Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 15 страница

При роботі гайковими ключами необхідно підбирати їх відпо­відно до розмірів гайок, правильно накладати ключ на гайку, не можна підтискувати гайку ривком. Забороняється відкручувати гайки ключами більших розмірів з підкладанням металевих пла­стинок між гранями гайки і ключа, а також подовження рукоят­ки ключа шляхом приєднання іншого ключа або труби.

При роботі зубилом або іншим інструментом для рубки металу необхідно користуватися захисними окулярами для запобігання

215


ураженню очей металевими частинками. Забороняється стояти проти обрубуваного кінця заготовки.

При роботі з пневматичним інструментом подавати повітря^ дозволяється тільки після установлення інструмента в робоче^ положення. Забороняється спрямовувати струмінь повітря на себе або на інших.

При експлуатації електроінструмента необхідно додержува-'| тись усіх вимог безпеки інструкції з експлуатації згідно з ГОСТ 12.2.013.0-91. Перед початком роботи електроінструментом необхідно перевірити його справність. Електричний та пневматич­ний інструмент, паяльні лампи дозволяється видавати особам,! які пройшли інструктаж та знають правила поводження з ними. \

Перед тим як користуватися переносними світильниками, не­обхідно перевірити наявність на лампі захисного скляного ков­пака, захисної сітки і справність кабелю.

У зоні профілактичного обслуговування та ремонту транспо­ртних засобів забороняється:

• виконувати роботи на робочих місцях, які не відповіда­
ють вимогам безпеки;

• мити деталі, агрегати, руки і т.ін. легкозаймистими ріди- і нами (бензином, розчинниками тощо);

• зберігати та залишати легкозаймисті та горючі рідини, злите паливо, кислоти, карбід кальцію, порожню тару з-під палива та мастильних матеріалів тощо;

• проводити роботи з відкритим вогнем без спеціального дозволу і вжиття заходів протипожежної безпеки;

• заправляти автомобілі паливом;

• захаращувати проходи між стелажами і виходи з примі­щень (деталями, вузлами, агрегатами, тарою тощо);

• при постановці автомобіля на оглядову канаву перекри­вати ним основний та запасний виходи з неї;

• установлювати автомобілі з відкритими горловинами ба­ків і за наявності течі з паливної системи.

Додаткові вимоги при обслуговуванні та ремонті автомобілів, шо працюють на газовому паливі

Профілактичне обслуговування та ремонт автомобілів, що працю­ють на газовому паливі, має здійснюватися згідно з вимогами інструкції заводу-виробника з експлуатації і обслуговування газо­балонних автомобілів. Профілактичне обслуговування, діагностика

216


та ремонт газобалонних автомобілів можуть проводитися спіль­но (в одному приміщенні) з автомобілями, що працюють на бен­зині та дизельному паливі, за умови виконання вимог охорони праці- При невиконанні цих вимог газ із балонів повинен бути злитий (випущений), а балони продегазовані. Перед в'їздом га­зобалонних автомобілів у зону профілактичного обслуговування та ремонту необхідно обов'язково перевірити на герметичність газову систему живлення. В'їзд у приміщення з негерметичною системою забороняється. Газові автомобілі можуть в'їжджати на пости профілактичного обслуговування та ремонту тільки після переведення роботи двигуна на бензин (дизельне паливо). Витра­тні вентилі не можна залишати в проміжному стані; вони пови­нні бути або повністю відкриті або повністю закриті.

При проведенні робіт на постах обслуговування та ремонту необхідно обов'язково виключити запалювання.

Всі види робіт, пов'язані з обслуговуванням (крім щоденно­го), регулюванням та ремонтом газової системи живлення без­посередньо на автомобілі, повинні виконуватися в окремому примі­щенні, обладнаному відповідно до вимог. Після закінчення обслу­говування та ремонту газової апаратури автомобіль із окремого , приміщення направляють на загальні пости або лінії профілак­тичного обслуговування та ремонту. При працюючому на газово­му паливі двигуні дозволяється провадити тільки регулювання холостого ходу. Усі інші роботи з регулювання та ремонту газово­го обладнання необхідно проводити при непрацюючому двигуні.

