між поздовжніми сторонами автомобілів і стіною на постах профілактичного обслуговування та ремонту: а) без зняття шин, гальмових барабанів та 1,2 1,6 2,0 б) із зняттям шин, гальмових барабанів та 1,5 1,8 2,5 Між автомобілем і колоною 0,7 1,0 1,0 Між автомобілем і зовнішніми воротами, які 1,5 1,5 2,0 розташовані напроти поста Між торцевою або поздовжньою стороною 1,0 1,0 1,0 автомобіля та стаціонарним технологічним устаткуванням Під час проведення робіт на постах обслуговування та ремонту, діагностики автомобілів з працюючим двигуном повинні застосовуватися пристрої для відведення відпрацьованих газів. Забороняється у виробничих приміщеннях, де знаходяться автомобілі, у баках та балонах яких є паливо, зберігаються або використовуються горючі та легкозаймисті матеріали і рідини (бензин, гас, стиснутий і зріджений горючий газ, фарби, розчинники, дерево, стружка, вата тощо), користуватися відкритим вогнем. Відходи виробництва, відпрацьовані матеріали тощо повинні після кожної зміни прибиратися з робочого місця. Пролиті легкозаймисті та горючі матеріали повинні бути негайно видалені. Прибирати робочі місця від пилу, окурків, стружки, дрібних металевих обрізків дозволяється тільки щіткою. Забороняється здувати їх стиснутим повітрям. При виконанні робіт удвох необхідно застосовувати заздалегідь узгоджені прийоми. Пуск двигуна та зрушення автомобіля з місця, його в'їзд і виїзд з виробничих приміщень слід проводити за умови забезпечення безпеки працюючих. Забороняється знаходження сторонніх людей на робочих місцях, де виконуються роботи з підвищеною небезпекою. Особи, зайняті на роботах з профілактичного обслуговування та ремонту транспортних засобів, повинні використовувати засоби індивідуального захисту. Особи, які проводять перевірку технічного стану, обслуговування та ремонт транспортних засобів на оглядових канавах, підйомниках та естакадах, повинні працювати в захисних касках. Оглядові канави і естакади.Розташування оглядових канав і естакад на території підприємства або в приміщеннях повинно забезпечувати безпечний заїзд та з'їзд з них транспортних засобів. Розміри оглядових канав і естакад визначаються залежно від типу автомобілів, технологічного устаткування, що застосовується. Довжина робочої зони оглядової канави і естакади повинна бути не менше габаритної довжини транспортних засобів. Довжина робочої зони тупикової оглядової канави повинна бути такою, щоб транспортний засіб міг повністю установлюватися на канаву, не закриваючи вхідні сходи і запасний вихід. Ширина оглядової канави і естакади повинна встановлюватися виходячи з розмірів колії транспортного засобу з урахуванням обладнання зовнішніх або внутрішніх реборд. Глибина оглядових канав і висота естакад повинні забезпечувати вільний доступ до деталей, вузлів і агрегатів, розташованих знизу трансцортних засобів, і складати: • для легкових автомобілів і автобусів особливо малого класу - 1,3-1,5 м; • для вантажних автомобілів і автобусів - 1,1-1,2м; • для великотоннажних (позашляхових) автомобілів-само-скидів - 0,5-0,7 м. При паралельному розташуванні тупикових оглядових канав вони з'єднуються траншеями. Ширина траншеї приймається рі-вною 1,2м без розміщення в ній обладнання і 2,0-2,2 м - при Розміщенні обладнання. При паралельному розташуванні проїз-аих оглядових канав вхід і вихід з них здійснюється через ту-аель. Дозволяється застосування пересувної драбини з площадкою, яка є одночасно і перехідним містком. Висота тунелю від підлоги до низу перекриття повинна становити не менше 2 м, $щ ширина тунелю - не менше 1 м. Оглядові канави для входу в них і виходу обладнуються сходами шириною не менше 0,7 м у кількості: • для тупикових оглядових канав, об'єднаних траншеями, - не менше одних сходів на три канави; для індивідуальних проїзних оглядових канав, об'єднаних тунелями - не менше одних на чотири канави; • для проїзних оглядових канав поточних ліній - не менше двох на кожну поточну лінію, розташованих з протилежних сторін (відстань до найближчого виходу повинна бути не більше 25 м); • для тупикових оглядових канав, не об'єднаних траншеями, одними на кожну канаву. Оглядові канави поділяють на вузькі і широкі, тупикові, прямоточні та ін. За конструкцією оглядові канави (рис. 4.4) можуть бути міжколійні (рис. 