МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||
Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 15 страницаПри роботі гайковими ключами необхідно підбирати їх відповідно до розмірів гайок, правильно накладати ключ на гайку, не можна підтискувати гайку ривком. Забороняється відкручувати гайки ключами більших розмірів з підкладанням металевих пластинок між гранями гайки і ключа, а також подовження рукоятки ключа шляхом приєднання іншого ключа або труби. При роботі зубилом або іншим інструментом для рубки металу необхідно користуватися захисними окулярами для запобігання 215 ураженню очей металевими частинками. Забороняється стояти проти обрубуваного кінця заготовки. При роботі з пневматичним інструментом подавати повітря^ дозволяється тільки після установлення інструмента в робоче^ положення. Забороняється спрямовувати струмінь повітря на себе або на інших. При експлуатації електроінструмента необхідно додержува-'| тись усіх вимог безпеки інструкції з експлуатації згідно з ГОСТ 12.2.013.0-91. Перед початком роботи електроінструментом необхідно перевірити його справність. Електричний та пневматичний інструмент, паяльні лампи дозволяється видавати особам,! які пройшли інструктаж та знають правила поводження з ними. \ Перед тим як користуватися переносними світильниками, необхідно перевірити наявність на лампі захисного скляного ковпака, захисної сітки і справність кабелю. У зоні профілактичного обслуговування та ремонту транспортних засобів забороняється: • виконувати роботи на робочих місцях, які не відповіда • мити деталі, агрегати, руки і т.ін. легкозаймистими ріди- і нами (бензином, розчинниками тощо); • зберігати та залишати легкозаймисті та горючі рідини, злите паливо, кислоти, карбід кальцію, порожню тару з-під палива та мастильних матеріалів тощо; • проводити роботи з відкритим вогнем без спеціального дозволу і вжиття заходів протипожежної безпеки; • заправляти автомобілі паливом; • захаращувати проходи між стелажами і виходи з приміщень (деталями, вузлами, агрегатами, тарою тощо); • при постановці автомобіля на оглядову канаву перекривати ним основний та запасний виходи з неї; • установлювати автомобілі з відкритими горловинами баків і за наявності течі з паливної системи. Додаткові вимоги при обслуговуванні та ремонті автомобілів, шо працюють на газовому паливі Профілактичне обслуговування та ремонт автомобілів, що працюють на газовому паливі, має здійснюватися згідно з вимогами інструкції заводу-виробника з експлуатації і обслуговування газобалонних автомобілів. Профілактичне обслуговування, діагностика 216 та ремонт газобалонних автомобілів можуть проводитися спільно (в одному приміщенні) з автомобілями, що працюють на бензині та дизельному паливі, за умови виконання вимог охорони праці- При невиконанні цих вимог газ із балонів повинен бути злитий (випущений), а балони продегазовані. Перед в'їздом газобалонних автомобілів у зону профілактичного обслуговування та ремонту необхідно обов'язково перевірити на герметичність газову систему живлення. В'їзд у приміщення з негерметичною системою забороняється. Газові автомобілі можуть в'їжджати на пости профілактичного обслуговування та ремонту тільки після переведення роботи двигуна на бензин (дизельне паливо). Витратні вентилі не можна залишати в проміжному стані; вони повинні бути або повністю відкриті або повністю закриті. При проведенні робіт на постах обслуговування та ремонту необхідно обов'язково виключити запалювання. Всі види робіт, пов'язані з обслуговуванням (крім щоденного), регулюванням та ремонтом газової системи живлення безпосередньо на автомобілі, повинні виконуватися в окремому приміщенні, обладнаному відповідно до вимог. Після закінчення обслуговування та ремонту газової апаратури автомобіль із окремого , приміщення направляють на загальні пости або лінії профілактичного обслуговування та ремонту. При працюючому на газовому паливі двигуні дозволяється провадити тільки регулювання холостого ходу. Усі інші роботи з регулювання та ремонту газового обладнання необхідно проводити при непрацюючому двигуні. Перед проведенням робіт, що пов'язані з усуненням несправностей арматури балонів або її зняттям, газ із балонів автомобіля повинен бути попередньо злитий (випущений) на посту зливу (випуску) газу, а балони продуті стиснутим повітрям або азотом. Під час зливу (випуску) газу забороняється: • знаходитися на посту стороннім людям; • зливати (випускати) газ при працюючому двигуні та включеному запалюванні; • палити та користуватися відкритим вогнем; • проводити роботи, не пов'язані із зливом (випуском) газу. Ремонт та регулювання приладів електрообладнання дозволяється проводити тільки після провітрювання не менше 3 хв підкапотного простору, відсіку для балонів (у автобусів), багажного відділення (у легкових автомобілів). . 