Перед проведенням робіт, що пов'язані з усуненням несправ­ностей арматури балонів або її зняттям, газ із балонів автомобі­ля повинен бути попередньо злитий (випущений) на посту зливу (випуску) газу, а балони продуті стиснутим повітрям або азотом.

Під час зливу (випуску) газу забороняється:

• знаходитися на посту стороннім людям;

• зливати (випускати) газ при працюючому двигуні та вклю­ченому запалюванні;

• палити та користуватися відкритим вогнем;

• проводити роботи, не пов'язані із зливом (випуском) газу.

Ремонт та регулювання приладів електрообладнання дозво­ляється проводити тільки після провітрювання не менше 3 хв підкапотного простору, відсіку для балонів (у автобусів), багаж­ного відділення (у легкових автомобілів). .

217


При проведенні профілактичного обслуговування та ремонту газобалонних автомобілів:

• роботи із зняття, ремонту та встановлення газової апара­тури виконуються тільки за допомогою спеціальних при­стосувань та інструменту;

• герметичність газової системи живлення перевіряється стис-тнутим повітрям, азотом або інертними газами при закри­тих витратних та відкритому магістральному вентилях;

• агрегати газової апаратури дозволяється знімати тільки в охолодженому стані (при температурі поверхні деталей не вище +60 °С);

• газове обладнання необхідно оберігати від забруднення та механічних пошкоджень.

При будь-якій несправності редукторів високого та низького тиску, електромагнітного запірного клапана необхідно закрити витратні та магістральні вентилі, а несправні вузли зняти з авто­мобіля та направити на перевірку на спеціалізовану дільницю (в спеціальну майстерню). Промивку редукторів необхідно прово­дити тільки після їх зняття з автомобіля і на спеціально при­значених для цього дільницях (місцях). При виникненні виті­кання газу з балонів на автомобілі, що знаходиться в приміщен­ні зони профілактичного обслуговування та ремонту, його слід відбуксирувати на пост зливу (випуску) газу, а приміщення про­вітрити.

При профілактичному обслуговуванні та під час ремонту цих автомобілів забороняється:

• ремонтувати та знімати газову апаратуру, що знаходиться під тиском, а також при працюючому двигуні;

• застосовувати допоміжні важелі при відкриванні та за­криванні магістрального та витратних вентилів;

• використовувати дріт або інші предмети для кріплення на штуцерах шлангів. Кріплення має здійснюватися тіль­ки за допомогою хомутиків;

• скручувати, сплющувати та перегинати шланги і трубки, користуватися замасленими шлангами;

• установлювати газопроводи «кустарного» виробництва;

• проводити перевірку герметичності з'єднань газопроводів та апаратури відкритим полум'ям;

• проводити випуск та злив газу із балонів та газопроводів у приміщеннях ремонтної зони;

218


 

• проводити ремонт арматури на балоні, у якому знаходить­ся газ;

• палити; користуватися відкритим вогнем та виконувати роботи, що викликають іскроутворення.

При профілактичному обслуговуванні та під час ремонту ав­томобілів, що працюють на зрідженому нафтовому газі, необхідно" оберігатися від попадання газу на відкриті частини тіла.

4.2.2. Вимоги безпеки при виконанні ремонтних робіт

Шиномонтажні роботи

Г При виконанні шиномонтажних робіт можуть мати місце такі

небезпечні та шкідливі виробничі фактори:

• виліт замкового кільця при накачуванні чи підкачуванні шини;

• розрив покришки при накачуванні шини;

• падіння підваженої частини автомобіля;

• самовільний рух автомобіля;

• падіння робітників при відкручуванні чи закручуванні га­йок кріплення коліс;

• падіння колеса чи шини;

• ураження електричним струмом;

• знижена температура повітря в холодний період року.

Проведення шиномонтажних робіт має здійснюватися на спе­ціально відведеній дільниці (посту), яка оснащена устаткуван­ням, пристроями та інструментом згідно з нормативно-техноло-

Рис. 4.7. Загальний вигляд стенда для демонтажу шин вантажних автомобілів

на стендах з пневматичним што­ком, шини слід укласти на опорне кільце так, щоб вижимний шток випав точно проти диска. Випре-совку диска з шини (або, залежно від інструкції, знімання шини з ди­ска) треба виконувати поступово, поволі підвищуючи тиск. Різнови­ди стендів для демонтажу шин наведено на рис. 4.7 та 4.8.