4.4а, г, є), що призначені для робіт під автомобілем, бічні (рис. 4.46) - для обслуговування нижніх частин автомобіля і комбіновані (колійні мости) (рис. 4.4в, д), які є поєднанням перших двох видів. гис. 4.4. Оглядові канави: а - міжколійна; б - бічна; в - комбінована; г - міжколійна із зовнішніми ребордами; д - комбінована механізована; є - міжколійна механізована 204 Для технічного обслуговування автомобілів тупикові канави повинні бути обладнані приладами, які полегшують зняття і встановлення вузлів і агрегатів автомобіля (рис. 4.5). Траншеї і виходи з них і тунелів, сходи і площадки естакад повинні мати огородження металевими перилами висотою не менше 0,9 м. Входи (виходи) оглядових канав, траншей і тунелів не повинні розташовуватися під автомобілями і на шляхах їх руху. Вихід (вхід) із однопостової тупикової оглядової канави в приміщення по сходах повинен бути з боку, протилежного заїзду автомобіля. За наявності одного виходу канаву додатково обладнують скобами, закріпленими в її стіні, для запасного виходу. Для безпечного виходу водія з транспортного засобу і посадки в нього естакади повинні обладнуватися площадками шириною, що дорівнює ширині дверей транспортних засобів плюс 0,3 м, але не менше 1,2 м. Перильне огородження на тупикових естакадах улаштовується з трьох сторін, а на прямоточних - з двох. Для підіймання на естакаду і спускання з неї необхідно влаштовувати сходи. Оглядові канави, траншеї, тунелі, сходи повинні бути захищені від вологи і ґрунтових вод, утримуватися в чистоті, не захаращуватися деталями і різними предметами. На дні (підлозі) канави необхідно укладати міцні дерев'яні решітки (трапи). Оглядові канави і естакади, за винятком канав, обладнаних стрічковими конвеєрами, повинні мати напрямні реборди на всю їх довжину Рис. 4.5. Пересувна підставка для роботи в канаві 205 для попередження падіння автомобіля в канаву або з естакади під час його руху. Висота реборди повинна складати: для автомобілів І категорії не менше 0,1 м, а для автомобілів II і III категорії не менще 0,15 м. На в'їзній частині оглядової канави слід передбачати розсікач висотою 0,15-0,20 м. Тупикові оглядові канави повинні бути обладнані стаціонарними колесовідбійними пристроями для коліс автомобіля. У місцях переходу оглядові канави і траншеї повинні мати знімні перехідні містки шириною не менше 0,8 м. Кількість перехідних містків повинна бути на один менша від кількості місць для встановлення на канаві автомобілів. При технічному обслуговуванні автомобілів у польових умовах знаходять застосування пересувні естакади (рис. 4.6), що складаються з одноосного напівпричепа з платформою, основа якої виготовлена з балок швелерного профілю і приварена до рами напівпричепа. Передній борт платформи закріплений нерухомо. Бічні борти можна відкидати і використовувати як опорні майданчики для обслуговуючого персоналу при технічному обслуговуванні автомобіля зверху.
На внутрішніх поздовжніх балках встановлений візок, призначений для підважування передньої осі обслуговуваного автомобіля. Прилади, пристосування та інструменти, необхідні для виконання робіт, розміщені в ящиках на естакаді. Миття автомобілів, агрегатів, вузлів та деталей.У місцях миття транспортних засобів, агрегатів, вузлів і деталей можуть мати місце такі основні небезпечні та шкідливі виробничі фактори: • падіння працівників на поверхні та з висоти (кузова, буфера, драбини, естакади тощо), а також падіння деталей, вузлів та агрегатів; • наїзди транспортних засобів на працівників; • термічні фактори (опіки гарячою рідиною, концентрованими лужними розчинами, полум'ям); • наявність у повітрі робочої зони шкідливих речовин; • підвищена відносна вологість повітря. Миття автомобілів, агрегатів, вузлів та деталей має проводитися в спеціально відведених приміщеннях або на відкритих площадках. Для миття та знежирення повинні застосовуватися негорючі суміші, пасти, розчинники та емульсії, а також ультразвукові та інші безпечні щодо пожеж установки. Агрегати і вузли, що надходять на миття, повинні звільнятися від масла, палива, гальмівної та охолоджувальної рідини. Апарелі, трапи та підлога на постах миття повинні мати шорстку (рифлену) поверхню. Під час миття автомобілів необхідно обов'язково додержуватися таких вимог: • робоче місце машиніста