Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 14 страница

Установлювати автомобілі в кількості, що перевищує норму, порушувати спосіб розстановки, зменшувати відстань між транс­портними засобами і елементами будівель забороняється.

Виробниче устаткування і робочі місця слід розташовувати з урахуванням безпеки працюючих, зручності при виконанні тех­нологічних операцій згідно з нормами технологічного проекту­вання підприємств автомобільного транспорту. Робочі місця, ви­конання робіт на яких пов'язано з небезпекою для працюючих, повинні позначатися знаками безпеки згідно з ГОСТ 12.4.026-"6 та відповідними галузевими нормативними документами.

Для зняття, установлення, а в окремих випадках транспорту­вання деталей, вузлів, агрегатів вагою більше 20 кг необхідно використовувати підйомно-транспортні механізми, обладнані спе­ціальними пристроями (захватами).

У приміщеннях і на робочих місцях, де виділяється пил або Щкідливі речовини, робота повинна виконуватися при увімкне-Них загальній припливно-витяжній і місцевій вентиляціях.

201 -


Таблиця 4.7.

Номенклатура відстаней Відстань для категорій

транспортних засобів (не менше), м

І II та III ~IV

Між поздовжніми сторонами автомобілів на постах профілактичного обслуговування та ремонту:

а) без зняття шин, гальмових барабанів та 1,6 2,0 2,5
газових балонів

б) із зняттям шин, гальмових барабанів та 2,2 2,5 4,0
газових балонів

Між торцевими сторонами автомобілів і стіною 1,2 1,5 2,0

Між поздовжніми сторонами автомобілів і стіною на постах профілактичного обслуговування та ремонту:

а) без зняття шин, гальмових барабанів та 1,2 1,6 2,0
газових балонів

б) із зняттям шин, гальмових барабанів та 1,5 1,8 2,5
газових балонів

Між автомобілем і колоною 0,7 1,0 1,0

Між автомобілем і зовнішніми воротами, які 1,5 1,5 2,0

розташовані напроти поста

Між торцевою або поздовжньою стороною 1,0 1,0 1,0

автомобіля та стаціонарним технологічним

устаткуванням

Під час проведення робіт на постах обслуговування та ремон­ту, діагностики автомобілів з працюючим двигуном повинні за­стосовуватися пристрої для відведення відпрацьованих газів.

Забороняється у виробничих приміщеннях, де знаходяться автомобілі, у баках та балонах яких є паливо, зберігаються або використовуються горючі та легкозаймисті матеріали і рідини (бензин, гас, стиснутий і зріджений горючий газ, фарби, розчинники, дерево, стружка, вата тощо), користуватися відкритим вогнем.

Відходи виробництва, відпрацьовані матеріали тощо повинні після кожної зміни прибиратися з робочого місця. Пролиті лег­козаймисті та горючі матеріали повинні бути негайно видалені.

Прибирати робочі місця від пилу, окурків, стружки, дрібних металевих обрізків дозволяється тільки щіткою. Забороняється здувати їх стиснутим повітрям.

При виконанні робіт удвох необхідно застосовувати заздале­гідь узгоджені прийоми.


Пуск двигуна та зрушення автомобіля з місця, його в'їзд і виїзд з виробничих приміщень слід проводити за умови забезпе­чення безпеки працюючих.

Забороняється знаходження сторонніх людей на робочих міс­цях, де виконуються роботи з підвищеною небезпекою.

Особи, зайняті на роботах з профілактичного обслуговування та ремонту транспортних засобів, повинні використовувати засо­би індивідуального захисту.

Особи, які проводять перевірку технічного стану, обслуговування та ремонт транспортних засобів на оглядових канавах, підйом­никах та естакадах, повинні працювати в захисних касках.

Оглядові канави і естакади.Розташування оглядових канав і естакад на території підприємства або в приміщеннях повинно забезпечувати безпечний заїзд та з'їзд з них транспортних засо­бів. Розміри оглядових канав і естакад визначаються залежно від типу автомобілів, технологічного устаткування, що застосову­ється. Довжина робочої зони оглядової канави і естакади пови­нна бути не менше габаритної довжини транспортних засобів. Довжина робочої зони тупикової оглядової канави повинна бути такою, щоб транспортний засіб міг повністю установлюватися на канаву, не закриваючи вхідні сходи і запасний вихід. Ширина оглядової канави і естакади повинна встановлюватися виходячи з розмірів колії транспортного засобу з урахуванням обладнан­ня зовнішніх або внутрішніх реборд.

