Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 6. Імідж керівника

1. Зміст поняття «імідж».

2. Функціональний, особистісний та ситуаційний підходи до визначення ефективності керівника.

3. Критерії вибору моделей поведінки.

1.«Імідж» - це англійське слово, що означає «образ, ореол». Це емоційно забарвлений образ когось чи чогось, що має характер стереотипу в масовій свідомості. Турбота про свій імідж – це найкраща самопрезентація. Зміст поняття «імідж» складається з різних компонентів. Розглянемо чотири найбільш важливі складові:

1. Професіоналізм і компетентність.

2. Моральна надійність менеджера.

3. Гуманітарна освіченість менеджера.

4. Психологічні і психотехнологічні знання.

Гуманітарні цінності, що складають ядро світосприйняття менеджера – це соціальна захищеність людей, їх здоров, екологічна безпека, їх духовне багатство.

Вплив іміджу на людей відбувається за формулою AIDA, де А (Attention) – привернення уваги; I (Interest) – пробудження інтересу до іміджу; D (Demand) – потреба здійснити дію; A (Action) – здійснення дії.

2.Існуючі підходи до визначення моделі ефективного керівника можна об’єднати в три групи: функціональний, особистісний і ситуаційний.

Функціональний підхід.

Основою для вироблення вимог до ефективного менеджера є визначення його функцій. Можна виділити дванадцять функцій менеджера, які відображають структуру і специфіку його професійної діяльності:

1. Пізнання людини, групи, організації;

2. Прогнозування провідних напрямів і динаміки розвитку організації;

3. Проектування цілей і задач організації;

4. Формування способів і шляхів отримання і передачі інформації;

5. Мотивація об’єктів управління;

6. Відповідальність за прийняті рішення;

7. Організація діяльності;

8. Навчання;

9. Розвиток психологічних властивостей особистості;

10. Оцінка діяльності;

11. Контроль стану організації;

12. Корегування цілей і програми управління.

Особистісний підхід.

Особистісний підхід є найбільш розробленим і має значну кількість емпіричних даних про зв’язок між особистісними якостями і ефективністю управління. Це такі якості, як: інтелектуальні показники менеджера і керівника (освіченість, інтелігентність), його комунікативні характеристики (товариськість, емпатія), здатність тривалий час знаходитись в ситуації невизначеності, стресостійкість, відповідальність. В Інституті прикладних досліджень (США) були виділені наступні найбільш професійно значимі якості:

· Ініціативність;

· Здатність до стратегічного планування;

· Завзятість і наполегливість;

· Ризик;

· Прагнення до досконалості;

· Відповідальність;

· Цілеспрямованість;

· Поінформованість;

· Здатність переконувати;

· Незалежність та впевненість у собі.

Японські компанії виділили наступний перелік необхідних якостей менеджерів вищої ланки:

1. Концептуальні здібності і стандарти поведінки: широта поглядів і глобальний підхід, здатність до довгострокового передбачення, гнучкість, ініціативність і рішучість, наполеглива праця та безперервне навчання.

2. Особистісні якості: здатність чітко формулювати цілі, готовність вислухати думки інших, неупередженість і безкорисливість, здатність створити гармонійну атмосферу в колективі.

3. Здоров’я менеджера: здоровий спосіб життя.

Ситуаційний (поведінковий) підхід.

Під ситуацією розуміється комплекс об’єктивних умов, міжособистісних стосунків в групі, стану об’єктів управління. Необхідні оптимізація підготовки керівників і створення такого організаційного оточення, в якому вони будуть працювати якнайкраще.

До складових позитивного іміджу керівника треба також віднести вміння вести переписку, телефонні розмови, ораторське мистецтво, зовнішній облік менеджера, його гарні манери.

3.Великий Гете зазначав, що поведінка – це дзеркало, в якому кожний показує себе. Крім того, існує своєрідний талант вдивлятися в це дзеркало і вловлювати відношення оточуючих до себе. Це і є головний секрет створення іміджу. Які ж критерії вибору моделей поведінки можна виділити в діяльності ефективного менеджера?

1. Модель поведінки повинна відповідати закону і прийнятим у суспільстві нормам правопорядку.

2. Моральність прийнятих рішень.

3. Більш значима ціль має більшу мотиваційну силу.

4. Самокритична оцінка власної поведінки.

5. Урахування гендерних особливостей стилю керівництва.

Ю.Ємельянов запропонував три детермінанти для визначення впливу лідера:

· Особистісні якості лідера, його самосвідомість, перцептивні можливості і ресурси, якими він володіє для досягнення цілі;

· Особистісні якості послідовників лідера, тих співробітників, які його підтримують;

· Ситуаційний контекст, в якому відбувається взаємодія лідера та його співробітників.

 

Контрольні питання та завдання.

1. Розкрийте зміст поняття «імідж» та його складових.

2. Поясніть формулу впливу іміджу на оточуючих.

3. Надайте характеристику основних функцій менеджера.

4. Які особистісні якості керівника Ви вважаєте найбільш актуальними в наш час?


Читайте також:

  1. I. При підготовці до переговорів визначите склад делегації і її керівника.
  2. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  3. PR-реклама іміджу
  4. Автократичний тип керівника.
  5. Анатомія» іміджу.
  6. АРМ керівника
  7. Взаємовідносини керівника з підлеглими.
  8. Вимоги до вчителя – керівника проектною діяльністю учнів
  9. Вимоги до керівника групи
  10. Вимоги до керівника, правила та принцинципи управління
  11. Вимоги до керівника-стратега та його ключові компетенції
  12. Вимоги до професійних і особистісних якостей керівника групи АСПН




Переглядів: 2319

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Місце розташування керівника-демократа під час переговорів | Тема 7. Організаційна (корпоративна) культура.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.034 сек.