мийних машин при механізованому митті автомобілів повинне розташовуватися у водонепроникній кабіні; • перед в'їздом до приміщення механізованої мийки повинна бути обладнана світлова сигналізація, яка сповіщає, що дозволяється заїзд автомобілів на пост; • під час роботи механізованої мийки забороняється знаходитися на шляху руху автомобілів; • пост відкритого шлангового (ручного) миття повинен розміщуватися в зоні, ізольованій від відкритих струмоведучих провідників та обладнання, що перебувають під напругою. При митті автомобільних агрегатів, вузлів і деталей потрібно Додержуватися таких вимог: • миття деталей паливної апаратури і двигунів, що працю • на робочому місці повинна бути таблиця із зазначенням складу, концентрації і температури мийного розчину; • концентрація лужних розчинів повинна бути не більше 2-5% ; • після миття лужними розчинами потрібне обов'язкове про- • деталі, вузли і агрегати необхідно доставляти на пост миття і завантажувати в мийні установки механізованим способом; • мийні ванни з гасом та іншими мийними засобами, що передбачені технологією, після закінчення миття необхідно закривати. Забороняється застосовувати бензин та інші легкозаймисті рідини невідомого складу для протирання автомобілів, знежирення і миття деталей, вузлів і агрегатів. Перевірка технічного стану транспортних засобів У місцях виконання та під час виконання робіт з перевірки технічного стану транспортних засобів можуть мати місце такі основні небезпечні та шкідливі виробничі фактори: • наїзди автомобілів на працівників; • падіння працюючих на поверхні, з висоти (буфера, підніжки, естакади тощо), в оглядову канаву; • падіння деталей, вузлів, агрегатів; • знижена температура повітря у холодний період року; • недостатня освітленість. Перевірку технічного стану при випуску транспортних засобів на лінію та поверненні їх з лінії необхідно проводити при непрацюючому двигуні та загальмованих колесах. Виняток дз цього правила становлять випадки випробування гальм та рульового керування. За наявності несправностей, поломок і пошкоджень контролер (механік) технічного стану автотранспортних засобів повинен виписати «Листок обліку профілактичного обслуговування та ремонту автомобілів» і дати вказівку водію про направлення автомобіля в зону ремонту або чекання ремонту. На виконання робіт з підвищеною небезпекою «Листок обліку профілактичного обслуговування та ремонту автомобілів» повинен бути з червоною смугою по діагоналі. На контрольно-технічному пункті повинен знаходитися затверджений підприємством Перелік робіт з підвищеною небезпекою. Входити в оглядову канаву для перевірки технічного стану транспортних засобів та виходити з неї необхідно через тунель, розташований збоку від проїзду. Для огляду транспортних засобів при недостатньому освітленні необхідно користуватися переносним світильником, який відповідає вимогам безпеки. На території контрольно-технічного пункту не повинно бути пролитих пально-мастильних матеріалів та льоду. У холодний період року температура повітря в оглядових канавах контрольно-технічного пункту повинна відповідати вимогам охорони праці. Після в'їзду (виїзду) автомобіля ворота контрольно-технічного пункту необхідно негайно зачиняти, щоб виключити можливість наїздів транспортних засобів на людей. Забороняється утримувати відкритими ворота та проходження людей через проїзди контрольно-технічного пункту. Швидкість руху автотранспорту через контрольно-технічний пункт не повинна перевищувати 10 км/год. Випробування гальм на ходу необхідно проводити на майданчику. При перевірці ефективності дії гальмової системи на майданчику необхідно приділяти особливу увагу, тому що при гальмуванні можливе зміщення автомобіля вбік або наїзд його на людей у випадку відмови гальм. Для регулювання гальм після їх перевірки необхідно зупинити автомобіль і виключити двигун. Пускати двигун і зрушувати автомобіль з місця слід тільки після ^ого, як водій переконається, що особи, які проводять регулювання, знаходяться у безпечній зоні. При випробуванні гальм на стенді необхідно вжити заходів, що запобігають самовільному скочуванню автомобіля з валиків стенда. Робота на діагностичному та інших постах з працюючим двигуном дозволяється тільки при включеному місцевому відсмоктувані. Обов'язкові