Не можна залишати стенд під тиском після закінчення роботи.

219



Перед зняттям колеса необ­хідно перевірити положення зам­кового кільця, ослабити затягнен­ня гайок, автомобіль підважити на спеціальному підйомнику або за допомогою іншого підйомно­го механізму.

Перед відкручуванням гайок кріплення бездискових коліс із маточини, для знімання або пе­реставлення їх необхідно повні­стю випустити повітря з шини. Операції щодо зняття, перемі­щення та встановлення коліс ва­нтажного автомобіля, автобуса, причепа, напівпричепа масою по­над 20 кг повинні бути механі­зовані з використанням спеціа­льних візків, гайковертів тощо).

..иіидА uJ-иЛАО, І «.^UVUbejJTIlS ТОЩО).

Перед демонтажем шини (з диска колеса) повітря з камери має бути повністю випущене. Демонтаж шини, яка щільно при­лягає до обода, повинен виконуватися на спеціальному стенді або за допомогою знімного пристрою. Монтаж та демонтаж шин на лінії необхідно проводити монтажним інструментом. Перед мон­тажем шини необхідно перевірити справність і чистоту обода, диска колеса, бортового і замкового кілець, а також шини.

Замкове кільце при монтажі шини на диск колеса повинне надійно входити у виїмку обода всією внутрішньою поверхнею. Ободи і їх елементи не допускаються до монтажу при виявленні на них деформацій, тріщин, гострих кромок і задирок, іржі у міс­цях контакту з шиною, розроблення кріпильних отворів більше за допустимі розміри. . Забороняється:

• при демонтажі шини вибивати диск кувалдою (молотком);

• зняття одного зі здвоєних коліс з автомобіля без застосу­вання домкрата, шляхом наїзду другого здвоєного колеса на предмет, що виступає;

• при накачуванні, шини повітрям виправляти її положен­ня на диску постукуванням;

220


 

• монтувати шини на диски коліс, які не відповідають роз­міру шин або мають задирки та пошкодження, що пере­шкоджають монтажу;

• під час накачування шини або коли шина перебуває під тиском, виправляти положення бортового та замкового кілець, бити по замковому кільцю молотком, кувалдою або іншими предметами;

• накачувати шину більше норми, встановленої заводом-ви-робником;

• перекочувати вручну колеса, диски та шини масою понад 20 кг;

• застосовувати при монтажі шини замкові та бортові кіль­ця, що не відповідають даній моделі.

Накачування та підкачування знятих з транспортних засобів шин в умовах підприємства має виконуватися монтувальником шин тільки в запобіжних клітях (пристроях) або з використан­ням інших запобіжних пристроїв, що перешкоджають вильоту кілець та травмуванню працюючих при розриві шини.

Шини необхідно накачувати в спеціальній огорожі або із за­стосуванням пристосувань, що страхують виліт замкового кіль­ця або розрив шини, що може призвести до тяжкої травми пра­цюючого (рис. 4.9).

При накачуванні шин у дорожніх умовах необхідно викорис­товувати переносні запобіжні пристрої, запобіжну вилку відпові­дної довжини та міцності або покласти колесо замковим кіль­цем униз. Довжина шланга для накачування шин не повинна


бути більшою відстані від місця його приєднання на магістралі стиснутого повітря або повітророздавальної колонки до середи­ни запобіжної кліті (пристрою). Запобіжні кліті (пристрої) пови­нні розташовуватися у безпосередній близькості від магістралі стиснутого повітря (повітророздавальної колонки).

Кран на магістралі стиснутого повітря повинен закриватися (відкриватися) спеціальним «ключем-маркою». Накачування шин слід проводити у два етапи: спочатку до тиску 0,05 МПа (0,5 кг/см2) з перевіркою положення замкового кільця, а потім, пере­конавшись, що кромка кільця знаходиться під бортом шини, -до максимального тиску, встановленого інструкцією. У разі ви­явлення неправильного положення замкового кільця необхідно випустити повітря з накачуваної шини, виправити положення кільця, а потім Повторити раніше зазначені операції. При повто­рному неправильному положенні замкового кільця його необхід­но замінити. Підкачування шин без демонтажу слід проводити, якщо тиск повітря в них знизився не більш ніж на 40% від норми і є впевненість, що правильність монтажу не порушена.