217 При проведенні профілактичного обслуговування та ремонту газобалонних автомобілів: • роботи із зняття, ремонту та встановлення газової апаратури виконуються тільки за допомогою спеціальних пристосувань та інструменту; • герметичність газової системи живлення перевіряється стис-тнутим повітрям, азотом або інертними газами при закритих витратних та відкритому магістральному вентилях; • агрегати газової апаратури дозволяється знімати тільки в охолодженому стані (при температурі поверхні деталей не вище +60 °С); • газове обладнання необхідно оберігати від забруднення та механічних пошкоджень. При будь-якій несправності редукторів високого та низького тиску, електромагнітного запірного клапана необхідно закрити витратні та магістральні вентилі, а несправні вузли зняти з автомобіля та направити на перевірку на спеціалізовану дільницю (в спеціальну майстерню). Промивку редукторів необхідно проводити тільки після їх зняття з автомобіля і на спеціально призначених для цього дільницях (місцях). При виникненні витікання газу з балонів на автомобілі, що знаходиться в приміщенні зони профілактичного обслуговування та ремонту, його слід відбуксирувати на пост зливу (випуску) газу, а приміщення провітрити. При профілактичному обслуговуванні та під час ремонту цих автомобілів забороняється: • ремонтувати та знімати газову апаратуру, що знаходиться під тиском, а також при працюючому двигуні; • застосовувати допоміжні важелі при відкриванні та закриванні магістрального та витратних вентилів; • використовувати дріт або інші предмети для кріплення на штуцерах шлангів. Кріплення має здійснюватися тільки за допомогою хомутиків; • скручувати, сплющувати та перегинати шланги і трубки, користуватися замасленими шлангами; • установлювати газопроводи «кустарного» виробництва; • проводити перевірку герметичності з'єднань газопроводів та апаратури відкритим полум'ям; • проводити випуск та злив газу із балонів та газопроводів у приміщеннях ремонтної зони; 218
• проводити ремонт арматури на балоні, у якому знаходиться газ; • палити; користуватися відкритим вогнем та виконувати роботи, що викликають іскроутворення. При профілактичному обслуговуванні та під час ремонту автомобілів, що працюють на зрідженому нафтовому газі, необхідно" оберігатися від попадання газу на відкриті частини тіла. 4.2.2. Вимоги безпеки при виконанні ремонтних робіт Шиномонтажні роботи Г При виконанні шиномонтажних робіт можуть мати місце такі небезпечні та шкідливі виробничі фактори: • виліт замкового кільця при накачуванні чи підкачуванні шини; • розрив покришки при накачуванні шини; • падіння підваженої частини автомобіля; • самовільний рух автомобіля; • падіння робітників при відкручуванні чи закручуванні гайок кріплення коліс; • падіння колеса чи шини; • ураження електричним струмом; • знижена температура повітря в холодний період року. Проведення шиномонтажних робіт має здійснюватися на спеціально відведеній дільниці (посту), яка оснащена устаткуванням, пристроями та інструментом згідно з нормативно-техноло-
на стендах з пневматичним штоком, шини слід укласти на опорне кільце так, щоб вижимний шток випав точно проти диска. Випре-совку диска з шини (або, залежно від інструкції, знімання шини з диска) треба виконувати поступово, поволі підвищуючи тиск. Різновиди стендів для демонтажу шин наведено на рис. 4.7 та 4.8. Не можна залишати стенд під тиском після закінчення роботи. 219 Перед зняттям колеса необхідно перевірити положення замкового кільця, ослабити затягнення гайок, автомобіль підважити на спеціальному підйомнику або за допомогою іншого підйомного механізму. Перед відкручуванням гайок кріплення бездискових коліс із маточини, для знімання або переставлення їх необхідно повністю випустити повітря з шини. Операції щодо зняття, переміщення та встановлення коліс вантажного автомобіля, автобуса, причепа, напівпричепа масою понад 20 кг повинні бути механізовані з використанням спеціальних візків, гайковертів тощо). ..