Глибина оглядових канав і висота естакад повинні забезпе­чувати вільний доступ до деталей, вузлів і агрегатів, розташова­них знизу трансцортних засобів, і складати:

• для легкових автомобілів і автобусів особливо малого кла­су - 1,3-1,5 м;

• для вантажних автомобілів і автобусів - 1,1-1,2м;

• для великотоннажних (позашляхових) автомобілів-само-скидів - 0,5-0,7 м.

При паралельному розташуванні тупикових оглядових канав вони з'єднуються траншеями. Ширина траншеї приймається рі-вною 1,2м без розміщення в ній обладнання і 2,0-2,2 м - при Розміщенні обладнання. При паралельному розташуванні проїз-аих оглядових канав вхід і вихід з них здійснюється через ту-аель. Дозволяється застосування пересувної драбини з площад­кою, яка є одночасно і перехідним містком. Висота тунелю від



підлоги до низу перекриття повинна становити не менше 2 м, ширина тунелю - не менше 1 м.

Оглядові канави для входу в них і виходу обладнуються схо­дами шириною не менше 0,7 м у кількості:

• для тупикових оглядових канав, об'єднаних траншеями, - не менше одних сходів на три канави; для індивідуаль­них проїзних оглядових канав, об'єднаних тунелями - не менше одних на чотири канави;

• для проїзних оглядових канав поточних ліній - не менше двох на кожну поточну лінію, розташованих з протилеж­них сторін (відстань до найближчого виходу повинна бути не більше 25 м);

• для тупикових оглядових канав, не об'єднаних траншея­ми, одними на кожну канаву.

Оглядові канави поділяють на вузькі і широкі, тупикові, пря­моточні та ін. За конструкцією оглядові канави (рис. 4.4) мо­жуть бути міжколійні (рис. 4.4а, г, є), що призначені для робіт під автомобілем, бічні (рис. 4.46) - для обслуговування нижніх частин автомобіля і комбіновані (колійні мости) (рис. 4.4в, д), які є поєднанням перших двох видів.

гис. 4.4. Оглядові канави: а - міжколійна; б - бічна; в - комбінована; г - міжколійна із зовнішніми ребордами; д - комбінована механізована; є - міжколійна механізована

204


Для технічного обслуговування автомобілів тупикові канави повинні бути обладнані приладами, які полегшують зняття і вста­новлення вузлів і агрегатів автомобіля (рис. 4.5).

Траншеї і виходи з них і тунелів, сходи і площадки естакад повинні мати огородження металевими перилами висотою не ме­нше 0,9 м. Входи (виходи) оглядових канав, траншей і тунелів не повинні розташовуватися під автомобілями і на шляхах їх руху. Вихід (вхід) із однопостової тупикової оглядової канави в приміщення по сходах повинен бути з боку, протилежного заїзду

автомобіля.

За наявності одного виходу канаву додатково обладнують скобами, закріпленими в її стіні, для запасного виходу. Для без­печного виходу водія з транспортного засобу і посадки в нього естакади повинні обладнуватися площадками шириною, що дорівнює ширині дверей транспортних засобів плюс 0,3 м, але не менше 1,2 м. Перильне огородження на тупикових естакадах улаштовується з трьох сторін, а на прямоточних - з двох. Для підіймання на естакаду і спускання з неї необхідно влаштовува­ти сходи.

Оглядові канави, траншеї, тунелі, сходи повинні бути захище­ні від вологи і ґрунтових вод, утримуватися в чистоті, не захара­щуватися деталями і різними предметами. На дні (підлозі) кана­ви необхідно укладати міцні дерев'яні решітки (трапи). Оглядові канави і естакади, за винятком канав, обладнаних стрічковими конвеєрами, повинні мати напрямні реборди на всю їх довжину

Рис. 4.5. Пересувна підставка для роботи в канаві 205



для попередження падіння автомобіля в канаву або з естакади під час його руху.