роботи профілактичного обслуговування та ремонт " місцях виконання та під час виконання робіт профілактичного обслуговування та ремонту транспортних засобів можуть мати Місце такі основні небезпечні та шкідливі виробничі фактори: • падіння підважених частин транспортних засобів при обслуговуванні та ремонті підвіски, коліс, мостів тощо; • падіння кузова автомобіля-самоскида при обслуговуванні та ремонті гідропідйомника; • падіння перекидної кабіни вантажного автомобіля; • падіння деталей, вузлів, агрегатів, інструменту; • падіння працюючих на поверхні, з висоти (буфера, драбини, естакади, площадок), в оглядову канаву; • наїзди автомобілів: внаслідок самовільного руху, при запуску двигуна, в'їзді (виїзді) в зону ремонту, русі на оглядовій канаві та конвеєрі; • термічні фактори (пожежі при зливанні пально-мастильних матеріалів з автомобілів-, митті ними деталей, вузлів, агрегатів, зберіганні та залишенні їх на робочих місцях); • осколки металу, що відлітають при випресовуванні та запресовуванні шкворнів, пальців, підшипників, валів, вісей, при рубці металу; • наявність у повітрі робочої зони шкідливих речовин (акролеїну, вуглецю оксиду, вуглеводнів аліфатичних граничних тощо); • знижена температура повітря в холодний період року; • недостатнє освітлення. Автомобілі, агрегати та деталі, що направляються на пости профілактичного обслуговування та ремонту, повинні бути вимиті, очищені від бруду і снігу. В'їзд (виїзд) у приміщення і постановка автомобілів на пости профілактичного обслуговування та ремонту здійснюються з дозволу та під керівництвом відповідальної особи - майстра (нача-■ льника дільниці). Після постановки автомобіля на пост профілактичного обслуговування або ремонту (без примусового переміщення) необхідно обов'язково зупинити двигун, установити важіль перемикання передач (контролера) в нейтральне положення, загальмувати автомобіль стоянковим гальмом, а під колесо з обох боків підкласти упорні колодки. На рульове колесо повинна бути вивішена табличка з написом «Двигун не запускати - працюють люди!». На автомобілях, що мають дублюючі пристрої для запуску двигуна, аналогічна табличка повинна бути вивішена і біля цього пристрою. Автомобіль на оглядовій канаві повинен бути встановлений так, щоб був вільним не тільки основний, але і запасний вихід. При обслуговуванні автомобіля на підйомнику (гідравлічному, пневматичному, електромеханічному) на пульті управління 210 підйомником повинна бути вивішена табличка із написом «Підйомник не включати - працюють люди!». Плунжер гідравлічного, пневматичного підйомника в робочому (піднятому) положенні повинен надійно фіксуватися упором (штангою), що гарантує неможливість довільного опускання підйомника. У приміщеннях профілактичного обслуговування з потоковим рухом автомобілів обов'язкове влаштування сигналізації (світлової, звукової), яка своєчасно попереджує працюючих на лінії обслуговування про момент початку руху автомобіля з поста на пост або про виїзд автомобіля. Переміщення транспортних засобів з поста на пост дозволяється тільки після подання сигналу (звукового, світлового). Перед підважуванням частини автомобіля (причепа, напівпричепа) підйомними механізмами (домкратами, наканавними пересувними підйомниками, талями тощо), крім стаціонарних, необхідно спочатку встановити транспортний засіб на рівній поверхні, зупинити двигун, включити знижену передачу, загальмувати його стоянковим гальмом, підставити під колеса, що не підіймаються, упорні колодки, в автобуса перевірити стан опорної площадки кузова. При підважуванні частини транспортного засобу плунжер домкрата (наканавного пересувного підйомника) або надставка до нього повинні бути встановлені в місцях, зазначених у технологічній документації. Домкрат треба встановлювати на рівну неслизьку поверхню. У разі неміцного ґрунту під основу домкрата необхідно підкласти міцну дерев'яну підставку площею не менше 0,1 м2 або дошку. Під підважуванні частини транспортного засобу за допомогою домкратів (пересувних наканавних підйомників, талей тощо) для огляду, виконання профілактичних робіт та ремонту повинні бути встановлені підставки (козелки). Підставки (козелки) під вивішені частини транспортного засобу повинні встановлюватися в місцях, зазначених у технологічній Документації. Огляд і ремонт пневморесор автобусів необхідно виконувати на спеціально облаштованих для цього оглядових канавах, обладнаних пересувними наканавними підйомниками, або на стаціонарних підйомниках. Виконання працюючими робіт, пов'язаних із зняттям та установкою балонів пневморесор, дозволяється тільки після проведення цільового інструктажу і оформлення наряду-допуску. 