иіидА uJ-иЛАО, І «.^UVUbejJTIlS ТОЩО). Перед демонтажем шини (з диска колеса) повітря з камери має бути повністю випущене. Демонтаж шини, яка щільно прилягає до обода, повинен виконуватися на спеціальному стенді або за допомогою знімного пристрою. Монтаж та демонтаж шин на лінії необхідно проводити монтажним інструментом. Перед монтажем шини необхідно перевірити справність і чистоту обода, диска колеса, бортового і замкового кілець, а також шини. Замкове кільце при монтажі шини на диск колеса повинне надійно входити у виїмку обода всією внутрішньою поверхнею. Ободи і їх елементи не допускаються до монтажу при виявленні на них деформацій, тріщин, гострих кромок і задирок, іржі у місцях контакту з шиною, розроблення кріпильних отворів більше за допустимі розміри. . Забороняється: • при демонтажі шини вибивати диск кувалдою (молотком); • зняття одного зі здвоєних коліс з автомобіля без застосування домкрата, шляхом наїзду другого здвоєного колеса на предмет, що виступає; • при накачуванні, шини повітрям виправляти її положення на диску постукуванням; 220
• монтувати шини на диски коліс, які не відповідають розміру шин або мають задирки та пошкодження, що перешкоджають монтажу; • під час накачування шини або коли шина перебуває під тиском, виправляти положення бортового та замкового кілець, бити по замковому кільцю молотком, кувалдою або іншими предметами; • накачувати шину більше норми, встановленої заводом-ви-робником; • перекочувати вручну колеса, диски та шини масою понад 20 кг; • застосовувати при монтажі шини замкові та бортові кільця, що не відповідають даній моделі. Накачування та підкачування знятих з транспортних засобів шин в умовах підприємства має виконуватися монтувальником шин тільки в запобіжних клітях (пристроях) або з використанням інших запобіжних пристроїв, що перешкоджають вильоту кілець та травмуванню працюючих при розриві шини. Шини необхідно накачувати в спеціальній огорожі або із застосуванням пристосувань, що страхують виліт замкового кільця або розрив шини, що може призвести до тяжкої травми працюючого (рис. 4.9). При накачуванні шин у дорожніх умовах необхідно використовувати переносні запобіжні пристрої, запобіжну вилку відповідної довжини та міцності або покласти колесо замковим кільцем униз. Довжина шланга для накачування шин не повинна бути більшою відстані від місця його приєднання на магістралі стиснутого повітря або повітророздавальної колонки до середини запобіжної кліті (пристрою). Запобіжні кліті (пристрої) повинні розташовуватися у безпосередній близькості від магістралі стиснутого повітря (повітророздавальної колонки). Кран на магістралі стиснутого повітря повинен закриватися (відкриватися) спеціальним «ключем-маркою». Накачування шин слід проводити у два етапи: спочатку до тиску 0,05 МПа (0,5 кг/см2) з перевіркою положення замкового кільця, а потім, переконавшись, що кромка кільця знаходиться під бортом шини, -до максимального тиску, встановленого інструкцією. У разі виявлення неправильного положення замкового кільця необхідно випустити повітря з накачуваної шини, виправити положення кільця, а потім Повторити раніше зазначені операції. При повторному неправильному положенні замкового кільця його необхідно замінити. Підкачування шин без демонтажу слід проводити, якщо тиск повітря в них знизився не більш ніж на 40% від норми і є впевненість, що правильність монтажу не порушена. Перед накачуванням шин на розбірних ободах з болтовим з'єднанням необхідно переконатися, що всі гайки затягнені однаково, відповідно до інструкції з профілактичного обслуговування автомобілів. Не допускаються до експлуатації ободи, у • яких немає хоча б однієї гайки. На дільниці накачування шин повинен бути установлений дозатор тиску повітря або манометр, що дозволяє регулювати величину тиску для різних шин. Редуктор на стенді для демонтажу та монтажу шин повинен бути закритий кожухом. Для огляду внутрішньої поверхні шини необхідно застосовувати спредер. При огляді шин необхідно працювати тільки в рукавицях. При роботі з пневматичним стаціонарним підйомником для переміщення шин великого розміру необхідна обов'язкова фіксація піднятої шини стопорним пристроєм. Вулканізаційні роботи При виконанні вулканізаційних робіт можуть мати місце такі небезпечні та шкідливі виробничі фактори: • термічні фактори (пожежі, вибухи вулканізаційних апаратів, опіки рук); • ураження електричним струмом; 222 • наявність у повітрі робочої зони шкідливих речовин (пилу Роботи з вулканізації шин і камер повинні виконуватися в окремому приміщенні. Робітникові, який обслуговує парогенератор або вулканізаційний апарат, забороняється залишати робоче місце під час роботи апарата або допускати до роботи на ньому інших осіб. При роботі на вулканізаційному апараті необхідно постійно наглядати за рівнем води в котлі, тиском пари за манометром і дією запобіжного клапана. При зниженні рівня води її можна підкачувати тільки невеликими порціями. Запобіжний клапан повинен бути відрегульований на гранично допустимий робочий тиск, щоб уникнути вибуху котла. При експлуатації вулканізаційного апарата забороняється: • працювати без клапана, а також з несправним або неоп-ломбованим клапаном; • встановлювати на клапан додатковий вантаж; • користуватися несправним, неопломбованим або з простроченим терміном перевірки манометром. При несправності насоса (неможливості підкачати воду) слід негайно припинити роботу, видалити паливо з топки і випустити нару. Гасити паливо водою забороняється. Забороняється працювати на несправному вулканізаційному апараті, а також ремонтувати його за наявності в котлі тиску. Шини перед ремонтом повинні бути очищені від пилу, бруду, льоду тощо. Роботу з шорсткування шин необхідно проводити тільки в захисних окулярах і при увімкненій місцевій вентиляції. При роботі на парових мульдах подача стиснутого повітря у повітря у повітряний мішок можна проводити тільки після закривання форми, а у вулканізаційний котел - тільки переконавшись, що кришка закрита і надійно зафіксована (кришка котла повинна бути щільно закрита і не мати перекосів). Забороняється послаблювати струбцини раніше, ніж із варильних мішків буде випущене повітря. При вирізанні латок лезо ножа необхідно переміщувати від себе (від руки, в якій затиснутий матеріал), а не на себе. Працювати можна тільки ножем, який має справну 223 рукоятку і гостро заточене лезо. Розкрій, промазування матеріалу гумовим клеєм і складання варильних мішків слід робити на спеціальних столах. Столи повинні бути покриті рівними і гладкими листами кольорового металу. Ємності з бензином та клесм необхідно держати тільки зачиненими, відкриваючи їх у разі потреби. На робочому місці дозволяється зберігати бензин і клей у 1 кількості, що не перевищує змінну потребу. Забороняється використовувати етилований бензин для приготування гумового клею. Виймати камеру зі струбцини після вулканізації можна тільки після того, як відновлена ділянка охолоне. Зварювальні роботи При виконанні зварювальних робіт можуть мати місце такі основні небезпечні та шкідливі виробничі фактори: • термічні фактори (пожежі, вибухи паливних баків, ацетиленових генераторів, барабанів з карбідом кальцію); • ураження електричним струмом; • падіння робітників; • падіння деталей, вузлів і агрегатів; • наявність у повітрі робочої зони шкідливих речовин (аерозолів марганцю та його сполук, аерозолів інших металів . тощо); • знижена температура повітря в холодний період року. Організація та проведення робіт на зварювальній дільниці, розташування та експлуатація устаткування повинні відповідати Правилам з техніки безпеки і виробничої санітари при електрозварювальних роботах та Правилам техніки безпеки і виробничої санітарії при газоелектричному різанні. Зварювальні роботи повинні проводитись у спеціально відведеному для цього приміщенні, яке оснащене устаткуванням та інструментом згідно з нормативно-технологічною документацією. Зварювальні роботи на стаціонарних постах повинні виконуватися при працюючій вентиляції. На постах зварювання при ремонті транспортних засобів слід застосовувати пересувні або переносні повітровідсмоктувачі. Зварювання виробів середніх та малих розмірів повинно проводитися в спеціально обладнаних кабінах. Кабіни повинні бути з відкритим верхом та виконані з негорючих матеріалів. Між стінкою і підлогою кабіни необхідно залишати зазор, висота якого 224 повинна бути не менше 50 мм. Площа кабіни повинна бути достатньою для розміщення зварювального устаткування, столу, улаштування місцевої витяжної вентиляції, зварювального виробу, інструменту. Вільна площа в кабіні на один зварювальний пост повинна бути не менше 3 м2. Тимчасові місця зварювання необхідно огороджувати вогнестійкими ширмам, щитамйтазабезпечувати засобами пожежогасіння (рис. 4.10). Виконання працюючими зварювальних робіт