Висота реборди повинна складати: для автомобілів І катего­рії не менше 0,1 м, а для автомобілів II і III категорії не менще 0,15 м. На в'їзній частині оглядової канави слід передбачати розсікач висотою 0,15-0,20 м. Тупикові оглядові канави пови­нні бути обладнані стаціонарними колесовідбійними пристроями для коліс автомобіля.

У місцях переходу оглядові канави і траншеї повинні мати знімні перехідні містки шириною не менше 0,8 м. Кількість пе­рехідних містків повинна бути на один менша від кількості місць для встановлення на канаві автомобілів.

При технічному обслуговуванні автомобілів у польових умо­вах знаходять застосування пересувні естакади (рис. 4.6), що складаються з одноосного напівпричепа з платформою, основа якої виготовлена з балок швелерного профілю і приварена до рами напівпричепа. Передній борт платформи закріплений неру­хомо. Бічні борти можна відкидати і використовувати як опорні майданчики для обслуговуючого персоналу при технічному об­слуговуванні автомобіля зверху.

Рис. 4.6. Пересувна естакада: а - загальний вигляд; б - вигляд зверху

На внутрішніх поздовжніх балках встановлений візок, при­значений для підважування передньої осі обслуговуваного авто­мобіля. Прилади, пристосування та інструменти, необхідні для виконання робіт, розміщені в ящиках на естакаді.


Миття автомобілів, агрегатів, вузлів та деталей.У місцях миття транспортних засобів, агрегатів, вузлів і деталей можуть мати місце такі основні небезпечні та шкідливі виробничі фактори:

• падіння працівників на поверхні та з висоти (кузова, бу­фера, драбини, естакади тощо), а також падіння деталей, вузлів та агрегатів;

• наїзди транспортних засобів на працівників;

• термічні фактори (опіки гарячою рідиною, концентровани­ми лужними розчинами, полум'ям);

• наявність у повітрі робочої зони шкідливих речовин;

• підвищена відносна вологість повітря.

Миття автомобілів, агрегатів, вузлів та деталей має проводи­тися в спеціально відведених приміщеннях або на відкритих пло­щадках. Для миття та знежирення повинні застосовуватися не­горючі суміші, пасти, розчинники та емульсії, а також ультразву­кові та інші безпечні щодо пожеж установки. Агрегати і вузли, що надходять на миття, повинні звільнятися від масла, палива, гальмівної та охолоджувальної рідини.

Апарелі, трапи та підлога на постах миття повинні мати шор­стку (рифлену) поверхню.

Під час миття автомобілів необхідно обов'язково додержува­тися таких вимог:

• робоче місце машиніста мийних машин при механізова­ному митті автомобілів повинне розташовуватися у водо­непроникній кабіні;

• перед в'їздом до приміщення механізованої мийки пови­нна бути обладнана світлова сигналізація, яка сповіщає, що дозволяється заїзд автомобілів на пост;

• під час роботи механізованої мийки забороняється знахо­дитися на шляху руху автомобілів;

• пост відкритого шлангового (ручного) миття повинен роз­міщуватися в зоні, ізольованій від відкритих струмоведучих провідників та обладнання, що перебувають під напругою.

При митті автомобільних агрегатів, вузлів і деталей потрібно Додержуватися таких вимог:

• миття деталей паливної апаратури і двигунів, що працю­
ють на етилованому бензині, слід здійснювати тільки піс­
ля попередньої нейтралізації відкладень тетраетилсвин-
цю гасом або іншими нейтралізуючими розчинами;


на робочому місці повинна бути таблиця із зазначенням складу, концентрації і температури мийного розчину;

• концентрація лужних розчинів повинна бути не більше 2-5% ;

• після миття лужними розчинами потрібне обов'язкове про-
Л мивання гарячою водою;

• деталі, вузли і агрегати необхідно доставляти на пост миття і завантажувати в мийні установки механізованим способом;

• мийні ванни з гасом та іншими мийними засобами, що передбачені технологією, після закінчення миття необхід­но закривати.

Забороняється застосовувати бензин та інші легкозаймисті рідини невідомого складу для протирання автомобілів, знежирен­ня і миття деталей, вузлів і агрегатів.