Перед накачуванням шин на розбірних ободах з болтовим з'єднанням необхідно переконатися, що всі гайки затягнені од­наково, відповідно до інструкції з профілактичного обслугову­вання автомобілів. Не допускаються до експлуатації ободи, у • яких немає хоча б однієї гайки.

На дільниці накачування шин повинен бути установлений дозатор тиску повітря або манометр, що дозволяє регулювати ве­личину тиску для різних шин. Редуктор на стенді для демонта­жу та монтажу шин повинен бути закритий кожухом.

Для огляду внутрішньої поверхні шини необхідно застосову­вати спредер. При огляді шин необхідно працювати тільки в рукавицях. При роботі з пневматичним стаціонарним підйом­ником для переміщення шин великого розміру необхідна обо­в'язкова фіксація піднятої шини стопорним пристроєм.

Вулканізаційні роботи

При виконанні вулканізаційних робіт можуть мати місце такі небезпечні та шкідливі виробничі фактори:

• термічні фактори (пожежі, вибухи вулканізаційних апара­тів, опіки рук);

• ураження електричним струмом;

222


• наявність у повітрі робочої зони шкідливих речовин (пилу
гуми, парів бензину).

Роботи з вулканізації шин і камер повинні виконуватися в окремому приміщенні.

Робітникові, який обслуговує парогенератор або вулканізацій­ний апарат, забороняється залишати робоче місце під час роботи апарата або допускати до роботи на ньому інших осіб. При робо­ті на вулканізаційному апараті необхідно постійно наглядати за рівнем води в котлі, тиском пари за манометром і дією запобіж­ного клапана. При зниженні рівня води її можна підкачувати тільки невеликими порціями. Запобіжний клапан повинен бути відрегульований на гранично допустимий робочий тиск, щоб уни­кнути вибуху котла.

При експлуатації вулканізаційного апарата забороняється:

• працювати без клапана, а також з несправним або неоп-ломбованим клапаном;

• встановлювати на клапан додатковий вантаж;

• користуватися несправним, неопломбованим або з про­строченим терміном перевірки манометром.

При несправності насоса (неможливості підкачати воду) слід негайно припинити роботу, видалити паливо з топки і випустити нару. Гасити паливо водою забороняється. Забороняється пра­цювати на несправному вулканізаційному апараті, а також ремо­нтувати його за наявності в котлі тиску.

Шини перед ремонтом повинні бути очищені від пилу, бруду, льоду тощо. Роботу з шорсткування шин необхідно проводити тільки в захисних окулярах і при увімкненій місцевій вентиляції.

При роботі на парових мульдах подача стиснутого повітря у
варильний мішок може виконуватися тільки після остаточного
закріплення шини і бортових накладок струбцинами. Впуск пари
в парову сорочку мульди кільцевого вулканізатора, а також

повітря у повітряний мішок можна проводити тільки після за­кривання форми, а у вулканізаційний котел - тільки переконав­шись, що кришка закрита і надійно зафіксована (кришка котла повинна бути щільно закрита і не мати перекосів). Забороняєть­ся послаблювати струбцини раніше, ніж із варильних мішків буде випущене повітря. При вирізанні латок лезо ножа необхід­но переміщувати від себе (від руки, в якій затиснутий матеріал), а не на себе. Працювати можна тільки ножем, який має справну

223


рукоятку і гостро заточене лезо. Розкрій, промазування матеріа­лу гумовим клеєм і складання варильних мішків слід робити на спеціальних столах. Столи повинні бути покриті рівними і глад­кими листами кольорового металу. Ємності з бензином та клесм необхідно держати тільки зачиненими, відкриваючи їх у разі по­треби. На робочому місці дозволяється зберігати бензин і клей у 1 кількості, що не перевищує змінну потребу. Забороняється вико­ристовувати етилований бензин для приготування гумового клею. Виймати камеру зі струбцини після вулканізації можна тільки після того, як відновлена ділянка охолоне.