на тимчасових робочих місцях, дільницях, площадках, де це не передбачено технологічним процесом, дозволяється тільки після проведення цільового інструктажу і оформлення наряду-допуску. При виконанні електрозварювальних робіт на відкритому повітрі над зварювальними* постами слід споруджувати навіси з вогнестійких матеріалів. За відсутності навісів електрозварювальні роботи під час дощу або снігопаду мають бути припинені. Забороняється проводити зварювання чи різання в приміщеннях, у яких знаходяться або зберігаються легкозаймисті матеріали, або проводяться з ниіуіи роботи. Особи, зайняті на виконанні зварювальних робіт, повинні використовувати при роботі засоби індивідуального захисту згідно з установленими нормами, особливо засоби захисту очей. Рис. 4.10. Робоче місце електрозварювальника ■ 225 При зварювальних роботах та газовому різанні металу, біля Я печей та ковальських пресів, при сонячному освітленні викорис- і товуються засоби захисту очей від електромагнітного випромі-,1 нювання. Як екрани застосовують скляні світлофільтри: прямокутні -для щитків; круглі і прямокутні - для захисних окулярів. Світлофільтри виготовляють з темного (ТС) і синього (СС) скла. Тип світлофільтра, який необхідно застосовувати в конкретних умовах праці, визначається залежно від властивостей пропускання й оптичної щільності світлофільтра для різних ділянок спектра електромагнітних хвиль. Враховуючи, що практична оцінка фактичних умов опромінення електромагнітними хвилями - процес трудомісткий, рекомендується вибір марки світлофільтра виконувати за побічними показниками (наприклад, за силою струму, втратами ацетилену, і кисню тощо). Для електрозварювальних і допоміжних робіт рекомендується використання світлофільтрів із темного скла, марка яких визначається залежно від умов праці. Наприклад, для робіт на відкритих майданчиках, при інтенсивній сонячній радіації рекомендовано світлофільтри В-1. Ці ж світлофільтри і світлофільтри В-2 необхідно використовувати при допоміжних електрозварювальних роботах у приміщенні. Світлофільтр В-3 і Г-1 застосовують при газових зварювальних та допоміжних роботах на відкритих майданчиках при електрозварюванні. Світлофільтри Г-2 і Г-3 використовують відповідно при зварюванні і різанні середньої і великої потужності, світлофільтри Е-1, Е-2, Е-3, Е-4 і Е-5 - за умов, коли сила струму для зварювання прийнята відповідно 30-75А, 75-200А, 200-400А, 400-500А і більше 500А. Дугові методи електрозварювання характеризуються різними спектром та інтенсивністю електромагнітного випромінювання, які залежать від матеріалів і режимів зварювання. Рекомендовані світлофільтри для різних умов дугового зварювання наведено в табл. 4.8. Для виконання робіт за допомогою газового зварювання і кисневого різання необхідно застосовувати світлофільтри з темного скла, марка яких залежатиме від витрат ацетилену і кисню (табл. 4.9). За необхідності з урахуванням індивідуальних особливостей зору зварювальника рекомендується коректувати вибір світлофільтра. 226 Таблиця 4.9. Типи світлофільтрів для зварювальних робіт Тип Витрати ацетилену, л/год Витрати кисню, л/год С-1 ,, не більше 70 С-2 70-200 900-2000 С-3 20-500 2000-4000 С-4 не менше 800 4000-8000 У конкретних умовах випробуванню підлягають світлофільтри більшого і меншого номерів. За суб'єктивним відчуттям зва-рювальнйка щодо оптимальності умов зорової роботи вибирається марка потрібного світлофільтра, при цьому відповідна дуга через світлофільтр повинна сприйматися в зеленому і жовто-зеленому кольорах. Під час виконання зварювальних робіт на висоті більше 1 м Забороняється проводити зварювальні роботи на трубопроводах, посудинах і апаратах, що перебувають під тиском, ємностях, які містять займисті або вибухонебезпечні речовини. Переносні ацетиленові генератори для роботи слід установлювати на відкритих площадках. Допускається їх тимчасова робота в добре провітрюваних приміщеннях. У приміщенні, де встановлено ацетиленовий газогенератор, забороняється зберігати карбід кальцію в кількості, що перевищує змінну потребу. Для розкриття барабанів з карбідом кальцію необхідно застосовувати інструмент, який виключає утворення іскри при ударі. Після закінчення роботи або під час короткочасних перерв у роботі газові пальники дозволяється класти тільки на спеціальні підставки. Перегрітий пальник охолоджують у холодній воді, попередньо щільно закривши ацетиленовий та