Перевірка технічного стану транспортних засобів

У місцях виконання та під час виконання робіт з перевірки тех­нічного стану транспортних засобів можуть мати місце такі ос­новні небезпечні та шкідливі виробничі фактори:

• наїзди автомобілів на працівників;

• падіння працюючих на поверхні, з висоти (буфера, підніж­ки, естакади тощо), в оглядову канаву;

• падіння деталей, вузлів, агрегатів;

• знижена температура повітря у холодний період року;

• недостатня освітленість.

Перевірку технічного стану при випуску транспортних засо­бів на лінію та поверненні їх з лінії необхідно проводити при непрацюючому двигуні та загальмованих колесах. Виняток дз цього правила становлять випадки випробування гальм та ру­льового керування.

За наявності несправностей, поломок і пошкоджень контро­лер (механік) технічного стану автотранспортних засобів пови­нен виписати «Листок обліку профілактичного обслуговування та ремонту автомобілів» і дати вказівку водію про направлення автомобіля в зону ремонту або чекання ремонту. На виконання робіт з підвищеною небезпекою «Листок обліку профілактичного обслуговування та ремонту автомобілів» повинен бути з червоною смугою по діагоналі. На контрольно-технічному пункті повинен


знаходитися затверджений підприємством Перелік робіт з підви­щеною небезпекою.

Входити в оглядову канаву для перевірки технічного стану транспортних засобів та виходити з неї необхідно через тунель, розташований збоку від проїзду. Для огляду транспортних засо­бів при недостатньому освітленні необхідно користуватися пере­носним світильником, який відповідає вимогам безпеки.

На території контрольно-технічного пункту не повинно бути пролитих пально-мастильних матеріалів та льоду. У холодний період року температура повітря в оглядових канавах контроль­но-технічного пункту повинна відповідати вимогам охорони праці.

Після в'їзду (виїзду) автомобіля ворота контрольно-техніч­ного пункту необхідно негайно зачиняти, щоб виключити мож­ливість наїздів транспортних засобів на людей.

Забороняється утримувати відкритими ворота та проходжен­ня людей через проїзди контрольно-технічного пункту. Швид­кість руху автотранспорту через контрольно-технічний пункт не повинна перевищувати 10 км/год.

Випробування гальм на ходу необхідно проводити на майда­нчику. При перевірці ефективності дії гальмової системи на май­данчику необхідно приділяти особливу увагу, тому що при галь­муванні можливе зміщення автомобіля вбік або наїзд його на людей у випадку відмови гальм. Для регулювання гальм після їх перевірки необхідно зупинити автомобіль і виключити дви­гун. Пускати двигун і зрушувати автомобіль з місця слід тільки після ^ого, як водій переконається, що особи, які проводять регу­лювання, знаходяться у безпечній зоні. При випробуванні гальм на стенді необхідно вжити заходів, що запобігають самовільному скочуванню автомобіля з валиків стенда.

Робота на діагностичному та інших постах з працюючим двигу­ном дозволяється тільки при включеному місцевому відсмоктувані.

Обов'язкові роботи профілактичного обслуговування та ремонт

" місцях виконання та під час виконання робіт профілактичного обслуговування та ремонту транспортних засобів можуть мати Місце такі основні небезпечні та шкідливі виробничі фактори:

• падіння підважених частин транспортних засобів при об­слуговуванні та ремонті підвіски, коліс, мостів тощо;


падіння кузова автомобіля-самоскида при обслуговуванні та ремонті гідропідйомника;

• падіння перекидної кабіни вантажного автомобіля;

• падіння деталей, вузлів, агрегатів, інструменту;

• падіння працюючих на поверхні, з висоти (буфера, драби­ни, естакади, площадок), в оглядову канаву;

• наїзди автомобілів: внаслідок самовільного руху, при за­пуску двигуна, в'їзді (виїзді) в зону ремонту, русі на огля­довій канаві та конвеєрі;

• термічні фактори (пожежі при зливанні пально-мастиль­них матеріалів з автомобілів-, митті ними деталей, вузлів, агрегатів, зберіганні та залишенні їх на робочих місцях);

• осколки металу, що відлітають при випресовуванні та за­пресовуванні шкворнів, пальців, підшипників, валів, вісей, при рубці металу;

• наявність у повітрі робочої зони шкідливих речовин (ак­ролеїну, вуглецю оксиду, вуглеводнів аліфатичних гранич­них тощо);

• знижена температура повітря в холодний період року;

• недостатнє освітлення.