211 У виконанні робіт, пов'язаних із зняттям та установленням агрегатів, повинні брати участь два слюсарі з ремонту автомобілів. Допускається замість одного слюсаря брати участь водієві при відповідній підготовці та обов'язковому інструктажу з охорони праці при виконанні цих робіт. При підійманні перекидної кабіни для обслуговування та ремонту систем автомобіля вона повинна бути надійно зафіксована. Забороняється підіймати кабіну з несправним запірним механізмом, упором-обмежувачем, страховим пристроєм. При обслуговуванні та ремонті автомобілів (у т.ч. двигунів) на висоті понад 1 м робітники повинні бути забезпечені і користуватися спеціальними помостами; естакадами, площадками або драбинами-стрем'янками. Застосовувати приставні драбини не дозволяється. При підійманні драбиною робітникові забороняється тримати в руках інструмент, деталі, матеріали та інші предмети. Для цієї мети повинна застосовуватися сумка або спеціальні ящики. Забороняється проводити одночасно роботу на драбині, помостах, площадках та під ними. При роботі на поворотному стенді (перекидачі) необхідно попередньо надійно укріпити на ньому автомобіль, злити паливо із паливних баків і рідину із системи охолодження в призначені для цього ємності, щільно закрити маслоналивну горловину двигуна і зняти акумуляторну батарею. Забороняється пуск двигуна автомобіля на постах профілактичного обслуговування та ремонту працівникам, які не мають на це права. При включенні двигуна для заповнення пневмосистеми автомобіля необхідно передбачати відведення вихлопних газів за межі приміщення. Перед проведенням робіт, які пов'язані з прокручуванням колінчастого та карданного валів відповідно до технологічного процесу, необхідно додатково перевірити відключення запалювання (перекриття подачі палива для дизельних двигунів), нейтральне положення важеля перемикання передач (контролера); звільнити важіль стоянкового гальма. Після виконання необхідних робіт автомобіль слід загальмувати стоянковим гальмом. Забороняється прокручувати карданний вал за допомогою монтажної лопатки або інших предметів. За необхідності виконання робіт під автомобілем, що знаходиться поза межами оглядової канави, підйомника, естакади, робітники повинні забезпечуватися і користуватися лежаками. 212 Для роботи попереду та позаду автомобіля і для переходу через оглядову канаву необхідно користуватися перехідними містками. Усі регулювальні роботи на двигуні, за винятком регулювання карбюратора та кута випередження запалювання, повинні проводитися при непрацюючому двигуні. Перед зняттям вузлів та агрегатів, які пов'язані із системами живлення, охолодження, мащення автомобіля (паливні баки, двигуни, коробки передач, задні мости тощо), необхідно спочатку злити з них паливо, масло та охолоджувальну рідину в спеціальну тару, не допускаючи їх проливання. При проведенні ремонту паливних баків, а також паливопро-водів, через які може витікати паливо з баків, останні перед ремонтом повинні бути повністю звільнені від нього. Зливання палива має здійснюватися в місцях, що виключають можливість його загорання. Важкодоступні точки мащення необхідно змащувати за допомогою наконечників з гнучким шлангом або наконечників із шарнірами. Для подання мастила у високо розміщені маслянки необхідно в оглядовій канаві користуватися підставкою під ноги. При профілактичному обслуговуванні та ремонті транспортних засобів забороняється: • виконувати будь-які роботи на автомобілі (причепі, напівпричепі), який виважений тільки на одних підйомних механізмах (домкратах, наканавних пересувних підйомниках, талях тощо); • підкладати під виважені частини автомобіля (причепа, напівпричепа) замість підставок (козелків) диски коліс, цеглу та інші випадкові предмети; • установлювати домкрат на випадкові предмети або підкладати їх під плунжер домкрата; • знімати і ставити ресори на транспортні засоби усіх конструкцій і типів без попереднього