кисневий крани. Перед початком роботи з ацетиленовим газогенератором, а також протягом зміни необхідно обов'язково перевіряти справність водяного затвору та рівень води в ньому, за необхідності воду потрібно доливати. При роботі з ацетиленовим генератором забороняється: • працювати з несправним водяним затвором; • засипати у завантажувальні корзини генератора карбід кальцію завищеної грануляції або проштовхувати його У 228 воронку апарата за допомогою залізних прутків і дроту, працювати на карбідному пилу; • підходити з відкритим вогнем або користуватися ним на відстані менше 10 М від генератора; • з'єднувати ацетиленові шланги мідною трубкою, використовувати мідь як припій для пайки ацетиленової апаратури і в інших місцях, де можливе зіткнення з ацетиленом; • працювати двом зварникам від одного водяного затвора; • переносити генератор за наявності в газозбірнику ацетилену. Відігрівати замерзлі генератори і трубопроводи дозволяється тільки гарячою водою. Шланги повинні використовуватися згідно з їх призначенням. Не дозволяється використовувати кисневі шланги для подачі ацетилену і навпаки. При приєднанні шлангів до пальника вони повинні попередньо продуватися робочими газами. Довжина шлангів повинна бути не більше 20 м. Застосування шлангів більшої довжини дозволяється у виняткових випадках з дозволу керівника робіт. Шланги необхідно оберігати від зовнішніх пошкоджень, дії високих температур, іскор, полум'я. Не допускається скручування, сплющення або перелом шлангів. Закріплення шлангів на з'єднувальних ніпелях повинно бути надійним. Для цього слід використовувати спеціальні хомутики. Допускається не більше двох з'єднань на кожному шланзі за допомогою ніпелів. На стаціонарному зварювальному посту балони з ацетиленом (пропан-бутаном) і киснем повинні зберігатися роздільно в металевій шафі з перегородкою. При газозварювальних (газорізальних) роботах забороняється: • використовувати редуктори і балони з киснем, на штуцерах яких виявлені сліди масла, а також замаслені шлангц; • застосовувати для кисню редуктори, шланги, що використовувалися раніше для роботи з іншими газами; • користуватися несправними, неопломбованими або з простроченим терміном перевірки манометрами на редукторах; • знаходитися навпроти штуцера при продуванні вентиля балона; • проводити газове зварювання та різання на відстані мен 229
• виконувати будь-які роботи з відкритим вогнем на від-стані менше 3 м від ацетиленових трубопроводів і менше 1,5 м від киснепроводів; • запалювати газ у пальнику за допомогою дотику до гарячої деталі; • залишати робоче місце при включених різаках та пальниках; • знімати ковпак з балонів, які наповнені ацетиленом або іншими горючими газами, за допомогою інструменту, який може викликати іскру. Якщо ковпак не відкручується, балон повинен бути повернутий заводу-наповнювачу; • переносити балони на руках. Транспортування на виробничих дільницях балонів дозволяється тільки на спеціальних візках з надійним їх кріпленням; • проводити ремонт пальників, різаків та іншої зварювальної апаратури неспеціалістами; • застосовувати для ущільнення редуктора будь-які прокладки, крім фібрових; • ремонтувати газову апаратуру і підтягувати болти з'єднань, що перебувають під тиском. При застосуванні замість ацетилену інших горючих газів необхідно дотримуватися правил безпечного використання цих горючих газів. Забороняється розміщувати наповнені газом балони на відстані менше 1 м від опалювальних пристроїв і паропроводів. Відстань від балонів до печей та інших джерел тепла з відкритим вогнем повинна бути не менше 5м. При поводженні з порожніми балонами з-під кисню і горючих газів мають виконуватися такі само заходи безпеки, як і з наповненими балонами. При виявленні витікання газу роботу необхідно негайно припинити, ліквідувати витікання, провітрити приміщення. Усі га-зороздавальні трубопроводи повинні бути заземлені. Наземні газопроводи та балони повинні фарбуватися: - ацетиленові - у білий колір; - кисневі - у голубий. Приєднання та від'єднання від мережі електрозварювальних установок повинно виконуватися тільки електриком. Перед при-•' єднанням електрозварювальної установки необхідно провести зовнішній огляд усієї установки і переконатися в її справності. Особливу увагу при цьому потрібно звернути на стан контактів та заземлюючих провідників, справність ізоляції робочих проводів, Читайте також:
|
||||||||||||||||
|