Автомобілі, агрегати та деталі, що направляються на пости профілактичного обслуговування та ремонту, повинні бути вими­ті, очищені від бруду і снігу.

В'їзд (виїзд) у приміщення і постановка автомобілів на пости профілактичного обслуговування та ремонту здійснюються з до­зволу та під керівництвом відповідальної особи - майстра (нача-■ льника дільниці). Після постановки автомобіля на пост профі­лактичного обслуговування або ремонту (без примусового пере­міщення) необхідно обов'язково зупинити двигун, установити важіль перемикання передач (контролера) в нейтральне поло­ження, загальмувати автомобіль стоянковим гальмом, а під ко­лесо з обох боків підкласти упорні колодки. На рульове колесо повинна бути вивішена табличка з написом «Двигун не запус­кати - працюють люди!».

На автомобілях, що мають дублюючі пристрої для запуску двигуна, аналогічна табличка повинна бути вивішена і біля цьо­го пристрою. Автомобіль на оглядовій канаві повинен бути вста­новлений так, щоб був вільним не тільки основний, але і запас­ний вихід.

При обслуговуванні автомобіля на підйомнику (гідравлічно­му, пневматичному, електромеханічному) на пульті управління

210


підйомником повинна бути вивішена табличка із написом «Під­йомник не включати - працюють люди!».

Плунжер гідравлічного, пневматичного підйомника в робочо­му (піднятому) положенні повинен надійно фіксуватися упо­ром (штангою), що гарантує неможливість довільного опускання підйомника.

У приміщеннях профілактичного обслуговування з потоко­вим рухом автомобілів обов'язкове влаштування сигналізації (світлової, звукової), яка своєчасно попереджує працюючих на лі­нії обслуговування про момент початку руху автомобіля з поста на пост або про виїзд автомобіля.

Переміщення транспортних засобів з поста на пост дозволя­ється тільки після подання сигналу (звукового, світлового).

Перед підважуванням частини автомобіля (причепа, напів­причепа) підйомними механізмами (домкратами, наканавними пересувними підйомниками, талями тощо), крім стаціонарних, необхідно спочатку встановити транспортний засіб на рівній по­верхні, зупинити двигун, включити знижену передачу, загальму­вати його стоянковим гальмом, підставити під колеса, що не підіймаються, упорні колодки, в автобуса перевірити стан опор­ної площадки кузова.

При підважуванні частини транспортного засобу плунжер домкрата (наканавного пересувного підйомника) або надставка до нього повинні бути встановлені в місцях, зазначених у техно­логічній документації. Домкрат треба встановлювати на рівну неслизьку поверхню. У разі неміцного ґрунту під основу домкра­та необхідно підкласти міцну дерев'яну підставку площею не менше 0,1 м2 або дошку. Під підважуванні частини транспорт­ного засобу за допомогою домкратів (пересувних наканавних під­йомників, талей тощо) для огляду, виконання профілактичних робіт та ремонту повинні бути встановлені підставки (козелки). Підставки (козелки) під вивішені частини транспортного засобу повинні встановлюватися в місцях, зазначених у технологічній Документації.

Огляд і ремонт пневморесор автобусів необхідно виконувати на спеціально облаштованих для цього оглядових канавах, об­ладнаних пересувними наканавними підйомниками, або на стаці­онарних підйомниках.

Виконання працюючими робіт, пов'язаних із зняттям та уста­новкою балонів пневморесор, дозволяється тільки після прове­дення цільового інструктажу і оформлення наряду-допуску.

211


У виконанні робіт, пов'язаних із зняттям та установленням агрегатів, повинні брати участь два слюсарі з ремонту автомобі­лів. Допускається замість одного слюсаря брати участь водієві при відповідній підготовці та обов'язковому інструктажу з охо­рони праці при виконанні цих робіт.

При підійманні перекидної кабіни для обслуговування та ре­монту систем автомобіля вона повинна бути надійно зафіксова­на. Забороняється підіймати кабіну з несправним запірним ме­ханізмом, упором-обмежувачем, страховим пристроєм.