Зварювальні роботи

При виконанні зварювальних робіт можуть мати місце такі ос­новні небезпечні та шкідливі виробничі фактори:

• термічні фактори (пожежі, вибухи паливних баків, аце­тиленових генераторів, барабанів з карбідом кальцію);

• ураження електричним струмом;

• падіння робітників;

• падіння деталей, вузлів і агрегатів;

• наявність у повітрі робочої зони шкідливих речовин (ае­розолів марганцю та його сполук, аерозолів інших металів . тощо);

• знижена температура повітря в холодний період року.

Організація та проведення робіт на зварювальній дільниці, розташування та експлуатація устаткування повинні відповіда­ти Правилам з техніки безпеки і виробничої санітари при елек­трозварювальних роботах та Правилам техніки безпеки і вироб­ничої санітарії при газоелектричному різанні.

Зварювальні роботи повинні проводитись у спеціально відведе­ному для цього приміщенні, яке оснащене устаткуванням та ін­струментом згідно з нормативно-технологічною документацією.

Зварювальні роботи на стаціонарних постах повинні викону­ватися при працюючій вентиляції.

На постах зварювання при ремонті транспортних засобів слід застосовувати пересувні або переносні повітровідсмоктувачі.

Зварювання виробів середніх та малих розмірів повинно про­водитися в спеціально обладнаних кабінах. Кабіни повинні бути з відкритим верхом та виконані з негорючих матеріалів. Між стінкою і підлогою кабіни необхідно залишати зазор, висота якого

224


повинна бути не менше 50 мм. Площа кабіни повинна бути достатньою для розміщення зварювального устаткування, столу, улаштування місцевої витяжної вентиляції, зварювального ви­робу, інструменту. Вільна площа в кабіні на один зварювальний пост повинна бути не менше 3 м2.

Тимчасові місця зварювання необхідно огороджувати вогне­стійкими ширмам, щитамйтазабезпечувати засобами пожежога­сіння (рис. 4.10).

Виконання працюючими зварювальних робіт на тимчасових робочих місцях, дільницях, площадках, де це не передбачено тех­нологічним процесом, дозволяється тільки після проведення ці­льового інструктажу і оформлення наряду-допуску.

При виконанні електрозварювальних робіт на відкритому по­вітрі над зварювальними* постами слід споруджувати навіси з вогнестійких матеріалів. За відсутності навісів електрозварюва­льні роботи під час дощу або снігопаду мають бути припинені.

Забороняється проводити зварювання чи різання в приміщен­нях, у яких знаходяться або зберігаються легкозаймисті матеріа­ли, або проводяться з ниіуіи роботи.

Особи, зайняті на виконанні зварювальних робіт, повинні ви­користовувати при роботі засоби індивідуального захисту згідно з установленими нормами, особливо засоби захисту очей.

Рис. 4.10. Робоче місце електрозварювальника ■ 225


 
 


При зварювальних роботах та газовому різанні металу, біля Я печей та ковальських пресів, при сонячному освітленні викорис- і товуються засоби захисту очей від електромагнітного випромі-,1 нювання.

Як екрани застосовують скляні світлофільтри: прямокутні -для щитків; круглі і прямокутні - для захисних окулярів. Світ­лофільтри виготовляють з темного (ТС) і синього (СС) скла.

Тип світлофільтра, який необхідно застосовувати в конкрет­них умовах праці, визначається залежно від властивостей пропу­скання й оптичної щільності світлофільтра для різних ділянок спектра електромагнітних хвиль.

Враховуючи, що практична оцінка фактичних умов опромі­нення електромагнітними хвилями - процес трудомісткий, реко­мендується вибір марки світлофільтра виконувати за побічними показниками (наприклад, за силою струму, втратами ацетилену, і кисню тощо).

Для електрозварювальних і допоміжних робіт рекомендуєть­ся використання світлофільтрів із темного скла, марка яких ви­значається залежно від умов праці. Наприклад, для робіт на від­критих майданчиках, при інтенсивній сонячній радіації рекомен­довано світлофільтри В-1. Ці ж світлофільтри і світлофільтри В-2 необхідно використовувати при допоміжних електрозварю­вальних роботах у приміщенні.