їх розвантаження від маси кузова шляхом виважування кузова з установленням підставок (козелків) під нього або раму автомобіля; • проводити обслуговування та ремонт автомобілів при працюючому двигуні, за винятком окремих видів робіт, технологія проведення яких потребує запуску двигуна; • підіймати (виважувати) автомобіль за буксирні пристрої (гаки) шляхом захоплення їх тросами, ланцюгами або гаком підйомного механізму; 213 • підіймати (навіть короткочасно) вантажі масою більше, ніж • оглядати, поправляти, ремонтувати пневморесору, якщо робітник знаходиться між кузовом автобуса і колесом; • знімати, установлювати і транспортувати агрегати при зача-люванні їх тросами або канатами без спеціальних захватів; • підіймати вантаж при косому натягуванні троса або ланцюгів; • залишати інструмент і деталі на автомобілі (рамі, агрегатах, підніжках, капоті тощо), краях оглядової канави; • розбирати і ремонтувати деталі та вузли двигунів і системи живлення автомобілів, що працюють на етилованому бензині, без нейтралізації відкладень тетраетилсвинцю; • транспортувати агрегати на візках, не обладнаних пристроями, що запобігають їх падінню. Ремонт, заміна підйомного механізму кузова автомобіля-само-скида, самоскидного причепа або доливання в нього масла повинні проводитися після встановлення під піднятий кузов спеціального додаткового упору, що виключає можливість падіння або довільне опускання кузова. Забороняється: • працювати без упору під піднятим кузовом автомобіля-самоскида, самоскидного причепа; • використовувати випадкові підставки і підкладки замість спеціального додаткового упору; • використовувати замість табельних стопорних пальців, які застосовуються на автомобілях типу КамАЗ, інші деталі та предмети; • працювати з пошкодженими або неправильно установленими упорами; • запускати двигун та переміщати автомобіль при піднятому кузові; • проводити ремонтні роботи під піднятим кузовом автомо-біля-самоскида, самоскидного причепа без попереднього його звільнення від вантажу. Автомобілі-цистерни для перевезення легкозаймистих, вибухонебезпечних, отруйних та інших небезпечних вантажів, а також резервуари для їх зберігання перед ремонтом необхідно повністю очистити від залишків цих речовин і надійно заземлити. Робітник, який проводить очищення або ремонт всередині цистерни або резервуара з-під небезпечних вантажів, повинен бути 214 забезпечений спецодягом, шланговим протигазом, рятувальним поясом з мотузкою; зовні цистерни або резервуара повинні знаходитися два спеціально проінструктованих помічники. Шланг протигазу повинен бути виведений через люк (лаз) і закріплений з навітряного боку. До пояса працюючого всередині резервуара прикріплюється міцна мотузка, вільний кінець якої повинен бути виведений через люк (лаз) назовні і надійно закріплений. Перший із помічників, який знаходиться зверху, повинен спостерігати за роботою, тримати за мотузку, страхуючи працюючого в резервуарі, а другий - контролювати роботу і за необхідності викликати допомогу. Виконання працюючими робіт в ємностях з-під небезпечних вантажів дозволяється тільки після проведення цільового інструктажу і оформлення наряду-допуску. Ремонтувати паливні баки за допомогою зварювання або паяння можна тільки після зняття його у автомобіля, повного видалення залишків палива та знежирювання. Для збирання та зливання відпрацьованих мастил необхідно користуватися спеціальними пристроями або візками, що виключають їх розливання при заміні в агрегатах і підвищують зручність у роботі. Зняті з автомобіля вузли та агрегати слід установлювати на спеціальні стійкі підставки, а довгі деталі - тільки на горизонтальні стелажі. Якщо зняття агрегатів і деталей пов'язане з великим фізичним напруженням, а також створює незручності в роботі (гальмівні та клапанні пружини, барабани, ресорні пальці тощо), необхідно застосовувати відповідні пристосування (знімачі), що забезпечують безпеку при виконанні цих робіт. Перевіряти співвісність отворів дозволяється тільки за допомогою конусної оправки, а не пальцями. Випресовування втулок, піввісей, підшипників та інших деталей має проводитися за допомогою знімачів і пресів. При запресовуванні та випресовуванні деталей на пресі не дозволяється підтримувати деталі рукою. Читайте також:
|
|||||||||||
|