При обслуговуванні та ремонті автомобілів (у т.ч. двигунів) на висоті понад 1 м робітники повинні бути забезпечені і корис­туватися спеціальними помостами; естакадами, площадками або драбинами-стрем'янками. Застосовувати приставні драбини не дозволяється. При підійманні драбиною робітникові забороня­ється тримати в руках інструмент, деталі, матеріали та інші пред­мети. Для цієї мети повинна застосовуватися сумка або спеціа­льні ящики.

Забороняється проводити одночасно роботу на драбині, помо­стах, площадках та під ними.

При роботі на поворотному стенді (перекидачі) необхідно по­передньо надійно укріпити на ньому автомобіль, злити паливо із паливних баків і рідину із системи охолодження в призначені для цього ємності, щільно закрити маслоналивну горловину дви­гуна і зняти акумуляторну батарею. Забороняється пуск двигуна автомобіля на постах профілактичного обслуговування та ремо­нту працівникам, які не мають на це права.

При включенні двигуна для заповнення пневмосистеми авто­мобіля необхідно передбачати відведення вихлопних газів за межі приміщення.

Перед проведенням робіт, які пов'язані з прокручуванням колінчастого та карданного валів відповідно до технологічного процесу, необхідно додатково перевірити відключення запалю­вання (перекриття подачі палива для дизельних двигунів), нейт­ральне положення важеля перемикання передач (контролера); звільнити важіль стоянкового гальма. Після виконання необ­хідних робіт автомобіль слід загальмувати стоянковим гальмом.

Забороняється прокручувати карданний вал за допомогою монтажної лопатки або інших предметів.

За необхідності виконання робіт під автомобілем, що знахо­диться поза межами оглядової канави, підйомника, естакади, ро­бітники повинні забезпечуватися і користуватися лежаками.

212


Для роботи попереду та позаду автомобіля і для переходу через оглядову канаву необхідно користуватися перехідними містками.

Усі регулювальні роботи на двигуні, за винятком регулюван­ня карбюратора та кута випередження запалювання, повинні про­водитися при непрацюючому двигуні.

Перед зняттям вузлів та агрегатів, які пов'язані із системами живлення, охолодження, мащення автомобіля (паливні баки, дви­гуни, коробки передач, задні мости тощо), необхідно спочатку злити з них паливо, масло та охолоджувальну рідину в спеціальну тару, не допускаючи їх проливання.

При проведенні ремонту паливних баків, а також паливопро-водів, через які може витікати паливо з баків, останні перед ремо­нтом повинні бути повністю звільнені від нього. Зливання па­лива має здійснюватися в місцях, що виключають можливість його загорання.

Важкодоступні точки мащення необхідно змащувати за до­помогою наконечників з гнучким шлангом або наконечників із шарнірами. Для подання мастила у високо розміщені маслянки необхідно в оглядовій канаві користуватися підставкою під ноги.

При профілактичному обслуговуванні та ремонті транспорт­них засобів забороняється:

• виконувати будь-які роботи на автомобілі (причепі, напів­причепі), який виважений тільки на одних підйомних ме­ханізмах (домкратах, наканавних пересувних підйомни­ках, талях тощо);

• підкладати під виважені частини автомобіля (причепа, на­півпричепа) замість підставок (козелків) диски коліс, цег­лу та інші випадкові предмети;

• установлювати домкрат на випадкові предмети або під­кладати їх під плунжер домкрата;

• знімати і ставити ресори на транспортні засоби усіх конс­трукцій і типів без попереднього їх розвантаження від маси кузова шляхом виважування кузова з установлен­ням підставок (козелків) під нього або раму автомобіля;

• проводити обслуговування та ремонт автомобілів при пра­цюючому двигуні, за винятком окремих видів робіт, тех­нологія проведення яких потребує запуску двигуна;

• підіймати (виважувати) автомобіль за буксирні пристрої (гаки) шляхом захоплення їх тросами, ланцюгами або гаком підйомного механізму;

213


• підіймати (навіть короткочасно) вантажі масою більше, ніж
це зазначено на табличці даного підйомного механізму;

• оглядати, поправляти, ремонтувати пневморесору, якщо ро­бітник знаходиться між кузовом автобуса і колесом;

• знімати, установлювати і транспортувати агрегати при зача-люванні їх тросами або канатами без спеціальних захватів;

• підіймати вантаж при косому натягуванні троса або ланцюгів;

• залишати інструмент і деталі на автомобілі (рамі, агрега­тах, підніжках, капоті тощо), краях оглядової канави;

• розбирати і ремонтувати деталі та вузли двигунів і системи живлення автомобілів, що працюють на етилованому бен­зині, без нейтралізації відкладень тетраетилсвинцю;

• транспортувати агрегати на візках, не обладнаних пристро­ями, що запобігають їх падінню.