Світлофільтр В-3 і Г-1 застосовують при газових зварюваль­них та допоміжних роботах на відкритих майданчиках при електрозварюванні. Світлофільтри Г-2 і Г-3 використовують від­повідно при зварюванні і різанні середньої і великої потужності, світлофільтри Е-1, Е-2, Е-3, Е-4 і Е-5 - за умов, коли сила струму для зварювання прийнята відповідно 30-75А, 75-200А, 200-400А, 400-500А і більше 500А.

Дугові методи електрозварювання характеризуються різними спектром та інтенсивністю електромагнітного випромінювання, які залежать від матеріалів і режимів зварювання. Рекомендова­ні світлофільтри для різних умов дугового зварювання наведено в табл. 4.8.

Для виконання робіт за допомогою газового зварювання і кисне­вого різання необхідно застосовувати світлофільтри з темного скла, марка яких залежатиме від витрат ацетилену і кисню (табл. 4.9).

За необхідності з урахуванням індивідуальних особливостей зору зварювальника рекомендується коректувати вибір світлофільтра.

226


Таблиця 4.9. Типи світлофільтрів для зварювальних робіт

Тип Витрати ацетилену, л/год Витрати кисню, л/год

С-1 ,, не більше 70

С-2 70-200 900-2000

С-3 20-500 2000-4000

С-4 не менше 800 4000-8000

У конкретних умовах випробуванню підлягають світлофільт­ри більшого і меншого номерів. За суб'єктивним відчуттям зва-рювальнйка щодо оптимальності умов зорової роботи вибирається марка потрібного світлофільтра, при цьому відповідна дуга через світлофільтр повинна сприйматися в зеленому і жовто-зеленому кольорах.

Під час виконання зварювальних робіт на висоті більше 1 м
від рівня землі (підлоги) слід користуватися драбинами-стрем'я-
нками або спеціальними помостами, виконаними відповідно до
вимог охорони праці. /

Забороняється проводити зварювальні роботи на трубопрово­дах, посудинах і апаратах, що перебувають під тиском, ємностях, які містять займисті або вибухонебезпечні речовини.

Переносні ацетиленові генератори для роботи слід установ­лювати на відкритих площадках. Допускається їх тимчасова робота в добре провітрюваних приміщеннях. У приміщенні, де встановлено ацетиленовий газогенератор, забороняється зберіга­ти карбід кальцію в кількості, що перевищує змінну потребу.

Для розкриття барабанів з карбідом кальцію необхідно за­стосовувати інструмент, який виключає утворення іскри при ударі.

Після закінчення роботи або під час короткочасних перерв у роботі газові пальники дозволяється класти тільки на спеціаль­ні підставки. Перегрітий пальник охолоджують у холодній воді, попередньо щільно закривши ацетиленовий та кисневий крани. Перед початком роботи з ацетиленовим газогенератором, а та­кож протягом зміни необхідно обов'язково перевіряти справ­ність водяного затвору та рівень води в ньому, за необхідності воду потрібно доливати.

При роботі з ацетиленовим генератором забороняється:

• працювати з несправним водяним затвором;

• засипати у завантажувальні корзини генератора карбід кальцію завищеної грануляції або проштовхувати його У

228


воронку апарата за допомогою залізних прутків і дроту, працювати на карбідному пилу;

• підходити з відкритим вогнем або користуватися ним на відстані менше 10 М від генератора;

• з'єднувати ацетиленові шланги мідною трубкою, використо­вувати мідь як припій для пайки ацетиленової апаратури і в інших місцях, де можливе зіткнення з ацетиленом;

• працювати двом зварникам від одного водяного затвора;

• переносити генератор за наявності в газозбірнику ацетилену.

Відігрівати замерзлі генератори і трубопроводи дозволяється тільки гарячою водою.

