МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Навчальні завданняЗавдання 1. У різних джерелах знайдіть поняття «умови праці». Порівняйте їх, проаналізуйте й виділіть стрижневі поняття. Завдання 2. Прокоментуйте Ваше бачення проблеми поліпшення умов праці на підприємствах (організаціях) у сучасних ринкових умовах. Завдання 3. За даними таблиці 2.1: 1. Проаналізуйте: а) загальний стан умов праці в народному господарстві України; б) визначити питому вагу робітників, які працюють під впливом шкідливих виробничих чинників по галузях; 2. Дайте пропозиції: а) щодо впровадження заходів з поліпшення умов праці; б) щодо стимулювання підприємств за роботу з поліпшення умов праці.
Таблиця 2.3 ЧИСЕЛЬНІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ, ЯКІ ПРАЦЮЮТЬ ПІД ВПЛИВОМ
Завдання 4. На робочому місці на робітника впливають такі елементи
Визначте категорію важкості робіт і розмір доплат за умови праці. Завдання 5. Визначте рівень санітарно-гігієнічних умов праці в механічному цеху та складальному цеху за даними замірів, представлених у таблиці:
Завдання 6. На робочому місці на робітника протягом усієї зміни впливають такі елементи умов праці.
Визначте категорію важкості робіт і доплати за умови праці. Завдання 7. Визначте, як змінилися умови праці (категорія важкості) після впровадження заходів щодо поліпшення умов праці.
Завдання 8. З’ясуйте, до якої категорії важкості віднести робоче місце, якщо на ньому діє 3 шкідливі фактори. Перший фактор діє 80% робочого часу, має оцінку 5 балів, другий фактор діє 25% робочого часу, має оцінку 6 балів, третій фактор діє 100% робочого часу й має оцінку 3 бали. Завдання 9. Визначте, які роботи належать до 1, 2, 3, 4, 5, 6 категорії важкості і які пільги та компенсації встановлюються для цих робіт. Завдання 10. Використовуючи Методичні рекомендації для проведення атестації робочих місць за умовами праці, дайте відповіді на такі запитання: 1. Яка основна мета атестації? 2. Що передбачає атестація робочих місць? 3. Що є правовою основою для проведення атестації? 4. Хто здійснює проведення атестації? 5. Які наслідки атестації? Завдання 11. Розкажіть, у яких документах можуть бути викладені умови праці: а) трудовий договір; б) колективний договір; в) правила внутрішнього трудового розпорядку підприємства, установи, організації; г) договір, укладений в усній формі. Завдання 12. Визначте коефіцієнт освітлення та продуктивність праці при доведенні фактичного освітлення до нормативного. Вихідні дані: Фактичне освітлення — 185 лк. Нормативне освітлення — 200 лк. На кожен процент зниження рівня освітленості брак збільшується на 0,5%, а продуктивність знижується на 0,3%. Завдання 13. 1. Дайте визначення пільг та компенсацій тим, хто працює у шкідливих і важких умовах. 2. Призначення пільг та компенсацій за працю в шкідливих і важких умовах. 3. Які встановлені соціальні пільги і компенсації за важкі та шкідливі умови праці згідно з Законом України «Про охорону праці»? Завдання 14. Рівень шуму в цеху текстильного комбінату сягає 100 дБ, при нормі 75—85 дБ. Визначте коефіцієнт умов праці за показником «виробничий шум» і відносне зменшення продуктивності праці, якщо відомо, що на кожні 0,5 пункту значення коефіцієнта продуктивність праці змінюється на 0,8%. Завдання 15. 1. Поясніть, як здійснюється диференціація заробітної плати за умовами праці. 2. Обґрунтуйте визначення: умови праці є тарифоутворюючим чинником, основою диференціації зарплати. 3. Поясніть, як визначаються доплати за несприятливі умови. Завдання 16. Спостереження показали, що при виконанні певних видів робіт температура повітря у виробничих приміщеннях на кожен 1˚ понад норму викликає зменшення продуктивності праці на 0,5%. Розрахуйте можливе підвищення продуктивності праці при доведенні температури до нормативної (ГДР — 19—21˚), якщо коефіцієнт умов праці за цим показником дорівнює 0,7. Завдання 17. Назвіть джерела інформації про стан умов праці на підприємстві: а) Звіт про стан умов праці, пільги та компенсації за роботу в шкідливих умовах, форма № 1-ПВ (умови праці); б) картки умов праці на робочих місцях; в) санітарно-технічний паспорт цеху (дільниці, виробництва); г) Звіт з праці, форма № 1-ПВ. Завдання 18. Підготуйте реферати. 2.4. Контрольні запитання і завдання 1. Дайте визначення умов праці. 2. Які чинники впливають на формування умов праці? 3. Назвіть елементи умов праці. 4. Дайте визначення санітарних норм та їх класифікацію. 5. Як застосовуються санітарні норми для аналізу умов праці? 6. Як впливають на умови праці загальні й специфічні економічні закони? 7. Назвіть завдання і мету управління умовами праці. 8. Як здійснюється обґрунтування віднесення робочого місця до відповідної категорії важкості? 9. Основна мета і порядок проведення атестації робочих місць. 10. Організація роботи з атестації. 11. Дайте визначення «оптимальні умови і характер праці», «шкідливі і небезпечні умови і характер праці». 12. Назвіть пільги та компенсації працівникам залежно від умов праці. 13. На підставі яких документів проводиться атестація робочих місць? ЛІТЕРАТУРА ДО ТЕМИ 2 Розділ І п. 20, п. 21; Розділи ІІ, ІІІ; Розділ V п. 4; п. 5, с. 20—38; п. 7, с. 4—7, с. 12—15; п. 8; п. 10; п. 14, с. 38—42; п. 17; п. 19. Тема 3. Виробничі шкідливості, методи захисту Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|