Ремонт, заміна підйомного механізму кузова автомобіля-само-скида, самоскидного причепа або доливання в нього масла пови­нні проводитися після встановлення під піднятий кузов спеціаль­ного додаткового упору, що виключає можливість падіння або до­вільне опускання кузова.

Забороняється:

• працювати без упору під піднятим кузовом автомобіля-самоскида, самоскидного причепа;

• використовувати випадкові підставки і підкладки замість спеціального додаткового упору;

• використовувати замість табельних стопорних пальців, які застосовуються на автомобілях типу КамАЗ, інші деталі та предмети;

• працювати з пошкодженими або неправильно установле­ними упорами;

• запускати двигун та переміщати автомобіль при піднятому кузові;

• проводити ремонтні роботи під піднятим кузовом автомо-біля-самоскида, самоскидного причепа без попереднього його звільнення від вантажу.

Автомобілі-цистерни для перевезення легкозаймистих, вибухо­небезпечних, отруйних та інших небезпечних вантажів, а також резервуари для їх зберігання перед ремонтом необхідно повністю очистити від залишків цих речовин і надійно заземлити.

Робітник, який проводить очищення або ремонт всередині цистерни або резервуара з-під небезпечних вантажів, повинен бути

214


забезпечений спецодягом, шланговим протигазом, рятувальним поясом з мотузкою; зовні цистерни або резервуара повинні зна­ходитися два спеціально проінструктованих помічники. Шланг протигазу повинен бути виведений через люк (лаз) і закріплений з навітряного боку. До пояса працюючого всередині резервуара прикріплюється міцна мотузка, вільний кінець якої повинен бути виведений через люк (лаз) назовні і надійно закріплений. Перший із помічників, який знаходиться зверху, повинен спостерігати за роботою, тримати за мотузку, страхуючи працюючого в резервуарі, а другий - контролювати роботу і за необхідності викликати допомогу. Виконання працюючими робіт в ємностях з-під небез­печних вантажів дозволяється тільки після проведення цільово­го інструктажу і оформлення наряду-допуску.

Ремонтувати паливні баки за допомогою зварювання або па­яння можна тільки після зняття його у автомобіля, повного ви­далення залишків палива та знежирювання.

Для збирання та зливання відпрацьованих мастил необхідно користуватися спеціальними пристроями або візками, що виклю­чають їх розливання при заміні в агрегатах і підвищують зруч­ність у роботі.

Зняті з автомобіля вузли та агрегати слід установлювати на спеціальні стійкі підставки, а довгі деталі - тільки на горизонта­льні стелажі. Якщо зняття агрегатів і деталей пов'язане з вели­ким фізичним напруженням, а також створює незручності в ро­боті (гальмівні та клапанні пружини, барабани, ресорні пальці тощо), необхідно застосовувати відповідні пристосування (зніма­чі), що забезпечують безпеку при виконанні цих робіт.

Перевіряти співвісність отворів дозволяється тільки за допо­могою конусної оправки, а не пальцями.

Випресовування втулок, піввісей, підшипників та інших дета­лей має проводитися за допомогою знімачів і пресів. При запресо­вуванні та випресовуванні деталей на пресі не дозволяється під­тримувати деталі рукою.


Читайте також:

  1. I. ОБРАЗОВАНИЕ СОЕДИНЕННЫХ ШТАТОВ 14 страница
  2. IX. Відомості про військовий облік
  3. IX. Відомості про військовий облік
  4. А. В. Дудник 1 страница
  5. А. В. Дудник 10 страница
  6. А. В. Дудник 11 страница
  7. А. В. Дудник 12 страница
  8. А. В. Дудник 2 страница
  9. А. В. Дудник 3 страница
  10. А. В. Дудник 4 страница
  11. А. В. Дудник 5 страница
  12. А. В. Дудник 6 страница




Переглядів: 1862

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 13 страница | Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 15 страница

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.026 сек.