Шланги повинні використовуватися згідно з їх призначен­ням. Не дозволяється використовувати кисневі шланги для по­дачі ацетилену і навпаки. При приєднанні шлангів до пальника вони повинні попередньо продуватися робочими газами. Довжи­на шлангів повинна бути не більше 20 м. Застосування шлангів більшої довжини дозволяється у виняткових випадках з дозво­лу керівника робіт. Шланги необхідно оберігати від зовнішніх пошкоджень, дії високих температур, іскор, полум'я. Не допуска­ється скручування, сплющення або перелом шлангів. Закріплен­ня шлангів на з'єднувальних ніпелях повинно бути надійним. Для цього слід використовувати спеціальні хомутики. Допуска­ється не більше двох з'єднань на кожному шланзі за допомогою ніпелів.

На стаціонарному зварювальному посту балони з ацетиленом (пропан-бутаном) і киснем повинні зберігатися роздільно в ме­талевій шафі з перегородкою.

При газозварювальних (газорізальних) роботах забороняється:

• використовувати редуктори і балони з киснем, на штуце­рах яких виявлені сліди масла, а також замаслені шлангц;

• застосовувати для кисню редуктори, шланги, що викорис­товувалися раніше для роботи з іншими газами;

• користуватися несправними, неопломбованими або з про­строченим терміном перевірки манометрами на редукторах;

• знаходитися навпроти штуцера при продуванні вентиля

балона;

• проводити газове зварювання та різання на відстані мен­
ше 10 м від ацетиленового генератора і менше 5 м від
балонів з киснем, ацетиленом або зрідженим газом;

229

 

 

виконувати будь-які роботи з відкритим вогнем на від-стані менше 3 м від ацетиленових трубопроводів і менше 1,5 м від киснепроводів;

• запалювати газ у пальнику за допомогою дотику до гаря­чої деталі;

• залишати робоче місце при включених різаках та пальниках;

• знімати ковпак з балонів, які наповнені ацетиленом або іншими горючими газами, за допомогою інструменту, який може викликати іскру. Якщо ковпак не відкручується, балон повинен бути повернутий заводу-наповнювачу;

• переносити балони на руках. Транспортування на вироб­ничих дільницях балонів дозволяється тільки на спеціа­льних візках з надійним їх кріпленням;

• проводити ремонт пальників, різаків та іншої зварюваль­ної апаратури неспеціалістами;

• застосовувати для ущільнення редуктора будь-які про­кладки, крім фібрових;

• ремонтувати газову апаратуру і підтягувати болти з'єд­нань, що перебувають під тиском.

При застосуванні замість ацетилену інших горючих газів не­обхідно дотримуватися правил безпечного використання цих го­рючих газів.

Забороняється розміщувати наповнені газом балони на від­стані менше 1 м від опалювальних пристроїв і паропроводів. Відстань від балонів до печей та інших джерел тепла з відкри­тим вогнем повинна бути не менше 5м. При поводженні з поро­жніми балонами з-під кисню і горючих газів мають виконувати­ся такі само заходи безпеки, як і з наповненими балонами.

При виявленні витікання газу роботу необхідно негайно при­пинити, ліквідувати витікання, провітрити приміщення. Усі га-зороздавальні трубопроводи повинні бути заземлені. Наземні га­зопроводи та балони повинні фарбуватися:

- ацетиленові - у білий колір;

- кисневі - у голубий.

Приєднання та від'єднання від мережі електрозварювальних установок повинно виконуватися тільки електриком. Перед при-•' єднанням електрозварювальної установки необхідно провести зовнішній огляд усієї установки і переконатися в її справності. Особливу увагу при цьому потрібно звернути на стан контактів та заземлюючих провідників, справність ізоляції робочих проводів,


Читайте також:

  1. I. ОБРАЗОВАНИЕ СОЕДИНЕННЫХ ШТАТОВ 14 страница
  2. IX. Відомості про військовий облік
  3. IX. Відомості про військовий облік
  4. А. В. Дудник 1 страница
  5. А. В. Дудник 10 страница
  6. А. В. Дудник 11 страница
  7. А. В. Дудник 12 страница
  8. А. В. Дудник 2 страница
  9. А. В. Дудник 3 страница
  10. А. В. Дудник 4 страница
  11. А. В. Дудник 5 страница
  12. А. В. Дудник 6 страница




Переглядів: 841

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 14 страница | Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 16 страница

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.033 сек.